Racisme? Wie is racistisch tov wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perlina

Re: Racisme? Wie is racistisch tov wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:23

Maar je zou wel graag willen dat de mensen in noorwegen jou beoordelen als individu, om wie je bent. En niet op het feit dat je een buitenlander bent, toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:27

geen probleem mee gehad. Heb daar een jaar gewoond. En werd telkens gezien als de belg.
Heb ik dan maar mij als goede voorbeeld opgesteld.
Ik kon binnen de twee maand mijn plan trekken in het noors.
Nu kan ik het wel niet meer verbazend hoe snel je zo iets vergeet Bloos

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:29

Perlina schreef:
Maar je zou wel graag willen dat de mensen in noorwegen jou beoordelen als individu, om wie je bent. En niet op het feit dat je een buitenlander bent, toch?

Ach, het etiketje 'buitenlander' geeft je soms wat meer armslag. Kun je nog eens iets fout zonder zonder dat er meteen een rel ontstaat. Haha!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:37

Om even terug te komen op die mensenrassen, volgens mij bestaat dat niet echt hoor. Heeft iets te maken met genetische verschillen. Als je 2 bijv. negroïde mensen (zelfde 'ras' dus) zou nemen en deze genetisch zou vergelijken, dan zou je net zoveel verschillen zien als wanneer je negroïde persoon en een aziaat (verschillende 'rassen') zou vergelijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:42

Ik blijf wikipedia-en....

Een menselijk ras zou bestaan uit een groep mensen die op basis van uiterlijke en/of genetische kenmerken kunnen worden onderscheiden van een andere groep mensen. Een moderne wetenschappelijke opvatting stelt dat de verschillen tussen deze zogenaamde rassen kleiner zijn dan de verschillen binnen deze groepen.

Meestal gaat het hierbij om groepen mensen die oorspronkelijk een continent of deel daarvan bevolkten: zo onderscheidt men de negride of zwarte rassen, het europide of blanke ras, het mongolide of aziatische ras en het australide ras. Vele nadere onderverdelingen zijn mogelijk. Daarnaast zijn er enkele bevolkingsgroepen die moeilijk of helemaal niet in deze vier hoofdgroepen thuishoren.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:43

Anoeska, staar je niet blind op Wikipedia hè, iedereen kan daar informatie opzetten Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:44

genetisch niet nee. Zelfde als hondenrassen.
Anatomisch wel ja....

Ik studeer nu diergeneeskunde. Maar das eigelijk niet men eerste passie. Haha! forensische antroplogie is mijn passie waar ik een wetenschappelijke richting voor nodig heb. En ik voel me ook niet klaar om alleen naar amerika te gaan. Heb hierover al twee scripties geschreven.
En om een lijk te indentificeren kunnen we verschillende punten inde schedel gebruiken om een afkomst en ras te identificeren. Zelfde zoals mijn voorbeeld met knieholte enzo.

Ik zal anders is eventjes een site zoeken waar je het goed kunt zien. Mensenrassen bestaan wel hoor. Ik neem aan dat ze in wetenschappelijke papers er ook anders niet over zouden praten

bv http://library.med.utah.edu/kw/osteo/fo ... /race.html

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:47

Nou misschien zitten jullie wel bij elkaar op school

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:48

Ok, ben overtuigd van de mensenrassen Knipoog

Nee, zitten niet bij elkaar op school, ik studeer in Utrecht..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:50

Whiz schreef:
Nou misschien zitten jullie wel bij elkaar op school

ik zit in gent en zij in utrecht. Knipoog
En gent is jalours op utrecht.. in veel gevallen dus kan er ook over discriminatie gesproken worden Vork

zeker naar practicum en lessen toe Clown gras is altijd groener aan de overkant wete wel. Zo ontstaan ook veel problemen denk ik

edit uiteindelijk maakt da ras geen verschil, juist een wetenschappelijke indeling op een paar anatomische verschillen. Voor mij is iemand met een chinese achtergrond of welke ook hetzelfde voor mij

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:32

katiavl schreef:
genetisch niet nee. Zelfde als hondenrassen.
Anatomisch wel ja....

Ik studeer nu diergeneeskunde. Maar das eigelijk niet men eerste passie. Haha! forensische antroplogie is mijn passie waar ik een wetenschappelijke richting voor nodig heb. En ik voel me ook niet klaar om alleen naar amerika te gaan. Heb hierover al twee scripties geschreven.
En om een lijk te indentificeren kunnen we verschillende punten inde schedel gebruiken om een afkomst en ras te identificeren. Zelfde zoals mijn voorbeeld met knieholte enzo.

Ik zal anders is eventjes een site zoeken waar je het goed kunt zien. Mensenrassen bestaan wel hoor. Ik neem aan dat ze in wetenschappelijke papers er ook anders niet over zouden praten

bv http://library.med.utah.edu/kw/osteo/fo ... /race.html

Cool Cool! Een CSI binnen bokt! Cool
Gooi er 'ns zo'n coole one-liner uit! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:41

You say tomato... I say cause of death. Pling Cool

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:46

katiavl schreef:
You say tomato... I say cause of death. Pling Cool

YEAH! Cool

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:51

Maar soit nu is het nog serieus wannebe csi Haha!
Doe wel veel aan zelfstudie en cursusjes die ik mee kan pikken.
Nu nog het geld sparen en een beurs binnenhalen en it is off to amerika tennessee
de body farm Vork
En dan gaan we terug naar belgie om daar een centrum om te richten.
Dat is de toekomstdroom allesinds hopelijk word het wat.

Lijkt me gewoon zalig voor iemand te kunnen spreken die dit niet meer zelf kan. En zo gerechtigheid brengen. Ook helpt dit een groot deel als afsluiting voor de familie. Mischien ga ik maar eens een eigen topic openen Haha!
inplaats van het racisme topic te vervuilen

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:35

katiavl schreef:
Sjah hoeveel anti holland uitlachende reclames zijn er op de belgische tv en radio? iemand die daar al over geklaagt heeft?

Als er iemand over zou klagen (en dan bedoel ik dus echt aanklacht indienen) en het veroordeeld werd, dan zou dat niet meer voorkomen. Tong uitsteken

geklaagd is trouwens met een d, maar dat doet er nu niet toe

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:35

katiavl: ik weet niet wat voor reclame/radio jij kijkt/luisterd maar zoveel anti-nederlandse of uitlachende reclames zieik niet meer tegenwoordig Lachen

Maar als ik het goed begrijp, zou je een hond nu dus ook utischelden als je teckel of jack russel zegt? Lachen Want dat is ook een rasbenaming...Of een nederlander/belg wanneer je Blanke zegt?
Ik heb daar geen probleem mee hoor.

Als je neger zegt, en de donkere persoon in kwestiel linkt dat met minderwaardigheid en slavenhandel, dan moet die persoon eerder aan zijn zelfbeeld werken dan aan de maatschappij. Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:44

pharagirlke schreef:
katiavl: ik weet niet wat voor reclame/radio jij kijkt/luisterd maar zoveel anti-nederlandse of uitlachende reclames zieik niet meer tegenwoordig Lachen

Maar als ik het goed begrijp, zou je een hond nu dus ook utischelden als je teckel of jack russel zegt? Lachen Want dat is ook een rasbenaming...Of een nederlander/belg wanneer je Blanke zegt?
Ik heb daar geen probleem mee hoor.

Als je neger zegt, en de donkere persoon in kwestiel linkt dat met minderwaardigheid en slavenhandel, dan moet die persoon eerder aan zijn zelfbeeld werken dan aan de maatschappij. Lachen

ja helemaal mee eens.

wordt ik opeens ook al versleten als racist. straks mag ik niet eens meer tomaat zeggen (om even terug te grijpen op de geweldige CSI oneliner Knipoog ) maar moet ik groente zeggen!!

ik weet niet wat me overkomt. voor zover ik weet ben ik helemaal niet racistisch. jekkes.