Surprise Eieren VERBODEN?!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Surprise Eieren VERBODEN?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:47

Ineke2 schreef:

Ik heb 1x geprobeert om op de grond te liggen janken, omdat ik wat wilde hebben. Mijn moeder liet mij gewoon liggen en ging rustig verder met winkelen. Toen ze uit zicht verdween wist ik niet hoe gauw ik weer naar mijn moeder moest rennen Clown Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:49

Jennyzz schreef:
Oo en btw.
Hun argument van overgewicht is echt makkelijk onderuit te halen.
D'r zit echt 20 gram chocola om zo'n dingetje. En die chocola is nog té lekker ook.
Haal dan die freaking BigMac's uit Europa oid. Dáár wordt je pas dik van. Nagelbijten / Gniffelen

Jouw argument is nog veel makkelijker onderuit te halen Knipoog
Er is nog veel meer lekker, zo op zijn tijd een maaltijd van de mac bijvoorbeeld, maar dat is ook vet (en) ongezond..

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:00

Natasja91 schreef:
Jennyzz schreef:
Oo en btw.
Hun argument van overgewicht is echt makkelijk onderuit te halen.
D'r zit echt 20 gram chocola om zo'n dingetje. En die chocola is nog té lekker ook.
Haal dan die freaking BigMac's uit Europa oid. Dáár wordt je pas dik van. Nagelbijten / Gniffelen

Jouw argument is nog veel makkelijker onderuit te halen Knipoog
Er is nog veel meer lekker, zo op zijn tijd een maaltijd van de mac bijvoorbeeld, maar dat is ook vet (en) ongezond..

Dat was even een persoonlijke toevoeging. Schijnheilig
Ik had het vooral over het feit dat het serieus maar 20 gram chocola is.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:43

Jamezy schreef:
ShirleyA schreef:
En jij bent natuurlijk nooit kind geweest????????
Ik vind dit echt een idiote opmerking! En ik vind zo veel mensen in de supermarkt lastig.....

Beetje gefrustreerd, dametje?

Nee hoor vind jou alleen erg vervelend! Frust dat je zelf bent! Dat je blijkbaar niet v kinderen houdt is jouw probleem maar kinderen zijn een deel v d samenleving, en je was er zelf ook een....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:49

Lusitana schreef:
Zie mijn eerder gepostte post. Ouders moeten leren om hun kinderen niet maar van alles te geven terwijl ze nog in de supermarkt zijn. Dat is fout nummero 1.
Ik ben zelf ook kind geweest, maar in mijn tijd kregen we snoep/speelgoed THUIS en we mochten het zeker niet uitkiezen. En dat voorkwam de taferelen die we nu moeten zien in supermarkten.

Was ook geen reactie op een post v jou. Maar ik geef je meteen gelijk dat ouders hun kinderen beter moeten leren wat wel en niet kan. Mijn zoontje mag wel uit zoeken wat hij voor snoep wil maar ik heb nog nooit een scene gehad, ook niet als hij geen snoep kreeg. Ik moet er nioet aan denken...
Maar ik vond de reactie v Jennyzz wat idioot; om kinderen te toegang vd supermarkt te ontzeggen. Die kinderen zijn nl goede consumenten en bepalen ook wat er gekocht wordt met bp dingen. Ik vond Jennyzz te hatelijk!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:48

Ja ShirleyA, en het feit dat kinderen bepalen wat er gekocht wordt, dát is juist zo fout! Net als dat kinderen tijdens een dagje uit bepalen waneer en watvoor ijsje er gegeten wordt en wat er 's avonds op de tv gekeken wordt terwijl ze al lang in hun nest horen te liggen..

Maar serieus, opvang voor in de supermarkt lijkt me echt zo slecht nog niet. Denk ook dat je er een grote last mee van een hoop ouders' schouders haalt.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:38

ShirleyA schreef:
Nee hoor vind jou alleen erg vervelend! Frust dat je zelf bent! Dat je blijkbaar niet v kinderen houdt is jouw probleem maar kinderen zijn een deel v d samenleving, en je was er zelf ook een....

Tut tut tut... je hoeft niet meteen zo'n scheur open te trekken, als je je blijkbaar aangesproken voelt. Je doet net of ik in jouw huiskamer je kinderen hoogstpersoonlijk sta uit te foeteren!

Kinderen zijn deel van de samenleving... dus? Betekent dat dan dat iedereen maar van kinderen moet houden ofzo? Onzin. Mensen die bijvoorbeeld bijstand trekken terwijl ze gewoon aan het werk kunnen horen ook bij de samenleving, en ik weet zeker dat jij dat ook geen feest vind! En inderdaad mijn probleem. Maak er dan ook niet het jouwe van, want je hebt er niks mee te maken en ik vraag je al helemaal niet mijn mening te delen.

En 'je was er zelf een' vind ik nogal een slecht argument... Alsof ik daar wat aan kan doen en dat dat allesbepalend is, laat staan zelf voor gekozen heb Tong uitsteken

Vrede op aarde Vork

Spaart er iemand trouwens dingen uit Surprise-eieren??

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:39

Vroeg wel maa nu niet meer neee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:42

Jamezy schreef:
ShirleyA schreef:

Tut tut tut... je hoeft niet meteen zo'n scheur open te trekken, als je je blijkbaar aangesproken voelt. Je doet net of ik in jouw huiskamer je kinderen hoogstpersoonlijk sta uit te foeteren!

Kinderen zijn deel van de samenleving... dus? Betekent dat dan dat iedereen maar van kinderen moet houden ofzo? Onzin. Mensen die bijvoorbeeld bijstand trekken terwijl ze gewoon aan het werk kunnen horen ook bij de samenleving, en ik weet zeker dat jij dat ook geen feest vind! En inderdaad mijn probleem. Maak er dan ook niet het jouwe van, want je hebt er niks mee te maken en ik vraag je al helemaal niet mijn mening te delen.

En 'je was er zelf een' vind ik nogal een slecht argument... Alsof ik daar wat aan kan doen en dat dat allesbepalend is, laat staan zelf voor gekozen heb Tong uitsteken

Vrede op aarde Vork

Spaart er iemand trouwens dingen uit Surprise-eieren??

Ik denk dat Shirley bedoelde dat je er zelf ook nog een bent ipv was Clown

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:46

rommie schreef:
Ja ShirleyA, en het feit dat kinderen bepalen wat er gekocht wordt, dát is juist zo fout! Net als dat kinderen tijdens een dagje uit bepalen waneer en watvoor ijsje er gegeten wordt en wat er 's avonds op de tv gekeken wordt terwijl ze al lang in hun nest horen te liggen..

Maar serieus, opvang voor in de supermarkt lijkt me echt zo slecht nog niet. Denk ook dat je er een grote last mee van een hoop ouders' schouders haalt.

Ik vind het geen probleem dat mijn kind mag kiezen of hij pindakaas, jam of chocopasta op zijn broodje wil. Ook zie ik er geen kwaad in dat een kind zelf mag uitzoeken wat voor ijsje hij of zij wil. Zolang ik maar degen ben die bepaald of er ijs gegeten wordt en of er tv gekeken wordt. Kinderen hebben wel rechten, binnen de grenzen vd ouder. Ik zou echt mijn kind niet even weg zetten in de 'opvang' vd supermarkt omdat anders anderen er last v hebben... dat gaat mij te ver.
Ik vind dat kinderen in een supermarkt horen te kunnen zijn, wat niet wegneemt dat ik me zelf ook erger aan kids die door de winkel aan t rennen zijn, of met een fietsje over je voeten rijden, maar normaal kindergedrag moet kunnen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:51

faye schreef:
Ik denk dat Shirley bedoelde dat je er zelf ook nog een bent ipv was Clown

Als we allemaal iets anders gaan zeggen dan dat we bedoelen, kunnen we onze lol nog op Clown

Je zit wel op je stokpaardje trouwens, sjongejonge...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:56

@ Jamezy je reactie is idd wat kinderachtig... en je kan dan wel vinden dat ik niets te maken heb met jouw mening; jij hebt niets met mijn kind te maken noch met de kinderen v anderen die toevallig wel eens in een supermarkt komen. Jij komt toch met t idee ze de toegang te ontzeggen? Nou mijn reactie daarop is dat een hele domme sugestie is.
Ik vind t raar dat men niet v kinderen houdt, maar maak me daar verder niet druk om, iederen zijn ding. Maar laat anderen dan wel v kinderen houden, al houd je er zelf niet van.
En dat je er zelf niet voor hebt gekozen om kind geweest te zijn.... daar kan ik kort over zijn: geen enkel kind heeft dat!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:57

Tjeeee wat een onzin zeg.
Het probleem van tegenwoordig is dat veel kinderen te vrij zijn opgevoed. Ze mogen alles maar. Zie het zo vaak in mijn omgeving...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:08

jeebus...laat ze eens wat zinnigs gaan doen zeg

kijk dat ze een probleem hebben met agressieve mareting, prima
pak dat dna aan , maar ga niet dergelijke onzin uitkramen als dat de speeltjes daar aan bijdragen

ik vind het weer lekker betuttelend
als ik kinderen heb , beslis ik wat die wel en niet eten
daar heeft geen enkel parlement iets mee te maken, opvoeden noemen ze dat.... j weet wel..dat wat ouders horen te doen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:21

ShirleyA schreef:
@ Jamezy je reactie is idd wat kinderachtig... en je kan dan wel vinden dat ik niets te maken heb met jouw mening; jij hebt niets met mijn kind te maken noch met de kinderen v anderen die toevallig wel eens in een supermarkt komen. Jij komt toch met t idee ze de toegang te ontzeggen? Nou mijn reactie daarop is dat een hele domme sugestie is.
Ik vind t raar dat men niet v kinderen houdt, maar maak me daar verder niet druk om, iederen zijn ding. Maar laat anderen dan wel v kinderen houden, al houd je er zelf niet van.
En dat je er zelf niet voor hebt gekozen om kind geweest te zijn.... daar kan ik kort over zijn: geen enkel kind heeft dat!

Blijkbaar vind je het zo raar dat andere mensen jouw mening niet delen, dat je meteen maar begint te hier-te-breed-en-daar-te-lang-en en aan Haha! noch sarcasme geen enkele waarde hecht. Dat mag. De rest van mijn post is blijkbaar onbelangrijk, of kon je daar niet genoeg over vallen?

Ik houd van roken, dus moeten anderen ook maar respecteren dat ik een peuk opsteek in hun bijzijn, omdat ik daar toevallig van houd? Of moet ik met mijn paard iedereen toch maar rakelings in draf passeren, en niet meer opzij gaan voor zij die iets minder met paarden hebben of zelfs bang zijn? Precies de reden waarom ik geen overlast wil hebben van andermans kinderen. Er maar van uit gaan dat kinderen erbij horen en maling aan de mening of gemoedsrust van een ander hebben, vind ik behoorlijk onbeleefd en egocentrisch.

En nu ben ik er klaar mee. Als je nog wat hebt, doe je dat maar via PB.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:33

Cyntje schreef:
Wat een gedoe zeg Scheve mond ...

Ik koop er soms wel eens eentje voor mezelf Schijnheilig

Ik ook haha, wel vervelend als er een auto in zit ofzo..
Ik vind surprise eieren het beste snoepgoed ooit Tong uitsteken

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:02

jezus mina wat een gezever!!!!!!

dit is puur een opvoedkundig probleem. zijn die eieren weg, gaan de kinderen zeuren om snoepjes, of koekjes, of ijs, of taart!
duidelijkheid, dat is waar het hele gedoe om draait. kijk, als een kind weet: 1 keer per week mag ik een chocolade ei, of een snoepzakje uitzoeken, dat is dan duidelijk, en dan zal het ook niet geprobeerd worden om vaker iets te krijgen.
maar van die ouders die geen nee durven te zeggen maken het er zelf naar.

ik kan me hier best kwaad over maken. kom op zeg, ga belangrijkere zaken doen!!! ga iets aan verwaarlozing doen, of kindermishandeling!!!

hoe zou ik voor de klas staan als ik geen duidelijke regels had? als kinderen geen veiligheid en stuctuur van me konden verwachten? denk maar niet dat ik dan 1 les kon geven waar de kinderen van zouden leren.
dat is het helemaal. mijn leerlingen weten wat ik wel wil en niet, en daardoor kan ik fijn en ontspannen les geven. er heerst een fijne sfeer doordat ik niet steeds hoef te mopperen op zeurende of vervelende leerlingen.

en dat ligt denk ik ook zo bij opvoeders.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:52

Het moet niet veel gekker worden hier

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:57

Gulpje schreef:
Ik eis een Generaal Pardon van de PvdA vóór de eieren! Haha!

Ik doe mee! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:21

Jamezy schreef:
ShirleyA schreef:

Blijkbaar vind je het zo raar dat andere mensen jouw mening niet delen, dat je meteen maar begint te hier-te-breed-en-daar-te-lang-en en aan Haha! noch sarcasme geen enkele waarde hecht. Dat mag. De rest van mijn post is blijkbaar onbelangrijk, of kon je daar niet genoeg over vallen?

Ik houd van roken, dus moeten anderen ook maar respecteren dat ik een peuk opsteek in hun bijzijn, omdat ik daar toevallig van houd? Of moet ik met mijn paard iedereen toch maar rakelings in draf passeren, en niet meer opzij gaan voor zij die iets minder met paarden hebben of zelfs bang zijn? Precies de reden waarom ik geen overlast wil hebben van andermans kinderen. Er maar van uit gaan dat kinderen erbij horen en maling aan de mening of gemoedsrust van een ander hebben, vind ik behoorlijk onbeleefd en egocentrisch.

En nu ben ik er klaar mee. Als je nog wat hebt, doe je dat maar via PB.

Mijn hemel wat n puberaal gedrag en nee ik ga zeker niet met je pb-en! Zonde v mijn tijd. Rook lekker verder en dan neem ik mijn kind gewoon mee naar de supermarkt.
Het is niet zo dat ik de rest v je post niet interessant vind hoor: ik vind alles v jou ininteressant!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:28

ShirleyA als je Jamezy haar gedrag zo puberaal vind, waarom wees je dan zelf niet gewoon de wijste en houd je er over op?

Die wellus en nietus discussie word ik (en vast wel meer mensen met mij) een beetje moe van.

Negeer haar verder, leven en laten leven Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:31

Ineke2 schreef:
ShirleyA als je Jamezy haar gedrag zo puberaal vind, waarom wees je dan zelf niet gewoon de wijste en houd je er over op?

Die wellus en nietus discussie word ik (en vast wel meer mensen met mij) een beetje moe van.

Negeer haar verder, leven en laten leven Lachen

Ik zeg toch al dat ze lekker door moet roken en dat ik mijn kind gewoon mee neem naar de winkel. Ik ga helemaal niet verder met haar, ook niet via pb; ze is er niet boeiend genoeg voor.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:22

"en je wordt er dik van" MAG JE DAN HELEMAAL NIKS MEER ETEN??

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:40

Bied zich aan als onderduikadres voor surprise-eieren Haha! . Die dingen bestaan echt al jaaaaaaren. Wij kregen er vroeguh altijd 1 van mijn oma als we op bezoek waren geweest.

Ik kom ook eeeeeerg graag in Duitsland waar ze nog veel meer lekkere dingen van dit merk verkopen Vork .

Wat betreft het overgewicht, dat is natuurlijk een kulargument zoals al eerder is aangegeven. Dan kun je de halve supermarkt wel leeghalen.

Het is de taak van de ouders om daarop te letten. Mijn dochter kan nog zoveel leuke en lekkere dingen zien. Uiteindelijk ben ik (samen met mijn vriend) diegene die bepaalt wat ze wel/niet mag.

Hier is laatst een heel onderzoek geweest over overgewicht bij kinderen (checkid), zie ook: http://www.windesheim.nl/portal/page?_p ... ema=PORTAL voor meer info. Hier hebben wij ook aan meegewerkt.

Laat ze eerder iets doen aan die agressieve marketing. Verboden om reclame te maken met als doelgroep kinderen en geen reclame tijdens en tussen kinderprogramma's. Kom je een stuk verder mee denk ik zo.

Wat betreft kinderopvang in supermarkten. Er is een supermarkt die op de kleintjes let Knipoog . Bij ons heeft deze supermarkt een video-corner. Kunnen de ouders boodschappen doen en de kinderen tekenfilmpjes kijken. Is ook niet handig. Hoeveel kinderen er dan wel niet beginnen te schreeuwen als ze weer meemoeten, want het filmpje is nog niet afgelopen Clown .

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:01

Ik heb zelf niet zo'n last v agressieve marketing. Natuurlijk roept mijn zoon wel eens dat ie dat of dat heeeel lekker vindt. Dat mag ook, maar ik koop t echt niet altijd. Ben zelf ook heel erg n snoeper en ben niet dik, mijn zoontje is eerder te dun dan dat er ergens vet zit, ookal snoept hij. Ik denk dat snoep het probleem niet is, eerder het te veel snoep en weinig gezond eten. Als je zorgt dat je kind goed eet kan er best een snoepje bij, ook een Kinder ei.
Om t te gaan verbieden is echt te zinloos; dan kan er idd wel heel veel uit de schappen vd supermarkt.
Wel idioot dat de kamer zich hier mee bezig houd.... goed teken, want dan zijn er verder niet veel problemen binnen Nl... Knipoog