Peter R. de Vries in zaak Halloway

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Peter R. de Vries in zaak Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:02

doerakje schreef:
Toch vind ik beth holloway ook een raar vrouwtje, ze is echt uit op veel publiciteid. Speelt continu het slactoffer, en eist alle aandacht, inplaats van dat ze die uit laat gaan naar het zoeken van haar dochter. het verbaast mij niet als zei er iets mee te maken heeft.

Ja, precies aan die kant klopt de zaak ook niet.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:03

ze zijn zo hard bezig met andere beschuldigen en het slachtoffer (OVERDREVEN) spelen, dat ze de indruk wekken iets te verdoezelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:05

Lusitana schreef:
faye schreef:
Zij was idd geen lieverdje, maar hij deugt niet, kijk maar eens goed in die ogen. Het is echt een creep, of hij haar nu wel of niet om zeep heeft geholpen....

Het is bij onderzoek gebleken, waarbij vele gezichten werden getoond waaronder een aantal van seriemoordenaars, dat niemand de seriemoordenaars eruit haalde, en de gezichten die ze "creepy" vonden of "echte criminelen", bleken gewoon leraren ofzo. Je kunt en mag iemand niet op zijn uiterlijk beoordelen.

Ogen zijn de spiegels van de ziel en zeggen heel veel over iemand. Dus if you don't mind, ik kijk daar altijd naar en heb er nog nooit naast gezeten Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:10

Dat gaat alleen op als je iemand werkelijk (in real life) in de ogen kunt kijken. Niet van TV of een foto.

En je bent het toch hopelijk wel met me eens dat je iemand niet kunt veroordelen op grond van zijn uiterlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:14

Ik veroordeel iemand idd wel op iemands blik, en nogmaals, heb er nog nooit naast gezeten. Een blik in de ogen is namelijk wel iets anders dan uiterlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-06 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:16

Ik bedoel een ander soort veroordeling in verband met dit topic:naar de gevangenis sturen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:42

Kaiya schreef:
Maar aan de andere kant, er kunnen veel minder makkelijk bacterien bijkomen die voor ontbinding zorgen, toch? (Of ben ik nou onzin aan het vertellen? Nagelbijten / Gniffelen )

Ik weet niet wat ik moet geloven iig, maar ik zou me voor kunnen stellen dat die meid gewoon is weggelopen voor haar ouders, dat hele meisje word gepresenteerd als een heilige, als een populaire meid met veel vrienden, goed verstand blablablablabla.

*Kaiya, dat van die mindere bacterien die het lichaam ontbinden had ik idd ook al bedacht, alleen dacht ik daarna dus dat het heel goed mogelijk is, dat ze door de (roof)vissen is opgevroten Clown .

Wbt het weglopen: die mogelijk is er natuurlijk ook nog, allen kan ik me bij zo´n jong meisje niet voorstellen dat ze nu -na ruim een jaar- nog geen kontakt met d´r ouders heeft opgenomen.
Ik bedoel, de meeste weglopers zij toch binnen 1 á 2 weken weer terug bij hun ouders. En zeker nadat er zoveel aandacht aan haar "zaak" is besteed, moet ze toch wel weten dat er naar d´r gezocht wordt?!
Als ze door derde van het eiland is meegesleept, zal het helemaal moeilijk worden om haar ooit nog terug te vinden Scheve mond ....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:46

Natuurlijk kun je iemand niet om zijn uiterlijk de gevangenis insturen. Maar sommige mensen zien vrij snel aan andere mensen hoe ze in elkaar zitten. Faye, hier zit er nog een en mijn intuitie en mensenkennis heeft me ook nog nooit doen vergissen. In de ogen zie je de spiegel van de ziel. Ik vind het ook een hele enge jongen. Hij is een creep, absoluut.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:07

faye schreef:
Ik veroordeel iemand idd wel op iemands blik, en nogmaals, heb er nog nooit naast gezeten. Een blik in de ogen is namelijk wel iets anders dan uiterlijk Knipoog

Het programma heeft een bepaalde subjectieve lading, in dit geval was de lading dat Joram de dader is. Vind je het dan gek dat jij met zulke ogen naar hem kijkt? Je moet je alleen afvragen in hoeverre jou idee door het programma gekleurd is en in hoeverre dit programma deze zaak van beide zijden heeft belicht.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:22

Ik kan het niet laten te reageren. Ik woon op Aruba we hebben de zaak van het begin meegmaakt.
Dat er fouten zijn gemaakt is een feit. Corruptie ,ja vast wel. Of het Joran het heeft geaan weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat Aruba van alles heeft gedaan tot het absurte toe om haar te vinden. Het eiland was en is er kapot van en ik hoop dat voor iedereen de zaak wordt opgelost. Wat ik met eigen ogen heb gezien is dat Beth Hallowee op elke intervieuw er piekfijn uitzag en altijd sprak over de heilige dochter. Haar dochter is met drie vreemde jongens in een auto gestapt. Ik ben zelf moeder van twee dochters en ben zelf ook jong geweest maar dat is iets wat je niet eens doet met drie jongens die je kent.
Dat wil absoluut niet zeggen dat het haar eigen schuld is. De moeder van Joran zag je per intervieuw of in beeld komen helemaal wegkwijnen je zag de kilos er gewoon afvliegen. Dat Joran zijn vader elke dag zag weet ik niet of dat waar is, want het heeft toen heel groot in de krant gestaan dat de ouders Joran, ondanks hun recht niet mochten zien.
Ik trek geen partij voor niemand ,ja voor mijn eiland ik vind het erg, dat onze naam zo door de modder is gehaald door een onopgeloste zaak van een Amerikaan. Want laten we eerlijk zijn hoeveel onopgeloste zaken hebben nederland en Amerika.
Voor ons eiland was dit de eerste High Profile zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:08

Karl66 schreef:
faye schreef:

Het programma heeft een bepaalde subjectieve lading, in dit geval was de lading dat Joram de dader is. Vind je het dan gek dat jij met zulke ogen naar hem kijkt? Je moet je alleen afvragen in hoeverre jou idee door het programma gekleurd is en in hoeverre dit programma deze zaak van beide zijden heeft belicht.

Ik heb het programma niet gezien, ik heb hem ooit een keer in een of andere nova uitzending gezien geloof ik, iig niet op een commerciele zender. En ik zeg niet dat hij schuldig is, ik zeg alleen dat het een hele koude is en at ik het een engerd vind en daar blijf ik bij. Nogmaals, ik heb me ng nooit vergist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:34

Ogen zijn de spiegels van de ziel. Met genoeg mensenkennis en levenservaring kom je idd met een blik en zeker blikken in bepaalde beladen situaties een heel eind. Zelden heeft iemand mij voor kunnen liegen, ogen, lichaamstaal, ademhaling en woordgebruik verraden iemand. Alleen de echte zuivere pathologische gek kan zo manipulerend zijn dat de kenners/geleerden er in kunnen trappen, maar ook bij deze mensen oefening baart kunst en deze Joaram is pas 17, dus nog wel een leuke vent voor de boeg.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:36

weet je wat ik nou niet begrijp, ik begrijp niet dat deze zaak zoveel ophef veroorzaakt.......... er zijn zoveel mensen vermist, ook hier in Nederland......... hoor je nooit wat van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:43

Klopt, maar de ouders maken er nl zo een ophef van en hebben aangestuurd tot een hernieuwd onderzoek door de Nederlandse politie. Dit haalt ook de politiek en de corruptie die daar geldt, schaadt dan ook indirect Nederland, zeker als er Nederlandse burgers in betrokken zijn. Met Natalee is ook een link gelegd met de illegale bordelen, waar niemand zijn vingers aan durft te branden, leggen zie die open, dan komen er een hoop lijken te voorschijn van meiden en een hoop vermiste meiden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:44

maar is het niet zo dat er bij elke vermissing/moord er een hoop lijken uit de kast komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:50

Ik heb een documentaire gezien over de sexhuizen daar, dat kun je niet bedenken!! Die meiden lopen onder bewaking op een binnenplaats om gelucht te worden en zitten binnen vastgeklonken aan de muur. De meest wanstaltige dingen moeten ze ondergaan eventueel tot de dood er op volgt. Niet bij elke vermissing rollen de lijken uit de kast hoor. Maar hier wordt zijdelings een ander probleem ook meegepakt. Als ze niet weten of ze ontvoerd is of al dood is, ga je speculeren. Bij ontvoering zit ze dus in een sexhuis. De naam Natalee Halloway is wel genoemd in het illegale sexhuizenbezoekchajes, maar of het de echte is, is niet bekend, wel is bekend dat als het de echte Natalee is, ze een heel duur speeltje is en dat is ook niet iets waar je graag over droomt. Hoorde onlangs dat de rijke heren oliesjeiks nogal dol zijn op blond amerikaans en als je er dan ook alles mee mag doen, de flapjes zijn geen probleem, moet je toch niet aan denken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:51

nee, moet je inderdaad niet aan denken................ wat een wereld

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:18

KiWiKo schreef:
weet je wat ik nou niet begrijp, ik begrijp niet dat deze zaak zoveel ophef veroorzaakt.......... er zijn zoveel mensen vermist, ook hier in Nederland......... hoor je nooit wat van

Kijk je nooit naar 'Vermist' of 'Spoorloos' dan?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:57

Botervlieg schreef:
KiWiKo schreef:

Kijk je nooit naar 'Vermist' of 'Spoorloos' dan?

Maar de zaken die in "vermist" en/of "spoorloos" behandeld worden, redden doorgaans niet maanden/jaren op de voorpagina´s van de kranten en de journaals.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:12

Volstrekt mee eens.
Het ging me er alleen maar om duidelijk te maken
dat ook aan andere vermissingszaken wel degelijk
aandacht wordt besteed door de media.

KiWiKo schreef:
(...) er zijn zoveel mensen vermist, ook hier in Nederland......... hoor je nooit wat van

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:01

Sterre schreef:
Ik bedoel, de meeste weglopers zij toch binnen 1 á 2 weken weer terug bij hun ouders. En zeker nadat er zoveel aandacht aan haar "zaak" is besteed, moet ze toch wel weten dat er naar d´r gezocht wordt?!

Ik geloof dat ze laatst nog een graf hebben geopend, omdat het meisje waarvan ze dachten dat ze daar lag, al jaren gelukkig in Canada woonde. Al die tijd dachtten die ouders dat ze dood was en daar begraven lag. Dochter "wist" van niks.

Citaat:
Vanuit de VS is de allernieuwste techniek gebruikt om een lijk, of die nu begraven is of niet, te kunnen opsporen.
Dat was volgens mij vanuit Nederland met straaljagers.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:06

*Sammie: ja, dat heb ik idd laatst ook gelezen!
Het was de zus die zei dat het vermistte "meisje" al sinds jaren gelukkig in Amerika (of Canada?) woont.
Vond ik trouwens wel raar; als dat (toendertijd) meisje blijkbaar ooit als vermist bij de politie is opgegeven, lijkt het me toch wel logisch dat je er even melding van maakt, als diegene weer boven water is Verward ....

*BV: ahhh, op die fiets Pling !

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:38

ik weet net wat ik er van moet denken...

Maar denk wwel dat die Joran er wat mee te maken heeft. Of het is die moeder. die Joran om heeft gekocht zodat zij onschuldig is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:34

sorry dat ik zo kom binnen vallen.
maar heb het idee dat die ouders van die natalee er ook wel wat mee te maken hebben gehad.
hoe zou die joran haar dan al kennen.
(weet niet of ze elkaar al van te voren kenden)

enzz
en hoe komen jullie bij dat ze in het water is gegooid.
dat heb ik dan allemaal gemist

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:32

Dat ze in het water geraakt/gegooid is, is slechts een hypotese (kansje).