En wat heb je gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je gestemd?

VVD
71 (15%)
D66
9 (2%)
PvdA
51 (11%)
CDA
48 (10%)
Groenlinks
30 (6%)
SP
106 (23%)
ChristenUnie
17 (3%)
Lijst Fortuyn
1 (0%)
Eén NL
1 (0%)
Partij voor de Dieren
32 (7%)
Groep Wilders
62 (13%)
SGP
1 (0%)
Ik heb niet gestemd (maar ik ben kiesgerechtigd)
15 (3%)
Anders
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 450

Draak

Re: En wat heb je gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:55

bij mij ook bij de stomwijzer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:57

Het is idd een stomwijzer, ik kwam op D66 uit! Rolleyes

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:17

Pvda. vanmorgen om half 9 al!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:18

Die stomwijzer slaat idd echt nergens op Vork
Bij mij kwam er SP uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:19

Ik heb op SP gestemt.
Ik heb zo gedacht; alles behalve het CDA.
Ik weet niet presies wát ik er zo verkeerd aan vindt,maar ik vindt het echt tijd voor een ander dan Balkenende om zich te bewijzen.
Ik heb die Balkenende wel gezien,en ik ben het niet eens met zijn radicale ideeën.
PvdA vindt ik ook niet zo geweldig,daarom een SP,linkse partij voor mij.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:32

Hebben jullie trouwens ook bewust op een persoon gestemd?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:35

Bij ons hoorde ik op school en jongen: Ja, ik stem wel op 1 of andere lekkere chick. Rolleyes (wel van bepaalde partij)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:36

ben net terug van het stemmen
ik heb op de VVD gestemd

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:38

Ik heb GroenLinks gestemd (Halsema).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:39

Ik heb op Wilders gestemd...
Zat wel erg te twijfelen tussen hem of Rita Verdonk, maar de partij Wilders had ik meer mee...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:41

Scum schreef:
Voor iedereen die het nog niet weet:
http://www.stomwijzer.nl/

Bij mij kwam er CDA uit Haha!

bij mij ook! klopt dus wel redelijk, gezien ik zwevende was tussen CDA en VVD.. Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:44

toch vraag ik me af of bokt een reeel beeld geeft van de werkelijkheid. er zijn veel mensen die voor de partij van de dieren stemmen, maar ook veel mensen die voor Geert Wilders gaan.
komt dit omdat er veel jongeren op het forum zitten die de ideeen van Wilders aanhangen omdat ze zat zijn wat er in Nederland gebeurt? Komt het omdat hier veel jongeren zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dus kiezen voor enkele partijpunten en die geen vergelijk tussen de partijen hebben gedaan?
of zijn het inderdaad weloverwogen keuzes en geeft het wel een reeel beeld van de uitslag van vanavond?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:47

odetteke schreef:
Hebben jullie trouwens ook bewust op een persoon gestemd?

Ja hoor. ik heb op de eerste vrouw gestemd op de lijst.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:53

Ik heb gewoon op de lijsttrekker gestemd, aangezien er niemand op de lijst staat die mijn speciale voorkeur heeft. Ik ben idd ook wel benieuwd hoe reeel het beeld is dat bokt geeft. We zullen zien vanavond Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:54

Pff bah verkiezingen.. Vanochtend om 4 uur opgestaan, om half 6 stemmachines gaan sjouwen. Hele dag gewerkt, mag zometeen van 8 tot 11 verkiezingen afronden *lang leve de lol!*

heb btw groenlinks gestemd.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:03

Heb Marijnissen gestemd. Haha!

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:07

Ik heb op partij van de dieren gestemd Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:09

benangelique schreef:
toch vraag ik me af of bokt een reeel beeld geeft van de werkelijkheid. er zijn veel mensen die voor de partij van de dieren stemmen, maar ook veel mensen die voor Geert Wilders gaan.
komt dit omdat er veel jongeren op het forum zitten die de ideeen van Wilders aanhangen omdat ze zat zijn wat er in Nederland gebeurt? Komt het omdat hier veel jongeren zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dus kiezen voor enkele partijpunten en die geen vergelijk tussen de partijen hebben gedaan?
of zijn het inderdaad weloverwogen keuzes en geeft het wel een reeel beeld van de uitslag van vanavond?

Ik vraag het me ook af...
Grappig wel: ik heb op Wilders gestemd en ik ben 22 jr jong... maar toch heb ik me zeker wel verdiept in de politiek en mijn keuze is dan ook wel zeer weloverwogen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:13

turbotinker schreef:
Ik heb op SP gestemt.
Ik heb zo gedacht; alles behalve het CDA.
Ik weet niet presies wát ik er zo verkeerd aan vindt,maar ik vindt het echt tijd voor een ander dan Balkenende om zich te bewijzen.
Ik heb die Balkenende wel gezien,en ik ben het niet eens met zijn radicale ideeën.
PvdA vindt ik ook niet zo geweldig,daarom een SP,linkse partij voor mij.

Balkenende radicaal Verward

Ik zat te twijfelen tussen Rutte, Verdonk en JP. Maar vond gister Rutte erg goed, dus die heeft mijn stem gekregen Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:16

SP

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:18

Ik heb PvdA gestemd. Zat en zit nog steeds te twijfelen tussen SP en PvdA. Maar wil absoluut niet weer vier met het CDA opgescheept zitten, vandaar PvdA. Iets meer kans om de grootste partij te worden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:23

Ik heb op de eerste vrouw van de PvdA gestemd

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:25

CDA.
Wat gebeurt er eigenlijk met de stemmen die blanco zijn dan? Ik las op de vorige pagina daar iets over. Gaan die naar de grootste partij of wordt daar verder helemaal niks meer mee gedaan?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:25

Myfairytale schreef:

Of bokt een reel beeld geeft weet ik niet, je hebt toch een bepaalde bevolkingsgroep hier zitten. Om even door te gaan op mijn keus voor Wilders: Ik wil niet dat hij heel veel te zeggen krijgt, dat is denk ik niet goed. Wat denk ik wel goed is, is dat hij wel de kamer in komt zodat er wat tegengas gegeven kan worden. Ik heb mij wel erg verdiept in de politiek. best veel debatten gevolgd en een aantal keer stemwijzer enz. ingevuld. Bij alle leidraden kwam er bij mij iedere keer overtuigend Wilders uit. Dus ik ben gaan kijken wat hij dan in zijn programma heeft staan. En ik ben het maar op een paar punten niet met hem eens.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:26

fjordnina schreef:
Myfairytale schreef:

Of bokt een reel beeld geeft weet ik niet, je hebt toch een bepaalde bevolkingsgroep hier zitten. Om even door te gaan op mijn keus voor Wilders: Ik wil niet dat hij heel veel te zeggen krijgt, dat is denk ik niet goed. Wat denk ik wel goed is, is dat hij wel de kamer in komt zodat er wat tegengas gegeven kan worden. Ik heb mij wel erg verdiept in de politiek. best veel debatten gevolgd en een aantal keer stemwijzer enz. ingevuld. Bij alle leidraden kwam er bij mij iedere keer overtuigend Wilders uit. Dus ik ben gaan kijken wat hij dan in zijn programma heeft staan. En ik ben het maar op een paar punten niet met hem eens.

Bij mij was het dus hetzelfde! Met hem had ik nou eenmaal keer op keer de meeste overeenkomsten en er zijn een hele zooi partijen waar ik helemaal niets mee kan...