Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:50

Niek123 schreef:
http://port.pravda.ru/img/idb/anorexia4.jpg

Dit is een foto van het fotomodel.
Oké Anorexia is een nare ziekte maar dat een fotograaf haar zo op de foto zet, gaat er dan geen lichtje op? Verward

Ow bah vind het echt lelijk om naar zulke dunne mensen te kijken.
Ziekelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:07

erg zeg

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:51

echt erg nu kunnen mensen zien wat er kan gebeuren als je hier aan begint en volgens mij was het bij haar dan ook een beetje het beeld van als ik iets dikker wordt wordt ik ontslagen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:52

Sjeeeees liep zij nog shows???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:54

hoe kan je dan nog zeggen we zagen het niet Slapen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:58

Mag ik eerlijk zijn? Ik vind dat veel te magere mooi!!! Vooral als
mensen rond de 1.80 zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:59

Zoals dat plaatje hierboven?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:00

Nee die is té.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:04

MisMartine schreef:

Scheve mond.

Ik vind het absurd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:07

MisMartine schreef:

Vind ik ook. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook problemen heb gehad met eten. Dat is er gewoon nooit helemaal uitgegaan, mijn botjes-obsessie Tong uitsteken

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:09

Ach, en zo zijn er zoveel Lachen Bij mij op school zit er ook één in de klas die model wil worden, en hongert zichzelf ook uit... echt belachelijk. Dun is wel mooi, maar niet dat alle botten eruit steken, dat gaat echt te ver vind ik.
Laatst bijgewerkt door SONY op 21-11-06 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:10

Het is Portugees, ik zal het vertalen. Moment. Overigens over dat "niet zien", ze zagen het wel, alleen het modellen bureau zelf niet, want ze zat in het buitenland. Dat is trouwens het gevaar bij grote modellenbureaus, waar ze je niet meer persoonlijk kennen, maar je een gezicht uit een map bent...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:12

danku altijd makkelijk een portugese vertaler bij de hand hebben Clown

Ik zou als fotograaf toch iets gezegd hebben .......

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:58

Vertaling van het stuk van de link:
Anorexia treft veel jonge vrouwen

O Tempo/Foto Genciência

De sterfgevallen van het model Ana Carolina Reston, 21 de afgelopen week, en van de mode studente Carla Sobrado Cassali, ook 21, deed een bezorgdheid ontwaken over een probleem dat steeds frequenter wordt in Brazilië: het toenemen van eetproblemen bij jonge vrouwen in relatie met het willen hebben estetische magerheid

Hoewel er geen statestieken bestaanover het thema, schat men dat 1% van de wereldbevolking lijdt aan eetproblemen.

Van deze groep zijn 90% vrouwen, tussen de 12 en 18, vaak verbonden aan activiteiten die te makn hebben met voeding of het willen hebben van een perfect lichaam, zoals modellen, mannequins, actrces, danseressen, sportvrouwen en dietisten.

Dit is geen regel, maar deze mensen zijn gevoeliger om deze symptomen te ontwikkelen, omdat ze zo bezig zijn met het lichaam en het imago.

Daarnaast, kan tegenwoordig, met de globalisatie, de hele wereld aangetast worden, inclusief de meest behoeftigen.” Anorexia en bulimia raakt niet alleen de midden of hogere klasse ”, verklaart Beatriz Espírto Santo, endocrinologe van de Afdeling Onderzoek naar Anorexia en Bulmia van het UFMG ziekenhuis (Niab).

Maar de medisch psychiater Vinícius da Cunha Tavares bevestigd dat gewoonlijk anorexia patienten vallen in het profiel van personen die goed geslaagd zijn in het leven, perfectioniste in d estudies, in huis en op het werk en dat ook willen doorvoeren naar de perfectie van het lichaam. “Ze zijn nooit tevreden.

Ze zien altijd vet waar het niet zit. Het kunnen skeletten zijn, en dan nog vinden ze een plekje waar wat af moet.” De mode studente, Carla Sobrado, die 1.70m was en 45 kilo woog, bereikte een punt dat ze in de gaten werd gehouden door een verpleegster om te zien dat ze niet overgaf en op het hoogtepunt van de ziekte , 38 kilo wegende dacht ze nog dat ze dik was.

Zowel Carla als Ana Carolina werkten erg behandeling tegen. Ze namen allebei tabletten die de eetlust remmen, ondanks hun lage gewicht en hadden ook bulimia.

Vrees, schaamte of angst voor afwijzing.
“Het is een delicate ziekte, die veel respect afdwingt. Gewoonlijk willen die het hebben, zich niet openstellen, ze schamen zich of zijn bang om afgewezen te worden. Het was heel moeilijk om mensen te vinden die naar voren traden om met mij over de ziekte te praten en ik heb mijn onderzoek gebaseerd op gesprekken met psycho analisten en getugenissen op Internet. Daarom vind ik het belangrijk dat de TV it onderwerp aansnijdt” zegt hij.

Veel voorkomen bij sterren.
Het is geen zeldzaam verschijnsel dat actrices en zangeressen opgenomen worden om de kilos terug te winnen die ze verloren hebben in een anorexia crisis. Het is bijna onmoglijk een popster te vinden die geen problemen heeft in verband met haar uiterlijk. Idool van duizenden tieners, Anahó, 22, Mia in de soap “Rebelde” is een van die leed aan extreem gewichtverlies

Dit gebeurde toen ze 17 was en, volgens de jongere, ging samen met een depressie. Ze werd opgenomen en deed er 8 maanden over om te herstellen. Een ander bekend geval is dat van Mary-Kate Olsen, die ook in een kliniek terecht kwam om te herstellen.

Ex SpiceGirl Victoria Beckham , het model Kate moss, de zangeres alanis Morissette en de Braziliaanse actrice Deborah Evelyn, op dit moment in “Paginas van het leven” te zien, geven ook toe ook met de ziekte te maken gehad te hebben, maar ze deden er iets aan voordat er iets ergs gebeurde. (Met bureaus)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:01

katiavl schreef:
danku altijd makkelijk een portugese vertaler bij de hand hebben Clown

Ik zou als fotograaf toch iets gezegd hebben .......

Dat heeft hij (of een agent)ook gedaan, ze is terug gestuurd naar het bureau.

Overigens treft een fotograaf geen blaam. Die werkt in opdracht. En die moet dus gewoon dat-en-dat model daar en daar fotograveren in die-en- die kleding.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-11-06 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:01

Jeetje heel ziek hoor, zoiets, en dat doet ons voor dat dit de mode zou zijn, en zoveel meiden die hier een voorbeeld aan nemen Verdrietig

Lekker om je kinderen op te voeden in een maatschappij waarin zoiets gefotografeerd wordt als mooi

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:25

MisMartine schreef:

Ik ook Bloos!
Kan er echt niks aan doen, maar ik vind het mooi.

Oké zij is natuurlijk een beetje overdreven, het moet wel gezond zijn, en een portie uitstraling hebben.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:28

Had het gelezen ja... Zou echt niet kunnen leven op stukjes appel en tomaat... Had zij geen omgekeerde balansdagen?? Zonde hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:35

Mik_ schreef:
MisMartine schreef:

Ik ook Bloos!
Kan er echt niks aan doen, maar ik vind het mooi.

Oké zij is natuurlijk een beetje overdreven, het moet wel gezond zijn, en een portie uitstraling hebben.

TE mager is per definitie ongezond en ze missen ook uitstraling. Die kun je alleen hebben als je tevreden bent met jezelf en mensen die zich uithongeren zijn dat dus per definitie niet... Knipoog
Er is een verschil tussen fijntjes, mager en te mager. Zo heb je ook stevig gebouwd, dik en te dik de andere kant op.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:41

Het ontstaan van boulimia en anorexia gaat een stukje verder dan jezelf alleen maar 'te dik' vinden (als dat al het geval is). Het is een psychische ziekte en door allerlei factoren (je zelfbeeld, je omgeving, traumatische ervaringen, je persoonlijheid) sluipt zo'n ziekte erin. Je besluit niet dat je op een dag anorexia of boulimia krijgt. Het is een ziekte, een hele ernstige ziekte. Zowel anorexia als boulimia. Je komt er ook niet zomaar vanaf, daar moet je kei- en keihard voor vechten, als je er al klaar voor bent. Het kan wel, maar het is een enorme strijd. Zowel mentaal als fysiek. Mensen die dat niet hebben meegemaakt, hebben geen idee waar ze het over hebben. Het is altijd makkelijk om te oordelen, maar ik kan je vertellen dat die ziektes echt zo diep kunnen zitten en zie er maar weer uit te komen. De hulpverlening is ook niet zo best op dit vlak, helaas.......

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:55

@ Nadya, ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik denk overigens dat zo'n ziekte iemand nooit echt verlaat. Je kunt -als je wilt- leren er mee om te gaan. Maar het zal altijd bij je blijven, het gaat nooit echt helemaal weg, denk ik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:56

En de ouders zijn soms (in mijn ogen vaak) eerder een struikelblok dan een hulp. Soms hebben de ouders een flinke partij schuld. Ik weet dat dit heel hard klinkt naar de ouders die te maken hebben met een kind met annorexia, maar echt, er is ergens iets mis gegaan in de opvoeding anders was er niet zo´n negatief zelfbeeld...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:00

Euh, dat is naar mijn mening wel wat kort door de bocht Lusitana. Er kan een heleboel aan de hand zijn waar de ouder geen invloed op heeft of waar de ouder geeneens weet van heeft. Je moet maar net de ernst van de situatie kunnen inschatten en dan ook nog eens de juiste hulp voor je kind zien te krijgen. Los van het feit dat dat kind waarschijnlijk helemaal niet zit te wachten op hulp van wie dan ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:06

Ik heb het over de periode VOORDAT de ziekte intreed. Er zijn miljoenen meisjes die niet vatbaar zijn omdat ze gewoon genoeg zelfvertrouwen hebben, geen perfectie eisen of wat dan ook. En daar speelt de opvoeding wel degelijk een rol in.
Als de ziekte eenmaal daar is, kun je eigenlijk niks meer doen. (In de zin dat de zieke alles toch tegen zal werken)
Ik ben trouwens wat je noemt "ervaringsdeskundige".

Verder ben ik zeer voorzichtig en zeg ik "soms" en "sommige". Het is bepaald geen regel.
Dat "kort door de bocht" waar je me van beschuldigd, is dus onterecht.