Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:32

Ik moet elke dag een kwartier eerder m'n bed uit. Ik baal er echt ontzettend van.
Er rijden geen spitstreinen meer op mijn traject, dus minder treinen, wordt het lekker vol van.
De terugweg haal ik nu soms net aan de trein, en soms net niet. Als ik hem niet haalde moest ik een half uur wachten, maar als ik hem heb vertrok ik onmiddelijk. Nu valt die trein daar precies tussen in, dus dat heeft eigenlijk ook niet heel veel zin.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:41

Ik ga er bij mijn meest voorkomende trajecten op achteruit (of in het meest positieve geval blijft het hetzelfde) en niet zo'n beetje ook. Fijn.... Boos! Oh, en de prijs gaat ietsje omhoog.

Het punt is, nu ga ik dus (omdat ik mijn OV studentenkaart aan het einde van deze maand moet inleveren) overwegen om een auto te kopen omdat ik op bepaalde trajecten met de auto gewoon 1,5 uur (!!!) sneller ben. Zeker als je richting het oosten/noorden moet, dat wordt alleen maar minder goed bereikbaar. En eigenlijk wil ik er helemaal niet voor zorgen dat er nóg meer auto's op de weg komen maar door deze achteruitgangen ga ik het toch overwegen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:01

Bealy schreef:
En eigenlijk wil ik er helemaal niet voor zorgen dat er nóg meer auto's op de weg komen maar door deze achteruitgangen ga ik het toch overwegen.

Herkenbaar. Ik draag het OV een warm hart toe, echt. Maar ze maken het soms zo ongelofelijk moeilijk om fatsoenlijk te reizen, dat je uiteindelijk toch maar weer voor jezelf gaat kiezen, en gezellig bijdraagt aan de langere files... Maar in je auto heb je in elk geval een zitplek als je moet wachten. Droog en redelijk warm. Iets wat bij het OV lang niet altijd het geval is.

Maar ik snap het niet. Er reizen zoveel mensen... dan moet daar toch een betere manier voor te vinden zijn?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:55

Volgens mij ben ik de enige die er wel (erg!) blij mee is Haha!.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:17

Oh nee hoor, ik ben er ook ontzettend blij mee.
Moet iets eerder weg, maar kan 3 keer zo vaak naar huis!

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:28

pff nou ik ben er echt niet blij mee! tis nu al niks om op m'n stageplek te komen, zowel er heen als er vandaan ben zo lang onderweg terwijl dat erg onlogisch is! en ja hoor gaan ze de tijden allemaal fijn veranderen! nu kon ik nog door `s middags een stuk te lopen snel een bus halen zodat ik redelijk op tijd thuis was, gaan ze die bus ook veranderen nu kan ik dus op geen enkele manier meer vroeg thuis komen! gatver heb nu al geen zin in volgende week..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:32

Mij maakt het weinig uit. Ik moet de bus voor mijn huis hebben op dezefde tijd als anders. In deventer heb ik 1 minuut extra en voor apeldoorn maakt het ook niks uit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:48

Bij mij gaat er een trein extra rijden per uur Lachen.
Verder maakt het niet zo veel uit, de trein waar ik altijd mee gaat vertrekt twee minuten eerder, valt dus te overzien.

Het is alleen te hopen dat de NS er maanden aan moet wennen Clown (lees vertragingen, treinen die niet rijden terwijl de ns geen bussen inzet Clown )

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:51

even een andere vraag, iemand vertelde mij dat er vanaf hardewijk een bus naar ede gaat, ik kan het nergens vinden..weet iemand dit misschien of er een bus vanauit hardewijk naar ede gaat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:17

madam schreef:
even een andere vraag, iemand vertelde mij dat er vanaf hardewijk een bus naar ede gaat, ik kan het nergens vinden..weet iemand dit misschien of er een bus vanauit hardewijk naar ede gaat?

Ingetikt op www.9292ov.nl komt eruit dat er een bus gaat van Harderwijk Busstation/NS naar Ede. Dit is lijn 105s van BBA.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:39

Ow dank je wel...maar wat raar want ik heb dat ook ingetikt en ik krijg dat er alleen maar treinen gaan van h.Wijk naar Ede

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:47

http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp
Als je bij bestemming alleen ede invult en dus geen adres oid, en vertrekpunt laat staan zoals het hier staat en dan op enter drukt, krijg ik die busverbinding eruit.
Krijg je eerst een schermpje welk station in ede je naartoe wilt, maakt niet uit welke je aanvinkt, gewoon op enter drukken en je krijgt bus 105s.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:55

Ja nu heb ik hem..heel erg bedankt!!!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:15

De NS gaat wel problemen verwachten hoor ik net.. maar ze gaan extra personeel inzetten, gelukkig hoef ik de eerste maandag niet met de trein Knipoog

Hier gaan de bussen ook allemaal op andere tijden, met andere nummers en routes rijden.. ook niet echt in mijn voordeel, maar t wordt denk ik gewoon even wennen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:26

Ik moet dus maandag met de trein naar Amsterdam om een examen te doen en een belangrijke opdracht in te leveren. Vrees het ergste. Scheve mond

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:39

Ik hoef zondag niet met de trein, dus ik zal volgende week vrijdag pas merken wat de invloed van de nieuwe dienstregeling voor mij zal zijn.
Zal het hardst moeten wennen aan de nieuwe perrons. De tijden zijn wel iets veranderd, maar het feit dat ik naar een heel andere uithoek op het station zal moeten zal me het meest opvallen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:22

Ik ga er op achteruit. Mijn trein vertrekt een kwartier eerder, maar ik kom vijf minuten later aan. En bedankt Knipoog
Bovendien wordt rijden er op een deel van het traject niet langer treinen van de NS, maar van een ander bedrijf genaamd Veolia. Ben benieuwd. Tot nu toe hoor ik alleen maar berichten dat Veolia niet genoeg treintoestellen bezit en dus genoodzaakt is om ook bussen in te zetten Boos!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:45

En vergeet niet de bar slechte aansluitingen (ja, het kan nóg erger dan tussen NS-treinen) tussen de NS en de andere maatschappijen. Ik reis vaak met Syntus, dus ik ken het.

Ik zag dat traject ook jesse_rulez, dat was ook een deel van mijn traject toen ik nog in Maastricht studeerde. Het is nu volgens mij voor heel het traject een stoptrein geworden, pfff...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:44

@Bealy: Ja inderdaad, er gaan nu alleen nog maar stoptreinen rijden.
Veolia wil dat er vier treinen per uur gaan rijden. Op zich is dat een prima plan, ware het niet dat er nu (er rijden nu twee treinen per uur) al altijd vertraging is en/of treinen niet verder dan Venlo rijden.. dus dat wordt er niet beter op als er vier treinen per uur gaan rijden. Wat mij betreft besteden ze dat extra geld in plaats van aan extra treinen aan een tweede spoor.

De NS laat nu wel twee keer per uur een intercity van en naar Maastricht en ook Heerlen rijden. Dus dat is wel mooi. Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:15

Ik moet 4 minuten eerder weg, een kwartier langer wachten in Arnhem. Totale reistijd naar Utrecht: 1 uur en 39 minuten.
Bah bah bah, want moet eerst een kwartier naar het station en vanaf Utrecht ben ik nog 20/25 minuten kwijt voor ik op school ben.

Overigens, heel leuk, als ik na 6 uur uit ben ofzo, dan moet ik via Zuthpen - Winterswijk.
Reistijd: 2 uur en 20 minuten!!!! (zonder bus en naar huis fietsen...)

Echt heeeeeel erg fijn als je vier keer in de week naar Utrecht op en naar gaat voor je school.
Misschien moet ik midden in de nacht gaan paardrijden Gestoord

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:38

Misschien moet je te paard naar school! Pling (Of minimaal naar het station.) Gecombineerde tijd is efficiente tijd Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:32

Whuahhah, weg met die fietsenstallingen, schiet op met die paardenstallen! Haha!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:10

Voor mij valt het nog wel mee. Ik had de keuze uit of de intercity, met over stappen, dat was een uur. Of de sneltrein, zonder overstappen, dat was 1.15 uur. Nu is alles 1.15 uur en overstappen. Maar ik ben vooral naar de bus hier, die is ook veranderd en zou nu op de drukke momenten vaker moeten rijden.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:25

Als ik met de trein zou gaan ben ik een half uur meer kwijt aan reistijd. in totaal reis ik dan 3uur 36. (Hoorn-Leeuwarden)
En als ik met de bus ga: Als ik een rechtstreekse bus neem, met dus maar 1 overstap (Den Oever) dan kom ik later aan als dat ik de overstaproute neem (3x overstappen). dus dat is een beetje vaag Tong uitsteken De rechtstreekse rijd ook via Bolsward, dus dat is een stukje om, maar ach. Liever dat dan op een koud station staan zonder echt beschutting in Harlingen Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:40

En zijn er al mensen met de trein geweest vandaag? Gaat t een beetje of zijn er erg veel vertragingen?