Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:42

Amerika is nogal triggerhappy, dat is algemeen bekend. Laatste voorbeeld: een jongen die een vrijgezellenfeest hield is in zijn auto doodgeschoten, twee vrienden zwaar gewond geraakt, er zijn 51 schoten gelost, een agent heeft zelfs zijn patroon van 16 kogels leegegschoten en opnieuw geladen en ghet tweede patroon op 1 na leeggeschoten. Op ongewapende mensen!
Maar ja, ze kwamen uit een club die slecht bekend stond en niet te vergeten:waren zwart.
Als je niet wit bent, lijk je wel bij voorbaat de vijand.
Als je in een ander land woont, lijk je bij voorbaat wel een bedreiging (omdat ze zelf immers hun land met geweld veroverd hebben)
Als ze iets willen hebben uit jouw land, zullen ze het krijgen (olie)

Het zijn scheiterds! Zo bang om aangevallen te worden of iets te verliezen, daarbij zijn ze ontzettend racistisch (alleen in Amerika moet je papieren invullen waarop je je "ras" moet melden) en kortzichtig.

Indianen bedenken bij belangrijke beslissingen wat dat voor effect heeft op de zevende generatie. Dat zou de regering ook eens moeten doen.
Het ergste is nog de propaganda en slechte, valse voorlichting, warmee ze haat onder het volk zaaiden, zodat die achter zo´n oorlog staat. Gelukkig bestaan er ook slimme Amerikanen en internet en laten ze zich lang niet allemaal meer manipuleren.

Ze hebben ook nog eens een enorm bord voor hun kop (de regering) en Bush was verbaasd hoeveel agressie er naar Amerika is in Europa, waarvan ze vinden dat ze het bevrijd hebben en dat het daarom DUS voor eeuwig trouw moet zijn aan Amerika... sterker nog, ze denken dat ze Europa, via Engeland "onder controle hebben" of erger wellicht "bezitten".

Nu de ander landen nog he, want de wereld zal van hen zijn.

"Ik wed dat ze denken dat de maan van hen is omdat ze er een vlag op hebben gelaatst "(quote is niet van mij)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:00

Lusitana schreef:
Ze hebben ook nog eens een enorm bord voor hun kop (de regering) en Bush was verbaasd hoeveel agressie er naar Amerika is in Europa, waarvan ze vinden dat ze het bevrijd hebben en dat het daarom DUS voor eeuwig trouw moet zijn aan Amerika... sterker nog, ze denken dat ze Europa, via Engeland "onder controle hebben" of erger wellicht "bezitten".

Ze hebben zichzelf bevrijd 50 jaar geleden. Bijna alle Amerikanen stammen af van ''ONS'' de europeanen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:11

Karl66 schreef:
Terrorisme uit het midden oosten is niet iets van de laatste vijf jaar, maar speelt al veel langer. Als je de geschiedenis gaat bekijken is het op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig om Bush daar de schuld van te geven. Dat zijn antwoord fout is, is een heel ander verhaal en dat is ook weer geschiedkundig te verklaren.

Wat is het grootste bezwaar van de regimes in het MO tegen Israël (los van het geloofsverhaal)? Het is een democratie binnen een verder totalitair geregeerd werelddeel. De leiders in het MO zijn als de dood voor meer echte democratie in hun werelddeel en creëeren al decennia lang daar een hetze tegen.

Hiermee slaan ze twee vliegen in één klap: Ze creëeren een vijandbeeld bij die democratieën en ze leiden met deze haat de mensen van de problemen in eigen land af. Het probleem met het creëeren van deze hetze en het decennialang de bevolking indoctrineren heeft wel tot het probleem van Islam-terrorisme en extremisme geleid. Wat natuurlijk niet gek is als de bevolking al tientallen jaren via alle media voorgehouden is dat de duivel in het westen en Israël woont.

De VS heeft als standaardoplossing dat je welvaart en democratie moet brengen. Los van het feit dat dit heel veel weerstand geeft, want landen en bewoners zitten niet op die paternalistische bevoogding te wachten, zorgt dit juist in deze regio voor nog meer weerstand en problemen. Want al zullen alle regeringen in deze regio met de mond beleiden dat ze de VS steunen, in werkelijkheid blijven ze alleen nog maar sterker het beeld van de duivel uit het westen indoctrineren bij hun bevolking, juist om die democratisering te voorkomen.

Ik denk dus dat de reacties in de trend van "die domme Bush en dat domme Amerika" net iets te kort door de bocht zijn.

Excuse me? De bezetters in het MO zijn Amerika en Israel! De haat jegens hen komt af van die acties niet omdat ze een democratie zijn. Er zijn heel veel bewoners van landen in het MO die graag een democratie willen maar de prijs van een bezetting door Amerika niet willen betalen!!

En overigens maar te zwijgen over het Israel en Palestina verhaal! Brengers van Welvaart? Ik weet niet of je weet hoe Palestijnen leven binnen hun toegewezen gekregen stukje maar ik kan je verzekeren dat dat niet zo als de israeliers is! Al de grenzen rond hun leefgebied worden beheerst door israeliers en de het gedeelte waar ze moeten leven is volledig kapotgeschoten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:47

Whiz schreef:
Excuse me? De bezetters in het MO zijn Amerika en Israel! De haat jegens hen komt af van die acties niet omdat ze een democratie zijn. Er zijn heel veel bewoners van landen in het MO die graag een democratie willen maar de prijs van een bezetting door Amerika niet willen betalen!!

Precies, want als gezegd, Amerika wil feitelijk gewoon landje veroveren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:51

nou ja osma is echt geen lieverdje en mocht ie naar google earth kijken dan kan ie zien dat de botlek een leuk speeltje is om daar wat op te gooien om te laten zien dat ze het zat zijn.

Tja wedden dat Amerika gelijk klaar staat (verplicht dacht is iets te maken met VN) en dan zijn we wel blij dat ze ons helpen

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:54

tita schreef:
Tja wedden dat Amerika gelijk klaar staat (verplicht dacht is iets te maken met VN) en dan zijn we wel blij dat ze ons helpen

Ik denk dat je in de war bent met de NAVO, maar goed...
De VS zullen dit echt geen reden vinden om 'ons' te helpen hoor, dat vinden ze helemaal niet interessant. Ze zullen het in eigen belang eventueel weer gebruiken, maar zeker niet in 'ons' belang

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:56

tita schreef:
nou ja osma is echt geen lieverdje en mocht ie naar google earth kijken dan kan ie zien dat de botlek een leuk speeltje is om daar wat op te gooien om te laten zien dat ze het zat zijn.

Dat hoef je ze echt niet te vertellen hoor, maar de botlek is puur economisch en dat interesseert die bedrijven toch niet heel erg veel, zijn ze toch voor verzekerd. En bovendien is de botlek niet interessant genoeg...het is geen symbool van iets en er zullen niet genoeg slachtoffers vallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:17

nou wat dacht je van bijna heel europa............botlek is europa's geldbundeltje

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:56

Citaat:
Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk.

Doet me denken aan een uitspraak van Einstein (was het geloof ik).
'Ik weet niet waarmee in de 3e wereldoorlog wordt gevochten maar in de 4e wereldoorlog wordt gevochten met stokken en stenen.'

Mmm... geeft te denken.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:19

tita schreef:
nou wat dacht je van bijna heel europa............botlek is europa's geldbundeltje

Ik heb het dan over poppetjes....mensen. En de Botlek is echt niet de enige olieopslag in Europa. Het is niet aantrekkelijk genoeg voor een aanslag, anders had dat allang gebeurd. Dat is namelijk wel heel veel makkelijker te plannen dan de grote aanslagen op het WTC, treinen in Madrid of het OV van Londen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:24

Nou als er op de Botlek aanslagen komen dan is de halve randstad wel weg! Vergis je daar niet in.
Dat is 1 grote bom daar. (chemische zooi en veel brandstoffen)
En ik denk dat er dan wel wat meer slachtoffers vallen als bij het WTC!
Maar goed, hopen dat die gekken helemaal geen aanslagen meer plegen. Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:25

Het is wel zo dat ze alleen aanslagen plegen op plaatsen waar veel slachtoffers vallen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:27

Ja idd maar het is niet alleen een olie-opslag hoor
Ik ga hier niet vertellen wat er allemaal mis kan gaan als er een bommetje op de botlek wordt gegooid

Maar wil dit nog ff melden in de Botlek zit de EMO en dat is de grootste kolen opslag van Europa alle kolen moeten daar heen voordat ze verder gaan.......dat wordt kou leiden voor sommigen anderen

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:28

LiNdA1986 schreef:
Nou als er op de Botlek aanslagen komen dan is de halve randstad wel weg! Vergis je daar niet in.
Maar goed, hopen dat die gekken helemaal geen aanslagen meer plegen. Clown

Hoe kom je nou weer bij die rare ideeën. Er woont daar niemand in de weide omgeving. Er vallen misschien slachtoffers onder het personeel, maar dat is beperkt (neemt niet weg dat elk slachtoffer er één teveel is). Het is echt geen atoombom hoor, dus de randstad wordt echt niet weggeblazen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:33

whoaaaaaahhhhh hoe simpel kun je zijn botlek ligt naast hoogvliet daar zit shell en agro dat zijn een olie bedrijf en een ZUURSTOF bedrijf.
Ikke ga ff verder in hoogvliet zit Caleb Brett een groot lab een olie lab.
In Waalhaven zitten liefts 4 CHEMISCHE Laboratoriums......dat wordt lachen.
iig het wordt een grote ketting reacties shell esso en huntsman agro, zijn chemische of olie bedrijfen.
Verder zitten er nog een aantal grote chemische bedrjiven en dan mag je ook alle labs niet vergeten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:34

ook al zou de randstand niet weg-geblazen worden, (dat doet ie wel) dan komen er een lading giftige stoffen vrij zodat er heel veel mensen zullen sterven.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:59

tita schreef:
ook al zou de randstand niet weg-geblazen worden, (dat doet ie wel) dan komen er een lading giftige stoffen vrij zodat er heel veel mensen zullen sterven.

Ik heb ook niet gezegd dat er niemand ziek zal worden... Knipoog

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:03

Tuurlijk zitten er een hoop bedrijven/laboratoria met olie en chemische stoffen, maar de kettingreactie die gesuggereerd wordt, komt ongetwijfeld in films voor, maar de realiteit is anders.
Vooral blijven denken dat het zo gebeurd....Ze hebben het afgelopen kabinet wel eens verweten de mensen juist angstig gemaakt te hebben, ipv een veilig gevoel gegeven te hebben....dat is bij sommigen idd gelukt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:06

nee maar je gelooft niet dat de randstad weg geblazen zal worden.

Zal wat vertellen:
Ik ben chemicus van beroep en heb dus in de botlek gewerkt.
Je krijgt daar een training hoe je met gevaren om moet gaan en hoe men moet reageren.
Men verteld ook gewoon mocht er een aanslag komen dan hoef je niet in de auto te stappen maar bidt god maar om een plaatsje in de hemel......je kunt namelijk niet weg....
Er is verteld (is waar kan simpel uit-rekenen) als er een grote ongluk plaats vindt dat dan een 30 km straal vanuit botlek helemaal weg is.

In dit geval betekend dat dag Ridderkerk, Barendrecht, Hoek van Holland, Zwijndrecht en men verwacht zelfs Dordt.
Vergis je niet daar in.

En is niet alleen de olie bedrijfen die voor ellende zorgen maar alles bijelkaar.

Nou het werd me te heet daat onder mijn voeten dus heb ik nu ander werk in Brabant

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:20

SanderP schreef:
Vooral blijven denken dat het zo gebeurd....Ze hebben het afgelopen kabinet wel eens verweten de mensen juist angstig gemaakt te hebben, ipv een veilig gevoel gegeven te hebben....dat is bij sommigen idd gelukt!

Pfffff, nou inderdaad. Clown

Neem nou maar van mij aan, kijk goed uit je ogen want de kans dat je wordt overreden door een auto is een stuk groter. Sjonge, wat moet dat vervelend zijn om de hele tijd bang te zijn voor een aanslag.

Als jullie het mij niet kwalijk nemen ga ik niet zitten vrezen voor een aanslag, WO III of whatever, ik ga rustig verder met genieten van mijn leven. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:51

Over het algemeen worden landen die niks doen, niet zomaar aangevallen. Je moet wel wat haat opwekken, zelfs bij extremisten, die zich DUS vooral op Amerika en Engeland richten.

Denk je dat men ooit een bom op IJsland of Groenland zou gooien ofzo? Peru? Bangladesh?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:15

Aimee schreef:
Karl66 schreef:
Terrorisme uit het midden oosten is niet iets van de laatste vijf jaar, maar speelt al veel langer. Als je de geschiedenis gaat bekijken is het op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig om Bush daar de schuld van te geven. Dat zijn antwoord fout is, is een heel ander verhaal en dat is ook weer geschiedkundig te verklaren.

Wat is het grootste bezwaar van de regimes in het MO tegen Israël (los van het geloofsverhaal)? Het is een democratie binnen een verder totalitair geregeerd werelddeel. De leiders in het MO zijn als de dood voor meer echte democratie in hun werelddeel en creëeren al decennia lang daar een hetze tegen.

Hiermee slaan ze twee vliegen in één klap: Ze creëeren een vijandbeeld bij die democratieën en ze leiden met deze haat de mensen van de problemen in eigen land af. Het probleem met het creëeren van deze hetze en het decennialang de bevolking indoctrineren heeft wel tot het probleem van Islam-terrorisme en extremisme geleid. Wat natuurlijk niet gek is als de bevolking al tientallen jaren via alle media voorgehouden is dat de duivel in het westen en Israël woont.

De VS heeft als standaardoplossing dat je welvaart en democratie moet brengen. Los van het feit dat dit heel veel weerstand geeft, want landen en bewoners zitten niet op die paternalistische bevoogding te wachten, zorgt dit juist in deze regio voor nog meer weerstand en problemen. Want al zullen alle regeringen in deze regio met de mond beleiden dat ze de VS steunen, in werkelijkheid blijven ze alleen nog maar sterker het beeld van de duivel uit het westen indoctrineren bij hun bevolking, juist om die democratisering te voorkomen.

Ik denk dus dat de reacties in de trend van "die domme Bush en dat domme Amerika" net iets te kort door de bocht zijn.

Deze redenatie vind ik toch behoorlijk krom.
In het Midden-Oosten zijn totalitaire regimes... Amerika is democratisch.... de leiders in het MO zien democratie als bedreiging en gaan zich dus maar afzetten tegen Amerika? Verward
Nee, op deze manier zijn het losse onderdelen die geen causaal verband hebben.
Als Amerika zich niet zou bemoeien in het MO, was er nooit een dergelijke hetze geweest.... oftewel: in die bemoeienis zit het verband. Dáárom zeg ik dat het domme Amerika de oorzaak is....
Natuurlijk schrijf ik dat wat kort op, als ik hier m'n volledige redenaties op ga schrijven, zijn jullie nog wel een paar dagen bezig met lezen.

Dit speelt al lang voordat de VS zich actief in het MO ging bemoeien. Dit is geen ontwikkeling van de laatste 5 of 10 jaar. Het feit dat de VS democratisch is, heeft op zich ook weinig van doen met de hetze. Het doel van de hetze is de aandacht afleiden van problemen uit de eigen landen door een vijandbeeld te creëeren buiten het eigen land.

Het punt, wat ik ook al in de laatste zin van mijn vorige post maakte, is dat veel mensen in deze discussie veel te kort door de bocht gaan door de schuld lekker simpel aan één kant neer te leggen. Daar is het verhaal veel te complex voor en zitten er veel te veel kanten aan dit verhaal. En één van die kanten is dat de regimes in het MO een behoorlijk onfrisse rol in dit verhaal spelen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:56

Karl66 schreef:
Dit speelt al lang voordat de VS zich actief in het MO ging bemoeien. Dit is geen ontwikkeling van de laatste 5 of 10 jaar. Het feit dat de VS democratisch is, heeft op zich ook weinig van doen met de hetze. Het doel van de hetze is de aandacht afleiden van problemen uit de eigen landen door een vijandbeeld te creëeren buiten het eigen land.

Het punt, wat ik ook al in de laatste zin van mijn vorige post maakte, is dat veel mensen in deze discussie veel te kort door de bocht gaan door de schuld lekker simpel aan één kant neer te leggen. Daar is het verhaal veel te complex voor en zitten er veel te veel kanten aan dit verhaal. En één van die kanten is dat de regimes in het MO een behoorlijk onfrisse rol in dit verhaal spelen.

Tja... en dat ben ik gewoon niet met je eens.
Natuurlijk weet ik ook wel dat een flink aantal regimes in het MO onfris zijn, maar als er een regime is dat een vijandbeeld creërt dan zijn het de VS wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 01:07

Aimee, je kan over meningen verschillen, niet over feiten. Dat de regimes een vijandbeeld creëeren is niet iets wat ik hier even verzin maar een behoorlijk algemeen aanvaard feit. Om een redelijk recent voorbeeld aan te halen, de cartoonrellen. Die zijn niet alleen vanuit de moskeeën maar ook vanuit de media aangestuurd. De media wordt in deze landen door de staat gecontroleerd en dus werden die rellen vanuit de regimes aangemoedigd. Je ziet op zo'n moment ook heel duidelijk dat er twee gezichten getoond worden, Eén voor binnenlands gebruik via de media in die landen en één voor buitenlands gebruik namelijk de veroordeling van het geweld in de westerse media door diezelfde regeringen.

Het doel hiervan is heel simpel, het kanaliseren van de onrust in eigen land door het te richten op een invloed van buitenaf. Waardoor de problemen in eigen land naar de achtergrond verdrongen worden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 02:03

LiNdA1986 schreef:

Nederland is wat dit betreft erg vervelend gelegen... als je een enorme bom op de afsluitdijk doet Doei!