Zijn jullie ook zo geschokt? (gevangene doodgemarteld)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

Re: Zijn jullie ook zo geschokt? (gevangene doodgemarteld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 03:29

Ylana schreef:
Barco schreef:
Is ook zo, maar ik weet dat zedendelinquenten het over het algemeen moeilijker hebben dan bv. drugsdealers

Inderdaad, maar geef ze eens ongelijk...
Het is algemeen bekend in de gevangenis... Van vrouwen maar vooral kinderen blijf je af!

ik heb eens gehoord, dat dit is omdat veel kerels in de gevangenis zelf ook zijn verkracht toen ze klein waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:29

afschuwelijk.
Ook voor de bewakers heb ik geen goed woord over,ik kan er echt niet bij dat je 12 uur lang gewoon niks door hebt?
Er wordt een alarm knop ingedrukt,dan moet je toch alert reageren?
En als je dan bij die cel gaat kijken,zorg dan dat je ALLE inzittenden van die cel te spreken krijgt,in plaats van 2 ofzo....
echt walgelijk.
Die daders hebben gewoon een fiks verknipte persoonlijkheid,dat hebben meer mensen(en geloof me,ook mensen die nu nog vogelvrij loslopen en waarvan jij en ik zulke acties niet vermoeden).
Onder druk kan een mens zich echt ziekelijk gedragen,en ervan genieten om een ander pijn te doen.
Dit neemt niet weg dat ik er ook echt misselijk van wordt,maar ik wil eigenlijk gewoon zeggen,dat dit soort dingen niet echt vreemd zijn in een gevangenis.
Zaak voor bewaarders en dergelijke om te proberen daar iets in te doorbreken,vind ik.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:35

Is dat de reden 'Omdat we een mens wilden zien sterven'. Bij die gasten zit dus echt een steekje los. Die zijn gevaarlijk gestoord! Hopelijk worden ze nog een jaartje of 20 / 30 uit de samenleving gehouden en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven in de bak zitten. Het idee alleen al dat deze fijne jongens ooit weer op vrije voeten komen, brrrrr.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:42

Lenn schreef:
Om het even letterlijk te nemen, zou dit het gevolg zijn van de ontkerkelijking? Dat mensen niet meer weten wat wel en niet mag?

Wat heeft dat er mee te maken??? Ik haat de kerk, maar zoiets komt niet in me op om te doen.
Eneh weet jij hoeveel moorden er gepleegt zijn uit naam v god en de kerk? Heeelveel!
Weten wat wel en niet mag leer je niet in de kerk. Volgens mij heeft niemand de kerk nodig om te weten dat deze praktijken niet mogen.

Gruwelijk is t wel zeg zulke jochies die even iemand doodmaken om te weten hoe dat is.....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:44

Elaine schreef:
Dat klopt Barco, er word heel goed gekeken welke mensen er bij wie gezet worden.

Bijv:
Persoon A zit voor het vermoorden van de verkrachter van zijn 4 dochters.
Persoon B heeft een aantal pedofiele mishandelingen en kindervrachtingen op zijn naam staan.

Dat is vragen om moeilijkheden Ja

Ruimt wel lekker op! Maar dan hoop ik dat die vader t wint....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:47

Misselijk Hoe ziek!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 11:47

Lia_ schreef:
Lenn schreef:
zou dit het gevolg zijn van de ontkerkelijking?

De katholieken hebben zelf eeuwenlang zulke mensen in dienst gehad, de Inquisitie Knipoog

Ja daar doelde ik niet op, dat is de keerzijde. Er is dus ook nog een andere kant. De kerk heeft de samenleving altijd bijgebracht wat normen en waarden zijn ofwel waar de grenzen liggen. Sommige mensen moeten echt het voorschrift van "je mag niet moorden" ingeprent heben om te weten dat je niet mag moorden, omdat hun geweten niet helemaal goed functioneert ofzo (althans daar lijkt het op). Nu er geen grote instantie meer is die ons fatsoen ed bijbrengt vervalt men in een soort van nihilisme (letterlijk: het verwerpen van alle stellige overtuiging of van alle binding op esthetisch, filosofisch of sociaal gebied). Die instantie die ons dat bij moest brengen is dus weggevallen. Maar dit is ook geen taak van de politiek, hoe zeer Balkenende ook z'n best doet. Het is een taak van de opvoeding, scholen. Maar daar gebeurt het ook niet. Dan gaan mensen zelf maar invulling geven in wat wel en niet kan.

ShirleyA schreef:
Weten wat wel en niet mag leer je niet in de kerk. Volgens mij heeft niemand de kerk nodig om te weten dat deze praktijken niet mogen.

Je moet het even in een breder verband zien. Natuurlijk leer je dat daar niet letterlijk, maar het is wel lange tijd een leidraad geweest. En ik denk dus dat enkele mensen die wel degelijk nodig hebben omdat ze uit zichzelf niet weten wat wel en niet kan. Dat hoeft dan niet per se van de kerk af te komen, maar tegenwoordig leren ze nergens meer wat wel en niet kan. Tenzij ze goede ouders hebben maar dat waag ik te betwijfelen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:12

Ik denk dat het niet zo zeer ligt aan de ontkerkelijking. Meer aan het wegvallen van de sociale controle. Vroeger was alles gewoon anders, toen waren de normen en waarden veel strikter. Dat was ook niet alles, maar een gulden middenweg tussen de benauwdheid van toen en de losgeslagenheid van nu zou niet slecht zijn.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:16

Het was vroeger dan misschien anders maar er werden echt wel heel gruwelijke moorden gepleegd. Mensen die zo kunnen handelen hebben geen boodschap aan de kerk of normen, die mensen zijn ziek en moeten weggewerkt worden in een klein donker hokje zodat ze niemand meer tot last zijn, alleen zichzelf.
Helaas zullen dit soort mensen er altijd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:18

Vroeger was het echt niet perse beter,naar mijn idee.
En inderdaad,mensen die dit doen,zijn echt ziek(letterlijk)in hun hoofd.
Al preek je 100 jaar tegen ze,dan nog helkpt het geen zier.
Deze mensen zullen niet veranderen,en ook niet meer beter worden.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 12:20

ShirleyA schreef:
Het was vroeger dan misschien anders maar er werden echt wel heel gruwelijke moorden gepleegd.
Helaas zullen dit soort mensen er altijd zijn.

Ja dat klopt, die extremen zullen er altijd zijn, wat voor cultuur er dan ook heerst. Maar ik heb het idee dat gemiddeld de moraal aan het wegvallen is. Maar goed, dan kom je uit bij "vroeger was het beter" en dat riepen de Romeinen onderhand al, dus..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:27

echt vreselijk.. Verdrietig
erg ook dat mensen zo gek in hun hoofd kunnen zijn.. Gestoord
moet je die leefdtijden lezen..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:28

Jezus, niet te geloven .. Word er gewoon misselijk van als ik dit lees. Scheve mond

Gruwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:31

@lenn: Ik ben het qua moraal zeker met je eens,die valt meer en meer weg.
Maar,in dit geval denk ik niet,dat het nog met moraal en waarden en normen en dergelijke te maken heeft.
Maar,zoals ik al aangaf,met een ziekelijke kronkel in het hoofd...en dat is,naar mijn idee,van alle tijden.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 12:36

Ja dat lijkt me ook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:13

Zo wat erg zeg! schrok er wel van toen ik het las! niet normaal meer...

ze moeten dat bij de daders ook maar doen! Die gasten horen echt nooit meer in de maatschappij terug te komen!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:15

'Het slachtoffer zat een gevangenisstraf van 6 maanden uit voor een gewapende overval.'

Bron: http://www.welt.de/data/2006/11/15/1112186.html

Nagelbijten / Gniffelen Dat maakt het hele gebeuren nog veel zieker.. Als het een verkrachter was geweest had ik het hem van harte gegund maar iemand die 'maar' een gewapende overval gepleegd heeft Het blijft natuurlijk fout wat hij gedaan heeft maar het staat in geen enkele verhouding tot wat hem is aangedaan..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:17

Nou vraag ik me toch af wat de drie daders voor moeten zitten...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:21

Nou nu in ieder geval voor moord, verkrachting en marteling gok ik zo Nagelbijten / Gniffelen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:22

Ja, nu wel...

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:24

Niet normaal meer zeg..... Verdrietig

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:35

Ik hoorde het op de radio, werd er spontaan misselijk van..
Wat een zieke geesten lopen er toch rond..

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:38

Nogmaals: ik kan nergens vinden hoe het kan dat die mensen zolang in de cel zaten? Hoe is dat gegaan met etenstijd?
Hoewel het niet ongebruikelijk is dat ze in de middag warm eten krijgen en daarna naar de cel moeten lijkt het me nogal sterk dat ze vanaf het middaguur tot de volgende ochtend niks te eten hebben gehad en dat er dus ook niemand bij ze is geweest.
Weet iemand hoe dat zit?
Ookal zijn het foute mensen die daar zitten, het ook verwaarlozing als die mensen zolang aan hun lot worden overgelaten.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:29

ik las het vanmorgen en ben er de rest van de dag naar van geweest. heel erg schokkend en gruwelijk...

ik ga me altijd indenken in de personen en dat is verschrikkelijk... jakkes...

ik vind het ongelooflijk dat de bewakers niet beter hebben gekeken, er is 3 keer op de alarmknop gedrukt!!!!!

deze personen hebben het goed verkloot voor zichzelf, want dit wordt een héél zware straf.. vreselijk...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 01:11

plien4tarzan schreef:
Nogmaals: ik kan nergens vinden hoe het kan dat die mensen zolang in de cel zaten? Hoe is dat gegaan met etenstijd?

Ze hadden het op een zaterdagmiddag bedacht en ze begonnen op de zaterdagavond.
Citaat:
De foltering begon op een zaterdagavond, toen de personele bezetting in de gevangenis lager lag dan normaal.