Ali B respectloos tegen Balkenende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Ali B respectloos tegen Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:46

Lenn schreef:

Bealy schreef:
Ja dat heb ik wel vaker gezien ja, dat hij dat bij een andere politicus voor elkaar kreeg (weet even niet meer wie). Die jongen is echt niet zo dom hoor.

mijn gedachte Knipoog ik vind het wel leuk dat hij zo recht door zee is. Maargoed, dat hele gesprek is idd net een sketch, 2 typetjes Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:46

Ik vind die ali b maar niks.
En inderdaad spreek abn, en een pet dragen in de studio vind ik ook maar weinig nut hebben

ik ben opgevoed met u zeggen, alhoewel dat het soms raar is terwijk iedereen gij of jij zegt steekt u er zo uit he. Maar ja het is eenmaal een gewoonte

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:57

ik vond het wel grappig eigelijk, balkenende vind ik niks en ali b. vind ik wel leuk..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:11

Ik vind Ali B echt helemaal niks!
Niet dat balkenende alles is, maar die heeft nederland tenminste een schop in de goede richting gegeven en Ali B, tja die rapt maar wat, maar ondertussen kraamt ie nog van alles en nog wat uit, wat 8 van de 10 keer nergens op slaat.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 19:18

Tsja,
ik vind het wel erg typerend dat Balkenende pas achteraf commentaar heeft op de houding van Ali B. Wie de normen en waarden hoog in het vaandel heeft, moet ze ook uitdragen. Elkaar aanspreken op ongewenst gedrag hoort daar volgens mij ook bij.
Maar Ali B is echt te triest te woorden. Hij brengt niets positiefs over op deze manier. Dat hij nog uitnodigingen krijgt voor televisieprogramma's, zegt helaas meer over de programmamakers dan over dat miezerige kereltje.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:50

Ik dacht dat ali B altijd zo met die 2 vingertjes was voor
'respect' dat blijkt dan ook maar nep te zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:42

draumpje schreef:
mmm, balkenende roept in mij ook niet de drang om u te zeggen op moet ik zeggen

Haha!

Die avond bleek weer dat als iemand iets zegt dat niet in het Balk script staat en voorgekauwd is Balk geen antwoord heeft.
Naderhand heeft zijn team weer gezegd hoe hij moest reageren.

En P&W, .. die zaten te smullen.
Die krijgen een lijst van dingen die ze niet mogen vragen (waar het cda team de bloopers in vergeten had Haha! ) en dat werd nu voor ze opgelost, dat wil iedere programma maker wel Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:30

Ali B speelt imo een belangrijke rol in de integratie met allochtonen. Hij moet het voorbeeld zijn van hoe het moet. Hij is ook nog maar jong en moet dus nog veel leren. Wat hij wellicht probeerd te bereiken is dat iedereen gelijk is. Dat is toch al vaak de heersende mentaliteit in nederland. Dat wil alleen nog niet zeggen dat iedereen gelijkwaardig is aan elkaar. Omgangsvormen zijn erg belanrijk. Helaas zijn wij nederlands bijzonder onbeschoft. (de fransen schijnen nog erger te zijn).

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:29

Prima schreef:
Ali B speelt imo een belangrijke rol in de integratie met allochtonen. Hij moet het voorbeeld zijn van hoe het moet. Hij is ook nog maar jong en moet dus nog veel leren. Wat hij wellicht probeerd te bereiken is dat iedereen gelijk is. Dat is toch al vaak de heersende mentaliteit in nederland. Dat wil alleen nog niet zeggen dat iedereen gelijkwaardig is aan elkaar. Omgangsvormen zijn erg belanrijk. Helaas zijn wij nederlands bijzonder onbeschoft. (de fransen schijnen nog erger te zijn).

Nou volgens mij heeft juist Ali B een staaltje onbeschoftheid laten zien, en niet onze oerhollandse MP. Ik vind het zo tekenend voor wat er allemaal gaande is in Nederland, dat je het gedrag van Ali B vergoeilijkt (hij moet nog zoveel leren, hij is zo belangrijk voor de integratie), dit is nou net waarom de integratie niet lukt!
Als we nou gewoon eens allemaal besluiten dat iedereen zich aan de regels moet houden, en we geen slecht gedrag meer goedpraten door slappe excuses aan te dragen, dan wordt het misschien nog eens wat.
Waarom gedragen jongetjes als Ali B zich wel als ze op vakantie naar hun land van oorsprong gaan, maar hier niet? Omdat we er hier altijd wel weer een excuus voor weten te vinden.
Overigens moeten Hollanders die er een zooitje van maken, net zo hard aangepakt worden. Weg met die fluwelen handschoenen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:44

Ik vind het echt erg wat Ali B doet, hierdoor krijgt hij alleen maar een slecht beeld van anderen.
Ik vind het ook respectloos dat hij geen u zegt, volgens mij moet hij nog veel leren op dat gebied.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:05

Overigens is het de Liberale Islamitische Stichting die een klacht heeft ingediend tegen Ali B. Pling Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:08

Echt? En wat was de klacht dan?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:26

jiehaaa schreef:
Prima schreef:

Nou volgens mij heeft juist Ali B een staaltje onbeschoftheid laten zien, en niet onze oerhollandse MP. Ik vind het zo tekenend voor wat er allemaal gaande is in Nederland, dat je het gedrag van Ali B vergoeilijkt (hij moet nog zoveel leren, hij is zo belangrijk voor de integratie), dit is nou net waarom de integratie niet lukt!
Als we nou gewoon eens allemaal besluiten dat iedereen zich aan de regels moet houden, en we geen slecht gedrag meer goedpraten door slappe excuses aan te dragen, dan wordt het misschien nog eens wat.
Waarom gedragen jongetjes als Ali B zich wel als ze op vakantie naar hun land van oorsprong gaan, maar hier niet? Omdat we er hier altijd wel weer een excuus voor weten te vinden.
Overigens moeten Hollanders die er een zooitje van maken, net zo hard aangepakt worden. Weg met die fluwelen handschoenen.

Ik vergoeiilijk het helemaal niet en deel de meningen hier. Alleen mijn mening kwam niet zo goed uit de verf als bedoeld. En ja, het is tekenend voor NL, daarom verklaar ik het (en zeg dat hij dus nog veel moet leren over hoe het wel moet).

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:29

ik zou ook geen u zeggen tegen iemand die op harry potter lijkt

nee maar ff serieus,zolang het nog geen hoog bejaard persoon of de koningin is vind ik het niet belangerijk of er u jij of je gezegt word

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:59

geit schreef:

Gut, wat ontzettend bekrompen zeg
Maar helaas, zoals jij denken een hoop Nederlanders, die gaan voor uiterlijk vertoon en mooie praatjes, zonder naar inhoud te kijken. Ontzettend sneu.... En dan later klagen dat het kabinetsbeleid hun niet bevalt. Gek he?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:37

geit schreef:
nee maar ff serieus,zolang het nog geen hoog bejaard persoon of de koningin is vind ik het niet belangerijk of er u jij of je gezegt word

Ik hoorde gister toevallig nog een interview met Balkenende waarin hij zei dat hij al eens eerder met Ali B had gesproken op de autorai oid. Daar hadden ze heel gezellig staan kletsen en je-en-jij-en. Ik kan me dan van Ali B best voorstellen dat als je-en-jij-en toen geen probleem was je bij een volgende ontmoeting op dezelfde manier met elkaar omgaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:48

odetteke schreef:
Ik hoorde gister toevallig nog een interview met Balkenende waarin hij zei dat hij al eens eerder met Ali B had gesproken op de autorai oid. Daar hadden ze heel gezellig staan kletsen en je-en-jij-en. Ik kan me dan van Ali B best voorstellen dat als je-en-jij-en toen geen probleem was je bij een volgende ontmoeting op dezelfde manier met elkaar omgaat.

Dan begrijp jij heel weinig van maatschappelijke verhoudingen
JP is niet alleen een persoon hij staat aan het hoofd van de Nederlandse regering en op die grond dien je hem op een respectvolle manier te benaderen, zeker als er camera's bij zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:49

of dat nu het hoofd is of een kuisvrouw bij wijze van spreken respect is gewoon nodig!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:26

sarabande schreef:
JP is niet alleen een persoon hij staat aan het hoofd van de Nederlandse regering en op die grond dien je hem op een respectvolle manier te benaderen, zeker als er camera's bij zijn.

Absoluut, MAAAR ..... dan had Balkenende consequent moeten zijn en het bij de eerste ontmoeting ook niet moeten pikken om zo aangesproken te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:29

Consequent en Balkenende passen niet in een zin, maar ik kan me voorstellen dat hij zonder camera's zijn Ik ben toch zon leuke populiare man act gedaan heeft.
Hij had wijzer moeten zijn, maar die avond bij P&W heeft hij weer bewezen dat hij zonder strakke regie ook dat niet is.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:01

Wat een flauwekul weer zeg. Als ze buiten de camera's om min of meer allebei op persoonlijke titel met elkaar over auto's praten is er niets onbehoorlijk aan om als allebei de partijen dat willen, elkaar aan te spreken met je en jij. In de bewuste uitzending was dat minder voor de hand liggend. Ik ben van mening dat de heer A.B. dat had moeten aanvoelen, vanuit De heer Balkende gezien is het logisch dat hij de heer A.B. niet live in de uitzending verzoekt om hem met u aan te spreken.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:03

Billy schreef:
geit schreef:

Maar helaas, zoals jij denken een hoop Nederlanders, die gaan voor uiterlijk vertoon en mooie praatjes, zonder naar inhoud te kijken. Ontzettend sneu.... En dan later klagen dat het kabinetsbeleid hun niet bevalt. Gek he?

als je goed leest dan staat eronder : nee maar ff serieus. betekend dus dat bovenstaande niet serieus bedoeld was. Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:05

Billy schreef:
geit schreef:

o ja en ik klaag niet over de overheid of iets dergelijks.ze zoeken maar uit wat ze doen.
als ik zou stemmen wat ik bewust niet doe tja dan zou ik klagen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:10

rianne1987 schreef:
ik vind ali b zowiezo al een kansloos verntje zonder respect.
Snap ook echt niet waarom iedereen hem de "knuffelmarrokaan" noemt maar goed.

Hier wilde ik nog aan toevoegen dat ik me vreselijk stoor aan hoe amicaal hij met bepaalde leiders omgaat.
Wat denkt hij wel niet?
Meneer de knuffelmarrokaan begint naast zijn nike air te lopen Duivel

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:36

katiavl schreef:
of dat nu het hoofd is of een kuisvrouw bij wijze van spreken respect is gewoon nodig!

in mijn ogen kun je ook respect hebben zonder het woordje U.

voor mij is respect een gevoel en geen woordje