Wakker Dier en stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: Wakker Dier en stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:28

Alle ander partijen hebben het humane belang hoger in het vaandel dan het dierenwelzijn.
Op zich is het dus niet verkeerd dat er een partij (in de oppositie) komt dat met nadruk aan het dierenwelzijn denkt.
Ze zullen echt geen regeringspartij worden en dat hoeft ook niet, maar meer aandacht voor dierenwelzijn kan geen kwaad.
Daarom wil ik mensen die voor PvdD willen stemmen niet ontraden hierop te stemmen. Het kan IMO geen kwaad. En aan het mensenwelzijn wordt heus wel gedacht, dáár zou ik mij dus totaal niet druk om maken!

En ik vind de opmerking dat mensen 'hoger' zijn als dieren wel erg fout eerlijk gezegd. Juist doordat wij meer hersencellen hebben is het onze plicht goed voor ((landbouw)huis)dieren te zorgen. En helaas blijft dat punt bij alle partijen óf onderbelicht of het komt helemaal niet aan de orde.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:14

manie schreef:
Alle ander partijen hebben het humane belang hoger in het vaandel dan het dierenwelzijn.
Op zich is het dus niet verkeerd dat er een partij (in de oppositie) komt dat met nadruk aan het dierenwelzijn denkt.
Ze zullen echt geen regeringspartij worden en dat hoeft ook niet, maar meer aandacht voor dierenwelzijn kan geen kwaad.
Daarom wil ik mensen die voor PvdD willen stemmen niet ontraden hierop te stemmen. Het kan IMO geen kwaad. En aan het mensenwelzijn wordt heus wel gedacht, dáár zou ik mij dus totaal niet druk om maken!

En ik vind de opmerking dat mensen 'hoger' zijn als dieren wel erg fout eerlijk gezegd. Juist doordat wij meer hersencellen hebben is het onze plicht goed voor ((landbouw)huis)dieren te zorgen. En helaas blijft dat punt bij alle partijen óf onderbelicht of het komt helemaal niet aan de orde.

Die opmerking staat juist níet voor het niet goed zorgen voor dieren, zoals al eerder gezegd. Tuurlijk moeten we dat doen, ik vind dat ook onze plicht. Maar het moet naar mijn idee niet zo gek worden dat een partij die vrijwel alleen aandacht besteed aan dieren ons land moet gaan regeren. Vind ik. Maar zal idd ook niet gebeuren hoor, kan het me niet voorstellen Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:49

Laat ik een ding duidelijk stellen, ik vind mensen belangrijker dan dieren. Maar dat neemt niet weg dat ik dierenwelzijn niet belangrijk vind. De bio-industrie in Nederland is gewoonweg schandalig. Nederland is een van de grootste exportlanden van Europa in dierlijke producten (vooral varkensvlees). En dit terwijl we een superhoge bevolkingsdichtheid hebben. Dit klopt niet en zou niet mogen. Nederland hoort te IMPORTEREN en niet te exporteren. Economie is belangrijk, echt waar, maar Nederland heeft gewoon niet de ruimte om een eerbare vleesindustrie erop na te houden. Dit heb ik zeker laten meetellen in mijn stem.

Ik vind dat Wakker Dier trouwens erg goede punten heeft! Heel duidelijk en vooral realistisch. Ze hebben al veel concrete dingen bereikt (bijvoorbeeld smallere roosterafstand in varkensverblijven, scheelt heel wat leed). En ze gebruiken het geld niet voor allerlei propaganda en dure commercials. Ik ben alleen niet lid (wel geweest, in die goede oude tijd dat Papa betaalde...)... Bloos

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:04

ik vind dat ze ook hele sterkte punten hebben, heb daarom ook op ze gestemd!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:19

Wakker Dier is geen politieke partij hoor. Is een organisatie die opkomt voor de belangen van dieren in de bio-industrie. Maar de lijsttrekker van PvvD is wel van Wakker Dier geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:08

Goede punten?
Die punten van 10 jaar geleden en uit het buitenland?
Die bedoel je? Haha!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:48

?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:46

manie schreef:
napie schreef:
Patij voor de dieren wilt ook bepaalde facetten van de paardensport aan banden leggen. Daar ben ik (en de meeste van jullie) niet blij mee.

Waar staat dat dan, ik heb het in het partijprogramma niet terug kunnen vinden.
Maar misschien heb ik niet goed gelezen?

Hier ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd naar?