Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:54

En ik ben het niet met hun visie op onderwijs eens, dus is het niet mijn partij. Bovendien wordt er weinig concreets gezegd over de realisatie van hun "one issue" Clown

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:56

hoewel ik nog niet mag stemmen mag ik wel altijd met mijn ouders meebeslissen. wij stemmen op de PvdA. voor ons toch de beste partij. ik denk dat het dit x weer zal hangen tussen vvd, cda en PvdA. we zullen zien Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:59

faye schreef:
En ik ben het niet met hun visie op onderwijs eens, dus is het niet mijn partij. Bovendien wordt er weinig concreets gezegd over de realisatie van hun "one issue" Clown

Verward

Alleen al de site van D66 staat daar vol mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:03

Weet je Aimee, ga jij lekker D66 stemmen (weet je zeker dat het een verloren stem is Clown ), stem ik lekker wat anders Haha!

En verder ga ik niet meer met je in discussie (dit is namelijk wel heel erg off topic) , open anders een I love D66 topic of zo Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:13

faye schreef:
Weet je Aimee, ga jij lekker D66 stemmen (weet je zeker dat het een verloren stem is Clown ), stem ik lekker wat anders Haha!

En verder ga ik niet meer met je in discussie (dit is namelijk wel heel erg off topic) , open anders een I love D66 topic of zo Ach gut

Hahahaha.... mijn toevoeging net is dus van toepassing Haha! Clown

Nee... ik stem geen D66. Heb ik wel een keer gedaan overigens, maar dat waren geen Tweede Kamer Verkiezingen.

Nogmaals: het gaat me niet om wát je vindt, het gaat me erom wáárom je het vindt. Het is helemaal niet zo dat ik D66-fan ben en mensen probeer over te halen D66 te stemmen, ik had je precies hetzelfde gevraagd als je vergelijkbare uitspraken had gedaan over een andere partij.
Sterker nog: ik ben wel de laatste die stemmen wil winnen voor een bepaalde partij. Mensen moeten zelf weten wat ze gaan stemmen, het zou alleen zo leuk zijn als ze ook weten waarom juist die partij wel en die andere partijen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:15

En soms spreekt een partij je gewoon niet aan, dat kan ook. Op zich zegt dat feit op zich al genoeg. Knipoog

Ik wilde VVD gaan stemmen, maar nu daar gesproken wordt over ouders verplichten hun kinderen naar zwarte scholen te sturen, doen we dat maar niet

Dus nu weet ik het nog niet, maar dus ook geen D66 Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:21

Faye dat kunnen ze nooit verplichten je hebt en zal altijd vrije schoolkeuze houden..

Ik denk ook dat dat meer in de grote steden speelt, waar het onderwijs over het algemeen slechter is dan in dorpen en kleinere steden..

Ik weet ook werkelijk niet waar ik op moet stemmen deze keer, Nederland is volgens mij toch een beetje een zinkend schip.
Iedere keer tussentijdse verkiezingen, gevallen kabinetten

Het begint waarempel op Italië te lijken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:26

Een one issue partij is per definitie een onzinnige partij, aangezien beleid over meer dan alleen dat ene issue gaat. Daarom heb ik net zo weinig met de PvDD, groep Wilders of Eén NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:30

Verdonk heeft toch echt uitspraken gedaan om ouder te "dwingen"kinderen naar een zwarte school te sturen. Links heeft daar ook een handje van (Bos was ook voorstander, maar zou wel zijn eigen kind naar een blanke school sturen omdat hij het beste wil voor zijn kind). In mijn ogen moet de verantwoordelijkheid maar eens gelegd worden waar deze hoort. Daarom vind ik een taaltoets best zinnig. En als een kind dan niet naar behoren nederlands spreekt, laat de ouders dan zelf opdraaien voor een bijscholingscursus. (En dit zijn dingen die links nooit zal doorvoeren, vandaar dat ik pertinent niet links stem)

Karl, ik heb ook niks met dat soort partijen. Ik snap ook niet dat mensen daarop stemmen, maar goed, een ieder mag natuurlijk zelf weten door welke partij hij/zij het meest aangetrokken wordt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:42

Karl66 schreef:
Een one issue partij is per definitie een onzinnige partij, aangezien beleid over meer dan alleen dat ene issue gaat. Daarom heb ik net zo weinig met de PvDD, groep Wilders of Eén NL.

Vergeet Groenlinks niet Haha!

Onzinnig vind ik te ver gaan.... een partij in de kamer die het voor één bepaald onderwerp opneemt, vind ik helemaal zo slecht nog niet. Om regeringspartij te zijn, zullen ze echter een uitgebreider programma moeten hebben en als ze dat gaan opstellen komen de problemen in zicht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:44

Maar hoe kan je ooit op een partij stemmen zonder een idee te hebben hoe ze in 99% van de gevallen stemmen, puur omdat ze vanwege die 1% in de kamer zijn gekomen Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:52

Karl66 schreef:
Maar hoe kan je ooit op een partij stemmen zonder een idee te hebben hoe ze in 99% van de gevallen stemmen, puur omdat ze vanwege die 1% in de kamer zijn gekomen Verward

Omdat je dat ene punt dusdanig belangrijk vindt, dat je met name daarvoor een stem in de kamer wilt.

Als ik nog in Amsterdam zou wonen en er zouden gemeenteraadsverkiezingen komen, dan zou ik overwegen VVD te stemmen en wel om maar één enkele reden: het woningbeleid in Amsterdam is zo ontzettend slecht, de doorstroming is gewoon nulkommanul en daar móet wat aan gedaan worden. De liberalisering van het huurbeleid is het enige wat op grote schaal redelijk snel effect zal kunnen hebben en om dat er doorheen te krijgen (ook in A'dam, want als het landelijk wordt ingevoerd, wil A'dam een uitzonderingspositie) moet VVD groter zijn in Amsterdam.

Dat is overigens ook een reden waarom één van mijn stemmen nu naar VVD zal gaan Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:03

Mijn andere stem gaat trouwens naar de SP, voor de duidelijkheid Haha!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:27

Hele discussie over D'66 terwijl ze op basis van de prognoses, gezien het aantal zetels dat ze waarschijnlijk halen, totaal geen optie is als coalitiepartner. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:18

Karl66 schreef:
Behalve dat de CHU al een jaar of 30 geleden in het CDA opgegaan is Haha! Lijkt een coalitie van CDA/VVD/CU niet echt logisch omdat ze domweg precies op 75 zetels staan en dus geen meerderheid hebben.

Ja ja ja je weet best dat ik de christelijke unie bedoel, ik vind cu zo bloot eigenlijk Haha!

En ik denk ook dat de huidige zetelverdeling in de peilingen nog wel wat zal veranderen, zo niet kan er alleen maar een cda/pvda kabinet komen, niks nieuws onder de zon eigenlijk.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:38

malie schreef:
het liefst zou ik een groenlinks, SP, PVDD zien, maar dat komt toch nooit. helaas.

Inderdaad. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou dan gaan voor een PvdA/CDA combinatie, SP zou ik ook graag in de regering zien.
Gezien het tempo waarmee ze groeien geef ik de hoop nog niet op. Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:03

woofie schreef:
ik hoop op een regering die het aan durft om het ravijn ( kloof is een te zuinig woord) tussen arm en rijk dicht te gooien.

Dat hoop ik dus niet. Dat kan niet eerlijk zijn nl omdat er te veel misbruik wordt gemaakt van zo'n instelling.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:05

faye schreef:
Ik wilde VVD gaan stemmen, maar nu daar gesproken wordt over ouders verplichten hun kinderen naar zwarte scholen te sturen, doen we dat maar niet

Vind ik ook een hele enge uitspraak en zo niet VVD.... Beetje een minpuntje ja.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:13

het beste zou CDA/VVD/PvdA kunnen zijn, waarbij we de goede punten van alle partijen pakken, mits niet te tegenstrijdig.

of klein rechts houdt gewoon eens op met die onzin en stemt eens op groot rechts. Zijn we ook daar eens vanaf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 21:26

joostvangestel schreef:
het beste zou CDA/VVD/PvdA kunnen zijn, waarbij we de goede punten van alle partijen pakken, mits niet te tegenstrijdig.

of klein rechts houdt gewoon eens op met die onzin en stemt eens op groot rechts. Zijn we ook daar eens vanaf.

Clown Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:28

Het lijkt mij wel fijn als de VVD het niet zou halen tot de coalitie.
Ikzelf ga waars. SP stemmen en kan me ook nog redelijk vinden in de PvdA.
CDA zal waars. weer onvermijdelijk zijn, maar dat zou niet mijn voorkeur hebben.
Balkenende minister president lijkt me niet. Vind de man niet alleen een vervelende uitstraling hebben... Maar ook de manier hoe die antwoorden op vragen steeds verdraait, om gewoon niet antwoord te geven op een vraag maar iets anders verteld wat wel intelligent lijkt, vind ik heel erg vervelend.
Bovendien, hoeveelste keer is dit nou dat het cabinet gevallen is onder zijn beleid?? Schijnheilig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 03:39

Theoretisch gezien lijkt PvdA, SP en Groenlinks me wel wat, maar in de praktijk denk ik dat het geen goede combi zou zijn. Je moet niet helemaal willen duiken op rechts of links. Ik vind dat er het afgelopen kabinet al teveel rechts was, dus een beetje schipperen tussen links en rechts lijkt me ideaal.

Hoewel ik PvdA en CDA nog niet samen zie regeren Clown
Misschien PvdA, SP en VVD Ja

We wachten het wel af, speculeren heeft zo weinig nut.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 08:14

sarabande schreef:

Clown Knipoog

Ik had niet gezegd dat er te veel punten van de PvdA genomen moesten worden Tong uitsteken Op sommige punten zijn ze het nog met de andere partijen eens ook.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:50

ShirleyA schreef:
woofie schreef:
ik hoop op een regering die het aan durft om het ravijn ( kloof is een te zuinig woord) tussen arm en rijk dicht te gooien.

Dat hoop ik dus niet. Dat kan niet eerlijk zijn nl omdat er te veel misbruik wordt gemaakt van zo'n instelling.

kun je dit iets duidelijker omschrijven??

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:32

woofie schreef:
ShirleyA schreef:

kun je dit iets duidelijker omschrijven??

Ja hoor, ik vind dat te veel mensen geen zin hebben om te werken, een uitkering is wel heel erg gemakkelijk! En ik heb er absoluut geen zin in om voor dat soort mensen te gaan werken! Het is ze in NL te makkelijk gemaakt. Ook ik heb in mijn familie een aantal v dat soort mensen en ik kan daar geen enkel respect voor opbrengen, dit soort mensen vreet t geld van anderen voor anderen en dat moet echt stoppen. Het verschil tussen arm en rijk zou die mentaliteit alleen maar vergroten. Verschil moet er gewoon zijn.
Het is dus absoluut niet wenselijk dat profiteurs net zo veel geld hebben te besteden als werkende mensen. En ja de werkende mens met een goede opleiding/studie zou meer moeten blijven verdienen dan iemand zonder opleiding.