hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:59

Ja, maar de regering heeft met dit plan niks te maken! Dit is een plan van de Rabobank, een commerciële instelling. Zij zien geld, klaar! Dat er dingen moeten verbeteren (oa. zorg, onderwijs) ben ik volkomen met je eens maar dat staat hier totaal los van.

Voor de zoveelste keer, stap dan naar de Rabobank en doe je beklag (al zie ik totaal niet in waarom)!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:19

ik heb mijn zaak (omzet 500.000 pj) em mijn moeder heeft haar zaak (2mjn per jaar) er niet voor niks weg gehaald

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:33

KiWiKo schreef:
omdat je als autochtoon nog steeds gewoon je rente moet betalen........

Wat denk je nou eigenlijk??? Dat de RABObank met korting huizen aan allochtonen gaat weggeven? We kunnen toch allemaal wel bedenken dat je met een halal hypotheek net zo duur uit bent als met een gewone hypotheek. Een bank denkt namelijk niet in religies, maar in centjes. Maakt de RABO niet uit hoe, als ze hun geld maar krijgen.

Enige nadeel voor de moslims is dat ze ook nog de hypotheekrenteaftrek mislopen, dus alleen maar duurder uit zijn.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:42

Mensen die denken dat 'wij Nederlanders' ons op deze manier aan moeten passen aan moslims die een halal hypotheek willen hebben er weinig van begrepen. De halal hypotheek vervangt niet de bestaande hypotheken, het is gewoon een soort hypotheek die erbij komt. En daar heb je als iemand die geen halal hypotheek wil verder niets mee te maken.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:44

Volgens mij snappen de meeste wel dat de huidige hypotheek vormen blijven bestaan.
Maar dat er een speciale hypotheek voor moslims moet komen omdat hun zo belachelijke wet hebben is gewoon van de zotte.
Dadelijk kun je voor ieder soort mens/geloof een aparte hypotheek verzinnen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:46

En waarom zou dat niet kunnen. Als jij een nieuwe hypotheekvorm bedenkt, en je kan een bank ervan overtuigen dat zij daar aan mee willen werken, dan is dat toch prima. Snap je punt niet zo...

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:46

ninja2 schreef:

Dat zou kunnen, wat is daar het probleem van vind jij?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:50

Perlina schreef:
ninja2 schreef:

Dat zou kunnen, wat is daar het probleem van vind jij?

Zolang er maar geld mee te verdienen is toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:53

Anoeska schreef:
En waarom zou dat niet kunnen. Als jij een nieuwe hypotheekvorm bedenkt, en je kan een bank ervan overtuigen dat zij daar aan mee willen werken, dan is dat toch prima. Snap je punt niet zo...

Dat punt is anders vrij simpel volgens mij: als het binnen 3 stappen met 'moslim' te koppelen is is het EVIL, en dan doen feiten er niet meer zo toe. Scheve mond

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:52

Voor een bank die zegt, 'founded by farmers' vind ik dit te ver gaan Vork

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:38

Shadow0 schreef:
Anoeska schreef:

Dat punt is anders vrij simpel volgens mij: als het binnen 3 stappen met 'moslim' te koppelen is is het EVIL, en dan doen feiten er niet meer zo toe. Scheve mond

Precies! OK dan!

Het valt inderdaad op dat zo gauw als het woord 'Moslim' gebruikt wordt hele volkstammen op dit forum dezelfde 3 standaard zinnen beginnen te blaten:
"Belachelijk, ze moeten zich aanpassen."
"Wij doen dat toch ook niet?"
"Dan gaan ze maar terug naar hun eigen land."

Redelijk vermoeiend......vooral in combinatie met de zin: "Maar ja, als je in Nederland tegenwoordig iets durft te zeggen tegen moslims ben je een racist." Misselijk

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:43

O leuk, een hypotheek voor mensen die liever meer betalen dan dat ze een verouderde geloofswet "overtreden". Kijk, bij zo'n halal hypotheek betaal je de rente natuurlijk wel (al is het niet direkt). Het grote voordeel ( Knipoog ) is dat je deze rente niet af kunt trekken. Je betaalt dus een extra geloofsbelasting met als voordeel dat je eigen geloofsorganisatie er geen cent wijzer van wordt.

Prima idee dus OK dan!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:00

Kortom, niemand wordt er minder van.
Inderdaad een prima idee.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:55

IndianLady schreef:
Bealy schreef:
En speciaal voor jouw zinnige, realistische bijdrage IndianLady, nog maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=onr0BEdzzOI

En wat moet ik uit hun liedje halen dan? Niet dat ik iets tegen de Vliegende Panters heb, ze zijn geweldig.
Ik kom misschien kort door de bocht, maar ik vind het schandalig dat voor de Moslims alles binnen een zucht en een scheet geregeld kan worden maarvoor de 'gewone' mens niet. Ik werk in de gezondheidszorg en maak daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee. Dat vind ik niet kunnen, laat de regering eerst eens Nederland op orde maken voordat ze de allochtonen hun zin geven. Dit is echt een schoolvoorbeeld maar ik werk me rot maar met mijn salaris kan ik dus lang zal ik leven niet op mezelf wonen. Huurprijzen zijn te hoog, om maar van de koophuizen te zwijgen. En dan zie je 'hun' met dure auto's, nieuwe telefoons, stereo en Home Theatre Dolby Surround Systems lekker thuis zitten.
Sorry hoor daar kan ik echt niet tegen. Ik weet dat je niet alles over 1 kam kan scheren, er zijn heus wel mensen die niet zo uitbundig leven.

Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt? En jij maakt daar binnenkort allemaal zeer achterlijke dingen mee??? Wauw.. je bent helderziend???

Aaah je ziet ''hun'' met ''hun'' nieuwe telefoons, stereo's etc etc etc. Je bent dus gewoon jalours. Misschien in je opgekomen dat deze mensen gewoon meer geld verdienen dan jij? Of ben je ook jalours op elke autochtoon die die spullen heeft. Of ben je extra jalours omdat jij vindt dat allochtonen eigenlijk minder zijn dan jij en daarom hebben zij minder recht op dingen?????? Ook al zijn zij gewoon nederlanders?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:39

Whiz schreef:
Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt?

Ik kan wel een voorbeeld geven hoor:
Mijn oma gaat regelmatig zwemmen. Nou sprak ze een keer met een allochtoon vrouwtje daar; mochten die gratis zwemmen! Dus mijn oma vragen of zij ook gratis mocht zwemmen (haar moeder komt uit wenen, dus in feite is ze ook een allochtoon Knipoog ) nee hoor, dat mocht niet. Vervolgens een brief naar de gemeente gestuurd, en nu hebben ze het maar afgeschaft.
Maar dat is toch belachelijk? Waarom mogen die mensen gratis zwemmen??

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:46

Ik vind het allemaal een beetje "too much" als je het mij vraagt.

Feit is dat dit Nederland is. Kun je lang of kort over kletsen, tis gewoon zo. Waarom doen wij dan onze uiterste best om de "nieuwe nederlanders" het zo naar de zin te maken en hun voorkeuren over te nemen? Waarom in hemelsnaam?

Als ik verdorie in Turkije of Marokko ga wonen, heb ik mij toch ook aan te passen aan hún cultuur en wetten? Waarom kan dat andersom dan niet gewoon? Blijf dan (en dat meen ik) lekker in je eigen land wonen, als je niets wilt doen om je aan te passen aan de nederlandse wetten, regels en cultuur.

Of zie ik dat nu echt verkeerd?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:46

steeffie schreef:
Whiz schreef:
Wat wordt er voor de moslim's binnen een zucht en een luchtje geregeld dan? Wat voor de ''gewone mens'' niet geregeld wordt?

Mijn oma gaat regelmatig zwemmen. Nou sprak ze een keer met een allochtoon vrouwtje daar; mochten die gratis zwemmen! Dus mijn oma vragen of zij ook gratis mocht zwemmen (haar moeder komt uit wenen, dus in feite is ze ook een allochtoon Knipoog ) nee hoor, dat mocht niet. Vervolgens een brief naar de gemeente gestuurd, en nu hebben ze het maar afgeschaft.

tjah dat ligt aan jou eigen gemeente! Bij ons is dat niet zo. Je kunt moeilijk alle allochtonen in nederland daar de schuld van geven als dat gebeurd in jou gemeente. Het probleem ligt overigens eerder bij de ambtenaren dan bij die specifieke bevolkingsgroepen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:49

Ik geef de allochtonen ook niet de schuld..ik heb al gezegd dat het ze hier te makkelijk gemaakt word, in de zin van dat ze zich niet hoeven aan te passen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:51

Nederlanders doen alles om iets te verkopen Haha!
Handel in hart en nieren.

Sjah, waarom zouden ze/we niet....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:52

steeffie schreef:
Whiz schreef:

Beetje vreemde regeling van de gemeente, of het zwembad Verward

Misschien om ''die mensen'' meer te betrekken bij ''onze maatschappij''?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:53

Wanneer komt er een HOLLAL [voor ons nederlanders] hypotheek??
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:53

Ik dacht juist dat de gemiddelde 'niet moslim liefhebber' hier blij van zou worden. Er kan op deze manier namelijk geld verdient worden aan moslims...

Dit is gewoon een commercieel produkt, een eh, gat in de markt wellicht. Er kan geld verdient worden, daar gaat het om niet om het moslims wel of niet makkelijk of naar de zin te maken...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:54

ik weet niet precies waar die regeling vandaan komt, ik denk eerlijk gezegd van het zwembad. Om nieuwe klantjes te winnen ofzo. Maar dan moet je die regeling ook aan autochtone mensen aanbieden, vind ik..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:57

nightlover schreef:

Daar bestaan al een stuk of tig varianten van...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:59

nightlover schreef:
Word steeds gekker in dit land...
Ikzelf heb het gevoel dat het land al overgenomen is,
Ze hebben steeds meer te zeggen en alles word aangepast!!
Ze komen hier het land binnen ---} uitkering,huis alles word geregeld...
En wij maar moeite doen om aan een huissie te komen
Waar gaat het heen met Nederland

Ach gut

Ik zou vast een schuilkelder bouwen als ik jou was, ze nemen ons land over!

Verder zou ik ook een een lesje begrijpend lezen volgen en dit topic doorlezen om te zien hoe dit commerciële plan precies in elkaar steekt.