Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joozz schreef:Er wordt hier wel een beetje doorgedraafd over de ideeen van de PvdD hoor. Dat paarden niet zonder dekens mogen enzovoorts komt helemaal niet bij de PvdD vandaan, dat soort spinsels kloppen dus ook helemaal niet. Het gaat ook niet alleen om paarden, maar om alle dieren. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze opeens het gewone paarden houden aanpakken.
essie79 schreef:Ik geef alleen maar even aan dat deze partij tegen alle soorten van uitbuitingen tegen dieren is, en daar zouden paarden ook wel eens onder kunnen vallen. Rijden is niet echt natuurlijk toch?
Volgens is de Dierenbescherming daar ook geen voorstander van, alleen of ze dat ook hard uitspreken.
Denk daar eens over na.
Of denk eens waar jij je paard hebt staan, misschien wel bij een boer op stal. PvdD wil zsm de hele bio-industrie op de schop en daarmee verdwijnen dus ook alle boeren.
Wat niet wil zeggen dat je niks aan bio-industrie in zijn geheel moet willen verbeteren.
Er zijn ook genoeg andere partijen die ook het dier op het program hebben staan, maar met iets meer realiteitszin en kleine stappen verbeteringen proberen aan te brengen. En daar bereik je waarschijnlijk meer mee dan dit "geschreeuw"
Lovely1 schreef:Partij van de Dieren... een goed initiatief waar andere partijen leer uit kunnen trekken. Zo'n partij hoeft van mij niet aan de macht maar een paar zetels zou niet verkeerd zijn om zo de dierenrechten meer naar voren te halen in de politiek.. Daarom hebben ze mijn stem. Met de meeste punten op het programma ben ik het eens... en bij andere partijen ben ik het met minder punten eens.
Nadya schreef:essie79 schreef:Ik geef alleen maar even aan dat deze partij tegen alle soorten van uitbuitingen tegen dieren is, en daar zouden paarden ook wel eens onder kunnen vallen. Rijden is niet echt natuurlijk toch?
Volgens is de Dierenbescherming daar ook geen voorstander van, alleen of ze dat ook hard uitspreken.
Denk daar eens over na.
Of denk eens waar jij je paard hebt staan, misschien wel bij een boer op stal. PvdD wil zsm de hele bio-industrie op de schop en daarmee verdwijnen dus ook alle boeren.
Wat niet wil zeggen dat je niks aan bio-industrie in zijn geheel moet willen verbeteren.
Er zijn ook genoeg andere partijen die ook het dier op het program hebben staan, maar met iets meer realiteitszin en kleine stappen verbeteringen proberen aan te brengen. En daar bereik je waarschijnlijk meer mee dan dit "geschreeuw"
Ik weet dat er andere partijen zijn die dieren op hun programma hebben staan (bv. SP), daar let ik al jaren op. Ik weet waar ik op ga stemmen. Ik vind zelf dat de bio-industrie zeker op de schop mag, daar heb ik totaal geen problemen mee. Weg met die ellende!!! En ga niet zeuren over vlees, ik eet het al jaren niet meer. Mis ik niets aan, verre van dat, ik voel me gezonder dan ooit! Helaas vrees ik dat het nooit zover gaat komen, aangezien mensen het commercieel/economisch belang altijd voorop stellen bij dieren. Helaas, ik ben daar persoonlijk niet gelukkig mee.
Verder maak ik me geen zorgen over dat je niet meer zou mogen rijden enzo, dat is echt doordraven, ja. Aangezien ik zelf aan freestyle en bitloos doe, heb ik zeker kritiek op diverse zaken bij het paardrijden. Je mag er niets over zeggen hier, geloof ik, maar van mij mag daar best eens kritisch naar gekeken worden. Al denk ik dat het zover niet gaat bij de PvdD. Als ik denk dat veel mensen het commercieel belang van paarden voorop stellen (te vroeg inrijden e.d.), mogen daar van mij best regeltjes voor komen.
Mijn paard staat op een paardenboerderij, waar ik alleen maar gebruik maak van weidegang. Ik maak me echt geen zorgen dat daar verandering in komt. Dan draaf je naar mijn idee echt een beetje door.
essie79 schreef:Ik geef alleen maar even aan dat deze partij tegen alle soorten van uitbuitingen tegen dieren is, en daar zouden paarden ook wel eens onder kunnen vallen. Rijden is niet echt natuurlijk toch?
Denk daar eens over na.
Lovely1 schreef:Partij van de Dieren... een goed initiatief waar andere partijen leer uit kunnen trekken. Zo'n partij hoeft van mij niet aan de macht maar een paar zetels zou niet verkeerd zijn om zo de dierenrechten meer naar voren te halen in de politiek.. Daarom hebben ze mijn stem. Met de meeste punten op het programma ben ik het eens... en bij andere partijen ben ik het met minder punten eens.
LuvdaTossa schreef:Straks komen de dieren nog aan de macht![]()
Inmiddels zijn er voor boederijen al zoveel regels mbt het houden van vee dat het over het algemeen goed gaat met de dieren. Ik vind het meer een 'emotie' partijd die stemmen wil krijgen door zielig in het nieuws te verschijnen.
kvika schreef:niet alles gelezen, maar zat net weer naar zo een spotje van ze te kijken, en dan denk ik ja hartstikke leuk hoor, maar als je niet wil dat een varken, kip enz geslacht wordt, eet het dan niet!
(natuurlijk kort door de bocht)
maar we eten allemaal vlees ( oke de meeste van ons)
maar als ze dan met filmpjes komen hoe dat gaat, is het ineens zielig...
niet dat ik er nou zo blij mee ben, begrijp me goed,maar het is wel de waarheid, dat speklapje op je bord was eerst een levend bees,en hoe het daar gekomen is, dat wil geen mens weten in ene.
wat vinden jullie van mijn beleving?
gr