Partij voor de dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Partij voor de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:47

DAT vind ik niet zo'n goed punt (ik bedoel niet van jou maar van Wilders). Maar er is geen partij waarin ik in alles achter sta.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:12

Na iets meer verdieping in deze partij (PvdD) denk ik dat ze toch teveel met de dieren bezig zijn,en weinig/niet met de mensen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:41

Dat ze een noodfonds oprichten voor iets wat niet eens waar is, vind ik ook niet voor de partij spreken. Als ze dit soort kleine dingen niet eens checken, dat wordt wat als ze wel in de kamer zouden zitten...

Sowieso snap ik niet dat mensen op deze partij stemmen. Ik wil niet ontkennen dat dieren belangrijk zijn, maar het is niet waar dit land om draait.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:56

Iemand zei hier dat het goed is dat deze partij bestaat, als ze zetels krijgen, dat andere partijen ook meer aandachjt aan dier en welzijn zullen schenken. Dat mis ik nl heel erg bij andere partijen. Alleen moet wel zeggen, stel he, stel dat Partij vd dieren in het kabinet komt te zitten, dan wordt het weer een zooitje en zal er weer opnieuw gestemd moeten gaan worden, want wedden dat het kabinet weer komt te vallen dan. Ik heb nl geen vertrouwen in die partij op de andere gebieden..het zou eigenloijk een mengelmoes moeten zijn tussen SP en PvdD voor mij persoonlijk, hihi..ik weet dus nog echt niet waar ik op ga stemmen..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:30

Ik ben het eens met degenen die hier zeggen dat deze partij een nogal eenzijdig programma heeft en daarom niet in de regering zou moeten komen. Echter ben ik ook van mening dat dieren in deze tijd zo walgelijk uitgebuit worden voor een paar rotcenten dat ik wel denk dat het een signaal zal geven als deze partij een zetel krijgt. Een signaal naar de andere partijen dat ze nu ook eens echt serieus naar dierenwelzijn moeten kijken. En dan niet naar paarden zonder deken maar naar grotere maatschappelijke vraagstukken over dierenwelzijn.
En juist daarom overweeg ik toch mijn stem aan ze toe te vertrouwen (ondank Martin Gaus, want dat vind ik ook 3 keer niks...)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:38

Er wordt hier wel een beetje doorgedraafd over de ideeen van de PvdD hoor. Dat paarden niet zonder dekens mogen enzovoorts komt helemaal niet bij de PvdD vandaan, dat soort spinsels kloppen dus ook helemaal niet. Het gaat ook niet alleen om paarden, maar om alle dieren. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze opeens het gewone paarden houden aanpakken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:49

De PvdD zal nooit gaan regeren en dat is de opzet ook helemaal niet, denk ik. Ik vind wel dat er veel meer gedaan moet worden voor de dieren, de natuur en het milieu. De (voornamelijk rechtse) partijen doen daar veel en veel te weinig aan. Dat zien we al jaren. Alles draait om de economie en ik vind dat daar wel een grens op zit, die allang bereikt is. Op de langere termijn lijken me de natuur en het milieu toch even iets belangrijker. Dan maar wat minder welvaart (het is te belachelijk voor woorden wat hier in de supermarkten ligt aan keuzes, kan best wat minder bijvoorbeeld). We kunnen zo niet doorgaan met de natuur. Dat er wat (foute) BN'ers bij de PvdD aangetrokken zijn voor de publiciteit, ach..... Die gaan echt niet regeren, hoor. Maar een paar zetels zou deze partij wel mogen hebben bij de komende verkiezingen. De SP heeft trouwens ook punten over dieren etc. Groen Links ook, volgens mij.

Ik was trouwens wel een tegenstander van het Halal-vlees, net zoals ik sowieso fel tegenstander ben van de bio-industrie en het leeg vissen van de zeeen e.d. Boos!

Als ik geen kind zou hebben, zou ik op de PvdD hebben gestemd, denk ik. Maar nu kijk ik liever nog ietsje verder en is er gelukkig nog een partij waar ik het grotendeels wel mee eens ben, die ook punten over natuur, dieren en het milieu in haar programma heeft. Maar stiekem hoop ik toch op wat zetels bij de PvdD.
Er mag echt wel eens iets gedaan worden aan het dierenleed en get real, mensen. Een partij kan nooit in 1x ALLE dieren redden of helpen. Al helpen ze incidenteel wat dieren, dan ben ik al iets blijer. En verder kun je zelf ook goed om je heen blijven kijken, instanties inschakelen of je leven veranderen, waardoor er minder dieren een rottig leven of een rottige dood krijgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:51

joozz schreef:
Er wordt hier wel een beetje doorgedraafd over de ideeen van de PvdD hoor. Dat paarden niet zonder dekens mogen enzovoorts komt helemaal niet bij de PvdD vandaan, dat soort spinsels kloppen dus ook helemaal niet. Het gaat ook niet alleen om paarden, maar om alle dieren. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze opeens het gewone paarden houden aanpakken.

Hahaha Haha! , dat mensen zich daar druk om gaan lopen maken!! Zijn er echt mensen die bang zijn dat de PvdD het gebruik van dekens aan gaan pakken? Wat een stemmingmakerij...... Haha!
Jaaaa, en straks mag er alleen nog maar bitloos gereden worden, hoor, pas maar op Tong uitsteken

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:54

Ik geef alleen maar even aan dat deze partij tegen alle soorten van uitbuitingen tegen dieren is, en daar zouden paarden ook wel eens onder kunnen vallen. Rijden is niet echt natuurlijk toch?
Volgens is de Dierenbescherming daar ook geen voorstander van, alleen of ze dat ook hard uitspreken.
Denk daar eens over na.

Of denk eens waar jij je paard hebt staan, misschien wel bij een boer op stal. PvdD wil zsm de hele bio-industrie op de schop en daarmee verdwijnen dus ook alle boeren.
Wat niet wil zeggen dat je niks aan bio-industrie in zijn geheel moet willen verbeteren.

Er zijn ook genoeg andere partijen die ook het dier op het program hebben staan, maar met iets meer realiteitszin en kleine stappen verbeteringen proberen aan te brengen. En daar bereik je waarschijnlijk meer mee dan dit "geschreeuw"

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:13

essie79 schreef:
Ik geef alleen maar even aan dat deze partij tegen alle soorten van uitbuitingen tegen dieren is, en daar zouden paarden ook wel eens onder kunnen vallen. Rijden is niet echt natuurlijk toch?
Volgens is de Dierenbescherming daar ook geen voorstander van, alleen of ze dat ook hard uitspreken.
Denk daar eens over na.

Of denk eens waar jij je paard hebt staan, misschien wel bij een boer op stal. PvdD wil zsm de hele bio-industrie op de schop en daarmee verdwijnen dus ook alle boeren.
Wat niet wil zeggen dat je niks aan bio-industrie in zijn geheel moet willen verbeteren.

Er zijn ook genoeg andere partijen die ook het dier op het program hebben staan, maar met iets meer realiteitszin en kleine stappen verbeteringen proberen aan te brengen. En daar bereik je waarschijnlijk meer mee dan dit "geschreeuw"

Ik weet dat er andere partijen zijn die dieren op hun programma hebben staan (bv. SP), daar let ik al jaren op. Ik weet waar ik op ga stemmen. Ik vind zelf dat de bio-industrie zeker op de schop mag, daar heb ik totaal geen problemen mee. Weg met die ellende!!! En ga niet zeuren over vlees, ik eet het al jaren niet meer. Mis ik niets aan, verre van dat, ik voel me gezonder dan ooit! Helaas vrees ik dat het nooit zover gaat komen, aangezien mensen het commercieel/economisch belang altijd voorop stellen bij dieren. Helaas, ik ben daar persoonlijk niet gelukkig mee.

Verder maak ik me geen zorgen over dat je niet meer zou mogen rijden enzo, dat is echt doordraven, ja. Aangezien ik zelf aan freestyle en bitloos doe, heb ik zeker kritiek op diverse zaken bij het paardrijden. Je mag er niets over zeggen hier, geloof ik, maar van mij mag daar best eens kritisch naar gekeken worden. Al denk ik dat het zover niet gaat bij de PvdD. Als ik denk dat veel mensen het commercieel belang van paarden voorop stellen (te vroeg inrijden e.d.), mogen daar van mij best regeltjes voor komen.

Mijn paard staat op een paardenboerderij, waar ik alleen maar gebruik maak van weidegang. Ik maak me echt geen zorgen dat daar verandering in komt. Dan draaf je naar mijn idee echt een beetje door.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:22

Partij van de Dieren... een goed initiatief waar andere partijen leer uit kunnen trekken. Zo'n partij hoeft van mij niet aan de macht maar een paar zetels zou niet verkeerd zijn om zo de dierenrechten meer naar voren te halen in de politiek.. Daarom hebben ze mijn stem. Met de meeste punten op het programma ben ik het eens... en bij andere partijen ben ik het met minder punten eens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:12

Lovely1 schreef:
Partij van de Dieren... een goed initiatief waar andere partijen leer uit kunnen trekken. Zo'n partij hoeft van mij niet aan de macht maar een paar zetels zou niet verkeerd zijn om zo de dierenrechten meer naar voren te halen in de politiek.. Daarom hebben ze mijn stem. Met de meeste punten op het programma ben ik het eens... en bij andere partijen ben ik het met minder punten eens.

Goed zo, Lovely1!!!!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:32

Ik ben een op en top dierenliefhebber, maar bij de stemwijzer stond bij mij toch echt partij voor de dieren onderaan

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:35

Nadya schreef:
essie79 schreef:
Denk daar eens over na.

Ik weet dat er andere partijen zijn die dieren op hun programma hebben staan (bv. SP), daar let ik al jaren op. Ik weet waar ik op ga stemmen. Ik vind zelf dat de bio-industrie zeker op de schop mag, daar heb ik totaal geen problemen mee. Weg met die ellende!!! En ga niet zeuren over vlees, ik eet het al jaren niet meer. Mis ik niets aan, verre van dat, ik voel me gezonder dan ooit! Helaas vrees ik dat het nooit zover gaat komen, aangezien mensen het commercieel/economisch belang altijd voorop stellen bij dieren. Helaas, ik ben daar persoonlijk niet gelukkig mee.

Verder maak ik me geen zorgen over dat je niet meer zou mogen rijden enzo, dat is echt doordraven, ja. Aangezien ik zelf aan freestyle en bitloos doe, heb ik zeker kritiek op diverse zaken bij het paardrijden. Je mag er niets over zeggen hier, geloof ik, maar van mij mag daar best eens kritisch naar gekeken worden. Al denk ik dat het zover niet gaat bij de PvdD. Als ik denk dat veel mensen het commercieel belang van paarden voorop stellen (te vroeg inrijden e.d.), mogen daar van mij best regeltjes voor komen.

Mijn paard staat op een paardenboerderij, waar ik alleen maar gebruik maak van weidegang. Ik maak me echt geen zorgen dat daar verandering in komt. Dan draaf je naar mijn idee echt een beetje door.

Leuk dat je ook oog hebt voor een hele bevolkingsgroep achter die "ellende"

En wat betreft doordraven over paardrijden in het algemeen, ik denk ook niet dat het zover komt, alleen jij vindt blijkbaar dat je wel goed doet wat je doet, en dat respecteer ik.
Dat jij bitloos en freestyle wilt rijden moet je echt zelf weten. Alleen dat respect voor andere manieren mis ik en dat mis ik ook bij de PvdD.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:45

Essie, ik heb inderdaad zeer weinig begrip voor de mensen achter de bio-industrie. Ik snap niet dat je daar je geld mee wilt verdienen.

Verder respecteer ik heus wel mensen die paardrijden op een andere manier dan ik doe. Ik heb zat vriendinnen, die hele andere dingen met hun paarden doen, hoor. Haha! Maar op sommige manieren heb ik inderdaad kritiek. En daar mag van mij best eens naar gekeken worden. Maar ik vrees, dat het niet zal gebeuren, helaas.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:03

essie79 schreef:
Denk daar eens over na.

Ze zijn tegen bio-industrie. Niet alle boeren doen aan bio-industrie. Gewone veehouders, die bijv. koeien voor de melk houden vallen helemaal niet onder de bio-industrie. Dus dat door het op de schop nemen van de bio-industrie daardoor alle boeren verdwijnen klopt niet. En trouwens, bio-industrie valt in mijn ogen geen eens meer onder het boer zijn. In mijn ogen is een boer iemand die met zorg voor zn dieren zorgt, een bio-industrie lijken helemaal geen veehouderijen meer, maar fabrieken waar geen boer meer aan te pas komt.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:07

Lovely1 schreef:

Zo zie ik het dus ook. Natuurlijk zijn er nog veel andere belangrijke punten waar de PvdD misschien niet veel over zegt, het is wel goed dat ze er zijn met een klein aantal zetels om de andere partijen scherp te houden. Nu kunnen dierenorganisaties alleen maar lobbyen in Den Haag, maar als de PvdD in de kamer zit, zitten ze dichter bij het vuur en kan daar het voordeel uitgetrokken worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:12

Precies Joozz, zo zie ik het ook..... *LOL*

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:32

Straks komen de dieren nog aan de macht Koe

Voor mij is het ook een partij die te kortzichtig is en na het gedoe met Marrum ben ik er compleet op afgeknapt.

Inmiddels zijn er voor boederijen al zoveel regels mbt het houden van vee dat het over het algemeen goed gaat met de dieren. Ik vind het meer een 'emotie' partijd die stemmen wil krijgen door zielig in het nieuws te verschijnen.

Ieder z'n ding hoor Haha! Haha! Voordat iemand boven op me vliegt, het is ieder zijn eigen mening en goed recht. Maar mensen staat op de ladder bij mij iets hoger dan de dieren Knipoog

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:04

Natuurlijk kan er in de pluimvee en veehouderij (en ook de visserij) best nog het 1 en ander verbetred worden! Nadeel is dat er ook al heel veel regels zijn en dat het allemaal wel betaalbaar voor de consument en winstgevend voor de producent moet blijven. Geld, geld!
Het ideaalbeeld zul je wat dat betreft denk ik niet halen maar je mag natuurlijk best nastreven om daar zo dicht mogelijk bij te komen.
Bovendien.. wat is ideaal voor de dieren die voor consumptie bestemd zijn? Daar zullen vast ook de meningen over uiteen lopen.

Zo lopen wij met plannen om wat kippen en een haan te nemen. Vooral voor de eieren maar het is natuurlijk leuk als er af en toe eens kuikens komen. Kun je de wat oudere kippen vervangen door jonkies. Maar ja.. wat te doen met die kippen die je over hebt en wat met de haantjes?
Ik weet niet of ik het kan (nooit eerder gedaan) maar ik denk toch dat ik die eigenhandig "de nek omdraai" Nagelbijten / Gniffelen en dat ze op ons bord belanden. Vork
Vind het enerzijds geen leuk idee en zal best vreemd zijn maar aan de andere kant hebben die beestjes dan waarschijnlijk een prettiger leven gehad dan het stukje kip dat we nu bij de poelier of supermarkt halen.

En sorry maar vegetarier word ik toch echt niet als ik een dag geen vlees, gevogelte of vis eet dan heb ik het gevoel niet gegeten te hebben. Mis ik echt en waarschijnlijk beland er dan 's avonds laat alsnog iets in de pan Bloos

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 20:23

LuvdaTossa schreef:
Straks komen de dieren nog aan de macht Koe

Inmiddels zijn er voor boederijen al zoveel regels mbt het houden van vee dat het over het algemeen goed gaat met de dieren. Ik vind het meer een 'emotie' partijd die stemmen wil krijgen door zielig in het nieuws te verschijnen.

Met de dieren buiten de bio-industrie om gaat t wel goed ja. Maar die Bio dieren hebben echt geen fijn leven. Maar die bio bedrijven zijn eigenlijk geen boerderijen maar fabrieken.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:10

niet alles gelezen, maar zat net weer naar zo een spotje van ze te kijken, en dan denk ik ja hartstikke leuk hoor, maar als je niet wil dat een varken, kip enz geslacht wordt, eet het dan niet!
(natuurlijk kort door de bocht)
maar we eten allemaal vlees ( oke de meeste van ons)
maar als ze dan met filmpjes komen hoe dat gaat, is het ineens zielig...
niet dat ik er nou zo blij mee ben, begrijp me goed,maar het is wel de waarheid, dat speklapje op je bord was eerst een levend bees,en hoe het daar gekomen is, dat wil geen mens weten in ene.
wat vinden jullie van mijn beleving?
gr

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:18

Ben het met je eens hoor Kvika. Hoewel de dieren echt wel een zo goed mogelijk leven mogen of beter, moeten hebben hoor voor ze voor consumptie geslacht worden.
Dat de gedachte een beetje raar is dat je stukje vlees een levend dier is geweest is natuurlijk waar en voor de meesten best raar. Ook voor mij zoals ik 2 berichtjes terug al aangaf. Het idee een kip te slachten en op te eten die je als kuiken hebt zien opgroeien is best raar en ik zal daar best aan moeten wennen als het zover komt. Aan de andere kant is het gewoon de realiteit dat mensen niet alleen groente en fruit maar ook vlees eten en dat is ook geen ramp. Dieren zijn zelf net zo. Ik heb althans nog nooit van een vegetarische leeuw o.i.d. gehoord Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:42

kvika schreef:
niet alles gelezen, maar zat net weer naar zo een spotje van ze te kijken, en dan denk ik ja hartstikke leuk hoor, maar als je niet wil dat een varken, kip enz geslacht wordt, eet het dan niet!
(natuurlijk kort door de bocht)
maar we eten allemaal vlees ( oke de meeste van ons)
maar als ze dan met filmpjes komen hoe dat gaat, is het ineens zielig...
niet dat ik er nou zo blij mee ben, begrijp me goed,maar het is wel de waarheid, dat speklapje op je bord was eerst een levend bees,en hoe het daar gekomen is, dat wil geen mens weten in ene.
wat vinden jullie van mijn beleving?
gr

Daarom eet ik dus geen vlees, geen vis en let ik op wat ik koop. Ik wil persoonlijk niet mee doen aan al dat dierenleed. En dan heb ik het voornamelijk over de bio-industrie. Het kan ook anders, maar helaas wil men alles zo goedkoop mogelijk of wil men vlees blijven eten. Ik dus niet, ik weiger eraan mee te doen. Dus dat kan ook.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:15

wij hebben thuis koeien, ze worden allemaal super verzorgt.
is er eentje ziek dan is de veearts al onderweg.
maar ja soms kan het gewoon niet meer dan moet er een eind aan gemaakt worden, dan zie ik dat biefstukje liever weer terug op mijn bord, dan dat het zinloos is gestorven.

het aanbod van vlees is ook veel te veel.
als je eens weet hoeveel er weg gegooit wordt omdat het niet binnen de datum verkocht kan worden!
ik zeg minder keuze's in de winkels en niet 55 pakjes kipfilet maar 20 zijn ze op, nou jammer dan morgen weer een dag.
ik snap wel dat een supermarkt of slager daar niet aan wil beginnen, want het kost klanten en geld.
maar zo heb je wel een stukje minder industie dan nu.
gr