Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:verschil tussen hoofddoek en pet: pet onmeent een deel van het gezicht, ogen zie je gewoon veel slechter met een pet op en met een hoofddoek is dat niet het geval
Whiz schreef:Ik kies voor aanpassen met behoud van eigen cultuur.
JustBepr0ud schreef:Whiz schreef:Ik kies voor aanpassen met behoud van eigen cultuur.
en waarom
yousra schreef:Dat kan natuurlijk ook wat Whiz zegt, maar ik denk toch dat het moeilijk gaat, mensen blijven ontevreden hierover.
leonietje schreef:Als ik een nederlandse vrouw zie lopen met een hoofddoek op, word ik van binnen zo boos. Dan denk ik..mens je woont in een land waar je het zo goed hebt en dan laat je je strikken door zo'n kerel en het geloof om een hoofddoek te gaan dragen en je te verstoppen ? Hier in het noorden van Nederland kom je die vrouwen bijna niet tegen maar toen ik nog in midden nederland woonde geregeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt zwakke zieltjes vind , echte lozers.
yousra schreef:Cultuur en religie wordt jammer genoeg heel vaak met elkaar verward.
Germatje schreef:Ik heb voor optie 2 gekozen, ik vind dat ze zich moeten aanpassen, en ramadan mag behouden blijven. Maar! Bv lerares basisschool ed mogen van mij geen hoofddoeken dragen en ik vind ook dat ze gewoon normaal nederlands moeten praten in openbare gelegenheden.
Machie schreef:Germatje schreef:Ik heb voor optie 2 gekozen, ik vind dat ze zich moeten aanpassen, en ramadan mag behouden blijven. Maar! Bv lerares basisschool ed mogen van mij geen hoofddoeken dragen en ik vind ook dat ze gewoon normaal nederlands moeten praten in openbare gelegenheden.
Uhu, maar als jij in Amerika of waar dan ook zou wonen en je hebt nederlanders om je heen, praat je ook nederlands en niet de taal van dat land!
panache schreef:AANPASSEN.. !
Machie schreef:klopt. Alleen is het zo jammer dat uiting van religie alleen bij moslims zo'n probleem is
Merilyn schreef:Sterker nog ik zet me af tegen alle vormen van religie