nederland, moslimland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: nederland, moslimland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:36

Moderatoropmerking:
Mensen, jullie kunnen toch beter dan dit. Laat dit niet uidraaien op een scheldpartij of iets dergelijks.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:40

LPtjuh schreef:
feit is inderdaad dat we dalijk als autochtonen in de minderheid zijn ........
en ik vind dat dat in een land gewoon niet mag kunnen. we raken zo onze gewoontes kwijt en we nemen omdat zo tolerant zijn maar andere gewoontes oven .

nog even en onze kleinkinderen moet met een hoofddoekje naar school...
worden onze feestdagen geschrapt omdat de maan zo staat en zo en het dus suikerfeest of iets dergelijks is ....

nee ik vind dat een land zijn eigen gebruiken zo moeten hebben en dat we best tolerant kunnen zijn , maar op een gegeven moment moet je je ook gaan aanpassen en als jedat niet kan ... waarom ben je dan ergens ???
dit bedoel ik niet discriminerend , maar als ik zou emigreren naar een land waar ik me niet zou kunnen aanpassen, dan zou ik (zover mogelijk) terug gaan of een land zoeken waar ik me wel kan aanpassen.

ik bedoel hier echt niet mee dat we niet iets voor die mensen kunnen betekenen om zich hier een beetje thuis te kunnen voelen , bedoel ze brengen ons ook veel goeds , maar je kunt gewoon niet alles naar je hand willen zetten......

daffene schreef:
Ik heb er verder niks over gezegd en wat Loesje88 zegt, is ook vaak op het nieuws geweest dat zij dat niet doen. Maar banketstaaf voelt het wel als je vriendelijk je hand uitsteekt om te bedanken.

Ik sluit me hier volledig bij aan...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:46

Whiz schreef:
Frouk schreef:
en misschien kun jij al je quotes in 1 bericht gaan zetten.
Ik vind het overigens niet kortzichtig, de gedachte, dat wij onze speklapjes dan niet ook gewoon in Turkije in de supermarkt zouden moeten kunnen kopen, want zo doen zij het toch ook bij ons?

Was meer over het schaap! of ben jij ook van mening dat ze daar allemaal alleen maar schaap eten? Vast wel!!

neeh hoor, over kortzichtig zijn gesproken Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:04

Whiz schreef:
BounceBabe schreef:
Ik kan het woord Moslim niet eens meer lezen door al die topics. Misselijk
Nederland is straks Nederland niet meer. Zou me niks verbazen als ik ooit nog vertrek naar het buitenland, vanwege dat waardeloze beleid en respect aan de Nederlandse cultuur. Wij passen ons teveel aan, maar hun zouden zich eens moeten aanpassen.

hun? zij!! Wordt je toch verbeterd door een allochtoon.

En als het je niet bevalt dan ga je toch?!

jij mag dat wel tegen Bouncebabe zeggen,maar iemand anders niet terug tegen een allochtoon?

*edit,dat noem ik nou óók kortzichtig!
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 25-10-06 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:06

Snoevie schreef:

BounceBabe schreef:
Ik kan het woord Moslim niet eens meer lezen door al die topics. Misselijk
Nederland is straks Nederland niet meer. Zou me niks verbazen als ik ooit nog vertrek naar het buitenland, vanwege dat waardeloze beleid en respect aan de Nederlandse cultuur. Wij passen ons teveel aan, maar hun zouden zich eens moeten aanpassen.

En als het je niet bevalt dan ga je toch?!

jij mag dat wel tegen Bouncebabe zeggen,maar iemand anders niet terug tegen een allochtoon?

Ja, da's wel zo... Ja

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:58

Nederland wordt overspoeld door allochtonen. Doe je ogen eens open en zie hoeveel voorzieningen er voor allochtonen zijn. Prima, want zo hoort het. Toch? Ik geloof niet in die leuke praatjes over allochtonen. Is het normaal dat je precies zolang getrouwd bent als noodzakelijk is om in Nederland te kunnen wonen? Is dat wat dhr. Balkende bedoelt met normen en waarden? Daarmee bedoelt hij wel respect hebben voor elkaar. Ik ben het ermee eens dat er racistische autochtonen in Nederland rondlopen. Vroeger was er écht niet zoveel racisme. Waarom is dat er nu dan wel? Is dat omdat er een verkeerde ontwikkeling heeft plaatsgevonden in de genen van de autochtonen? Kleine kans. Doe niet zo naïef, het is toch logisch dat er zoveel afkeer is jegens allochtonen? Ik zeg echt niet dat je het ermee eens hoeft toe zijn of er in mee moet gaan, maar dat gezeik van de mensen die vinden dat het allemaal niet aan de allochtonen ligt. Wij leven hier samen in een land, ja. Wij leven hier niet onder leiding van ene meneer Hitler, dus ik denk dat die afkeer zéker ergens vandaan komt en ik durf zelfs te zeggen dat deze gegrond is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:31

Ik krijg steeds meer de indruk dat het van "onze" kant veel geven is, maar er komt niks voor terug. De rechten zijn iedereen duidelijk, maar de plichten die er tegenover staan worden vergeten. Dat is ook de fout/schuld van vele allochtonen organisaties die precies uitleggen hoe je alle subsidies kan krijgen en van de overheid die alle info in tig talen beschikbaar maakt, ipv alleen in het nederlands, wat iedereen zou dwingen om de taal te leren. Iets wat in het buitenland wel gebruikelijk is.

De tolerantie van NL is de reden voor vele mensen om hier heen te komen, aangezien ze in het land van herkomst niet getolereerd werden om hun anders zijn. Echter hier tolereren deze mensen vervolgens het "anders zijn" van de nederlanders niet. Zij projecteren hun beperkte wereldbeeld op onze maatschappij en alles wat niet in hun hokjes voor "nette" mensen past is een legaal doelwit voor wangedrag.

Dit is inderdaad een wat zwart/wit voorstelling van zaken, maar het gaat helaas op voor het zichtbare (=overlast veroorzakende) deel van de allochtonen in NL.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:33

wat is Sharia??

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:36

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:37

ik kan me niet voorstellen dat ze die hier gaan invoeren.......

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:37

ik vind dat die mensen ook nederlands moeten leren spreken, het is nederland, NEDERLANDS talig. Ik vind dat ze dat hier moeten leren, hun vinden dat toch ook niet leuk als iedereen nar hun land verhuist en alleen maar hun eigen taaltje spreekt. Thuis oke, maar buiten moeten ze nederlands praten.

Het zijn er idd veel, maar ach, wie kan ze tegen houden.
Ik vind één ding wel raar hoor!
Rotterdam, een van onze grootste steden, daar zitten meer allochtonen dan nederlanders zelf! 60% is allochtoon!!
Dat kan niet! echt niet.. maar ze zijn bij mij best welkom, zolang ze maar Nederlands praten Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:39

dat zie je in veel grote steden(Amsterdam,Den Haag)
daar gaan veel mensen wonen als ze naar NL verhuizen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:40

jah idd, het wordt een beetje te veel van het goede vind ik eerlijk..

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:41

Snoevie schreef:

Nouja, dat was dus het voorstel van Donner, als twee derde van Nederland het ermee eens zou zijn (dus ook mensen met een Nederlands paspoort). En wat ik aangaf is dat steeds minder Nederlandse mensen kinderen lijken te willen, terwijl juist bepaalde groepen allochtonen gezinnen willen van 20 kinderen en dat die vrouw er is om kinderen te baren. En dan kun je zelf wel uitreken dat op een gegeven moment twee derde van Nederland, allochtoon is. Ik zeg niet dat het zomaar gaat gebeuren, maar het verontrust mij als zulke dingen in de krant staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:41

op zich zou het niet uitmaken en zou je het veel minder opvallen als mensen zich wat beter zouden aanpassen(er zijn er wel die het wel doen,maar die vallen in het niet door de grote groep die het vertikt)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:42

ik vermijd het nieuws
dat is slecht weet ik.
Ik hoor het meeste toch wel van andere, die beelden hoef ik er niet bij te zien.

Want snachts wakker liggen is ook slecht Tong uitsteken

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:43

het gaat tever tegenwoordig...ons wel uitmaken voor van alles en nog wat...
maar als wij onze MENING geven, discrimineren we gelijk bla bla bla....
ik vindt het prima zolang ze zich maar aanpassen, en dat is het em nou juist...dat doen een groot aantal niet....

sorry, maar bye bye....ga dan maar ergens anders heen Doei, doei

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:44

ladylay schreef:
het gaat tever tegenwoordig...ons wel uitmaken voor van alles en nog wat...
maar als wij onze MENING geven, discrimineren we gelijk bla bla bla....
ik vindt het prima zolang ze zich maar aanpassen, en dat is het em nou juist...dat doen een groot aantal niet....

sorry, maar bye bye....ga dan maar ergens anders heen Doei, doei

Helemaal mee eens!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:44

daffene schreef:
Snoevie schreef:

Nouja, dat was dus het voorstel van Donner, als twee derde van Nederland het ermee eens zou zijn (dus ook mensen met een Nederlands paspoort). En wat ik aangaf is dat steeds minder Nederlandse mensen kinderen lijken te willen, terwijl juist bepaalde groepen allochtonen gezinnen willen van 20 kinderen en dat die vrouw er is om kinderen te baren. En dan kun je zelf wel uitreken dat op een gegeven moment twee derde van Nederland, allochtoon is. Ik zeg niet dat het zomaar gaat gebeuren, maar het verontrust mij als zulke dingen in de krant staan.

kan me je ongerustheid voorstellen,maar echt hoor er moet wel héél veel gebeuren wil dat uiteindelijk uitgevoerd worden,zou me er niet te veel druk om maken.

de flat waar ik in amsterdam woonde,was geschikt voor ong. 4 mensen(pa+ma+2 kids) dat was een 3 kamer woning,en wij hadden onderburen van marokkaanse afkomst die er met 10(!) man woonden,ongelovelijk toch.
die vrouwen lijken soms echt op fokbeesten,al zijn de moderne jongere moslims daar lang niet zo erg in,dus ik denk dat dat probleem nog meevalt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:53

Eerst nog een keer uitleggen wat de minister bedoelde; de minster bedoelde dat het mogelijk is de grondwet te wijzigen en dat dan inderdaad de sharia kan worden ingevoerd, maar voordat er algehele paniek ontstaat zal ik eerst uitleggen dat een grondwet in 2 fasen gewijzigd wordt en dat er tussen die fasen 2de kamerverkiezingen zijn zodat het volk erover mee kan stemmen. Dus op zich heb je er nog wel wat invloed op.

Wat ik zo raarvind is dat veel mensen (in het algemeen) zeuren over Rita Verdonk en haar strenge (doch toegestane!) vreemdelingenbeleid maar ook voor zoiets angst hebben. Ik kan jullie zeggen dat sinds vorige week de mogelijkheden om te procederen tegen uitzetting nog meer vermoeilijkt zijn (arrest ünur voor de juristen ipv boulsherif); familylife als grond voor verblijfsvergunning is nog moeilijker geworden en verbanning als maatregel bij een straf is ook toegestaan (double punishment wordt dan niet aangenomen).

Maar goed om weer op de discussie terug te komen, mocht de sharia ingevoerd worden ben ik absoluut niet blij (ik verhuis per direct!) maar als dat is wat de democratische samenleving wil kan ik het niet tegenhouden. Maar onthoud 1 ding de democratie is een weerbare democratie; wat betekent de democratie hoeft partijen die de democratie willen afschaffen, discrimineren etc niet toe te staan deze kunnen gewoon verboden worden als ze te groot worden (al enkele malen geprobeerd) en de nederlandse staat kan zijn eigen wetten allemaal afschaffen maar moet zich nog altijd aan de EU-wetgeving houden. Dus komen er problemen wordt de nederlandse staat aangeklaagd bij de Commissie. De hoop is nog niet verloren Haha! er zijn gelukkig teveel regels om zomaar van stelsel te veranderen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:54

Aangezien mensen het hier over feiten hebben, even een paar feiten:

- 10% van de nederlanders is moslim, dus 90% niet moslim
- Het voorstel om 2e pinksterdag door het suikerfeest te vervangen was afkomstig van een vakbond en niet van de regering (de CNV)
- De reden waarom AH halal-vlees aanbiedt is omdat ze denken daarmee een nieuwe klantengroep aan te boren en is dus een puur commercieel besluit van een bedrijf.
- Donner heeft geen voorstel gedaan tot invoering van de Sharia maar gezegd dat een grondwetswijziging mogelijk is als 2/3e van de bevolking voor is en de Sharia als voorbeeld aangehaald.

Oftewel laat je toch niet zo opnaaien, Nederland is geen moslimland en komt er bij lange na nog niet in de buurt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:56

ik vind Rita Verdok een daarkrachtig iemand,ze is een van de weinige politici die zegt en ook doet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:57

@ Karl66; gelukkig maar,dat Nederland nog geen moslimland is..........en ook al is een klein percentage moslim,waarom vallen ze dan zo op boven de andere allochtonen?(chinezen,pakistanen,enz...)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:58

Karl66 schreef:
Aangezien mensen het hier over feiten hebben, even een paar feiten:

- 10% van de nederlanders is moslim, dus 90% niet moslim
- Donner heeft geen voorstel gedaan tot invoering van de Sharia maar gezegd dat een grondwetswijziging mogelijk is als 2/3e van de bevolking voor is en de Sharia als voorbeeld aangehaald.

Dat betekend dus dat nu al 1 op de 10 mensen hier moslim is, dat vind ik toch best veel. En dat is ook juist een onderdeel van de discussie, dat als twee derde het ermee eens zou zijn, bijvoorbeeld de Sharia ingevoerd zou kunnen worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:58

@Snoevie, vanwege de xenofobie en overmatige aandacht misschien?