Waarom zo onverdraagzaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Waarom zo onverdraagzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:25

Whiz schreef:
En overigens zie ik bij de andere statistiek dat personen van de nederlandse antillen en aruba de meeste misdrijven plegen. Hmm deze zijn toch niet moslim.

Klopt.

Wat ik zie is 1 'geloof' dat iedereen deelt (in dit geval) en dat is verveling.
(Dit zal misschien wel aan het niveau van opleiding liggen??)

Jongeren moeten veel beter begeleid worden. Daar moet de NL'se regering eens geld aan gaan uitgeven. Want de 'jeugd' (autochtoon, of allochtoon) is de toekomst.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:27

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:
En overigens zie ik bij de andere statistiek dat personen van de nederlandse antillen en aruba de meeste misdrijven plegen. Hmm deze zijn toch niet moslim.

Klopt.

Wat ik zie is 1 'geloof' dat iedereen deelt (in dit geval) en dat is verveling.
(Dit zal misschien wel aan het niveau van opleiding liggen??)

Jongeren moeten veel beter begeleid worden. Daar moet de NL'se regering eens geld aan gaan uitgeven. Want de 'jeugd' (autochtoon, of allochtoon) is de toekomst.

Ja nou daar ben ik het wel mee eens. Beter begeleiding van de jongeren. Daar zul je al een hoop mee kunnen doen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:35

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met allochtonen. Ik zit op een school waar ook nederlandse lessen gegeven worden voor buitenlanders, dus een heel gemengde school. Er zijn nooit problemen. In mijn klas zit ook een jongen die ooit daarmee begonnen is en nu VWO doet. Hij is nu 3 jaar in nederland en hij spreekt echt goed nederlands (oke de woordvolgorde klopt niet helemaal maar hij is altijd te begrijpen Knipoog ) Maar ik zag ook een keer een documentaire over een paar antillianen in nederland, en die uitspraken die ze daar deden ("ik heb een uitkering, mn zus heeft een uitkering, mn moeder heeft een uitkering, etc, dus waarom zou ik werken?" "werken zit niet in ons bloed" ) dan heb ik wel zoiets van sodemieter aub op. En ik denk dat die lastigvallende allochtonen toch zwaar in de minderheid zijn Ja

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:43

Hmm fijn dat er nog zoveel wereld verbeteraars zijn.

na 5 1/2 jaar in het uitzendvak te zitten en arbeidsrecht heb gestudeerd en daarbij letterlijk de cijfers van werkeloosheid in heb mogen kijken, daarnaast een onderzoek naar criminaliteit gedaan heb en de percentages schrikbarend waren. ben ik tot de conclusie gekomen dat er 1 bepaalde bevolkingsgroep in Nederland is die het niet bepaald nauw nemen met de regeltjes. Ja alleen die hen goed uitkomen. Ik hoop dat er op korte termijn iets aan gedaan kan worden.

Het uitzendbureau waar ik werk is onder andere gespeciliseerd in native speakers en 80 % van mijn medewerkers is van Niet nederlandse afkomst. Deze mensen brengen nagenoeg nooit problemen met zich mee. Het gaat in mijn vak slechts om 1 bepaalde bevolkingsgroep waarbij het in 99% van de gevallen goed mis is. (dan heb ik het over diefstal, geweld, agressie en bedreigingen) Ik zal het niet noemen, want dan discrimineer ik weer (volgens enkele bokkers), maar laat ik het zo zeggen ik heb genoeg meegemaakt om tot deze conclusie te komen. En mensen die graag alles goed willen praten nodig ik graag een dagje meelopen uit bij de sociale dienst, bij mij op het werk of bij het UWV.... Ik kan dat best even regelen.

Oh ja ik heb gewerkt in de volgende provincies waarbij het overal hetzelfde resultaat heeft gehad de een alleen nog erger dan de andere: Limburg, Brabant, Zeeland, Zuid Holland, Gelderland, Noord Holland, Overijssel, Flevolanden nu Utrecht...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:50

Bealy schreef:
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik voel me ontzettend moedeloos door alle topics vandaag, ik snap het gewoon écht niet.

Ik probeer zelf gewoon zo positief mogelijk in het leven te staan en iedereen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden, maar ik word er wel verdrietig van ja.

Een voorbeeldje. Met mijn werk heb ik heel veel te maken met buitenlanders. En of dat turken of marrokanen zijn, ik weet het niet, het gaat over de telefoon, en het interesseerd me niet. Maar ELKE buitenlander word echt heel kwaad als ie een antwoord krijgt dat niet naar zijn zin is of als iets gewoon niet mogelijk is. En niet alleen ik heb hier last van, maar de hele afdeling.

Mijn ex werkt in een P.I. Niet voor niets was 70% van de mensen die vastzaten buitenlanders. Veel turken, marrokanen en antillianen.

Er zijn heus wel goede, maar die zijn spaarzaam.

Voor de rest mogen ze van mij allemaal terug naar hun eigen land. Ik heb het helemaal gehad met ze. En integreren? Ho maar. Ik heb ze meerdere kansen gegeven, maar ze hebben ze allemaal verknald.

Turken in Turkije zeggen zelf niet voor niets dat al het uitschot naar NL/Europa is gegaan, ze willen ze zelf niet terughebben hoor!

Laat ze eerst maar eens volledig meedoen met de nederlandse cultuur (moeten wij immers ook in die landen!), en niet perse hun eigen ding willen doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:06

JustNanno schreef:
Bealy schreef:
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik voel me ontzettend moedeloos door alle topics vandaag, ik snap het gewoon écht niet.

Ik probeer zelf gewoon zo positief mogelijk in het leven te staan en iedereen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden, maar ik word er wel verdrietig van ja.

Een voorbeeldje. Met mijn werk heb ik heel veel te maken met buitenlanders. En of dat turken of marrokanen zijn, ik weet het niet, het gaat over de telefoon, en het interesseerd me niet. Maar ELKE buitenlander word echt heel kwaad als ie een antwoord krijgt dat niet naar zijn zin is of als iets gewoon niet mogelijk is. En niet alleen ik heb hier last van, maar de hele afdeling.

Mijn ex werkt in een P.I. Niet voor niets was 70% van de mensen die vastzaten buitenlanders. Veel turken, marrokanen en antillianen.

Er zijn heus wel goede, maar die zijn spaarzaam.

Voor de rest mogen ze van mij allemaal terug naar hun eigen land. Ik heb het helemaal gehad met ze. En integreren? Ho maar.
Ik heb ze meerdere kansen gegeven, maar ze hebben ze allemaal verknald.

Turken in Turkije zeggen zelf niet voor niets dat al het uitschot naar NL/Europa is gegaan, ze willen ze zelf niet terughebben hoor!
Laat ze eerst maar eens volledig meedoen met de nederlandse cultuur (moeten wij immers ook in die landen!), en niet perse hun eigen ding willen doen.

Ik ben het hier voor de volle 100% mee eens!

Goede zijn spaarzaam. Goede zijn vaak de mensen die hard werken voor hun geld, net zoals wij Nederlanders moeten doen om al dat uitschot te betalen.
En er zitten tussen de Nederlanders ook rotte appels en die criminelen mogen ze van mij de doodstraf geven!
En ja, Nederland is gewoon vol met moslims! Ze plukken de blanken kaal!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:26

Mijn turkse buren zijn bijvoorbeeld geweldige mensen! Kan er altijd terecht als ik iets wil weten, of als ik bijv een lekke band heb. Maar mijn nederlandse buurman (tbs'er) is ook een hele aardige man. Ik wil hiermee aangeven dat ik dus niet kijk naar de achtergronden van mensen, maar wel naar de ervaringen die ik met de meeste heb.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:44

Ja er bestaan zeker goede buitenlandse mensen!!
Maar als je bijvoorbeeld een tbs'er/gevangene hebt die vrijkomt en dan weer terugvalt in het oude, dan heb je er ook niet veel aan! Dat kost de maatschappij alleen maar centen!
En je moet altijd kijken naar de reden van hoe iemand vast komt te zitten!
Je kan iemand uit zelfverdediging vermoorden, maar ook iemand uit haat of dat je een kronkel hebt in de hoofd of terroristische dingen (denk aan Samir A. e.d.). Daar zit een groot verschil in, vind ik!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:56

@Linda: nu denk ik dat je wel een heleboel dingen door elkaar haalt. Een kronkel in je hoofd: oh, je bedoelt net als Hitler, die 6 miljoen mensen de dood in heeft gejaagd op een gruwelijke wijze? Die vond dat het ene ras superieur was aan het andere.
Tuurlijk bestaan er goed buitenlandse mensen, net zoals er slechte buitelanders bestaan, goede Nederlanders en slechte Nederlanders. Het gaat er nu juist om dat je een mens beoordeelt op zijn persoonlijke eigenschappen en niet over een hele bevolkingsgroep een oordeel hebt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:58

[/quote]
Stel ik jou even dezelfde vraag: Hoe kom jij er bij dat wij zo onverdraagzaam zijn tegenover hun? Clown nadenkertje Vork Haha!
[/quote]
Dat is geen nadenkertje, hoor. Die onverdraagzaamheid blijkt uit tal van reacties.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:00

deze vraag kwam voort op een ander vraag die ik ervoor stelde...
Ik bedoel gewoon dat het langs beide kanten moet komen...
En sommige mensen beschouwen de "allochtonen" hier als engeltjes. En "wij" zijn de kwaadaardige die onverdraagzaam zijn.
Ik vind in de meeste gevallen dat "zij" net zo onverdraagzaam zijn als sommige onder ons.
Dus de rollen moeten niet altijd omgedraait worden.
Wij kunnen ons niet blijven aanpassen als "zij" hun niet willen aanpassen, EN OMGEKEERT!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 14:03

Nashke, hóé pas jij je in je dagelijks leven aan tov buitenlanders?
En trouwens, het is "zij zich willen aanpassen" en het is "omgekeerd" (met een "d" dus)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:10

@ Chevax; dit is niet het 'Taalblooper topic'.
Voel je je geroepen iemand te verbeteren doe dat dan via PB.

Iedereen dient zich overgens aan te passen, zowel autochtoon als allochtoon.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:15

Schimmelig schreef:

Goed hoor, mevrouw de koningin.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 14:17

Schimmelig schreef:

@Schimmelig: dit staat hier prima, hoor, want veel mensen menen te moeten zeggen dat ze zich zo ergeren aan het gebruik van de Nederlandse taal van buitenlanders.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:22

Iedereen is vandaag lekker op dreef zeg! Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:23

KeeK schreef:
Schimmelig schreef:

Goed hoor, mevrouw de koningin.

Precies. Jij snapt het Knipoog Tong uitsteken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 14:25

Schimmelig, heb je inhoudelijk ook nog iets toe te voegen of blijft het hierbij?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:25

chevax schreef:
Schimmelig schreef:

@Schimmelig: dit staat hier prima, hoor, want veel mensen menen te moeten zeggen dat ze zich zo ergeren aan het gebruik van de Nederlandse taal van buitenlanders.

Goed. Ik vind niet dat het hier prima staat. Tenslotte gaat het topic niet over spelling.
Al moet ik ook toegeven dat ik mij soms erger aan het taalgebruik van de Nederlanders om mij heen.... Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:25

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:30

En daarom zijn we zo onverdraagzaam naar allochtonen? Omdat wij het geluk hadden in een gespreid bedje te worden geboren?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:36

Het andere topic is overigens al gesloten omdat de gemoederen te hoog opliepen.

Begreep overigens dat politiek Den Haag zich nou toch wel zorgen maakt over de enorme hoeveelheid emigranten. Het aantal loopt nog steeds op. (Daar is overigens ook een topic over op bokt) Deze mensen, veelal hoogopgeleiden blijkt gaan naar een ander land, dat is toch ook zorgwekkend?
Maar geen gemeenteambtenaar of wie dan ook heeft mij gevraagd wat de reden is voor mijn vertrek (Zelf Balkende heeft me niet ge sms't Knipoog ) Ben ervan overtuigt dat Nederland te vol is, de criminaliteit neemt enorm toe en van een moordpartij schrikt niemand meer, want da's al zo gewoon Sigaar
Als je zo star word (ik was dat) dan moet je ingrijpen, want moorden, criminaliteit en bedreiging is wel iets waar je naar moet blijven kijken en ook moet blijven voelen.

Hier (althans in de stad) was een houten bankje gesloopt door vandalen, de gemeente looft 3000 euro uit aan degene die weet wie de dader is Haha!
In NL krijg je 10.000 euro als je de moordenaar weet aan te wijzen van iemand die al 6 jr geleden vermoord is bij wijze van.

Van mij zijn alle politiek vluchtelingen welkom, op voorwaarde dat zij na vrede in hun land, weer terug gaan en alle allochtonen die hier werken / studeren heb ik ook niks op tegen. Maar niet rondhangen en de vandaal uithangen. Overigens denk ik er precies zo over bij NL criminelen hoor; oppakken en achter slot en grendel.

Iedereen mag zijn mening roepen in Nederland toch? Ja pfff, weet het ook niet hoor. Ben in ieder geval blij dat ik er niet meer woon en als het aan mij ligt ga ik er ook nooit meer wonen, maar ja zeg nooit nooit Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:38

lies schreef:
En daarom zijn we zo onverdraagzaam naar allochtonen? Omdat wij het geluk hadden in een gespreid bedje te worden geboren?

Ik denk dat de 'onverdraagzaamheid' van de meeste mensen voortkomt uit jaloezie.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:39

Volgens mij zijn al die moslimdiscussies echt niet nodig!
Iedereen heb zijn eigen mening en dat zal toch echt niet snel veranderen lijkt mij!
Het valt mij op dat er steeds meer bijkomen..

@ Schimmelig: waarop zijn ze jaloers dan?
Laatst bijgewerkt door LiNdA1986 op 26-10-06 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:40

Whiz schreef:
Ik vind het niet alleen schokkend.. Ik erger me kapot aan de kortzichtigheid hier op bokt.

Helemaal mee eens! Ja