Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:12

Ik heb getekend!!
Ik vind het te grof voor woorden.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:14

het is ook een drama, allemaal massaal pvdd stemmen

misschien dat zij het voor elkaar kunnen krijgen dat jullie biefstukjes een fijn leven hebben gehad voor dat ze bij jou op bord belanden.en niet hun leven in een donkere kist of massastal hebben doorgebracht

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:15

Ilindra schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit nogal gejank.
Een kennis van ons had een "normale" slachterij en is een paar jaar geleden overgestapt naar het halal slachten.
Ook een halal slachterij moet aan alle regels voldoen en is gewoon een professioneel bedrijf.
Denk dat een dier er zelfs minder te lijden heeft dan in een grote "slachtfabriek"
Het is echt niet zo dat er met botte messen langzaam de keel wordt afgezaagd ofzo Rolleyes
Ga eerst eens kijken op zo'n bedrijf voor je een mening van een ander overneemt!

Onze slager heeft 1 jaar geslacht voor de islamieten, maar dat was 1x en nooit weer.
Puur vanwege het feit dat de mensen die de dieren laten slachten het volgens heel andere normen en waarden benaderen dan de Nederlandse manier.
Het slachthuis werd overspoeld door gezinnen, die overal en nergens doorheen en naar toe liepen, ze zaten zelfs ongevraagd bij hem in huis.
Verder kon de slager er slecht tegen dat ze het net geslachte, nog warme en dampende beest, in grove stukken achter in de auto mee namen.
Niks tijd geven om af te bloeden of te hangen.

Het slachten ansich gebeurd net zo of net zo min diervriendelijk als bij de normale slacht van hem.
In dit geval gaat hem om een zelfslachtende slager en geen mega slachthuis die tig honderd dieren week slacht.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:17

k heb met 3 emailadressen getekend (broertjes zijn soms toch nog wel handig Knipoog)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:18

XjolitaX schreef:
toch jammer dat de supermarkt uit zoiets profijt wil halen maargoed het draait allemaal om geld he...

ja zo zit de markt in elkaar.
en er is veel vraag naar.
dus ja, het wordt toch wel ge-produceert.

ik bedoel het niet zo qru (hoe schrijf je dat ook al weer) als dat het klinkt, het is niet mijn mening hoor! (zoals ik al in mn vorige bericht heb uitgelegd..)

en paardje 2005, de moslims willen toch juist dat de dieren een goed bestaan hebben gehad??
en de meeste kalveren hebben het niet verkeerd hoor!
de varkens, dát is juist slecht! (dieronvriendelijk, tegen hun natuur in)
en dat eten wij, de moslims echt niet!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:18

A.H is niet de enige supermarkt die het verkoopt.
bij de super de boer bij mij in de buurt, ligt dit vlees al heel lang in de schappen.
overigens denk ik dat a.h d'r geen slaatje uit slaat.
deze mensen kopen hun vlees bij hun eigen leverancier's en niet bij appie hein.
daar weten ze zeker dat het op hun manier word geslacht.

neemt niet weg dat ik het een grove manier van slachten vindt

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:23

tottaly schreef:
als iets nergens op slaat is dit het..
waarom moet een dier pijn lijden, om die moslims?!~
(ik heb teveel meegemaakt met moslims, en ik kan er geen respect meer voor opbrengen, sorry)
en de personen die halalvlees juist goed vinden,, deze petitie word niets voor niets gemaakt!!

Daar gaan we weer!!!
Grote ophef, omdat het nu weer over halalvlees gaat. Het gaat weer om de moslims.
Maar al die domme hollanders die hier over zeuren hebben niet in de gaten dat het stukje vlees wat ze zelf elke avond in zijn mond stoppen op dezelfde wrede manier geslacht is!!!!!
Zeer naief en kortzichtig!!!
Maar ja, als we de moslims maar weer in een negatief daglicht kunnen stellen!!!!!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:25

Marigold schreef:
XjolitaX schreef:
toch jammer dat de supermarkt uit zoiets profijt wil halen maargoed het draait allemaal om geld he...

ja zo zit de markt in elkaar.
en er is veel vraag naar.
dus ja, het wordt toch wel ge-produceert.

ik bedoel het niet zo qru (hoe schrijf je dat ook al weer) als dat het klinkt, het is niet mijn mening hoor! (zoals ik al in mn vorige bericht heb uitgelegd..)

en paardje 2005, de moslims willen toch juist dat de dieren een goed bestaan hebben gehad??
en de meeste kalveren hebben het niet verkeerd hoor!
de varkens, dát is juist slecht! (dieronvriendelijk, tegen hun natuur in)
en dat eten wij, de moslims echt niet!

waren mijn woorden over dat de moslims het beter doen dan nl. hun dieren hebben een beter leven dan voor de slacht. maar de slachtwijze is hetzelfde.

ik heb deze petitie niet getekent omdat de nadruk word gelegt op de islamtische slachtwijze en niet op de doorgaanse.als er ook een petitie word gemaakt voor de doorgaanse manier van slachten dan teken ik ze allebei.

edit: tekst even overgetypt in andere bewoording
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-10-06 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:26

@marigold ik had al begrepen dat dat jou mening niet was Lachen

ik denk overigens zeker wel dat de a.h. er een slaatje uit slaat. anders zouden ze het toch niet gaan verkopen?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:26

dat waren ook mijn woorden dat de islamitische dieren een beter leven hebben gehad voor de slacht. ik heb daarom ook niet getekent. ik teken als er ook een petitie komt tegen de doorgaanse manier van slachten voor de 'nederlandse'markt.
[/quote]

Dat bedoel ik!!!! Dan teken ik ook wel!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:27

Jippie weer een aanleiding tot moslim/islam bashing Rolleyes

Hebben jullie ook allemaal petities getekend toen de eerste Halal slager in Nl. zijn deuren opende?
Vragen jullie de plaatselijke shoarmaboer ook waar het vlees vandaan komt?

Of een beest nou 'gewoon' geslacht wordt of volgens de islamitische manier, maakt toch geen wezenlijk verschil.
Of hij nou eerst een slagpen door z'n kop krijgt of een electroshock krijgt, of dat z'n keel in 1x doorgesneden wordt, daar merkt zo'n beest echt niet veel van.

Heb in Marokko ( gedeeltelijk ) een slachtig gezien, nou beestje knippert 1x met z'n ogen en het is weg.

Wederom... wat een ophef om niets weer.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:28

wat een fokking bullshit weer! Die dieren zijn in een snee dood, anders mogen ze niet opgegeten worden! Kijk eerst een waar je over praat voordat je onzin gaat uitkramen!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:28

Kanelly schreef:
Jippie weer een aanleiding tot moslim/islam bashing Rolleyes

Hebben jullie ook allemaal petities getekend toen de eerste Halal slager in Nl. zijn deuren opende?
Vragen jullie de plaatselijke shoarmaboer ook waar het vlees vandaan komt?

Of een beest nou 'gewoon' geslacht wordt of volgens de islamitische manier, maakt toch geen wezenlijk verschil.
Of hij nou eerst een slagpen door z'n kop krijgt of een electroshock krijgt, of dat z'n keel in 1x doorgesneden wordt, daar merkt zo'n beest echt niet veel van.

Heb in Marokko ( gedeeltelijk ) een slachtig gezien, nou beestje knippert 1x met z'n ogen en het is weg.

Wederom... wat een ophef om niets weer.

AMEN!!!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:30

tienus63 schreef:
Ilindra schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit nogal gejank.
Een kennis van ons had een "normale" slachterij en is een paar jaar geleden overgestapt naar het halal slachten.
Ook een halal slachterij moet aan alle regels voldoen en is gewoon een professioneel bedrijf.
Denk dat een dier er zelfs minder te lijden heeft dan in een grote "slachtfabriek"
Het is echt niet zo dat er met botte messen langzaam de keel wordt afgezaagd ofzo Rolleyes
Ga eerst eens kijken op zo'n bedrijf voor je een mening van een ander overneemt!

Onze slager heeft 1 jaar geslacht voor de islamieten, maar dat was 1x en nooit weer.
Puur vanwege het feit dat de mensen die de dieren laten slachten het volgens heel andere normen en waarden benaderen dan de Nederlandse manier.
Het slachthuis werd overspoeld door gezinnen, die overal en nergens doorheen en naar toe liepen, ze zaten zelfs ongevraagd bij hem in huis.
Verder kon de slager er slecht tegen dat ze het net geslachte, nog warme en dampende beest, in grove stukken achter in de auto mee namen.
Niks tijd geven om af te bloeden of te hangen.

Het slachten ansich gebeurd net zo of net zo min diervriendelijk als bij de normale slacht van hem.
In dit geval gaat hem om een zelfslachtende slager en geen mega slachthuis die tig honderd dieren week slacht.

ook erg vreemd aangezien het eigelijk alleen geslacht mag worden door iemand die ook echt halal heeft leren slachten Rolleyes

*editje: halal slachten houd namelijk veel meer in dan het slachten alleen. Als alles volgens de regels gaat, moet de slachter een goede opleiding hebben gehad om op deze manier te slachten. Het dier moet gericht naar Mekka geslacht worden, en met een snee het leven laten. Zodra het dier pijn heeft geleden mag het niet meer opgegeten worden.
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 23-10-06 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:34

Princess_ schreef:
wat een fokking bullshit weer! Die dieren zijn in een snee dood, anders mogen ze niet opgegeten worden! Kijk eerst een waar je over praat voordat je onzin gaat uitkramen!

geef mij even adres van die slager. als je zijn kop eraf snijdt is hij dood. niet als je zijn keel doorsnijdt, dan bloed hij dood. als je het goed doet is hij sneller dood dan als je het niet goed doet. daar bedoel ik mee, als je zowel de ader en slagader doorsnijdt bloed hij aardig snel dood. maar doe je maar 1 van 2 dan gaat het aardig wat langzamer.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:35

Lees even mijn bovenste edit Knipoog Met die ene snee moet dus alles doorgesneden worden.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:38

gaan ze dan ook serieus met al die dieren richting meka staan als ze geslacht worden..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:40

hoe vaak denk je dat het in de "gewone"slachthuizen hier fout gaat
alsof het prettig is een stalen pin in je kop te krijgen.
dieren ruiken de dood bij aankomst veelal.

en de halal slachters hebben zich wel aan de nederlandse regels te houden wat slachten betrefd.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:41

XjolitaX schreef:
gaan ze dan ook serieus met al die dieren richting meka staan als ze geslacht worden..

Dat MOET van het geloof Knipoog Maar waar houden ze zich niet aan regels, dat begrijp ik niet. Koeien die een pin door hun kop gejaagd krijgen, krijgen ook geen verdoving Vork

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:43

jaah ik kan van nederlandse slachterijen ook niet zeggen dat ik dat normaal vind hoor... zodra er een petitie voor strengere controle komt sta ik vooraan in de rij Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:46

Kanelly schreef:

'Zo'n beest' merkt daar zeker wel veel meer van, zoals paardje2005 al zei.. Als de keel wordt doorgesneden dan voel je en merk je nog alles zo lang er bloed door de hersenen stroomt.

Ik vind t allemaal walgelijk, ik zal zowiezo nooit meer dooie beesten eten
Ik wacht op de dag dat er helemaal geen dieren meer mogen worden geslacht Cool

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:48

Denk dat die er niet snel zal komen Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het ook jammer dat er dieren geslacht worden, maar het neemt niet weg dat ik een biefstukje errug lekker vind...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:50

Princess_ schreef:
Lees even mijn bovenste edit Knipoog Met die ene snee moet dus alles doorgesneden worden.

nou kijk en die manier van slachten kan ik mee leven.alleen maakt mij het niet uit welke kant hij op staat. zolang hij opslag dood is, kan ik er mee leven. wat ik het ergste vind is dat de koeien(en andere dieren) de dood ruiken, en nog erger horen. 2 week geleden moesten wij in de ardenne 8 km terug lopen naar de camping, wij kwamen onderweg een varkensslachterij tegen. waar net varkens geslacht werden. dat gegil van die dieren, dat gaat je door merg en been. zo erg. had het wel vaker gehoord, maar daar tussen die bergen waar het geluid zich blijft herhalen. hoe zou dat voor de dieren zijn die daarna aan de beurt zijn. die horen alles en weten wat er gaat gebeuren, echt zo erg
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-10-06 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:51

Princess_ schreef:
Denk dat die er niet snel zal komen Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het ook jammer dat er dieren geslacht worden, maar het neemt niet weg dat ik een biefstukje errug lekker vind...

als ik het maar goed heb he Haha!

ik heb ervoor gekozen mij niet meer te laten verlijden door een lekker mals biefstukje of lekker vet speklapje. hoe lekker het ook is

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:53

Lijkt me vreselijk....

Mijn hond moest een poos geitenvlees eten, dat hebben wij zelf bij een halal slager gehaald. Man heeft alles uitgelegt toen, hoe en wat.
Hebben de levende dieren ook gezien, die waren zo kalm...
Mijn vriend is moslim, die heeft het laatst ook nog aan me uitgelegt allemaal.

Ik ben van mening, zolang het diertje geen pijn lijd of gestresst is dan is het oke. En dan bedoel ik elke manier van slachten