Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilindra schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit nogal gejank.
Een kennis van ons had een "normale" slachterij en is een paar jaar geleden overgestapt naar het halal slachten.
Ook een halal slachterij moet aan alle regels voldoen en is gewoon een professioneel bedrijf.
Denk dat een dier er zelfs minder te lijden heeft dan in een grote "slachtfabriek"
Het is echt niet zo dat er met botte messen langzaam de keel wordt afgezaagd ofzo![]()
Ga eerst eens kijken op zo'n bedrijf voor je een mening van een ander overneemt!
XjolitaX schreef:toch jammer dat de supermarkt uit zoiets profijt wil halen maargoed het draait allemaal om geld he...
tottaly schreef:als iets nergens op slaat is dit het..
waarom moet een dier pijn lijden, om die moslims?!~
(ik heb teveel meegemaakt met moslims, en ik kan er geen respect meer voor opbrengen, sorry)
en de personen die halalvlees juist goed vinden,, deze petitie word niets voor niets gemaakt!!
Marigold schreef:XjolitaX schreef:toch jammer dat de supermarkt uit zoiets profijt wil halen maargoed het draait allemaal om geld he...
ja zo zit de markt in elkaar.
en er is veel vraag naar.
dus ja, het wordt toch wel ge-produceert.
ik bedoel het niet zo qru (hoe schrijf je dat ook al weer) als dat het klinkt, het is niet mijn mening hoor! (zoals ik al in mn vorige bericht heb uitgelegd..)
en paardje 2005, de moslims willen toch juist dat de dieren een goed bestaan hebben gehad??
en de meeste kalveren hebben het niet verkeerd hoor!
de varkens, dát is juist slecht! (dieronvriendelijk, tegen hun natuur in)
en dat eten wij, de moslims echt niet!
Kanelly schreef:Jippie weer een aanleiding tot moslim/islam bashing![]()
Hebben jullie ook allemaal petities getekend toen de eerste Halal slager in Nl. zijn deuren opende?
Vragen jullie de plaatselijke shoarmaboer ook waar het vlees vandaan komt?
Of een beest nou 'gewoon' geslacht wordt of volgens de islamitische manier, maakt toch geen wezenlijk verschil.
Of hij nou eerst een slagpen door z'n kop krijgt of een electroshock krijgt, of dat z'n keel in 1x doorgesneden wordt, daar merkt zo'n beest echt niet veel van.
Heb in Marokko ( gedeeltelijk ) een slachtig gezien, nou beestje knippert 1x met z'n ogen en het is weg.
Wederom... wat een ophef om niets weer.
tienus63 schreef:Ilindra schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit nogal gejank.
Een kennis van ons had een "normale" slachterij en is een paar jaar geleden overgestapt naar het halal slachten.
Ook een halal slachterij moet aan alle regels voldoen en is gewoon een professioneel bedrijf.
Denk dat een dier er zelfs minder te lijden heeft dan in een grote "slachtfabriek"
Het is echt niet zo dat er met botte messen langzaam de keel wordt afgezaagd ofzo![]()
Ga eerst eens kijken op zo'n bedrijf voor je een mening van een ander overneemt!
Onze slager heeft 1 jaar geslacht voor de islamieten, maar dat was 1x en nooit weer.
Puur vanwege het feit dat de mensen die de dieren laten slachten het volgens heel andere normen en waarden benaderen dan de Nederlandse manier.
Het slachthuis werd overspoeld door gezinnen, die overal en nergens doorheen en naar toe liepen, ze zaten zelfs ongevraagd bij hem in huis.
Verder kon de slager er slecht tegen dat ze het net geslachte, nog warme en dampende beest, in grove stukken achter in de auto mee namen.
Niks tijd geven om af te bloeden of te hangen.
Het slachten ansich gebeurd net zo of net zo min diervriendelijk als bij de normale slacht van hem.
In dit geval gaat hem om een zelfslachtende slager en geen mega slachthuis die tig honderd dieren week slacht.
Princess_ schreef:wat een fokking bullshit weer! Die dieren zijn in een snee dood, anders mogen ze niet opgegeten worden! Kijk eerst een waar je over praat voordat je onzin gaat uitkramen!
XjolitaX schreef:gaan ze dan ook serieus met al die dieren richting meka staan als ze geslacht worden..
Kanelly schreef:Of hij nou eerst een slagpen door z'n kop krijgt of een electroshock krijgt, of dat z'n keel in 1x doorgesneden wordt, daar merkt zo'n beest echt niet veel van.
Princess_ schreef:Lees even mijn bovenste editMet die ene snee moet dus alles doorgesneden worden.
Princess_ schreef:Denk dat die er niet snel zal komenIk vind het ook jammer dat er dieren geslacht worden, maar het neemt niet weg dat ik een biefstukje errug lekker vind...