Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Meikje

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:11

Ik blijf Groen Links trouw.
Waarom is Wilders zo populair?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:20

partij van de dieren..
ik wil ze gewoon in de kamer hebben! dieren moeten meer rechten krijgen...
Groenlinks... eerst die halsema maar eens weg dan denk ik erover
PVDA ... mooie praatjes vullen geen gaatjes
VVD... is ook nog een optie... jammer dat ze niet zoveel voor dieren doen :S

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:23

de pedo partij Tong uitsteken
neehoor grapje
maar die mafkezen willen graag ook verkiesbaar worden Nagelbijten / Gniffelen
alsof iemand op hun gaat stemmen Nagelbijten / Gniffelen
maar ik word eerst maar eens 18 en dan ga ik me verdiepen in de politiek Tong uitsteken

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:30

seabert schreef:
Hamer
Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.

Daarom zal ik in ieder geval nooit links stemmen! Maar ik ben er nog niet uit wat ik wél ga stemmen...

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:33

Ik ben zo'n vervelende zwevende kiezer, vind mezelf zowel rechts als links, maar de stemwijzer zei "SP".

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:45

Ik ga SP stemmen vooral om hun sociale gedachtengoed en om hun standpunten aangaande het milieu.
Want als je iets niet van bv. Wilders mag verwachten is dat zijn partij het milieu hoog in het vaandel heeft staan.
En ik vind het milieu waar we in leven en hopelijk ook de volgende generaties,te belangrijk om voor kortstondige economische belangen op te offeren.
Als het aan rechtse partijen ligt wordt nederland volgelegd met snelwegen,en volgebouwd met huizen,en dat mag volgens mij nooit gebeuren,ik vind dat niet alleen wij maar ook volgende generaties recht hebben op natuur en vrijheid.
Daarom stem ik dus links,in dit geval SP.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:48

seabert schreef:
Hamer In iedergeval never nooit weer de PVDA. Ze hebben veel te veel kapotgemaakt en de burgers voor de gekgehouden met hun mooie praatjes Misselijk En die wouter bos. Jakkes wat een onaangename kwal!

De nederlandse economie knapt nu weer op. Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga stemmen

Ik denk dat je wat verwisseld.... met voor de gek houden bedoel je denk ik economisch welvaren terwijl de rekening daarvan later kwam?
Enig idee wie verantwoordelijk was voor dat beleid?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:51

Paraat schreef:
Ik ben zo'n vervelende zwevende kiezer, vind mezelf zowel rechts als links, maar de stemwijzer zei "SP".

Dat is ook niet zo raar....

Rechts en links liggen veel dichter bij elkaar dan rechts en het midden of links en het midden.
Mijn vriend stemt VVD... ook bij het invullen van de stemwijzer kwam er VVD uit.
Ik stem SP... bij het invullen van de stemwijzer kwam SP ook bovenaan te staan....
Daarna hebben we samen een keer de stemwijzer doorgenomen.... uiteindelijk hadden we slechts op drie stellingen een ander antwoord Clown

laura86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:52

Ik heb net ook de stemwijzer gedaan: het wordt SP. Ben het met de meeste standpunten van die partij wel eens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:31

seabert schreef:
Hamer In iedergeval never nooit weer de PVDA. Ze hebben veel te veel kapotgemaakt en de burgers voor de gekgehouden met hun mooie praatjes Misselijk En die wouter bos. Jakkes wat een onaangename kwal!

De nederlandse economie knapt nu weer op. Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga stemmen

Goh, ik vind juist dat de VVD en het CDA, rechts dus, de burgers nogal voor de gek hebben gehouden de afgelopen jaren. We betalen ons rot door de euro, al dat stomme geprivatiseer van bedrijven met alle ellende van dien en al die misstanden, waardoor ministers moesten opstappen (of het niet deden, terwijl het eigenlijk wel zo netjes was).
Het is nu echt een lachertje, al die gasten bij elkaar.

Bovendien zijn zij niet degenen die de economie in ons land 'beter' hebben gemaakt, hoor. Daar is wel meer voor nodig Haha!

Enne..... ze doen niets maar dan ook niets met de rechten voor DIEREN en het milieu!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:07

Blueberry schreef:
[***] schreef:
Leuk, communisme in Nederland.

waar staat dat NL communistisch word??

Stukje van de site van de SP, voor de mensen die SP gaan stemmen, lees die site eens, ook tussen de regels door en zoek de geschiedenis eens op.

Citaat:
SP :: Partij :: Standpunten
Wat wil de SP?
Een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan. Daarvoor strijden we. Een zware klus, want de grote politieke partijen voeren landelijk en lokaal een beleid dat leidt tot afbraak van het publieke domein en steeds grotere tegenstellingen. Rijken worden rijker en mensen die weinig hebben, krijgen het steeds moeilijker.

Dat doet mij denken aan een samenleving waarin een dokter net zoveel verdient als iemand die thuis zit of de vuilnis ophaalt. Terwijl de dokter met levens in de weer is. Bovendien, mensen zijn nu eenmaal niet gelijk.

Ik hang een beetje tussen de VVD en het CDA in. Een goede economie profiteerd iedereen van en er moet een vangnet zijn voor gehandicapten, alleenstaande moeders e.d. Maar niet zo'n heel groot vangnet dat je meer verdient door thuis te zitten dan door aan het werk te gaan en meer aandacht voor de mensen waar het daadwerkelijk voor bedoeld is en niet voor beroepswerklozen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:48

[***] schreef:

Citaat:
SP :: Partij :: Standpunten
Wat wil de SP?
Een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan. Daarvoor strijden we. Een zware klus, want de grote politieke partijen voeren landelijk en lokaal een beleid dat leidt tot afbraak van het publieke domein en steeds grotere tegenstellingen. Rijken worden rijker en mensen die weinig hebben, krijgen het steeds moeilijker.

Dat doet mij denken aan een samenleving waarin een dokter net zoveel verdient als iemand die thuis zit of de vuilnis ophaalt. Terwijl de dokter met levens in de weer is. Bovendien, mensen zijn nu eenmaal niet gelijk.

Ik geloof dat je erg zwart/wit kijkt naar die tekst; feit is dat de rijken het steeds beter krijgen en de echte armen het steeds zwaarder. Ik hoor bij de 'rijken' en ik vind ook dat de partijen die nu (nog) in het kabinet zitten asociaal bezig zijn op veel vlakken. Heb jij je oma zien wegkwijnen in een verpleegtehuis, omdat de zorg zo slecht was? Je zou eens moeten zien wat ze te eten kregen!!! En dat, terwijl die vrouw jarenlang keihard gewerkt heeft in haar eigen zaak (na de oorlog) en helaas haar pensioen niet goed had geregeld. En een van mijn vrienden de zware MS heeft en nu maar moet gaan werken, terwijl hij regelmatig slechte periodes heeft. Wie wil nou zo iemand in zijn bedrijf? Een beetje realiteit en empathie hadden ze wel mogen laten zien bij de herkeuring. Gelukkig vecht hij het aan. En terecht.

Ik vind het ook een beetje denigrerend hoe je iemand die 'thuis zit' vergelijkt met mensen die de vuilnis ophalen. Wees maar heel blij dat je vuilnis opgehaald wordt, anders zou je nou in een heel onhygienisch land wonen.

Het gaat er niet om dat mensen 'gelijk werk' doen, maar wel dat de tegenstellingen ietsje minder kunnen zijn. Ik betaal graag belasting om een goede zorgstaat te onderhouden. Niet om dingen als gevechtsvliegtuigen of kerncentrales te bekostigen. En voor alle rechtsstemmers; hoe kijken jullie dan naar de dieren of het milieu? Economie gaat voor alles, zelfs als het ten koste gaat van de natuur. Vind ik zonde en erg kortzichtig.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:35

Ik stem SP.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:19

Via de stemwijzer kwam ik op de Partij van de Vrijheid uit van Geert Wilders dus. Daarna een NL en daarna Fortyn.
Dus voor mij is het wel duidelijk..

Ik vind trouwens dat er best een verschil mag zijn tussen rijk en arm als je meer als tien jaar hebt gestudeerd is het toch logisch dat je meer verdient dan iemand die ongeschoold is. Als je rijk ben lever je al zoveel in ik vindt het echt te triest dat je meer als de helft van je salaris inleverd als je goed verdient...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:26

@Avanti: jammergenoeg is niet iedereen in de gelegenheid tot het volgen van een studie. En tussen het volgen van een 10-jarige studie of ongeschoold zijn, ligt nog een erg groot gebied. "De Partij van de Vrijheid", ik krijg persoonlijk (let wel: persoonlijk) een nare smaak in mijn mond van iemand als Wilders. Zonder enige (bestuurlijke) ervaring een aantal one-liners roepen die nooit te verwezenlijken zijn. En wees ook blij dat zijn ideëen nooit zullen worden verwezenlijkt, want het is allemaal nogal ongenuanceerd.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:28

Krista van Velzen van de SP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:38

Ik vergelijk mensen die thuis zitten niet met mensen die vuilnis ophalen, al het werk moet idd gedaan worden. Maar iedereen gelijkwaardig is een idealistische gedachte die nooit werkelijkheid zal worden omdat niet iedereen gelijk is. Ik werk 6 dagen in de week en ik zou het vervelend vinden als ik net zoveel zou verdienen als iemand die niet werkt.

Belasting betalen vind ik dan weer niet zo erg, als het maar goed gebruikt wordt.

Oma zit weg te kwijnen maar kijk eens hoeveel geld er naar cultuur en burocratie gaat. Dat vind ik dan weer raar. Mijn oma woont trouwens bij een tante in. En mijn andere oma zat in een heel fijn tehuis, dus dat is ook niet helemaal over 1 kam te scheren. Zorg staat er trouwens bij alle partijen wel tussen.
Dat rijke mensen kinderbijslag krijgen vind ik ook raar, geef dat nou aan bijstandsmoeders.
Ik kan dus niet echt een partij vinden waar ik het helemaal mee eens ben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:41

Ik denk ook niet dat er één partij is waar je je in alles kunt vinden (tenzij je er zelf één opricht Knipoog. Dus in feit kies je voor de partij waarmee je de meeste overeenkomsten hebt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:48

[***] schreef:
Ik vergelijk mensen die thuis zitten niet met mensen die vuilnis ophalen, al het werk moet idd gedaan worden. Maar iedereen gelijkwaardig is een idealistische gedachte die nooit werkelijkheid zal worden omdat niet iedereen gelijk is. Ik werk 6 dagen in de week en ik zou het vervelend vinden als ik net zoveel zou verdienen als iemand die niet werkt.

Belasting betalen vind ik dan weer niet zo erg, als het maar goed gebruikt wordt.

Oma zit weg te kwijnen maar kijk eens hoeveel geld er naar cultuur en burocratie gaat. Dat vind ik dan weer raar. Mijn oma woont trouwens bij een tante in. En mijn andere oma zat in een heel fijn tehuis, dus dat is ook niet helemaal over 1 kam te scheren. Zorg staat er trouwens bij alle partijen wel tussen.
Dat rijke mensen kinderbijslag krijgen vind ik ook raar, geef dat nou aan bijstandsmoeders.
Ik kan dus niet echt een partij vinden waar ik het helemaal mee eens ben.

Waar staat in het programma van de SP dan dat iedereen hetzelfde salaris moeten krijgen? Dat er geld naar cultuur gaat, vind ik erg goed, zeker voor de muziek enzo (tja, mijn vriend speelt in 3 bandjes Haha! ). Bureaucratie is overal, zeker met de regeltjes van tegenwoordig in ons land.

Mijn oma was heel erg ziek, die kon niet bij ons thuis wonen helaas. Anders had ze meer dan welkom geweest. Ze zat (eh... lag) in een verpleegtehuis, geen bejaardentehuis. Waar ik al diverse keren heb meegemaakt, dat al er iemand naar de wc moest ze een uur konden wachten op hulp, omdat er personeeltekort was!!! Fijn dat alle partijen zorg in hun pakket hebben, maar de partijen van nu hebben er weinig moois van gemaakt. Alleen onze zorgverzekering al, is een drama op zich.

Ik vind het ook onzin dat rijke mensen kinderbijslag krijgen, net als dat ik het onzin vind dat ze nu kinderopvang gratis willen maken voor rijke mensen. Ik heb mijn baan en salaris juist ingeleverd om voor mijn dochter te zorgen, maar ach, straks is het gratis, dus dan 'dump' ik haar wel op de opvang, kan ik lekker gaan werken. Echt niet!
Gelukkig hebben wij het extra salaris ook niet nodig.

Wel grappig om te lezen dat hier zoveel SP stemmers zijn. Da's wel mooi........

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:01

Waarom moeten rijke mensen ineens alles gaan inleveren? Vaak werken die mensen er hard genoeg voor! Hebben vaak ook meer opleiding gehad. Ik vind het terecht dat er verschil is tussen wat mensen ontvangen!

stel dat ik zeg: ik pas onzin vind, is dat mensen die geen kinderen hebben/willen/kunnen krijgen wel lekker mogen meebetalen aan t kinderdagverblijf! Dat net zo belachelijk om te zeggen als rijkere mensen geen kinderbijslagg even. Vergeet niet he, dat mensen die rijker zijn al zoveel meer belasting betalen dan mensen die armer zijn Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:09

Machie schreef:
Waarom moeten rijke mensen ineens alles gaan inleveren? Vaak werken die mensen er hard genoeg voor! Hebben vaak ook meer opleiding gehad. Ik vind het terecht dat er verschil is tussen wat mensen ontvangen!

stel dat ik zeg: ik pas onzin vind, is dat mensen die geen kinderen hebben/willen/kunnen krijgen wel lekker mogen meebetalen aan t kinderdagverblijf! Dat net zo belachelijk om te zeggen als rijkere mensen geen kinderbijslagg even. Vergeet niet he, dat mensen die rijker zijn al zoveel meer belasting betalen dan mensen die armer zijn Knipoog

Eh..... wij hebben het financieel goed en alles inleveren is echt niet zo, dat valt wel mee. Wij krijgen kinderbijslag en dat is fijn, maar echt nodig? Hmmm, nee.... Ik geef het liever aan mijn vriendin die wel bijstandsmoeder is, omdat haar vent haar alleen gelaten heeft met de kids. Ik denk dat als je een (terechte) uitkering krijgt, je al heel wat minder krijgt dan iemand die werkt, hoor. Dat zijn niet zulke hoge bedragen, echt niet.
Wij zouden er niet van kunnen leven in elk geval. Ja, als we ons huis, onze auto, ons paard verkopen en niet meer zo gezond eten (biologisch), en dan nog. Mensen hoeven van mij ook niet voor de kinderopvang te betalen, wij maken er geen gebruik van. Maar de rechtse partijen willen wel graag dat alle mensen (incl. bijstandsmoeders en zieken) zoveel mogelijk werken. Dan moet de kinderopvang wel gesubsidieerd worden, anders schiet het niet op. En wie betalen dat? Iedereen dus......

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:19

Wilders!!!!

En als ik 2 stemmen moest geven ook aan de Partij voor de Dieren!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:22

dorothea schreef:
seabert schreef:
Hamer
Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.

Daarom zal ik in ieder geval nooit links stemmen! Maar ik ben er nog niet uit wat ik wél ga stemmen...

Tja en de linker kant zegt juist: Links knapt het weer op en rechts breekt het weer af....

Ik ben nog zwevend. Ik was vast van plan om VVD te stemmen maar de stemwijzer zegt Groenlinks Verward
In iedergeval wordt het geen christelijke partij. Het CDA moet van mij uit de regering. Het liefst zie ik gewoon de VVD samen met de linksepartijen regeren.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:41

SP ben het met de stemwijzer eens, daar kwam SP uit en zo dacht ik er zelf ook over Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:05

Ik denk juist als kinderopvang gratis wordt veel meer mensen gaan werken (kan natuurlijk ook parttime) waarvoor het nu bijna de moeite niet is(hartstikke duur). De vergrijzing drukt ook op de zorg en als er meer mensen werken wordt die druk wat verdeeld. Bovendien zouden mensen eerder aan kinderen kunnen beginnen. Ik vind het wel een goed plan!