Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
seabert schreef:![]()
Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.
seabert schreef:In iedergeval never nooit weer de PVDA. Ze hebben veel te veel kapotgemaakt en de burgers voor de gekgehouden met hun mooie praatjes
En die wouter bos. Jakkes wat een onaangename kwal!
De nederlandse economie knapt nu weer op. Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga stemmen
Paraat schreef:Ik ben zo'n vervelende zwevende kiezer, vind mezelf zowel rechts als links, maar de stemwijzer zei "SP".
seabert schreef:In iedergeval never nooit weer de PVDA. Ze hebben veel te veel kapotgemaakt en de burgers voor de gekgehouden met hun mooie praatjes
En die wouter bos. Jakkes wat een onaangename kwal!
De nederlandse economie knapt nu weer op. Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga stemmen
Blueberry schreef:[***] schreef:Leuk, communisme in Nederland.
waar staat dat NL communistisch word??
Citaat:SP :: Partij :: Standpunten
Wat wil de SP?
Een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan. Daarvoor strijden we. Een zware klus, want de grote politieke partijen voeren landelijk en lokaal een beleid dat leidt tot afbraak van het publieke domein en steeds grotere tegenstellingen. Rijken worden rijker en mensen die weinig hebben, krijgen het steeds moeilijker.
[***] schreef:
Citaat:SP :: Partij :: Standpunten
Wat wil de SP?
Een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan. Daarvoor strijden we. Een zware klus, want de grote politieke partijen voeren landelijk en lokaal een beleid dat leidt tot afbraak van het publieke domein en steeds grotere tegenstellingen. Rijken worden rijker en mensen die weinig hebben, krijgen het steeds moeilijker.
Dat doet mij denken aan een samenleving waarin een dokter net zoveel verdient als iemand die thuis zit of de vuilnis ophaalt. Terwijl de dokter met levens in de weer is. Bovendien, mensen zijn nu eenmaal niet gelijk.
[***] schreef:Ik vergelijk mensen die thuis zitten niet met mensen die vuilnis ophalen, al het werk moet idd gedaan worden. Maar iedereen gelijkwaardig is een idealistische gedachte die nooit werkelijkheid zal worden omdat niet iedereen gelijk is. Ik werk 6 dagen in de week en ik zou het vervelend vinden als ik net zoveel zou verdienen als iemand die niet werkt.
Belasting betalen vind ik dan weer niet zo erg, als het maar goed gebruikt wordt.
Oma zit weg te kwijnen maar kijk eens hoeveel geld er naar cultuur en burocratie gaat. Dat vind ik dan weer raar. Mijn oma woont trouwens bij een tante in. En mijn andere oma zat in een heel fijn tehuis, dus dat is ook niet helemaal over 1 kam te scheren. Zorg staat er trouwens bij alle partijen wel tussen.
Dat rijke mensen kinderbijslag krijgen vind ik ook raar, geef dat nou aan bijstandsmoeders.
Ik kan dus niet echt een partij vinden waar ik het helemaal mee eens ben.
Machie schreef:Waarom moeten rijke mensen ineens alles gaan inleveren? Vaak werken die mensen er hard genoeg voor! Hebben vaak ook meer opleiding gehad. Ik vind het terecht dat er verschil is tussen wat mensen ontvangen!
stel dat ik zeg: ik pas onzin vind, is dat mensen die geen kinderen hebben/willen/kunnen krijgen wel lekker mogen meebetalen aan t kinderdagverblijf! Dat net zo belachelijk om te zeggen als rijkere mensen geen kinderbijslagg even. Vergeet niet he, dat mensen die rijker zijn al zoveel meer belasting betalen dan mensen die armer zijn
dorothea schreef:seabert schreef:![]()
Zo gaat het altijd. Rechts knapt het op en links breekt het weer af.
Daarom zal ik in ieder geval nooit links stemmen! Maar ik ben er nog niet uit wat ik wél ga stemmen...