[RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [RTL4 dossier] dochter van 8 krijgt nog borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:05

Nagelbijten / Gniffelen een kind van acht nog aan de borst! Ik heb ook borstvoeding gegeven aan mijn kinderen maar toen ze begonnen te lopen vond ik het wel best. Toen ze heel klein waren vond ik het wel heel knus hoor. (en lekker makkelijk; is altijd goed op temperatuur, niks geen geklooi met flessen en spenen uitkoken)

Haha! ik moest er niet aan denken dat mijn dochter van 5 nog aan de borst wilde hangen, alsjeblieft zeg!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:10

Ik zou zelf nooit bv geven, ben er geen voorstander van.

Dat andere mensen het wel doen prima maar op die leeftijd.. Boos!
Echt belachelijk!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:38

AikePeer schreef:
Ik zou zelf nooit bv geven, ben er geen voorstander van.

Mag ik vragen waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:01

soesita schreef:
[***] schreef:
Ik vind borstvoeding prima maar van mij hoeft het niet zo open en bloot, letterlijk. Ik zou het zelf nooit in het park geven dus, dat vind ik aanstootgevend. Ik hoef niet alles van een ander te zien.

Ik vond het aanvankelijk bij mijn zus ook een raar zicht. Maar het went wel en het is inderdaad de natuur. Waarom zouden babietjes niet gewoon bij hun moeder mogen drinken?

Van mij mogen babies wel bij hun moeder drinken, maar ik hoef het niet te zien. Ik vind het ook prima dat mensen sex hebben, maar dat hoeft van mij ook niet in het openbaar.
Van een zus vind ik het weer iets heel anders om die naakt te zien.
Voor mij zou dus de keus makkelijk zijn en niet in het openbaar borstvoeding geven, ik zou me er zelf onprettig bij voelen. Er zijn mss mensen die er geen problemen mee hebben, maar ook genoeg die dat wel hebben, dus vind ik het aanstootgevend. Met oudere kinderen uit dit programma telt dat ook nog eens dubbel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:54

soesita schreef:

Ik vond het aanvankelijk bij mijn zus ook een raar zicht. Maar het went wel en het is inderdaad de natuur. Waarom zouden babietjes niet gewoon bij hun moeder mogen drinken? En als zo'n kleintje dorst heeft heeft het dorst, dus dan moet je als moeder ook maar wat. Je kan je toch niet thuis opsluiten? Zo'n kleintje heeft soms alle 2 à 3 uur behoefte aan melk, dan kom je er niet omheen ook eens in het openbaar te voeden. En dat is niet verkeerd. Doe ik zelf ook wel eens. Maar je kan het natuurlijk wel zo discreet mogelijk doen. Met een beetje handigheid hoef je echt niet met je hele hebben en houden bloot te zitten.
Hoe meer moeders het gaan doen hoe meer we aan het beeld zullen wennen.

Het mag van mij ook best b.v. op een bankje in een park of ergens anders waar ze rustig kunnen zitten. Maar op RTL zag je dus zo'n moeder met een drinkend kind aan de borst, af rekenen bij een kassa in de supermarkt. Kijk zoiets noem ik gewoon provoceren en maakt het niet gemakkelijk voor moeders die het een intiem moment vinden tussen moeder en kind.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:21

ik snap niet uit wat voor gezin die mensen komen hoor
een meisje van 8 nog borstvoeding..al is dat meisje was had ik mekapot geschaamd
en een vader ook bostvoeding drinken Nagelbijten / Gniffelen
echt gek hoor Tong uitsteken

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:59

Stacey schreef:
Doet me een beetje denken aan die aflevering van Desperate Housewives. Daar kreeg ook een 5 (?) jarig jongetje borstvoeding. Ik vond het toen al zo ongeloofwaardig, maar ik wist dus niet dat dit ook nog in het echt gebeurde!!!
Hoe moet dat dan met school?? Komt mams om de zoveel uur naar school om borstvoeding te geven??

Ik zat al te denken waar ik dat eerder had gezien, maar idd DH. Haha! Dat was al bizar ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:01

In het programma zeiden ze toch dat de wereldwijde gemiddelde leeftijd 4 jaar was waarop gestopt werd met borstvoeding?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:09

Ik kende iemand die haar 2,5 jarige peuter ook nog borstvoeding gaf, ze droeg daarbij zelden een bh... en hij trok gewoon haar bloesje omhoog als hij wilde drinken! Lips are sealed Ik heb mijn beide kinderen tot een jaar borstvoeding gegeven en ook gewoon midden in Artis, of in een restaurant, je kunt een doek over de borst en kind heen leggen als mensen er last van hebben, maar je hebt nu eenmaal niet altijd de mogelijkheid een rustig plekje op te zoeken.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:59

Een collegaatje van mij had de aflevering ook gezien. Die vond het ook zo raar, maar ze vertelde er ook bij dat een van de moeders, haar kinderen nog zo lang borstvoeding gaf omdat er veel borstkanker voor kwam binnen die familie. Door zo lang mogelijk borstvoeding te geven werd de kans op borstkanker bij die kinderen enorm verkleind.
Ikzelf kan me daar nog wel in inleven. Al zou ik dan eerder borstvoeding blijven geven door het af te kolven ofzo.
Als er verder geen medische redenen zijn, zou ik het echt nooit zo lang door blijven geven..

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:06

Citaat:
Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?

Dit vind ik een beetje overdreven. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om borstvoeding te geven en niet elke baby accepteert borstvoeding.
Ik moest er zelf als baby namelijk niets van hebben Bloos Mijn moeder was echt van plan mij borstvoeding te geven, maar ik wilde op de een of andere manier niet. Afijn, heb daarna nog 4 broertjes en zusjes gekregen en hebben ook flessevoeding gekregen (m'n ouders vonden dat toen wel gemakkelijk en leuker, kon m'n pa ons ook voeden enzo). Zelf zal ik denk ik wel proberen borstvoeding te geven als ik een kind zou krijgen, maar als ik naar mijzelf kijk heb ik er niets aan over gehouden dat ik geen borstvoeding heb gehad.
Heb geen allergiën of medische klachten ofzo en mijn broertjes en zusjes ook niet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:07

Dat spoort niet helemaal als je het mij vraagt, zat ook met verbazing te kijken.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:42

miekie schreef:
Dit vind ik een beetje overdreven. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om borstvoeding te geven en niet elke baby accepteert borstvoeding.
Ik moest er zelf als baby namelijk niets van hebben Bloos Mijn moeder was echt van plan mij borstvoeding te geven, maar ik wilde op de een of andere manier niet. Afijn, heb daarna nog 4 broertjes en zusjes gekregen en hebben ook flessevoeding gekregen (m'n ouders vonden dat toen wel gemakkelijk en leuker, kon m'n pa ons ook voeden enzo). Zelf zal ik denk ik wel proberen borstvoeding te geven als ik een kind zou krijgen, maar als ik naar mijzelf kijk heb ik er niets aan over gehouden dat ik geen borstvoeding heb gehad.
Heb geen allergiën of medische klachten ofzo en mijn broertjes en zusjes ook niet.

Als je goed had gelezen kan je zien dat ik ook schreef "tenzij het niet lukt natuurlijk" En dat was bij dus t geval.
Geen borstvoeding geven omdat pa dan ook kan voeden vind ik een hele slechte reden.... pa is in deze niet zo belangrijk het gaat om t kind. En pa kan nog heel veel andere dingen. Ik vind gewoon dat je altijd moet proberen borstvoeding te geven omdat het nu eenmaal bewezen is dat borstvoeding t beste is en t lijkt me dus ook logisch dat je t beste wil voor je kind anders moet je er niet aan beginnen.
Ik ken ook mensen bij wie t niet lukte, dat is dan heel jammer. Maar t niet eens proberen..... heel raar!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:04

Maar goed, hier ging het dus om BV geven aan een 8-jarige en we zijn het er volgens mij allemaal wel mee eens dat dat geen gezonde situatie meer is...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:16

De moeders in de doc vonden het wel normaal wat ze deden omdat de gemiddelde leeftijd dat wereldwijd kinderen gespeend werden ruim 4 jaar was.

Goh, zou dat niet komen omdat ze daar, ontwikkelingslanden, überhaupt weinig voedsel tot hun beschikking hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:21

ShirleyA schreef:
Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?

Wie ben jij om te bepalen dat iets MOET? Ik MOET helemaal niks. Kinderen neem je bij mijn weten ook niet, maar die krijg je. Als ik mij daar niet fijn bij voel dan geef ik gewoon flesvoeding, zal mijn kind echt een trauma aan overhouden.

Om ontopic te blijven, een kind van 8 jaar nog borstvoeding geven vind ik gewoon bizar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:07

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:08

Belachelijk!
Maar heb nog nergens gelezen hoe men denkt over die man die er ook nog aanhangt.
turbotinker schreef:
Gisteravond op RTL4 was er een dossier op tv.
Het ging over mensen in Engeland die hun kinderen 'ietwat lang' borstvoeding gaven.
Ik heb met weerzinwekkendheid zitten kijken.
Een meisje van 8 (!!!) jaar zoog nog aan de borst bij haar moeder.
De moeder was ervan overtuigt dat de natuur haar de melk gaf,en zolang ze melk had,móést ze voeden.

Weer andere mensen hadden een chinees meisje geadopteert van 18 maanden,
met als doel: Borstvoeding geven.
Toen het meisje de borstvoeding niet aannam was de moeder teleurgesteld.

Een ander stel had een tweeling van bijna 3 jaar,
de kinderen lagen zo'n tien keer per dag aan de borst,en de moeder zei letterlijk:
'Ik vindt het lekker als ze aan mijn borsten zuigen'.

Bij het vierde stel deed de man zelfs mee Misselijk
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vindt borstvoeding geven een prachtig idee,en heel natuurlijk,
maar bij een kind van 8?!?!

Vind het persoonlijk erg ziek als je als volwassen vent aan de borst van je vrouw gaat hangen terwijl aan de andere je kind hangt voor melk.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:13

whaha, echt niet normaal.

Ik heb het niet gezien maar ga eens even kijken op uitzending gemist.

En die vader......pfff wat een goor idee, ik zou mijn kerel echt een schop onder zijn reet geven, het idee alleen al.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:58

Bah, dat is in mijn ogen gewoon incest, om je kind met 8 jaar nog bv te geven.
Echt ziekelijk..

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:00

Krista_ schreef:
Borstvoeding is goed, maar zó lang? Nagelbijten / Gniffelen
En de man die ook mee doet...Apart als je het mij vraagt (en dat is nog zacht uitgedrukt Vork )

Hier ben ik het mee eens Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:12

Ik heb gelezen dat de mens erop "gemaakt" is zeg maar om borstvoeding te krijgen/geven tot ongeveer 7 jaar. Maar dat is echt fysiologisch bekeken, dat is nu natuurlijk niet meer normaal (wordt niet normaal gevonden, laat ik het zo zeggen). Kan nog zo gezond zijn, maar ik vind dat ook raar! Ik geef nu zelf borstvoeding en ik wil dat in ieder geval een jaar volhouden, maar ik vind het ook een beetje raar als ze er zelf om kunnen gaan vragen! Het advies van de WHO (World Health Organisation) is nu om in ieder geval tot 2,5 jaar borstvoeding te geven. Nou daar kan ik nog wel inkomen, weet niet of ik dat dus zelf ga halen, maar goed.

Ik vind wel dat er over het algemeen wat te makkelijk naar de flesvoeding wordt gegrepen, (ik zie het meer als een vangnet voor als het niet lukt maar het wordt ook nog wel eens als eerste keus gebruikt) maar dat is weer een heel andere discussie.

En die kerel die meedrinkt, dan spoor je inderdaad niet...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:15

wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben Nagelbijten / Gniffelen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:41

Charos schreef:
Wie ben jij om te bepalen dat iets MOET? Ik MOET helemaal niks. Kinderen neem je bij mijn weten ook niet, maar die krijg je. Als ik mij daar niet fijn bij voel dan geef ik gewoon flesvoeding, zal mijn kind echt een trauma aan overhouden.

Om ontopic te blijven, een kind van 8 jaar nog borstvoeding geven vind ik gewoon bizar.

Pfffffffffff wat vermoeiend ben je zo zeg!
Laatst bijgewerkt door ShirleyA op 21-10-06 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:44

Channie23 schreef:
wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben Nagelbijten / Gniffelen

juist niet volgens mij, dan krimpen ze langzaam terug ofzo, heb ik eens ergens gelezen.