Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AikePeer schreef:Ik zou zelf nooit bv geven, ben er geen voorstander van.
soesita schreef:[***] schreef:Ik vind borstvoeding prima maar van mij hoeft het niet zo open en bloot, letterlijk. Ik zou het zelf nooit in het park geven dus, dat vind ik aanstootgevend. Ik hoef niet alles van een ander te zien.
Ik vond het aanvankelijk bij mijn zus ook een raar zicht. Maar het went wel en het is inderdaad de natuur. Waarom zouden babietjes niet gewoon bij hun moeder mogen drinken?
soesita schreef:
Ik vond het aanvankelijk bij mijn zus ook een raar zicht. Maar het went wel en het is inderdaad de natuur. Waarom zouden babietjes niet gewoon bij hun moeder mogen drinken? En als zo'n kleintje dorst heeft heeft het dorst, dus dan moet je als moeder ook maar wat. Je kan je toch niet thuis opsluiten? Zo'n kleintje heeft soms alle 2 à 3 uur behoefte aan melk, dan kom je er niet omheen ook eens in het openbaar te voeden. En dat is niet verkeerd. Doe ik zelf ook wel eens. Maar je kan het natuurlijk wel zo discreet mogelijk doen. Met een beetje handigheid hoef je echt niet met je hele hebben en houden bloot te zitten.
Hoe meer moeders het gaan doen hoe meer we aan het beeld zullen wennen.
Stacey schreef:Doet me een beetje denken aan die aflevering van Desperate Housewives. Daar kreeg ook een 5 (?) jarig jongetje borstvoeding. Ik vond het toen al zo ongeloofwaardig, maar ik wist dus niet dat dit ook nog in het echt gebeurde!!!
Hoe moet dat dan met school?? Komt mams om de zoveel uur naar school om borstvoeding te geven??
Citaat:Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?
miekie schreef:Dit vind ik een beetje overdreven. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om borstvoeding te geven en niet elke baby accepteert borstvoeding.
Ik moest er zelf als baby namelijk niets van hebbenMijn moeder was echt van plan mij borstvoeding te geven, maar ik wilde op de een of andere manier niet. Afijn, heb daarna nog 4 broertjes en zusjes gekregen en hebben ook flessevoeding gekregen (m'n ouders vonden dat toen wel gemakkelijk en leuker, kon m'n pa ons ook voeden enzo). Zelf zal ik denk ik wel proberen borstvoeding te geven als ik een kind zou krijgen, maar als ik naar mijzelf kijk heb ik er niets aan over gehouden dat ik geen borstvoeding heb gehad.
Heb geen allergiën of medische klachten ofzo en mijn broertjes en zusjes ook niet.
ShirleyA schreef:Er is niets mis met borstvoeding! Sterker nog het is het beste dat je een kind kan geven en ik vind dat als je kinderen hebt je ze ook die borstvoeding MOET geven (tenzij het echt niet lukt natuurlijk) Ik vind t heel egoistisch om een kind bortsvoeding te onthouden, moet je dan wel kinderen nemen als dat al te veel gevraagd is?
turbotinker schreef:Gisteravond op RTL4 was er een dossier op tv.
Het ging over mensen in Engeland die hun kinderen 'ietwat lang' borstvoeding gaven.
Ik heb met weerzinwekkendheid zitten kijken.
Een meisje van 8 (!!!) jaar zoog nog aan de borst bij haar moeder.
De moeder was ervan overtuigt dat de natuur haar de melk gaf,en zolang ze melk had,móést ze voeden.
Weer andere mensen hadden een chinees meisje geadopteert van 18 maanden,
met als doel: Borstvoeding geven.
Toen het meisje de borstvoeding niet aannam was de moeder teleurgesteld.
Een ander stel had een tweeling van bijna 3 jaar,
de kinderen lagen zo'n tien keer per dag aan de borst,en de moeder zei letterlijk:
'Ik vindt het lekker als ze aan mijn borsten zuigen'.
Bij het vierde stel deed de man zelfs mee
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vindt borstvoeding geven een prachtig idee,en heel natuurlijk,
maar bij een kind van 8?!?!
Krista_ schreef:Borstvoeding is goed, maar zó lang?
En de man die ook mee doet...Apart als je het mij vraagt (en dat is nog zacht uitgedrukt)
Charos schreef:Wie ben jij om te bepalen dat iets MOET? Ik MOET helemaal niks. Kinderen neem je bij mijn weten ook niet, maar die krijg je. Als ik mij daar niet fijn bij voel dan geef ik gewoon flesvoeding, zal mijn kind echt een trauma aan overhouden.
Om ontopic te blijven, een kind van 8 jaar nog borstvoeding geven vind ik gewoon bizar.
Channie23 schreef:wat zal je na 8 jaarborstvoeding een hangtieten hebben