Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cloaca

Re: Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:37

wtf stelletje geldkloppers ze verdienen genoeg...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:50

Ja joh! Verhoog het nog wat. Heb toch geld zat Boos!

Maar we zullen er allemaal vast wel op vooruit gaan Bloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:47

Ik vind het niet leuk meer worden, dat zou betekenen dat het ong 10 euries per maand omhoog gaat.. Ik vind dat echt onwijs veel.. Ze zeggen allemaal wel, ow we gaan er op vooruit, nou mn portomonee gaat erop achteruit..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:49

nah, ben ik weer gelukkig mee............ NOT

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:42

Het is nou eenmaal onmogelijk om aan de ene kant te zeggen dat alle (nieuwe) behandelingen betaald moeten worden en aan de andere kant dat je daar niet extra voor wilt betalen.

In de loop van de jaren zijn er gigantisch veel nieuwe en over het algemeen niet bepaald goedkope behandelingen bijgekomen, waardoor naast de vergrijzing, de kosten van de ziekenzorg alleen maar blijft stijgen.

Besparing kan je alleen bereiken door keuzes te maken over wat je wel en niet wilt vergoeden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:44

ik wil liever als consument bepalen wat ik wel en niet vergoed wil hebben Haha! Haha! en dan breed he........ niet dat simpele vragenformuliertje wat ik nu in moet vullen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:49

Dat zou ik ook wel willen Kiwiko, maar dan gaan alle chronisch zieken (terecht) gillen dat zij de hoofdprijs moeten betalen omdat zij geen keuze hebben.

Het grootste deel van wat jij betaalt heeft niks met je eigen kosten te maken maar is meebetalen met mensen die wel veel zorg nodig hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:50

ik ga voor de goedkopere medicijnen Haha! bijvoorbeeld

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:52

En nog is er een geld tekort in de zorg, snap dat niet, we betalen zoveel aan ziektekosten... Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:54

Ik niet, ik ga voor de medicijnen die mijn dokter mij voorschrijft en dan hoop ik maar dat hij zo verstandig is om de goedkoopste voor te schrijven en niet die van de fabrikant die de leukste reisjes weggeeft (al mag dat tegenwoordig niet meer). Ik heb namelijk geen flauw idee welke medicijnen en goed tegen een bepaalde aandoening werken en het goedkoopste zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:55

ik snap het wel Olympia Haha! Haha! veel te veel managers en managers kosten geld Haha! en leveren uiteindelijk niks op

Dat is dus het taakje van de HA karl............

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:57

Hmm, ik ga nooit naar de dokter.. Denk dat ik in afgelopen 8 jaar misschien 5 keer naar de dokter ben geweest..

Afgelopen jaar kreeg ik trouwens geld terug van de Azivo, omdat ik niks uit het pakket had gebruikt buiten de tandarts om.. Ben benieuwd of dat volgend jaar weer zo is..

@ Kim, of ze moeten is die belachelijke ziekenhuiswerktijden veranderen, als ik die series op tv moet geloven is het soms normaal om 24 uur te werken achter elkaar, daar krijgen ze natuurlijk flink voor betaald.. Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:58

Als het aan de overheid lag werden alleen de goedkoopste medicijnen voorgeschreven, maar dan zit je altijd met de spagaat tussen aan de ene kant de prijs en aan de andere kant de (bij)werking. Daarom is het vaak heel moeilijk om bepaalde medicijnen niet te vergoeden en moet er vertrouwd worden op artsen en apothekers dat zij het juiste medicijn, gebaseerd op prijs en werking, verstrekken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:01

Daar heb je ook een punt Karl.. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er bij allemaal vergoed wordt en wat niet. Maar ik heb dus wel een keer meegemaakt dat de huisarts mij een zalfje ging geven voor een allergie (Ben allergisch voor allerlei zeepjes en afwasmiddelen etc, krijg ik uitslag). Diie zei toen dat ik het zelf moest betalen en niet vergoed werd. Ik kreeg het zo mee bij de apotheek... Toen stond ik ook wel een beetje te kijken.. Nagelbijten / Gniffelen

En verder, ik weet dat in vele pakketten de pil ook niet meer wordt vergoed nadat je ... jaar bent geweest ofzo iets, maar dat is toch eigenlijk belachelijk.. Maar dat is een hele andere discussie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:03

Karl, alle medicijnen die hier in Nederland verkocht worden mogen geen bijzondere bijwerkingen hebben........... alle medicijnen zijn in weze het zelfde Haha! Haha! streng hoor hier in Nederland.........

Ik ga al naar Belgie voor mijn onkruidverdelger Haha! Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:11

PriscaZ schreef:
LiNdA1986 schreef:
Er zit steeds minder in het zorgpakket en ze zeiden vorig jaar dat het alleen maar goedkoper zou worden. Nou hier dus het bewijs van. Ik geloofde er al nooit in, maar ja. Voor hun is het makkelijk he? We hebben geen keuze, want zonder zorgverzekering kan je niet.

Met de komst van de euro zou er toch ook niets duurder worden. Alles zou verder blijven hoe het was...

En dat was ook bijna zo : bedragen bleven gelijk, er kwam alleen een euro teken voor. Uitzondering hierop waren de salarissen.

Mijn zorgpremie in in de afgelopen 5 jaar ong. 500% gestegen. Van 70 gulden naar 135 euro voor ong. hetzelfde pakket.

Het is inderdaad een zooitje en dan zeggen de heren in Den Haag dat het helemaal niet zo erg is en smijten met grote bedragen waar de gemiddelde nederlander iets van niks tot 20 euro per maand van terug ziet. Als je geluk hebt is het bedrag aan verhogingen van premies, etc. net zo hoog als dat van de Den Haag actie.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:13

Ik krijg trouwens aans vergoeding 33 euries terug..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:17

Kiwiko, alle medicijnen hebben bijwerkingen en als arts en apotheker moet je dus met alle bekende gegevens van de patiënt rekening houden, niet alleen met de prijs. En wat doe je met een medicijn wat beter maar ook duurder is?

Weet iemand hier trouwens hoe de kosten over de gezondheidszorg verdeeld zijn? Ik denk dat de meesten heel erg verbaasd zullen zijn Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:20

Nee dat weet ik niet Karl en ik denk dat ik dat liever houd als ik zo jouw zin verder lees.. Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:25

Vertel Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:31

De allergrootste kostenpost is psychische aandoeningen (ca. 22%), gevolgd door hart- en vaatziekten (ca. 10%), gevolgd door spijsverteringsziekten (ca. 7%) en ziekten aan het bewegingsapparaat (ca. 5%).

Vrouwen kosten meer dan mannen, 58% tegen 42%

De kosten stijgen met gemiddeld 2,4% per jaar om op het huidige niveau te blijven, dat is zonder dat de groei van de loonkosten en prijsstijgingen meegerekend zijn.

De kosten voor mensen tot 60 jaar zijn laag en stabiel, met iets hogere kosten voor 0-jarigen en vrouwen in de vruchtbare periode. Voor mensen ouder dan 60 jaar stijgen de kosten bij toenemende leeftijd steeds sneller, tot meer dan 30 duizend euro per jaar per persoon in de hoogste leeftijdsgroep.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:38

Ik hoor bij die 5% met ziekten aan het bewegingsapparaat. Dat psychische aandoeningen 22% heeft had ik niet verwacht, hoog getal. Hart en vaatziekten had ik inderdaad wel hoog ingeschat.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:55

Ik heb net kassa zitten kijken en daar kwam een zaak in beeld over de hoge zorgkosten.

Er was een man en die had een beroerte gehad en was binnen een paar uur overleden. Ze hebben hem geen behandeling meer kunnen geven.
Toch kregen de nabestanden een rekening onder ogen van de gemaakte kosten door het ziekenhuis. 7500€. Hier stonden een aantal dingen op waaronder de behandeling ivm. de beroerte.(die hij nooit heeft gehad omdat ie is overleden)
Hun beweerde als een patient binnenkomt en zijn gegevens worden ingevoerd dat dan al een bepaalde code op de rekening stond(de behandeling voor zijn beroerte)en dat ze dan er niet meer konden afhalen.

Dit is toch te krom voor woorden.
Er word zorg gedeclareerd door het ziekenhuis die nooit gegeven is.
En door zo,n dingen word de zorg onder andere zo duur.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:04

Jup, de invoering van de DBC bekostigingsystematiek welke voor geen meter loopt.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:08

Bealy schreef:
Jup, de invoering van de DBC bekostigingsystematiek welke voor geen meter loopt.

Ja idd dat bedoelde ik.

Er zat ook een kamerlid aan tafel en die vond dat je dit ook niet kon maken. Ze gaan het nu bespreken met de rest van de kamer.