Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:28

dan zijn we discriminators...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:36

Schimmelig schreef:
Wat nu, als iemand een ZH wil oprichten voor alleen Nederlanders?

I wonder what would happen than.

nergens staat dat dit ziekenhuis alleen voor moslims is...

Lezen een ideetje?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:40

Misser schreef:
Schimmelig schreef:

nergens staat dat dit ziekenhuis alleen voor moslims is...

Lezen een ideetje?

Je denkt zeker dat daar veel Nederlanders zullen liggen in de toekomst als het er ook daadwerkelijk komt? (wat ik niet denk overgens)...

Doordenken een ideetje Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:41

Schimmelig schreef:

Tja idd. Maar dat zou weer niet kunnen want dan discrimineren wij de moslims weer, stel je voor. Maar nederlanders zijn ook welkom in het moslimziekenhuis hoor Knipoog! Denk alleen niet dat er veel nederlanders speciaal voor naartoe gaan.

Ik zou niet eens weten of Nederlanders daar behoefte aan hebben aan een Nederlands zh. Ik denk van niet dus dan zou je er ook geen geld uit kunnen halen. Van moslims is dat ook niet te zeggen aangezien het idee maar van 1 iemand komt en dat is nog wel een Nederlander. Maar als er geen geld uit te halen zou vallen dan zou een Nederlander dit idee niet eens naar voren hebben gebracht. Ik denk dat daar wel degelijk onderzoek naar is gedaan en daaruit is gebleken dat het idee dus wel degelijk iets gaat opleveren.

Ik denk dat het belangrijk is dat de zorg en welzijn zich wat meer open gaat stellen en zich wat flexibeler moet maken. Moslims willen een aangepaste maaltijd, dat moet kunnen. Als ze willen bidden op bepaalde tijden dan moet dat ook kunnen.En dat geldt ook voor Joden, Christenen etc. Kennelijk gaat dat dus niet zo gemakkelijk in de ziekenhuizen van tegenwoordig. Kijk, iedereen heeft zijn eigen godsdienst en dat moet men respecteren. Daar moet je een beetje flexibel mee om leren gaan, zo krijg je minder onenigheid. Godsdiensten daar heb ik niets tegen, ik heb alleen iets tegen het feit dat er speciale wijzigingen worden gemaakt voor hun omdat hun de taal etc niet goed beheersen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:46

Miss_Montana schreef:
Tja idd. Maar dat zou weer niet kunnen want dan discrimineren wij de moslims weer, stel je voor. Maar nederlanders zijn ook welkom in het moslimziekenhuis hoor Knipoog! Denk alleen niet dat er veel nederlanders speciaal voor naartoe gaan.

Precies, dat is nu net het probleem. Je bent altijd overal welkom, maar ondertussen...

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:52

belachelijk vind ik 't, hier krijg ik vast weer commentaar over maar als je in nederland woont dan moet je je aanpassen, en dat word nou niet echt bevorderd met een moslimsziekenhuis. net als al dat achterlijke gedoe over die islamitische scholen en al die moskeeen die opeens overal uit de grond schieten.
als je je niet gewoon aan kan passen ga je maar terug naar je eigen land vind ik. wat je binnenshuis doet moet je zelf weten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:14

Silvaantje schreef:
belachelijk vind ik 't, hier krijg ik vast weer commentaar over maar als je in nederland woont dan moet je je aanpassen, en dat word nou niet echt bevorderd met een moslimsziekenhuis. net als al dat achterlijke gedoe over die islamitische scholen en al die moskeeen die opeens overal uit de grond schieten.
als je je niet gewoon aan kan passen ga je maar terug naar je eigen land vind ik. wat je binnenshuis doet moet je zelf weten.

Ze kunnen niet 'terug' naar hun eigen land. Ze zijn al in hun eigen land. Dit is hun land. Het overgrote deel zijn Nederlanders.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:36

Cowboy55 schreef:
STIEREPOEP!

Het grootste deel van de allochtonen in Nederland zijn afkomstig uit Turkije (16,4%), Indonesie (NL Indie) 22,2%, Surinamers (16,2%), Marokkanen (13,8%), Antillianen (5,4%), Molukkers (2,5%). Dat is samen goed voor 76,4%. Allemaal afkomstig uit kolonien (EN DUS NERDERLANDER) of uit gebieden waaruit geen vluchtelingen komen (m.u.v. een klein percentage Armenen). Dus zelfs als we doen alsof alle andere allochtonen (Latino's, Afrikanen, Aziaten) allemaal vluchteling zijn (wat niet zo is, maar ok), dan nog klopt je verhaal niet.

Kortom, een halfslachtige poging om eigen onbegrip te rechtvaardigen....

dan moeten ze zelf ook niet beweren dat ze ''vluchtelingen zijn'' Knipoog net zoiets als ''gastarbeiders'' GAST ja, niet vast..
maargoed zoals ik al zei.. ik ben niet tegen ze... maar een eigen ziekenhuis gaat wel erg ver!
(ze willen niet gediscrimineerd worden, dus een moslimziekenhuis lijkt me dan geen optie, dan maak je toch ook weer een ''rassenscheiding'' ? )

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:38

"teruggaan naar je eigen land" is inderdaad geen uitspraak, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je je aan hoort te passen in de samenleving waar jij je in wilt bevinden. Niet voor de samenleving, maar alleen al voor jezelf! Gewoon, om de standaard dingen te kunnen doen. Geloof mij, ik ben verre van rascist. Ik woon tussen de allochtonen (daar versta ik dus de mensen met verschillende culturen onder!) en voel me soms buitenlander in eigen land. Eerlijk gezegd vindt ik het zelfs leuk! al die verschillende culturen. Leuk, omdat al die andere culturen zich nu ook eindelijk eens gaan verdiepen in onze cultuur. De buren komen geregeld een praatje maken als ik de hond uitlaat en recepten uit hun cultuur kunnen we ook proeven. Het moet van 2 kanten komen...
Daar pronkt de koningin toch altijd zo mee met óns land?! dat wij met zoveel verschillende culturen wél samen kunnen leven?! zonder ruzies en noem maar op. Inderdaad ja, alleen maar als we allemaal van onze culturen proeven en een beetje belangstelling in elkaar tonen in plaats van mekaar in hokkies te stoppen.
sorry dat ik het zeg hoor... maar de moslims stoppen zichzelf nu écht in een hokkie, zowel letterlijk als figuurlijk.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:50

Ik denk dat heel veel mensen zich eerst eens moeten verdiepen in de geschiedenis, in het geloof en de cultuur (en als je hier geen zin in hebt, geef dan geen mening die nergens op gebasseerd is).

Het geloof is iets heel anders dan de afkomst of de cultuur. Ik weet niet of jullie het weten, maar er zijn ook veel nederlands die volgens de islam geloven. Ik heb me verdiept in het geloof en geloof zelf ook. En ja ik ben gewoon 100% nederlander. ben ik nu in eens minder dan jullie?? of kijken jullie nu in eens anders naar mij?? Ik weet zeker dat jullie allemaal nee roepen, en ondertussen zo achterbaks zijn als ik weet niet wat.

Jullie moeten 2 dingen leren onderscheiden, en dat is de mensen zelf en de mensen die geloven. De mensen die in de naam van allah roepen en ondertussen duivels zijn of de mensen die goed gelovig zijn en sociaal zijn. Hoe goed of slecht je ook bent, gerespecteerd word je niet. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis, en als er 1 inslamitische patient op de afdeling ligt en deze wil bidden zoals dat hoort, wat denk je dat die andere drie patienten doen?? nee ik zal je eerlijk zeggen DIE RESPECTEREN DAT NIET....en gaan er om lachen....
waarom denk je dan dat moslims zich afzonderen.....Juist om DAT te verkomen.

Ik vind niet dat er een heel ziekenhuis opgericht moet worden voor moslims, maar ik vind dat er in de algemene ziekenhuize wel aandacht aan besteed mag worden! En dit hoeft niet zo zeer tijd en geld of aanpassingen te kosten. MAAR WEL RESPECT!!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:01

loutjuh schreef:
Ik werk zelf ook in het ziekenhuis, en als er 1 inslamitische patient op de afdeling ligt en deze wil bidden zoals dat hoort, wat denk je dat die andere drie patienten doen?? nee ik zal je eerlijk zeggen DIE RESPECTEREN DAT NIET....en gaan er om lachen....
waarom denk je dan dat moslims zich afzonderen.....Juist om DAT te verkomen.

Bij ons in het ziekenhuis is dat nog niet voorgekomen. Sterker nog, tijdens de ramadan mogen ze vasten en wordt daar rekening mee gehouden, ook mogen zij bidden als ze dat willen (hebben we ook geregeld gehad) we hebben zelfs voor de moslims een aparte ruimte waar ze kunnen bidden! Waarom kan een ander wel bidden voor het eten waar iedereen bij zit en een moslim niet.
wáárom een "moslim"ziekenhuis... en maar roepen dat wij ze discrimineren en ze over 1 kam scheren..... ze doen het toch allemaal echt zelf

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:05

En wie heeft dit plan bedacht? Ik geloof niet dat Sturkenboom een moslim is. Haha!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:10

Moslims die ziek zijn mogen niet vasten volgens de islam.

Moslims worden zwart gemaakt door hun eigen "gelovige volk". Er zijn zoveel mensen die in de naam van allah roepen terwijl dit gewoon extrimisten zijn en geen gelovigen. Door die mensen gaan die niet islamitische gelovigen raar op kijken tegen mensen die volgens de islam geloven. Wat denk je dat dat doet met die mensen, die nooit een kwaad woordje zeggen, zo vrijgevend en zo gastvrij zijn waar andere mensen een puntje aan kunnen zuigen die op straat worden aangekeken alsof ze vuil zijn. zo werkt dat wel, op ten duur raken die mensen zelf zo geisoleerd omdat ze weten dat ze niet gerespecteerd worden. En ik vind het hypocriet om te zeggen dat dit niet zo is en dat ze het allemaal zelf doen want er zijn zoveel mensen die het verpesten voor de rest.

En daarnaast moet je eerst je problemen bij jezelf opzoeken, want alsik jou reactie hoor scheer jij de mensen over 1 kam. jij zegt zelf ze doen het toch ALLEMAAL echt zelf.......en dan niet gekeken dan die andere miljoenen mensen die nooit iets fout doen en altijd vriendelijk zijn hoe andere mensen hun ook belachelijk maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:14

Sjonge jonge, het gros dat hier post moet eerst maar eens een cursus lezen hebben Scheve mond

Zoals Bealy ook blijft zeggen : Dit is het plan van een Nederlandse zakenman met dollartekens in z'n ogen Clown

En waar was alle ophef toen de joodse, surinaamse, indische, gereformeerde, antroposofische zorg- en verpleeghuizen opgericht werden ( en er zullen ongetwijfeld nog andere 'soorten' zijn )

Ik snap Bealy haar opmerking over moslim-bashing wel volgens mij, momenteel lijkt alles er wel om te draaien. De media doet niks anders dan continue de angst tegen moslims te voeden en mensen die al genoeg beïnvloed zijn, lezen toch wat ze willen lezen ( dit topic is al een geweldig voorbeeld ) En de verdeeldheid groeid en groeid.

En zullen we alle nederlandse expats ook maar terughalen, die in china, japan, brazillië of waar dan ook in de nederlandse wijken wonen? Met hun nederlandse tennis en golfclubjes, nederlandse kinderopvang etc. etc. Want tja, aanpassen of teruggaan naar je eigen land.

Kortom, ik word er zolangzamerhand echt een beetje moe van. Al die kortzichtige mensen die alleen maar horen wat ze willen horen, lezen wat ze willen lezen en bij het woordje moslim of islam al moord en brand roepen. We zijn allemaal mensen en hebben allemaal het vermogen mee gekregen om te lezen en ons te informeren, laten we dat dan ook eens een keer doen. Verdiep je eens in dingen, leer over elkaar en leer van elkaar. Het kost misschien wat meer moeite dan negeren en roepen van 'hullie en zullie moeten maar eens dit en moeten maar eens dat!" Maar hé het kan er wel gezelliger door worden Clown Haha!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:18

Toen ik het op het nieuws hoorde, kon ik wel janken Boos!
Wat is dit nou voor onzin? Al die allochtonen maar klagen dat er gediscrimineerd wordt, en dat ze niet gelijk worden behandeld. En nu komt er een heel ziekenhuis waar ze apart worden behandeld.

mensen, ooit wel eens van aanpassen gehoord Boos! We wonen hier in nederland, niet in 1 of ander moslimland.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:30

loutjuh schreef:
Moslims die ziek zijn mogen niet vasten volgens de islam.

Dit is een eigen keuze en veel moslims (ook ziek) doen dit wel. Enige uitzonderingen daar gelaten; ik quote Touriya Haoud: ''Ramadan, jammer dan'' Clown

Citaat:
Moslims worden zwart gemaakt door hun eigen "gelovige volk". Er zijn zoveel mensen die in de naam van allah roepen terwijl dit gewoon extrimisten zijn en geen gelovigen.

Extremisten strijden in de naam van Allah en jij beweert dat zij niet gelovig zijn Verward
De zesde zuil van de Islam wordt gezien als de Jihad (heilige oorlog). Sommige nemen dat ehm iets te letterlijk.

Citaat:
Door die mensen gaan die niet islamitische gelovigen raar op kijken tegen mensen die volgens de islam geloven. Wat denk je dat dat doet met die mensen, die nooit een kwaad woordje zeggen, zo vrijgevend en zo gastvrij zijn waar andere mensen een puntje aan kunnen zuigen die op straat worden aangekeken alsof ze vuil zijn.

Ik vind je hier een beetje overdrijven hoor. Wie kijkt wie precies waar vuil aan? Ik heb zelf mijn hele leven in Amsterdam gewoond en zelfs daar wordt er niet vuil gekeken. In Dordt overgens ook niet Lachen

Citaat:
zo werkt dat wel, op ten duur raken die mensen zelf zo geisoleerd omdat ze weten dat ze niet gerespecteerd worden. En ik vind het hypocriet om te zeggen dat dit niet zo is en dat ze het allemaal zelf doen want er zijn zoveel mensen die het verpesten voor de rest.
En daarnaast moet je eerst je problemen bij jezelf opzoeken, want alsik jou reactie hoor scheer jij de mensen over 1 kam. jij zegt zelf ze doen het toch ALLEMAAL echt zelf.......en dan niet gekeken dan die andere miljoenen mensen die nooit iets fout doen en altijd vriendelijk zijn hoe andere mensen hun ook belachelijk maken....

Jij scheert mensen met ''vooroordelen'' over moslims ook over 1 kam, zonder naar hun ervaringen te luisteren. De Bokster heeft beschreven zelf in een ZH te werken, dus zal er wel ervaring mee hebben ben ik van overtuigd Pling

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:27

Grrr, rot op met die lui zeg! Die horen hier niet en nou komen er ook nog eens speciale ziekenhuizen. ZIEK IS DIT LAND!!!!!! daar in Marokko en Turkije enz. worden ook geen kerken en nederlandse ziekenhuizen gebouwd, sterker nog daar zijn ziekenhuizen waar je wordt opgelicht! Misschien is dat laatste ook wel een ideetje om hier in nederland in te voeren voor die lui.
En ik heb niks tegen de buitenlanders die hier netjes werken en gewoon zich aanpassen aan de maatschappij hoor! Want er zijn er genoeg van, ik ken er zelf ook een aantal en ja die zeggen ook dat die buitenlanders hier niets te zoeken hebben, haha. Vond het wel leuk toen ze dat zeiden Haha!
Maar ik vind gewoon dat die buitenlanders die hier crimineel gedrag tonen dat die er gelijk uit gezet moeten worden, dan word het hier een stuk veiliger (als ze de 'slechte' blanken dan ook aanpakken)

In ieder geval is het belachelijk dat ze van die ziekenhuizen en speciale scholen en moskeen hier in dit land bouwen. Ze kunnen het geld veel en veel beter aan andere dingen uitgeven.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:31

haha ik zal wel de laatste zijn die ze over 1 kam scheren! zoals ik al beschreven heb "leef" ik ertussen en ik kan het prima vinden met die mensen! gewoon zoals het in een multiculti hoort te zijn. We zijn "familie" van elkaar. Mijn broers vrienden beschouwen mij als hun "zusje" en ik beschouw ze als mijn "broer". We staan voor elkaar klaar en zo hoor je ook met elkaar om te gaan in een samenleving. We proeven van elkaars culturen. Als ik zometeen vraag aan iemand uit onze straat wat ze hiervan vinden zullen ze ongetwijfeld zeggen: noo way!
Inderdaad, een of andere hollandse gier met dollartekens heeft dit plan bedacht. Niet om de samenleving te helpen, maar om zijn zakken te vullen! jammer... ik had het toch graag anders gezien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:07

ik vind het belachelijk als er een moslimziekenhuis zou komen. Ik heb voor mijn opleiding stage gelopen, en een van de objecten was het ziekenhuis hier in Schiedam... daar was dus een aparte gebedsruimte voor moslims...

Overigens ben ik NIET tegen moslims, buitenlanders of andere mensen met een andere geloofsovertuiging

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:03

Cowboy55 schreef:
Ze kunnen niet 'terug' naar hun eigen land. Ze zijn al in hun eigen land. Dit is hun land. Het overgrote deel zijn Nederlanders.

Maar ondertussen wel een Marokkaans paspoort hebben.
Daar snap ik dan weer niks van Scheve mond

Loutjuh en Superlenie: ik hoor mezelf een jaar of 10 geleden praten...Maar ergens is er bij mij iets veranderd in mijn mening Nagelbijten / Gniffelen
Misschien omdat ik iedereen een goede kans wil(de) geven en deze toch keer op keer verziekt werden. Door hunzelf ja.

Wat ik trouwens aan dit hele nieuwsbericht niet snap; is het volgende:
Als de hele NL gezondheidszorg telkens maar weer kampt met personeelstekort en geldgebrek; waarom denkt een slimme man dan geld te zien in een 'regulier' ziekenhuis?
Dan zou het een privékliniek kunnen worden, met dus dat de mensen lekker zelf op mogen draaien voor de rekeningen.
Daar zit wel geld in.
Naja het zal wel aan mij liggen Koe

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:07

Nee, ze hoeven niet terug naar hun land, maar ik heb zelf jaren als verpleegkundige gewerkt, nou daar ben je dus mooi klaar mee. De moslim mannen zijn dwingend, en houden er nogal wat andere normen op na dan wij Westerlingen zeg maar.
De dames moeten en zullen hun hoofddoekjes omhouden, kosten na de operatie de boel onder, incl hoofddoekje en je moet je in alle bochten wringen om er weer 1 om te krijgen etc etc, echt niet grappig!

Ik vindt zo'n ziekenhuis nog niet zo gek dus Knipoog

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:39

Lepeltje21 schreef:
Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.

En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.

Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...

it klopt idd niet helemaal.1 een groot deel was vluchteling en 2 nederlanders wilden dit werk wel doen maar niet tegen dat lage tarief.Na de wederopbouw (geschiedenis) ging de economie weer wat omhoog dus wilde mensen ook hoger salaris maar de lonen bleven laag.Daardoor wilde men niet werken altans niet voor dat bedrag en vanaf dat moment bedacht de regering de oplossing mensen willen niet dan maar zo.

Ik vind het bellachelijk dat ziekenhuis. Zonde van het geld slecht voor integratie en nederlans is toch gewoon nederland waar we samen ziek worden en samen wonen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 05:57

Noetanchamon schreef:
Nee, ze hoeven niet terug naar hun land, maar ik heb zelf jaren als verpleegkundige gewerkt, nou daar ben je dus mooi klaar mee. De moslim mannen zijn dwingend, en houden er nogal wat andere normen op na dan wij Westerlingen zeg maar.
De dames moeten en zullen hun hoofddoekjes omhouden, kosten na de operatie de boel onder, incl hoofddoekje en je moet je in alle bochten wringen om er weer 1 om te krijgen etc etc, echt niet grappig!

Ik vindt zo'n ziekenhuis nog niet zo gek dus Knipoog

hahahahaha klinkt heel bekend Knipoog Nogmaals scheren we ze niet over 1 kam...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:58

LiNdA1986 schreef:
Grrr, rot op met die lui zeg! Die horen hier niet en nou komen er ook nog eens speciale ziekenhuizen. ZIEK IS DIT LAND!!!!!! daar in Marokko en Turkije enz. worden ook geen kerken en nederlandse ziekenhuizen gebouwd, sterker nog daar zijn ziekenhuizen waar je wordt opgelicht! Misschien is dat laatste ook wel een ideetje om hier in nederland in te voeren voor die lui.

Die lui?! En welke 'lui' zijn dat dan?

Citaat:
En ik heb niks tegen de buitenlanders die hier netjes werken en gewoon zich aanpassen aan de maatschappij hoor! Want er zijn er genoeg van, ik ken er zelf ook een aantal en ja die zeggen ook dat die buitenlanders hier niets te zoeken hebben, haha. Vond het wel leuk toen ze dat zeiden Haha!
Maar ik vind gewoon dat die buitenlanders die hier crimineel gedrag tonen dat die er gelijk uit gezet moeten worden, dan word het hier een stuk veiliger (als ze de 'slechte' blanken dan ook aanpakken)

Ah, ok. Dus 'die lui' zijn buitenlanders en ze zijn niet blank. En als 'die lui' iets fout doen moeten ze het land uit. Maar dan moeten we onze eigen mensen (die in jouw hoofd allemaal blank zijn) ook aanpakken. Dat is wat je zegt?!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:59

@ superlenie: ik ben het helemaal met jou eens!!

@ cowboy55: dat is precies wat ik bedoel. Ze kennen zo weinig geschiedenis, en ze kennen het verschil niet tussen cultuur/geloof/afkomst!! Alles wordt door alkaar gehaald.

@Schimmelig
Citaat:
Extremisten strijden in de naam van Allah en jij beweert dat zij niet gelovig zijn
De zesde zuil van de Islam wordt gezien als de Jihad (heilige oorlog). Sommige nemen dat ehm iets te letterlijk

Precies wat je zegt, sommigen nemen dat een beetje TE letterlijk. Zoals je spreekt lijkt het alsof je zo wijs bent, maar dan begrijp ik niet dat je zegt dat extremisten strijden in de naam van allah en dat je hierbij denkt dat hun dit uit geloofsoveruitging doen!!! (misschien in hun ogen, maar als je beter weet, dan weet je ook dat dit helemaal niet klopt). een jihad staat voor een streven naar een betere manier van leven. Geweld en moorden is uiteraard taboe en wordt ook verboden. Zelfverdediging is heel iets anders, maar daar is bij extrimisten geen spraken van!!

Citaat:
Ik vind je hier een beetje overdrijven hoor. Wie kijkt wie precies waar vuil aan? Ik heb zelf mijn hele leven in Amsterdam gewoond en zelfs daar wordt er niet vuil gekeken. In Dordt overgens ook niet

ik kan alleen maar zeggen. Doe je ogen open!! Het feit is hier dat het niet zozeer gaat om moslims, maar om zwarte mensen. Het geloof kun je namelijk niet van de buiten kant zien Knipoog de huidskleur wel. even ter verduidelijking niet alle mensen met een zwarte kop zijn moslims, en niet alle moslims hebben een zwarte kop!

Citaat:
Jij scheert mensen met ''vooroordelen'' over moslims ook over 1 kam, zonder naar hun ervaringen te luisteren. De Bokster heeft beschreven zelf in een ZH te werken, dus zal er wel ervaring mee hebben ben ik van overtuigd

ik scheer niemand over 1 kam, ik praat alleen inde JIJ vorm, en dat wil zeggen dat ik het tegen haar heb en niet tegen alle andere mensen hier in nederland. Ik luister zeker wel naar hun ervaringen maar er staat dingen bij die niet overal zo zijn, en er staan ook stukken bij die niet kloppen, en puur omdat er kennis aan de islam ontbreekt (en nee, dat hoef je echt niet te hebben, maar als je iets niet weet en ergens niet voor open staat hou dan gewoon je mond). en als je ergens ervaring mee hebt wil dat niet per definitie zeggen dat het overal zo is.