magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:16

Ik schrok me rot toen ik een keer een écht model zag. Tjonge wat een lijk, geen vet, geen spieren , niks, alleen maar botten met een vel erover.
Mij vriendinnen en ik zijn mager/ slank, maar hebben nog wel spierkracht om een paard onder controle te kunnen houden. Dit model reed ook, maar kan d'r paard niet eens houden als t wegspringt. Das ziek....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:22

roosje84 schreef:
Ik bedoel meer met over 1 kam scheren is dat er misschien wel een negatief beeld bestaat over modellen terwijl echt inet alle modellen die slank zijn OOK ongezond zijn

Slank kan gewoon gezond zijn, maar het criterium voor al of niet op de catwalk mogen verschijnen is, althans alvast in Spanje, dat je er gezond uitziet.
Er wordt nergens gezegd dat alle modellen ongezond zijn, slechts een percentage. Ze geven geen negatief beeld, maar een realistisch beeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:29

Albertine_N schreef:
Ik schrok me rot toen ik een keer een écht model zag. Tjonge wat een lijk, geen vet, geen spieren , niks, alleen maar botten met een vel erover.
Mij vriendinnen en ik zijn mager/ slank, maar hebben nog wel spierkracht om een paard onder controle te kunnen houden. Dit model reed ook, maar kan d'r paard niet eens houden als t wegspringt. Das ziek....

Voor paardrijden hoef je in principe geen kracht te hebben, maar ik weet wat je bedoeld. Ik zag eens een Nederlandse presentatrice, ben haar naam vergeen, ze deed vroeger eigen huis en tuin ofzo, en rijdt ook. Toen had ik echt zoiets van die waait nog van haar paard af als ze in galop gaat.
Ik snap niet hoe zoiets op TV mag verschijnen. Sterker nog, dat ze aantrekkelijk gevonden wordt.

Vroeger maakten we grapjes over Penny de Jager uit Toppop. Die noemden we Penny te mager. Maar tegenwoordig zou die nog vol zijn, vergeleken die gratenpakhuizen die je nu op TV ziet.
http://members.lycos.nl/poph/archief/jager1.gif

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:46

pharagirlke schreef:
dus de winkels moeten zich ook meer richten op maatje 38?

In dat geval ga ik het met mijn 34 dus nog moeilijker krijgen om fatsoenlijke broeken te vinden Scheve mond

Ik heb maat 40 of maat 42 en ik heb moeite om broeken voor mezelf te vinden, maar ook leuke t shirts. Want die worden er alleen in "kindermaten" verkocht. Mensen als jij kunnen in het merk Vero Moda heel leuke kleren vinden. MAar ik niet.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:11

Jammer. Tis natuurlijk niet goed dat mensen die model willen worden / modellen bewonderen een eetstoornis ontwikkelen maar voor de echte designersmodewereld hou ik eerlijk gezegd wel van iemand op de catwalk met maat 34. Het zal vast wel ongezond zijn maar dat is mijn probleem dan niet.
Voor blaadjes als de Wehkamp e.d. interesseert het me geen hol Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:49

Zoals Paraat al aangeeft op de vorige pagina, Haute Couture is inderdaad een 'kunstvorm' en geen realiteit. Dat verschil is overduidelijk en daar moet eenieder zich van bewust zijn.

Wat ik mij afvraag m.b.t. het ongezond/uitgemergeld eruit zien van mannequins, hoe zit dat met de invloed van drugs in dat wereldje?

(ik weet er niks van hoor, ik dacht daar opeens aan)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 17:35

Ze worden/blijven vaak mager door drugsgebruik, speed met name.
Een model heeft eens gezegd dat er geen model is dat niet stoned over de catwalk gaat. Dat gaat misschien niet op voor alle modellen, maar wel voor die in de wereld waarin zij zich begaf.

Ik zou trouwens ook wel weer een gracieus glimlachend model willen zien, ipv een type dat kijkt of ze citroenen heeft gegeten en stampt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 17:41

pharagirlke schreef:
dus de winkels moeten zich ook meer richten op maatje 38?

In dat geval ga ik het met mijn 34 dus nog moeilijker krijgen om fatsoenlijke broeken te vinden Scheve mond

Ik had vroeger, voor de scharminkelmode, ook 34 en moest dus naar de kinderafdeleing, maar dat ging slecht met tops, want had wel boezem. Ik kon bij welhkamp wel eens slagen. Ik vond toch altijd wel wat, want ging toch wel gekleed. Haha!
Tegenwoordig zullen er heus wel winkels blijven bestaan die kleine maten blijven verkopen, net zoals ze winkels hebben waar ze grote maten verkopen.
Alleen gaan ze niet doen alsof maat 34 de gemiddelde maat is.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:56

Vind het wel goed dat ze aangeven dat hoe dunner niet hoe mooier of beter is. Maar slank zijn is toch wel iets mooier in halfnaakte 'haute couture' Haha! Vind de actie van Dove ook erg goed trouwens! Een gevulde maat 36 of 38 vind ik ook mooier! Hoop wel dat maat 34 gewoon in de winkels blijft en dat 'anorexia' meisjes straks niet nog erger worden aangekeken. Krijg nu al elke dag het verwijt dat ik aan anorexia lijd... Ze zouden eens moeten zien wat ik naar binnen werk! Jammer dat we nog steeds normer moeten stellen voor mooi of niet. Vroeger was alleen moddervet mooi, tegenwoordig superslank, wanneer zijn we allemaal mooi??

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:49

Desiree schreef:
Ik heb maat 40 of maat 42 en ik heb moeite om broeken voor mezelf te vinden, maar ook leuke t shirts. Want die worden er alleen in "kindermaten" verkocht. Mensen als jij kunnen in het merk Vero Moda heel leuke kleren vinden. MAar ik niet.

Dat klopt, als ik met maat 36 bij H&M soms al een L moet kopen qua truitjes, dan vraag ik me af, wat blijft er over als je steviger bent?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:52

Albertine_N schreef:
Desiree schreef:

Dat klopt, als ik met maat 36 bij H&M soms al een L moet kopen qua truitjes, dan vraag ik me af, wat blijft er over als je steviger bent?

helemaal mee eens. Bij ons is er een winkel waar 38 xl large is. Hallo is niet echt normaal Ziek

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:56

goede zaak dit Ja
Ik vind dat de gedachte over wat mooi is eens aangepast moet worden. Bij ons school lopen ook heel veel meisjes in veeeelste kleine broeken. Maar ze móéten pérse het maatje 34 aan hebben.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:35

Ik ben nu 39 en krijg eindelijk een beetje vet op mijn buik Haha! Haha! Haha! en de welbekende lovehendels Tong uitsteken .
Vanaf mijn 15 jaar hetzelfde gewicht lees 50 kilo ben ook maar een kleintje Knipoog .Dus maatje 34 en soms leuke shirts van de kinder H en M .

Gelukkig niet bottig heb een paar flinke kuiten Knipoog maar slank zo ook de rest van mijn familie.

Maar de extreem magere modellen kan ik niet mooi vinden dus wat mij betreft een goede aktie wat Spanje betreft.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:43

Goede actie hoor, die graatmagere modellen zijn zowiezo niet mooi, en ook geen goed voorbeeld.
En tuurlijk zitten er meiden tussen die er niks aan kunnen doen, maar die zullen er ook niet ziek uitzien, die hebben gewoon een gezond kleurtje etc.

Iedereen denkt tegenwoordig dat alleen dun mooi is (ik zelf ook een beetje merk ik), maar waarom zou dik lelijk zijn?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:05

Goeie actie! Ik vind het ook echt geen gezicht van die wandelende skeletten...
Tja het is l*llig als je wel van jezelf maat 34 hebt en gewoon niet aankomt. Maar als je bijvoorbeeld maat 42 hebt en dat gewoon je lichaamsbouw enzo is, kan je ook geen model worden..
Dus dan maar een gemiddelde nemen vind ik de beste oplossing.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:12

Ik vind het ook een goed plan. Dan help je idd misschien wel om het beeld dat meisjes hebben, dus dun en mooi, uit de wereld. Kijk, als je mooi wilt zijn, dat is nog gewoon te doen. Maar als je dun wilt zijn gaan meisjes daar vaak zooo extreem in mee, dat je idd anorexia krijgt. Ik vind het een goed plan.
GRoetjs, mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:19

Heel goed.
Mooie slanke meisjes op de catwalk oke.
Maar die wandelende lijkjes, brrr.

Ik hoop dat er daardoor ook onde de jonge meiden in Nederland minder anorexia voor zal gaan komen.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:29

Lisa_Melody schreef:
Tja het is l*llig als je wel van jezelf maat 34 hebt en gewoon niet aankomt.

Nou ik heb van mezelf maat 32. 34 is gewoon echt te groot en er is niks l*lligs aan...
Voel me prima zo, zie er goed en gezond uit.. zou er ook niet voor kiezen om, bijvoorbeeld via een dieet, dikker te worden..

Eet wat ik wil en voel me gelukkig met mijn maatje 32

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:37

hm ik denk dat er zo nog meer overgewicht komt in Nederland want wie weet word dik zijn nog een keer mode

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:38

amberp schreef:
Lisa_Melody schreef:
Tja het is l*llig als je wel van jezelf maat 34 hebt en gewoon niet aankomt.

Nou ik heb van mezelf maat 32. 34 is gewoon echt te groot en er is niks l*lligs aan...
Voel me prima zo, zie er goed en gezond uit.. zou er ook niet voor kiezen om, bijvoorbeeld via een dieet, dikker te worden..

Eet wat ik wil en voel me gelukkig met mijn maatje 32

Ik bedoel dat het banketstaaf is als je model bent met maat 34/32 ofzo, en je jezelf niet uithongert, maar nu wel opeens geweigerd wordt op modeshows..

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:46

ok op die manier.. Clown

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:47

ik hoop dus niet dat ze dan op een of ander moment helemaal geen 32/34 enzo meer verkopen, anders kan ik dus niet meer aan kleren komen Verdrietig ik ben nog maar 14 ok, maar heb maat 34 meestal, en kinderkleren zitten gewoon niet meer, op de ene plaats zijn ze te groot en dan een stukje verderop te klein... Rolleyes maar ok, ik hoop ooit nog eens 1 of 2 maten groter te krijgen, want dit vind ik niks, ik "vreet" ook nog eens dat niet meer normaal is en kom niks aan... weeg by the way 43 kilo en ben 1.65...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:21

Als 14 jarige kan er nog heel veel gaan veranderen in je bouw.

En jij hebt een gezond gewicht bij je lengte

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:25

runningkawa schreef:
Als 14 jarige kan er nog heel veel gaan veranderen in je bouw.

En jij hebt een gezond gewicht bij je lengte

ja daar heb je wel gelijk in, en groeien doe ik gelukkig niet meer, dus alle kilotjes komen in de breedte iniedergeval Lachen ach... als ik maat 36/38 heb ben ik tevreden hahah

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:34

Je bent veertien en je groeit niet meer? Ik ben zestien en groei nog?