Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:35

KiWiKo schreef:
extreme katholieken., protestanten, christelijke plegen ook geen aanslagen .............

Duh,

Niet moslims .. maar extreme moslims.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:37

KiWiKo schreef:
extreme katholieken., protestanten, christelijke plegen ook geen aanslagen .............

Niet op de manier; ''ik plak een bom op mijn lichaam en loop blauwhelmen tegemoet'', maar op andere manieren vind ik de uitingen van 'extreem katholieken, protestanten, etc' ook kwalijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:40

ik moet zeggen dat ze de laatste tijd geen vliegtuigen opgeblazen hebben, geen treinen ook......... maargoed kan het helemaal mis hebben hoor Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:42

KiWiKo schreef:
ik moet zeggen dat ze de laatste tijd geen vliegtuigen opgeblazen hebben, geen treinen ook......... maargoed kan het helemaal mis hebben hoor Haha!

Er zijn alleen maar 1.000.000 soa's verspreid, 1000'den mensen aan HIV overleden, tientallen kindertjes misbruikt door katholieke priesters, etc, etc, etc. Het is misschien geen 'eenmalige ontploffing', maar minstens net zo ernstig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:45

en dat gebeurd in de moslim wereld niet Haha! Haha! Haha!

Soa's verspreiden zich door onveilige sex, en dan vooral sex met meerdere partners (ik snap trouwens helemaal niet wat dit met aanslagen te maken heeft, maargoed ik ben blonT)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:47

KiWiKo schreef:

Soa's verspreiden zich door onveilige sex, en dan vooral sex met meerdere partners (ik snap trouwens helemaal niet wat dit met aanslagen te maken heeft, maargoed ik ben blonT)

Het gaat er om dat we nu doen alsof de paus heilig is (haha klinkt wel leuk zo.. wel iets wat hij wil gaan bereiken natuurlijk over 2 eeuwen ofzo. Paus.. bla bla heilig verklaard). En dat is niet zo, de gehele kerk overigens niet.

En uhm sex met meerdere partners is in de moslim wereld nou niet echt aan de orde van de dag. Niet zoals in europa in iedergeval.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:49

KiWiKo schreef:

Ik probeer een vergelijking tussen de 'extremere vormen' van het geloof te maken (met name die van het Christendom en de Islam).
De RKK verbied het gebruik van voorbehoedsmiddelen, waardoor er jaarlijks miljoenen mensen sterven. Dit aantal ligt vele malen hoger dan de mensen die d.m.v. aanslagen om het leven komen.
Even voor de duidelijkheid; ik vind het beiden even slecht.
Snap je het nu KiWiKo? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:05

het geen condoomgebruik is niet echt de oorzaak van de besmetting Haha! Haha! het is meer het in de wijde wereld rond.****** Haha! Haha!

en diezelfde kerk die condoomgebruik verbied, verbied ook overspel Haha! Haha!

maar nu snap ik het inderdaad een heel stuk beter Haha! alleen is het hebben, en dus het risico lopen op.... bij sex een heel stuk gewilliger dan neerstorten in een vliegtuig Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:18

KiWiKo schreef:
het geen condoomgebruik is niet echt de oorzaak van de besmetting Haha! Haha! het is meer het in de wijde wereld rond.****** Haha! Haha!

maar nu snap ik het inderdaad een heel stuk beter Haha! alleen is het hebben, en dus het risico lopen op.... bij sex een heel stuk gewilliger dan neerstorten in een vliegtuig Haha!

Jah natuurlijk, maar in je huis zitten en een bom op je harses krijgen.. doe je volgens mij ook niet echt vrijwillig.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:20

KiWiKo schreef:

Als ik daar zin in heb zal ik nog wel eens de statistieken voor je zoeken. Ik kan je verzekeren dat het niet komt door overspel. Dat rond ****** zonder is geen probleem (ivm soa's dan) zolang je voorbehoedsmiddelen gebruikt. Helaas verhindert de RKK het verspreiden van voorbehoedsmiddelen, waardoor ziektes de vrije hand hebben.
Een groot deel van de bevolking in bv. Afrika heeft hieronder te lijden.
Wat Whiz al zei; ''de paus is niet heilig''.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:07

Over het 'geen aanslagen' plegen is het interessant om eens te bekijken hoe bepaalde (Christelijke) pro-life-actiegroepen hun punt ondersteunen (jawel, met moorden en aanslagen!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:08

volgens mij al een aantal jaren niet mee Haha! Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:09

KiWiKo schreef:
volgens mij al een aantal jaren niet mee Haha! Haha!

Niet alles komt op het nieuws Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:10

zal Haha! maar als er een vliegtuig een gebouw invliegt dan komt dat toch echt op het nieuws, of andersinds terroristische aanslagen komen toch echt in het nieuws......... hoe lang is Ierland wel niet in het nieuws geweest?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:26

Kiwiko: het aantal aanslagen is gelukkig inderdaad flink afgenomen, maar we hebben het hier over recente geschiedenis, een paar jaar geleden nog maar. Kortom: ook extreme Christenen gaan soms zo ver.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:30

In Ierland leven protestanten en katholieken nog steeds achter verschillende hoge muren KiWiKo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:31

Is zo, maar hun hebben ondertussen ingezien dat geweld niet werkt Haha! Haha! nou de moslims nog, en wie weet hebben we dan ooit nog eens een rustige aardkloot

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:57

KiWiKo schreef:
Is zo, maar hun hebben ondertussen ingezien dat geweld niet werkt Haha! Haha! nou de moslims nog, en wie weet hebben we dan ooit nog eens een rustige aardkloot

Dat is zeker niet waar! En met Amerika en de roep om 'harder op te treden' (juist ook richting moslims) is dat duidelijk genoeg geillustreerd denk ik Lachen

/Edit: dit slaat op de groep christenen / westerse wereld als geheel, in het geval van Noord-Ierland is er inderdaad wel een vreedzame oplossing gekomen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:50

Maar is het nu echt vrede in Ierland?? Daar was toch ook wel een vorm van extremisme. Alleen op beknopte schaal vergeleken met wat we te zien krijgen van extremen in de Moslim wereld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:54

amerikanen reken ik zeker tot een onderontwikkelde samenleving Haha! Haha!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:07

Bij de moslims zitten al sinds het begin terroristen, om te beginnen al Mohammed zelf (nu hoor ik zeker een dreigbrief te krijgen wegens het beledigen van de profeet Clown )
En natuurlijk zitten er bij die andere godsdiensten evengoed extremisten. Extreem is nooit goed; niet in de politiek, niet in godsdiensten, niet in eetgewoonten, simpelweg nooit.

Tja, 'vrede' in Ierland is een beetje een raar woord, er is wel een staakt-het-vuren achtig iets, maar ze zijn nog steeds niet blij met elkaar hoor Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:10

er is geen vrede in Ierland........... maar er is wel iets meer rust, en dat is goed Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:21

Lidewijke schreef:
Bij de moslims zitten al sinds het begin terroristen, om te beginnen al Mohammed zelf (nu hoor ik zeker een dreigbrief te krijgen wegens het beledigen van de profeet Clown )
En natuurlijk zitten er bij die andere godsdiensten evengoed extremisten. Extreem is nooit goed; niet in de politiek, niet in godsdiensten, niet in eetgewoonten, simpelweg nooit.

Tja, 'vrede' in Ierland is een beetje een raar woord, er is wel een staakt-het-vuren achtig iets, maar ze zijn nog steeds niet blij met elkaar hoor Knipoog

PFFFFFFFFF en wat waren de christenen in den beginnen dan?? Nonnetjes?? Uh. Heksen op de brandstapel, Oorlogvoeren uit de naam van god, moorden plegen voor de kerk. Ketters (anders denkende) ophangen. Armen leden honger .. en de mensen van de kerk met hun kont op fluwelen kussentjes....(oh wacht even dat is nog steeds zo) en etc etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:22

ik wou net zeggen de christenen konden er ook wat van in hun tijd hoor Haha! Haha!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:49

Weet ik ook wel Knipoog de Boeddhisten zijn ook lang niet zo vredelievend hoor, maar dat heeft hier nu niet veel mee te maken Tong uitsteken