Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:32

Justy schreef:
Ik denk niet dat Minister Donner dit persoonlijk een toelaatbaar idee vindt, hij zegt alleen dat als 2/3 van de Nederlandse bevolking (ruim 10 miljoen mensen!) hier voorstander van zou zijn, dat het dan mogelijk zou moeten zijn de sharia in te voeren.

En ik denk niet dat we er op korte (of langere) termijn bang voor hoeven te zijn dat dat zal gebeuren Knipoog

Nee dan begint er meteen een burger oorlog en / of alle niet islamiten emigreren naar een ander land toe

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:35

DAn worden de autochtone nederlanders asielzoekers. Verjaagd uit eigen land.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:24

Dieuwke1989 schreef:
Volgens mij lezen heel veel mensen alleen 'iets over donner en de invoering van de islamitische wetgeving' en gaat men vervolgens lopen stressen dat de islamitische wetgeving ingevoerd gaat worden! Wordt wakker, het gaat hier over 2/3 van de Nederlandse bevolking! Alsof dit er ooit door zou komen.

Volgens mij is alleen het woordje 'Islam' tegenwoordig al voldoende voor een hoop stress. Clown

Dieuwke1989 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een nutteloos topic. Dit is toch geen nieuws? In iedere democratie kan dit.

Precies. Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 01:46

Het merendeel van de Nederlanders is opgevoed in de joods-christelijke traditie, dat wil toch niet zeggen dat wij allemaal een op het partijprogramma van de SGP georiënteerde grondwet willen hebben. Zelfs al zou 2/3 van de Nederlanders ooit van islamitische achtergrond blijken te zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat zij allemaal op de sharia zitten te wachten.

Dit punt is door Donner aangehaald als voorbeeld bij een betoog hoe democratie en grondwetswijzigingen werken en is puur theoretisch.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:42

alsof 10 miljoen nederlanders zo'n wetgeving zouden willen!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:47

Achjoh waar kan je je druk om maken zeg! Clown Alsof dit ooit gaat lukken. Clown

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:47

Die kerel is stapelgek.
En dan is tie ook nog minister van JUSTITIE??? Verward

Hahaha, wel leuke reactie van Wilders!
Of Donner wel volledig bij bewustzijn was toen hij die uitspraken deed.
Ik vraag t me ook af!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:52

Zijn opmerking klopt anders als een bus. Hoe zou jij onze democratie willen aanpassen dan?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:55

Wat bedoel je precies, qua straffen enz?
Wat betreft die kledingdracht niet, ik zie mezelf al!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:01

Ik quote mezelf even uit een ander topic:
Citaat:
Alle waarde-oordelen m.b.t. de sharia zijn totaal niet relevant, dat mensen dat nou niet snappen!

Waar het om ging is dat binnen een democratie de meerderheid telt. Dit was gewoon een voorbeeld, hij had net zo goed kunnen zeggen 'als 2/3e van de bevolking een dictator aan de macht wil dan is dat mogelijk'.

Overigens; hoe zou jij dan zien dat onze democratie veranderd moet worden zodat zulke dingen niet mogelijk zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:02

Waarom heeft hij juist dit gezegd, en niet iets wat minder 'gevoelig' ligt? Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:10

Omdat je geen duideljker voorbeeld kunt geven dan dit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:11

En je hebt t hele land aan t praten Ja

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:12

Citaat:
Donner waarschuwt CDA tegen islamofobie

12 september 2006

Minister Piet Hein Donner van Justitie bekritiseert politici die na de aanslag op de Twin Towers een godsdienstoorlog tegen de islam wilden voeren. Hij doet dat in een interview dat is opgenomen in het boek 'Het land van haat en nijd'. Hoe Nederland radicaal veranderde' van Margalith Kleijwegt en Max van Weezel (uitgeverij Balans).
Terrorisme en radicalisering moeten worden bestreden maar de islam als nieuwe zuil moet met open armen in Nederland worden verwelkomd, vindt Donner.

Over Rita Verdonk, minister van Vreemdelingenzaken op het zelfde departement, zegt hij: 'Vraag me niet te oordelen over een collega-minister. Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Be reasonable, do it our way. Dat is niet mijn benadering.'

Donner zou het toejuichen als iemand als AEL-leider Abou Jahjah in het Nederlandse parlement werd gekozen: 'Wat dreigt, is een gewelddadige confrontatie buiten de regels van het democratisch rechtsbestel om. Dat moeten we vervangen door een democratisch treffen binnen het bestel. Zo'n Abou Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland! Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims. Wat hij wil bereiken, doet hij door met anderen samen te werken. Zo zou het in een pluriforme democratie moeten gaan.'

De minister is het oneens met CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen die de vrees uitsprak dat in sommige stadswijken de sharia (de islamitische wet) zou kunnen worden ingevoerd. Donner: 'Het moet mogelijk zijn dat moslimgroeperingen langs democratische weg aan de macht komen. Iedere burger mag beargumenteren waarom de wet moet worden veranderd. Als hij zich ondertussen maar wel aan de wet houdt. Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie.'

Het vraaggesprek met Donner verschijnt deze week ook in Vrij Nederland.

Bron: http://www.vn.nl/vn/show/id=66477

Een vraaggesprek dus, dat zegt al genoeg toch? De Islam en alles wat daarbij hoort scoort nou eenmaal lekker, zo'n interviewer is niet gek.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:13

Poeh dat is al niet wat zeg!
Donner heeft misschien een wat 'ongelukkige' voorbeeld uitgekozen, maar het is inderdaad een voorbeeld van democratie.
Toch ben ik benieuwd of 2/3 inderdaad zo'n wetgeving zou willen.
Er staan een aantal dingen bij waar ik me wel wat ik kan vinden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:13

Slechte zaak dat een minister als Donner met een voorbeeldfunctie dit als een voorbeeld kan opperen. Dit voorbeeld kan overigens zelfs in een democratie onmogelijk waar worden gemaakt aangezien de Islamitische wetgeving op heel veel punten juist in strijd zijn met de democratie. Dus op het moment dat democratisch besloten wordt dat deze 'wet' ingevoerd moet worden is er al geen sprake meer van een democratie. Dus dit voorbeeld is een zeer slecht voorbeeld wat zelfs in de die situatie van 2/3 van nederland een onmogelijke actie is. Al met al een zeer slechte uitspraak van iemand met zo'n voorbeeld functie.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:18

Maar dat maakt het ook verwarrend. Want het volk mag beslissen of zo'n wet er komt, dat is democratie, maar de wet zelf heeft helemaal niets met democratie te maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:33

Inderdaad Vanessa dus er is helemaal niet aan de orde dat het volk mag stemmen. Een mogelijkheid voor de Sharia is niet eens aan de orde dus men zal er ook nooit over kunnen / stemmen omdat het t.a.t. in strijd is met het welzijn van de mens. Daarom is zo'n voorbeeld van Donner ook absoluut onacceptabel.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:51

Merilyn schreef:
Inderdaad Vanessa dus er is helemaal niet aan de orde dat het volk mag stemmen. Een mogelijkheid voor de Sharia is niet eens aan de orde dus men zal er ook nooit over kunnen / stemmen omdat het t.a.t. in strijd is met het welzijn van de mens. Daarom is zo'n voorbeeld van Donner ook absoluut onacceptabel.

Hij heeft wel een goede manier gevonden om de bevolking aan het praten te weten krijgen Haha!
Wat zo'n mannetje allemaal wel niet teweeg kan brengen zeg!
Maar het is wel goed om na te denken hoe democratie nou allemaal met zich mee brengt, zo zaligmakend is het dus niet altijd.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:54

Democracy isn't perfect, I just don't know a better system."

Winston Churchill

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:14

Zou er wel een betere systeem bestaan? Is democratie toch stiekem wel het beste wat je kunt hebben?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:21

Ik ben blij dat onze democratie systemen als de Sharia als onmogelijk beschouwen Knipoog

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:29

Vanessa24 schreef:
Maar dat maakt het ook verwarrend. Want het volk mag beslissen of zo'n wet er komt, dat is democratie, maar de wet zelf heeft helemaal niets met democratie te maken.

Klopt Lachen Daarom moeten de mensen die instemmen met deze wet eerst toch heel goed weten wat het inhoud!

Dan hopen we maar dat de meerderheid in ons land geen islamitische gedachten heeft Knipoog

Gevolg hiervan is wel weer dat we een nog grotere haat krijgen tegen de moslims met uitspraken als:
"er mogen niet meer moslims in ons land, want dalijk hebben zij de meerderheid en wordt nederland een moslimland met een islamtische wetgeving".

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:19

Iedereen die hier zegt dat donner op zn achterhoogd is gevallen: Moeten we er dan maar een dictatuur van maken? Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat het rechtssysteem ooit op eerlijke wijze wordt verandert.

Wat een loze discussie weer. Dit is gewoon hoe iedere democratie in elkaar zit.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:21

Ze moesten eigenljk eens stoppen met het vereenzelvigen van de sharia en de islam. De een is wel met het ander verbonden maar niet vice versa.