lies schreef:Desiree schreef:Integreren hoeft niet van 2 kanten te komen. Vanuit de andere cultuur heet dat integreren. VAnuit de bestaande cultuur heet dat laten en accepteren. MAar dat wil niet zeggen dat men ALLES moet accepteren omdat de ander niet integreert.
Integreren betekent aan beide kanten water bij de wijn doen. In mijn ogen wil het grootste deel van Nederland (allochtoon en autochtoon) dit gewoonweg niet.
Integreren is dat je je aanpast aan de plaatselijke cultuur. NIet andersom. Natuurlijk moet er wel begrip zijn en wat water bij de wijn worden gedaan, maar dat mga niet betekenen dat de plaatselijke cultuur verloochend wordt.
Kijk eens wat Russel hieronder neerzet:
russel schreef:Ik heb altijd veel met surinamers/indonesiers/hindoestanen gewerkt en dat voelt anders, altijd dikke pret, gezellig, niks geen discriminatie, maar met onze islamitsche medeburger heb ik dat gevoel niet. Lijkt alsof als ze naar mij kijken ik het kritiek of de vunzigheid in de lucht voel hangen. Ik voel mij echt niet geaccepteerd door hun. Het geloof laat hun gewoon keer op keer anders zijn dan wij. De verwestersde moslim valt niet eens meer op in onze samenleving en die zijn er genoeg. Maar ook zij storen zich aan hun wijze van profileren, denken, kleden en manier van leven in deze tijd.
40% VEERTIG PROCENT van de marokkaanse jongeren is tegen het westen! WAter bij de wijn doen.......
DAt ze maar geljk terug worden gezet naar land van herkomst! Ze passen hier niet, ze passen zich niet aan! Willen ze ook niet.