Docente weigert mannen hand te geven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Docente weigert mannen hand te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:14

Desiree schreef:
Integreren hoeft niet van 2 kanten te komen. Vanuit de andere cultuur heet dat integreren. VAnuit de bestaande cultuur heet dat laten en accepteren. MAar dat wil niet zeggen dat men ALLES moet accepteren omdat de ander niet integreert.

Integreren betekent aan beide kanten water bij de wijn doen. In mijn ogen wil het grootste deel van Nederland (allochtoon en autochtoon) dit gewoonweg niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:38

Ik denk dat dat wel meevalt hoor, er is genoeg voor deze mensen om zich ook hier thuis te voelen, niets is hier verboden wat ze zelf graag zouden willen, alleen bepaalde te ver gaande dingen, zoals bv ritueel slachten op balkon. Ze hebben hun kerken, hun scholen, hun buurhuizen, hun mentoren, vertalingen in hun taal betreffende officiele zaken, praatgroepen in de media waar ze van zich kunnen laten horen, ze kunnen zich kleden zoals ze willen, maar idd geen hoofddoekje op bepaalde scholen, geen burka in de schoolbanken. Wat wordt er niet van ze getolereerd dan? Wat willen we niet? We willen niet met ze mee doen, maar mag ik dat zelf bepalen? Krijg ik ooit zulke buren en ze blijken aardig te zijn en ik kom bij ze over de vloer, dan bepaal ik zelf hoever ik met ze mee doe, maar als ze hier zijn, op straat in de winkel, mag ik dan bij mijzelf blijven?? Moet het straatbeeld, de media, het onderwijs, de cultuur, de maatschappij steeds om hun draaien? Ik wil nu als middelbare oudere jongere ook wel eens wat aandacht van deze maatschappij. Ik hoor er ook bij, maar als ik om mij heen kijk, ben ik al passe, moet toch mijn steentje bijdragen, wordt van mij verwacht anders krijg ik kritiek. Maar ik wil ook wat...... Vork

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:49

Russel, jij hoort toch ook wel om je heen dat heel veel mensen het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn, dat er islamitische scholen zijn, dat ze in hun eigen taal communiceren, etc? Het gaat er niet om dat er genoeg voorzieningen zijn, want die zijn er wel. Alleen acceptatie vanuit de maatschappij zelf, die is er imo maar heel weinig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:53

Die acceptatie is er heus wel, maar ook daar wordt alleen naar het negatieve geluisterd...
Het feit dat het er allemaal is, zegt toch al genoeg? Maar ik hoor ook wel dat men nog 'meer meer meer' wil.. waar houdt t op dan? En dan kan ik me voorstellen dat mensen dat niet accepteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:55

Maar Lies, weinig acceptatie van die mensen naar ons is er ook hoor. Ik woon nu heel landelijk en hier zijn veel voorzieningen voor die mensen en zij hokken alleen met elkaar. De vrouwen kijken je op deze warme dagen van een afstand afkeurend aan. Is niet iets wat motiveerd om kontakt te maken, als ik naar ze toe zou lopen voor een praatje, hebben ze daar echt geen behoefte aan.

Weinig tolerantie vanuit die cultuur naar ons toe. Van mij mogen ze alles hebben hoor, ik woon vlak bij de Efteling en als ik de anton piek torens van de moskee zie, denk ik altijd, he bijna thuis Haha! Haha! .

Ik heb altijd veel met surinamers/indonesiers/hindoestanen gewerkt en dat voelt anders, altijd dikke pret, gezellig, niks geen discriminatie, maar met onze islamitsche medeburger heb ik dat gevoel niet. Lijkt alsof als ze naar mij kijken ik het kritiek of de vunzigheid in de lucht voel hangen. Ik voel mij echt niet geaccepteerd door hun. Het geloof laat hun gewoon keer op keer anders zijn dan wij. De verwestersde moslim valt niet eens meer op in onze samenleving en die zijn er genoeg. Maar ook zij storen zich aan hun wijze van profileren, denken, kleden en manier van leven in deze tijd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:04

lies schreef:
Desiree schreef:
Integreren hoeft niet van 2 kanten te komen. Vanuit de andere cultuur heet dat integreren. VAnuit de bestaande cultuur heet dat laten en accepteren. MAar dat wil niet zeggen dat men ALLES moet accepteren omdat de ander niet integreert.

Integreren betekent aan beide kanten water bij de wijn doen. In mijn ogen wil het grootste deel van Nederland (allochtoon en autochtoon) dit gewoonweg niet.

Integreren is dat je je aanpast aan de plaatselijke cultuur. NIet andersom. Natuurlijk moet er wel begrip zijn en wat water bij de wijn worden gedaan, maar dat mga niet betekenen dat de plaatselijke cultuur verloochend wordt.
Kijk eens wat Russel hieronder neerzet:
russel schreef:
Ik heb altijd veel met surinamers/indonesiers/hindoestanen gewerkt en dat voelt anders, altijd dikke pret, gezellig, niks geen discriminatie, maar met onze islamitsche medeburger heb ik dat gevoel niet. Lijkt alsof als ze naar mij kijken ik het kritiek of de vunzigheid in de lucht voel hangen. Ik voel mij echt niet geaccepteerd door hun. Het geloof laat hun gewoon keer op keer anders zijn dan wij. De verwestersde moslim valt niet eens meer op in onze samenleving en die zijn er genoeg. Maar ook zij storen zich aan hun wijze van profileren, denken, kleden en manier van leven in deze tijd.

40% VEERTIG PROCENT van de marokkaanse jongeren is tegen het westen! WAter bij de wijn doen.......
DAt ze maar geljk terug worden gezet naar land van herkomst! Ze passen hier niet, ze passen zich niet aan! Willen ze ook niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:08

Dat is zo, ik vind dat het van beide kanten niet best gaat.
Ik heb overigens in mijn buurt wel andere ervaringen, hoewel ik weet dat het niet echt representatief is. Mijn Turkse buren kijken mij echt niet vreemd aan als ik in een rokje loop, bv. Ik weet dat ik daar welkom ben, ook al ben ik heel anders dan zij.

Cer, het feit dat het er allemaal is, komt niet vanuit de maatschappij, maar vanuit de regering. Als je nu hoort hoeveel mensen Wilders willen gaan stemmen, dan is blijkbaar een heel groot deel van Nederland het niet eens met die dingen die er zijn voor allochtonen.
Het hele programma van Wilders staat vol met het woord Islam.

Wat bedoel je met 'meer, meer, meer'? Wat wil men dan?

edit; bovenste stuk was een reactie op russel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:13

Joh, er zijn een hoop mensen met islamtische afkomst die zich gewoon aanpassen en waar je geen problemen mee hebt en die de westerse cultuur ook niet veroordelen. MAar over die mensen hebben we het ook niet. WAarom zouden ze niet geaccepteerd worden? Sja, natuurlijk een paar bekrompen figuren zullen er niet voor open staan maar die zul je altijd houden.

Het gaat nu over iemand die de islam zover doorvoert dat ze het nodig vind handen geven met mannen te weigeren. Met die houding past ze niet in deze maatschappij. En het zijn de RADICALE islamieten de de standpunten van WIlders veroorzaken en waarvan ik het vind dat die maatregelen nodig zijn. Ik denk dat de gematigde moslims er nauwelijks last van zullen hebben.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-09-06 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:13

Desiree schreef:
Integreren is dat je je aanpast aan de plaatselijke cultuur. NIet andersom. Natuurlijk moet er wel begrip zijn en wat water bij de wijn worden gedaan, maar dat mga niet betekenen dat de plaatselijke cultuur verloochend wordt.
Kijk eens wat Russel hieronder neerzet:
russel schreef:

40% VEERTIG PROCENT van de marokkaanse jongeren is tegen het westen! WAter bij de wijn doen.......
DAt ze maar geljk terug worden gezet naar land van herkomst! Ze passen hier niet, ze passen zich niet aan! Willen ze ook niet.

www.VanDale.nl schreef:
in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

Imo moet dat dus van twee kanten komen.

Wat betreft die 40%, hoe weet je dat?
Nederland is over het algemeen toch wel hun land van herkomst hoor.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:15

Ik vind het belachelijk wat die school doet.Gewoon ontslaan omdat ze de mannen geen handen geeft!!!

Je weet niet wat er in de vakantie met die vrouw gebeurt is,iedereen roept dat ze zich maar moet aanpassen maar weet de ballen ervan WAAROM ze het niet doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:17

lies schreef:

Jammer dat er veel jongeren zo antinederland zijn. Zij voelen het niet als hun land. Waarom voelt een amerikaan het wel zo. Wij hebben het hier stukken beter dan de gemiddelde amerikaan en toch zijn zij zo trots.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:36

lies schreef:

Imo moet dat dus van twee kanten komen.

Helaas kon ik weer eens een keer niet antwoorden. Bokt liet het WEER afweten!

Dit heeft onlangs in de krant gestaan, van die 40%. En tjsa, van hun kant komt er ook niets.
En je kunt nu wel zeggen dat Nederland hun land van herkomst is, maar zo kijken ze er ZELF niet tegen aan. Hun hart en hun roots liggen ergens anders.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:29

russel schreef:
lies schreef:

Jammer dat er veel jongeren zo antinederland zijn. Zij voelen het niet als hun land. Waarom voelt een amerikaan het wel zo. Wij hebben het hier stukken beter dan de gemiddelde amerikaan en toch zijn zij zo trots.

Pas geleden heb ik op tv gezien hoe islamieten in Amerika zich aanpasten. In Amerika gaat het veel gemoedelijker, ze willen Amerikaan worden, ze spreken zo snel mogelijk de taal en doen mee met de gebruiken. Waarom is het in Nederland dan zo moeilijk? Wat maakt Nederland zo anders dan Amerika?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:43

Toch vind ik dat de aanpassing van hun kant moet komen en niet van de onze! Ik vind het onze dat er verwacht wordt dat wij ons gaan aanpassen. Waarom?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 09:44

Hebben jullie de statement van minister Donner al gehoord?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:39

Ja en die komt ook niet echt als een verrassing. Ik zou denken dat iedereen wel begreep dat het een puur hypothetische stelling was.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:40

Hij heeft hem alweer ingetrokken (gelukkig). Hypothetisch, of niet ik vond het een vreselijke 'opmerking'

Update (niet over het handje schudden):

Citaat:
CDA wil verbod op shariapartij en pedopartij

Uitgegeven: 14 september 2006 11:15
Laatst gewijzigd: 14 september 2006 11:24
DEN HAAG - Het CDA wil een verbod op alle politieke partijen die de huidige rechtsorde omver willen werpen of waarvan de opvattingen daartegen indruisen. Dat geldt bijvoorbeeld voor een partij die de sharia (islamitische wetgeving) wil invoeren, maar ook voor de pedofielenpartij of een neofascistische partij.

Kamerlid Sybrand van Haersma Buma van de regeringspartij zei dat donderdag voorafgaande aan het spoeddebat over de uitspraken van CDA-minister Piet Hein Donner (Justitie) over de sharia. Volgens de CDA-fractie is er in onze samenleving geen plaats voor partijen waarvan de ideeën onvermijdelijk leiden tot strafbare feiten of ertoe leiden dat onze democratische rechtsorde terzijde wordt geschoven.

Ophef

In de afgelopen dagen ontstond vooral in de Kamer veel ophef over de uitlatingen van Donner. Als twee derde van de Nederlanders de sharia zou willen invoeren, moet dat volgens hem mogelijk zijn. Na de kritiek benadrukte Donner dat hij een eventuele invoering van de sharia "volstrekt verwerpelijk acht" en "in strijd met alle fundamentele waarden en normen die wij in Nederland kennen".

Rechtsorde

De sharia druist volgens Donner in tegen onze rechtsorde. Hij zou zo'n stelsel altijd bestrijden. Hij zei bovendien dat zijn uitspraken een "louter theoretische gedachteoefening" betroffen. Hij betreurt het als daarover misverstand is ontstaan.

Wilders

Kamerlid Geert Wilders zal een motie van wantrouwen tegen Donner indienen, als de minister zijn gewraakte uitspraken niet intrekt.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:53

Maar hoe je het ook went of keert, hij heeft wel gelijk.
Dit is een democratisch land waar iedereen mag doen waar ie zin in heeft, waar je je stem mag laten horen.
Ik zeg niet dat ik het goed keur, maar vinden jullie niet dat dit een voorbeeld is van het niet-democratisch zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:58

Vanessa24 schreef:
Pas geleden heb ik op tv gezien hoe islamieten in Amerika zich aanpasten. In Amerika gaat het veel gemoedelijker, ze willen Amerikaan worden, ze spreken zo snel mogelijk de taal en doen mee met de gebruiken. Waarom is het in Nederland dan zo moeilijk? Wat maakt Nederland zo anders dan Amerika?

Dan heb je ook gezien dat de meeste moslims in Amerika bij de hogere inkomens zitten. Dat is ook de enige manier waarop ze Amerika binnen kunnen komen als ze geld hebben en een goede baan, veel rijke moslimkinderen studeren ook in Amerika.
Veel moslims die hier wonen kunnen geen werk vinden en worden derhalve onderhouden. Dat maakt wel degelijk een verschil ook in de manier waarop men over ze oordeelt.

Overigens zijn er hele volksstammen die zich nooit hebben aangepast aan Amerikaanse gewoontes ondanks dat ze daar al generaties wonen.
Er zijn b.v. hele steden waar alleen maar Spaans gesproken wordt, Amerika is nu een maal een land dat ontstaan is uit immigratie.

On topic vind ik dat de school juist handelt wat de rechter of geschillen commissie ook zegt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:58

Vanessa24 schreef:
Dit is een democratisch land waar iedereen mag doen waar ie zin in heeft, waar je je stem mag laten horen.
Ik zeg niet dat ik het goed keur, maar vinden jullie niet dat dit een voorbeeld is van het niet-democratisch zijn?

Nee dat vind ik zeer zeker niet. Toppunt van machteloosheid van onze NL'se regering eerder.

Kortom; als nog een een aantal moslims besluiten te immigreren, dan moet NL maar een Islamitische grondwet aan nemen Verward
Denk je dat ze dat ook zouden doen in Irak als daar meer dan een miljoen westerlingen wonen Verward

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:27

Alle waarde-oordelen m.b.t. de sharia zijn totaal niet relevant, dat mensen dat nou niet snappen!

Waar het om ging is dat binnen een democratie de meerderheid telt. Dit was gewoon een voorbeeld, hij had net zo goed kunnen zeggen 'als 2/3e van de bevolking een dictator aan de macht wil dan is dat mogelijk'.

Overigens; hoe zou jij dan zien dat onze democratie veranderd moet worden zodat zulke dingen niet mogelijk zijn? Er loopt ook een eigen topic over dit onderwerp, misschien kunnen we daar de discussie voortzetten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:28

ook nogal vaag dat ze het eerst wel deed en nu ineens niet meer.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:01

sarabande schreef:
Vanessa24 schreef:

Dan heb je ook gezien dat de meeste moslims in Amerika bij de hogere inkomens zitten. Dat is ook de enige manier waarop ze Amerika binnen kunnen komen als ze geld hebben en een goede baan, veel rijke moslimkinderen studeren ook in Amerika.
Veel moslims die hier wonen kunnen geen werk vinden en worden derhalve onderhouden. Dat maakt wel degelijk een verschil ook in de manier waarop men over ze oordeelt.

Overigens zijn er hele volksstammen die zich nooit hebben aangepast aan Amerikaanse gewoontes ondanks dat ze daar al generaties wonen.
Er zijn b.v. hele steden waar alleen maar Spaans gesproken wordt, Amerika is nu een maal een land dat ontstaan is uit immigratie.

On topic vind ik dat de school juist handelt wat de rechter of geschillen commissie ook zegt.

Misschien moeten we dat ook maar invoeren in Nederland. Alleen mensen met een bepaalde inkomen en opleiding.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:02

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:

Nee dat vind ik zeer zeker niet. Toppunt van machteloosheid van onze NL'se regering eerder.

Kortom; als nog een een aantal moslims besluiten te immigreren, dan moet NL maar een Islamitische grondwet aan nemen Verward
Denk je dat ze dat ook zouden doen in Irak als daar meer dan een miljoen westerlingen wonen Verward

In principe is dat dus wel aan de orde, dat is nou democratie.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:12

Een democratie is geen democratie meer als de oorspronkelijke inwoners van een land al hun rechten worden ontnomen.