Man valt uit vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Re: Man valt uit vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:07

zo dat is best heftig. Scheve mond
30cm de grond in geslagen, die heeft een behoorlijke klap gemaakt dan..
Best banketstaaf want volgens mij probeerde hij juist wat van zijn leven te maken..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:36

Chans schreef:
Karoliefje_ schreef:
Eigen schuld dikke buld!

Jeetje, neem dan een ticket. Maar doe het niet op dit soort manieren,

Lekker kort door de bocht zeg, deze man was een vluchteling, was zo wanhopig dat hij de risico's met deze poging om een beter leven te beginnen verkoos boven de situatie in zijn eigen land. Die gaat niet echt rustig wachten tot hij geld heeft voor een ticket.

Precies! Vaak zijn het politieke vluchtelingen die of geeneens geld hebben om een ticket te kunnen kopen of op de vlucht zijn voor hun overheid.. die komen geeneens door de douane al zouden ze het willen. Met andere woorden: je verkeert in een hele uitzichtloze of wanhopige situatie als je je in een landingsgestel gaat verstoppen, zoiets doe je niet zomaar voor de lol of voor de kick!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:32

Sorane schreef:
IK ben egoistisch??? Ik denk aan het lot van meerdere mensen terwijl jij je alleen bekommert om die ene debiel die onder een vliegtuig kruipt.
Wie leeft er dan in een kleine wereld????

Je kan een hoop van me zeggen, maar niet dat ik egoistisch ben. Als ik oogkleppen opgezet had, dan had ik ook niet aan het lot van anderen gedacht.

En jij netjes discussieren? Mens laat me niet lachen, jij moet het woord "netjes" nog maar eens opzoeken Misselijk Misselijk

Sorry hoor, maar de manier waarop jij discussieert is ook niet erg prettig, je komt werkelijk overal enorm opgefokt, onsympathiek en aangevallen over.

OT: Triest, en wat moet je idd wanhopig zijn om op zo'n manier te vluchten, lijkt me echt doodeng. Dan moet je er idd wel heel wat voor over hebben om te vluchten.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:35

Citaat:
Wat een reacties allemaal. Ik vind het een idiote actie. Absoluut. Vluchteling of geen vluchteling, het getuigt niet van intelligentie. Iedereen weet dat een landingsgestel openklapt en dat dat niet pas gebeurt als het vliegtuig 1 meter boven de grond hangt!

Waarschijnlijk was de situatie in het land van die man zo erg dat hij dit risico maar voor lief nam. Ik denk dat hij liever op deze manier aan zijn einde kwam dan dat ie door een groep rebellen op gruwelijke wijze werd vermoord na een paar dagen marteling oid, of wat het gevaar daar ook was.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:41

fourth schreef:
Sorane schreef:
IK ben egoistisch??? Ik denk aan het lot van meerdere mensen terwijl jij je alleen bekommert om die ene debiel die onder een vliegtuig kruipt.
Wie leeft er dan in een kleine wereld????

Je kan een hoop van me zeggen, maar niet dat ik egoistisch ben. Als ik oogkleppen opgezet had, dan had ik ook niet aan het lot van anderen gedacht.

En jij netjes discussieren? Mens laat me niet lachen, jij moet het woord "netjes" nog maar eens opzoeken Misselijk Misselijk

Sorry hoor, maar de manier waarop jij discussieert is ook niet erg prettig, je komt werkelijk overal enorm opgefokt, onsympathiek en aangevallen over.

OT: Triest, en wat moet je idd wanhopig zijn om op zo'n manier te vluchten, lijkt me echt doodeng. Dan moet je er idd wel heel wat voor over hebben om te vluchten.

Sorane zal hier niet meer op kunnen reageren aangezien ze een permanente ban heeft gekregen...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 01:08

Laten we de discussie vooral zinnig voortzetten. Dus naar elkaar luisteren. (=goed lezen) en dan even nadenken voordat je iets plaatst. Een discussie voeren doe je om je eigen mening te bekijken niet om een ander zijn of haar mening te laten veranderen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:54

die was wel heel wanhopig Scheve mond

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:49

Shadow0 schreef:
Sorane schreef:
Wanhoop of niet, zo'n persoon brengt andere mensen ernstig in gevaar. Stel dat hij er boven een woonwijk uitgevallen was? Boven op een schoolpijn vol spelende kinderen? Dan was het leed niet te overzien geweest.

Ik denk dat je perspectief nogal anders is als er elk moment dingen uit de lucht kunnen vallen. Maar dan bommen, en geen mensen. Die geen 2 of 3 slachtoffers maken, maar rustig 200 of 300. En alle bezittingen van de mensen erbij. En dat je dat ook een paar keer van dichtbij gezien hebt.

Of als schoolpleinen vol spelende kinderen volstrekt niet bestaan, omdat het te gevaarlijk is bv. Of omdat het land zo arm is dat er nauwelijks onderwijs is. En dat je wel regelmatig kinderen hebt zien sterven, omdat ze worden neergeschoten voor je ogen. Of omdat ze met honderden tegelijk sterven aan ziektes en ondervoeding, omdat er geen schoon drinkwater beschikbaar is.

DAT is wanhoop. Ik kan me voorstellen dat je dan minder helder denkt. Maar ik kan me zelfs voorstellen dat je dan vindt dat het (toch redelijk kleine risico) van een paar slachtoffers nogal mee vindt vallen. Als je dag in dag uit met de dood geconfronteerd wordt...

Ben ik het zeker mee eens. De wanhoop die die mensen tot dit soort 'daden' aanzet is niet mis. Vaak is het de enige uitweg en nemen ze het grote risico..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:52

Jeetje dan moet je echt heel wanhopig zijn om zo je land te willen ontvluchten terwijl je weet dat het risico van overleven heel klein is.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:26

volbloed6 schreef:
inderdaad vind het erg sneu.. man deed toch zijn best om iets te gaan maken van zijn leven...

belachelijk, zal ff lekker worden dat iedereen opeens medelijden krijgt met allemaal illegalen hier in nederland.. :S
die vent had gewoon niet in dat vliegtuig moeten gaan zitten zeg..
sneu dat 't poedersuiker gaat in z'n eigen land maar ja, uh als wij iedereen moeten gaan helpen..

bovendien neem ik aan dat die vent niet zo dom was dat hij niet begrijpt dat hij naar beneden ging storten zodra die wielen gingen uitklappen..

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:32

Een beetje inlevingsvermogen in de situatie van een ander kan geen kwaad Silvaantje. Zoals al eerder gezegd is die man zag dit als enige uitweg en een kat in het nauw maakt rare sprongen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:47

em·pa·thie (de ~ (v.))
1 inlevingsvermogen

Zo makkelijk inderdaad, om vanuit je eigen (luxe)wereldje te beredeneren.

Misschien wordt de wereld wel beter als we dit eens met z,n allen zouden proberen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:53

Eigenlijk weet ik dat ik hier niet moet reageren.. maar toch kan ik mezelf weer niet inhouden..

Aan de ene kant kan ik heel goed meegaan met de meerderheid van de mensen hier in dit topic. Zeker triest dat mensen zo hun land moeten ontvluchten om wat voor redenen dan ook. Dat ze zo wanhopig zijn dat dr geen andere uitweg meer is.
Aan de andere kant kan ik me ook wel goed inleven in de mensen die zeggen dat het een beetje zijn eigen schuld is. We kunnen niet altijd blijven denken aan alle andere mensen om ons heen.. Laten we eens even nadenken over onszelf, hoe slechter het voor ons had kunnen aflopen? waarom moeten we áltijd aan andere mensen denken? Met een beetje egoïsme (of hoe je dat schrijft) is niks mis, is mij altijd geleerd!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:35

Er is ook niets mis met een beetje aan jezelf denken maar om te zeggen eigen schuld gaat toch wel wat ver; die man kan er niets aan doen dat hij in het 'verkeerde' land geboren is.

Daarbij komt dat naar mijn idee veel mensen die zoiets roepen zich niet eens realiseren hoe goed ze het hebben hier ook al is het lang niet perfect.

Het punt is dat we niet ieder mens op aarde kunnen helpen uit hun hachelijke situatie maar dat betekend niet dat we dan maar net moeten doen of deze dingen niet gebeuren. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen voor je medemens maar jezelf inleven in een ander zijn situatie (vooral als je zelf in behoorlijke luxe leeft) kan geen kwaad.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:07

Lekker gevaarlijk..je zal maar net aan het lopen zijn en je ziet een man uit de lucht vallen !

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:19

volbloed6 schreef:
inderdaad vind het erg sneu.. man deed toch zijn best om iets te gaan maken van zijn leven...

jah of de man.. was in zijn eigenland zowiezo al in levensgevaar. En dan is het of daar sterven of een poging doen om weg te komen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:27

Silvaantje schreef:
volbloed6 schreef:

belachelijk, zal ff lekker worden dat iedereen opeens medelijden krijgt met allemaal illegalen hier in nederland.. :S
sneu dat 't poedersuiker gaat in z'n eigen land maar ja, uh als wij iedereen moeten gaan helpen..

bovendien neem ik aan dat die vent niet zo dom was dat hij niet begrijpt dat hij naar beneden ging storten zodra die wielen gingen uitklappen..

Oh ik ga me gewoon netjes inhouden, desondanks ik sommige mensen zo kortzichtig vind.

Dat het moeilijk gaat in zijn eigenland? Je bedoeld dat hij niet genoeg eten kan vinden of dat hij geen werk kan krijgen?? Dat is zo'n onwijze bullsh*t. De meeste mensen vluchten uit zo'n land omdat ze in levensgevaar verkeren.

Ik heb het hier over het algemeen en niet op deze meneer specifiek. De meeste Vluchtelingen in Nederland zijn mensen die moesten vluchten omdat hun leven hen niet meer zeker was in hun eigenland. Zowiezo krijgen wij hier in Europa maar 5 van alle vluchtelingen de rest vlucht naar buurlanden. De mensen die hier wel heen kunnen vluchten zijn vaak geen economische vluchtelingen, louter en alleen omdat die mensen de reis al kunnen betalen.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:36

voor diegenen die wat dit oh zo erg vinden van die vluchteling zou ik zeggen ,ga fijn dat land opzoeken en probeer die mensen te helpen. hier in dit topic zijn de meningen namelijk verschild en het heeft geen zin om hierover te blijven doorgaan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:39

protonja schreef:
voor diegenen die wat dit oh zo erg vinden van die vluchteling zou ik zeggen ,ga fijn dat land opzoeken en probeer die mensen te helpen. hier in dit topic zijn de meningen namelijk verschild en het heeft geen zin om hierover te blijven doorgaan.

De meningen in dit topic zijn verschillend omdat er bokkers zijn vanuit alle klasses en intelligentie niveau's. Je ziet een duidelijk verschil tussen de bokkers die weten dat zij hun eigen leven breken en maken. En je ziet welke bokkers duidelijk de schuld altijd bij een ander leggen.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:51

protonja schreef:

Tja in een discussie is het wel vaker zo dat meningen verschillend zijn (sterker nog, als iedereen dezelfde mening had was er geen discussie) dat lijkt me dus geen rede om de discussie te stoppen.

Ik weet niets van deze man af, maar ik kan me niet voorstellen dat hij in het landingsgestel is gaan zitten omdat hij graag een keer op vakantie wilde naar ander land. Waarschijnlijk was dit zijn enige uitweg naar een kans op leven wat helaas voor deze man niet gelukt is.
Om meteen te gaan roepen dat deze man ''egoistisch'' is omdat hij wel op een schoolplein had kunnen vallen is wel heel kort door de bocht. Het lijkt me niet dat je daaraan denkt als je zo wanhopig bent. De kans dat iemand hier een kind doodrijd door een auto ongeluk lijkt mij een stuk groter dan de kans dat hetzelfde kind komt te overlijden omdat er een man uit het onderstel van een vliegtuig valt, maar jullie gaan toch ook niet elke keer als je in de auto stapt bedenken dat je nu wel eens iemand dood kan gaan rijden???

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:01

Silvaantje schreef:
volbloed6 schreef:

Belachelijk, het zal ff lekker worden als iedereen altijd alleen maar aan zichzelf denkt. Het is heel makkelijk om alleen maar aan jezelf te denken als je bent opgegroeid in een land als Nederland, daar heb je immers niet veel mensen nodig om te kunnen overleven. Helaas is niet iedereen geboren in Nederland, en heeft niet iedereen de mogelijkheid om te kunnen overleven zonder hulp van anderen. Ik gun andere, mits ze echt in levensgevaarlijke situaties zitten in hun thuisland, mijn rijke Nederland van harte. Ik ben zelfs bereid om naar hun land te gaan om daar mensen te helpen, dan is Nederland ook weer een stukje minder druk zonder mij!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:24

mijn eerste gedachte was: hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen, maar toen ik verder las, kwam ik tot de conclusie:
Wat een bar slechte beveiliging hebben ze daar..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:43

Jolandaa_ schreef:
mijn eerste gedachte was: hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen, maar toen ik verder las, kwam ik tot de conclusie:
Wat een bar slechte beveiliging hebben ze daar..

mee eens! Ja
je zou maar net met je hondje daar in de buurt lopen en je kijkt naar boven en je denkt bij je eigen wat valt daar in godsnaam?

:edit: heb hem maar even weggehaald....
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 04-10-06 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:54

Whiz schreef:
De meningen in dit topic zijn verschillend omdat er bokkers zijn vanuit alle klasses en intelligentie niveau's. Je ziet een duidelijk verschil tussen de bokkers die weten dat zij hun eigen leven breken en maken. En je ziet welke bokkers duidelijk de schuld altijd bij een ander leggen.

Ik zie vooral verschil tussen bokkers die zich in een ander kunnen verplaatsen en bokkers die dat niet (zo goed) kunnen of er geen moeite voor doen.

Casperrr, dit is niet de plek om dat soort zogenaamd 'grappige' opmerkingen te maken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:03

Ik vind het dieptriest hoe sommige mensen hier reageren. Énige vorm van empathie is hier wel op zijn plaats.
Wij, als West-Europeanen, hebben makkelijk praten met onze warme huisjes, overvloed aan eten, gezondheidszorg & onderwijs en politiek veilige situatie. Zelf de allerarmsten hier hebben het relatief goed als je hun situatie vergelijkt met die van velen in ontwikkelingslanden.

Wíj weten niet wat het is om écht wanhopig te zijn. Om in zo'n uitzichtsloze situatie te zitten dat je dingen doet waarbij je niet meer nadenkt over de gevolgen, voor zowel jouzelf als voor anderen.
Wisten wij rijke, verwende mensen maar eens wat het zou zijn om in zo'n situatie te zitten, dan zouden we dit soort acties niet als idioot bestempelen [/quote]

Het is heel erg dat het is gebeurt en als het echt om een vluchteling gaat mag dat niet kunnen.
Maar ik wil toch even inhaken op het verhaal "wij westerlingen hebben het zo ontzettend goed en hun zo slecht"
Ik ben het met die instelling niet zo eens.
Ieder heeft zijn eigen problemen klein of groot.
ik bepaal zelf hoe groot mijn probleem of zorgen zijn.
Je moet je niet teveel vergelijken met andere mensen ,er zijn altijd wel mensen die het slechter hebben dat jou.
Maar dat wil niet zeggen dat mijn problemen of zorgen niet erg genoeg zijn.
En laten we eerlijk zijn zo goed hebben we het niet.
Er zijn niet voor niks voedselbanken hier in nederland dat vind ik pas erg.
En de arme onder ons hebben het heel slecht en dan word het heel moeilijk te overleven in een land zoals nederland.
Want in delen van afrika is iedereen arm "de meeste bevolking"
In nederland is het erg moeilijk te overleven als je niks hebt en je word daar elke dag aan herinnert.
het is erg van die man,maar wij hebben ook onze problemen.
niet alleen in derdewereld landen.