'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:15

naaaa te verwachten was het wel (in iedergeval dat hij aan een arbeidsongeval zou overleiden) Hij deed natuurlijk wel hele gevaarlijke dingen, met hele gevaarlijke dieren.

Ik vind het ook bijzonder jammer, en ik denk een groot gemis voor natuurbehoud en educatie

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:18

Was inderdaad te verwachten maar dan nog vind ik het sneu, die man had zo'n passie voor die dieren..
'Eigen schuld' vind ik het niet, ieder dier kan iets onverwachts doen, hij werkte graag met dieren, dan kunnen ongelukken snel gebeuren.
Tuurlijk loopt hij extra risico door de dieren waar hij mee omgaat, maar ik kan het me wel voorstellen, als ik zo'n passie voor reptielen oid had zou ik ook geen huis tuin en keukendieren willen bestuderen. Clown
petje af hoor, hij heeft/had wel lef!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:18

Hij was zijn hele leven nog niet eens door een slang gebeten of een krokodil, en wie weet hoe lang dat goed had kunnen gaan, dit was mijn insziens niet te verwachten Dan kun je ook zeggen dat iemand die iedere dag aan druk wegverkeer deel neemt in het verkeer zal overlijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:20

het maakt de kans statistisch wel groter Cayenne Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:21

Wat bizar...gestoken door een pijlstaartrog. Triest ook voor zijn naasten.
Over zijn programma's had ik altijd een dubbel gevoel. Aan de ene kant maakte hij mensen bewust van de natuur en had hij veel respect en liefde er voor. Aan de andere kant gaf hij mij een gevoel van: "Laat die beesten zelf dan ook eens met rust" . Voor mijn gevoel, ik kan het moeilijk uitleggen...waren het een soort ongewenste intimiteiten die hij uitvoerde (ik bedoel hier niets sexueels mee), zoals hij met die beesten in de weer was. Ik had dan altijd zoiets van: Ja stoer...laat die krokodil nu maar weer lekker zwemmen. Ik vond dat juist weer niet van respect voor de dieren tonen...terwijl uit alles bleek dat hij het wel had....beetje dubbel dus en lastig uit te leggen wat ik nu precies bedoel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:22

vikki schreef:
Mariska, weet jij wel hoeveel respect deze man voor dieren had??? Ik geloof werkelijk niet dat hij het dier aan het "etteren" was, daarvoor had deze man absoluut veel teveel respect voor dieren! Ik zou er zo mijn handen voor in het vuur steken dat hij het zeker niet op zocht... de enige reden dat deze man risico's zou nemen is imo om een dier te helpen/redden, maar zeker niet om te 'etteren'. Ik ben in zijn dierentuin geweest en daar was zo goed te merken hoeveel respect en ontzag Steve Irwin had voor alle dieren. Ik vind het dan ook heel triest dat deze levensgenieter niet veel langer heeft mogen genieten van iedereen en alles dat hem lief was. En nog triester vind ik alle opmerking in de trant van "eigen schuld" of "het was te verwachten"...
Dan verschillen wij daarover van mening. Ik vind dat als je alles wat je ziet vast wilt houden, terwijl als je er naast staat ook prima kan vertellen over het dier, je het dan opzoekt. Daar kikte hij op, en stond hij om bekend. Maar het had absoluut niets met redden of helpen te maken als hij zo`n dier vastpakte, en het was dus totaal onnodig om het dier te pakken. En ja, dan vind ik het etteren van dieren, en meer gevaar opzoeken dan eigenlijk nodig was... Hoe het nu precies mis is gegaan moet nog blijken, maar als zo`n dier je in je hartstreek kan raken, was je zeker te dichtbij en gezien zijn manier van omgaan met dieren er vast niet "toevallig aan het langszwemmen".

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:22

ik vind het vreselijk... die man was en is een van mijn grote idolen....
ik ben er helemaal akelig van... een legende is niet meer... Verdrietig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:23

Cayenne: klopt niet helemaal wat je zegt want ik heb beelden gezien van zijn programma waar hij wel degelijk door een giftige slang gebeten werd.
Natuurlijk heeft iemand die met dergelijke dieren werkt een groter risico om een ongeluk te krijgen maar ik vind het vrij respectloos hoe sommige mensen reageren.
Daarnaast vind ik dat de meeste van ons niet zo heel erg veel recht van spreken hebben omdat we allemaal met grote regelmaat op paarden stappen die ook niet zonder gevaar zijn.

Kiwiko: snap jouw opmerking niet helemaal. Blond

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:24

de meesten onder ons "verwachtte" dit denk ik omdat hij werk deed wat de meesten van ons nog niet een zouden durven..
Het zag er voor ons gewoon gevaarlijk uit met al die giftige dieren dus dan "verwacht" je zoiets gewoon sneller.
Iedereen komt iedere dag op de drukke weg en daar denken we gewoon niet meer bij na dat dat net zo gevaarlijk kan zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:26

wat snap je er niet aan Katja?

dat iemand die elke dag zich in druk wegverkeer bevind statistisch gezien meer kans heeft op een ongeluk dan iemand die dat niet doet?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:27

Katja: Zo denk ik er ook over. Is het dan ook mijn eigen schuld als ik van mijn paard af val en mijn nek breek?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:27

Kiwiko: Ik kreeg de contekst niet helemaal mee. (maandagochtend)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:28

Citaat:
And I've never been bitten by a venomous snake.

quote uit een interview van Steve een paar weken geleden, even opgezocht Knipoog

Het waren wel levende dieren dus je weet nou eenmaal nooit hoe ze reageren, maar als je er niet bent bij geweest kun je ook niet zeggen dat hij aan het etteren was. Die roggen zijn trouwens zo enorm snel, ook al ben je op afstand ze zijn zo bij je. Dat er risico's aan zaten aan zijn vak, tja dat zit er aan ieder vak.

Vreselijk voor zijn nabestaanden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:29

mijn arbeidsongeschiktheids verzekering denk daar net zo over. Ik ben als zelfstandige onverzekerbaar omdat ik statistisch gezien meer kans op ernstig letsel heb dan iemand met een kantoorbaan.

Ik doe paarden zadelmak maken, beleren en corrigeren.
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 04-09-06 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:30

Vind het best jammer, mocht we lgraag naar zijn programma's kijken.
Banketstaaf voor de familie!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:30

Nathalie02 schreef:
Katja: Zo denk ik er ook over. Is het dan ook mijn eigen schuld als ik van mijn paard af val en mijn nek breek?

Ja natuurlijk, wie zijn schuld zou het anders moeten zijn? Je weet wat er kan gebeuren, en bent bereid dat risico te nemen. Daar is het hele leven op gebaseerd, het nemen van voor jou acceptabele risico`s. Steve nam risico`s die veel "gewone" mensen onacceptabel zouden vinden.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:31

Mariska_28: Ik vind het dan niemands schuld. Dan is het een noodlotting ongeval. Niet mijn schuld en niet de schuld van het paard. Zo zie ik het ook bij Steve Irwin.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:32

de meningen over de aanpak van deze man zullen verdeeld blijven! Het heeft geen zin om het zo voor hem op te nemen, de risico's nam hij bewust! Een david attenburrough of Jacqeus Coustau was hij bepaald niet!

Een pijlstaartrog is niet aggressief, punt uit. Tragisch ongeval of eigen schuld dikke bult? Daar komen we ooit nog wel achter, maar hij nam gewoon overal onaanvaardbare risico's! Dat moest eens verkeerd gaan.
Sommigen noemt het levensgenieter, ik niet, want voor zijn genot zijn er heel wat dieren misbruikt!
Maar dat is mijn mening, anderen hebt een tegenovergestelde mening, alleen zullen beide meningen elkaar in dit topic ontmoeten!

Het heeft dan ook geen zin om te proberen mensen in het andere kamp te lokken ieder zijn eigen mening over deze controversiële man( daar zal iedereen het wel over eens zijn w.s.)

p.s. die vergelijing met verkeer zal je toch anders moeten maken: als ik iedere dag alle regels in het verkeer overtreedt en telkens heel hard roep: jullie moeten niet gaan inhalen op een bochtige weg, maar ik kan het WEL.... en dan komt er eens een klapper op een rechte weg, zo zie ik die vergelijking met het verkeer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:32

Wat je op de camera ziet is allemaal voorbereidt, daar staan tig man omheen om een shot te maken.

Zijn vaste team en familie waren erbij om te helpen.
Ik weet dat ik mede door zijn programma's een ander beeld heb gekregen over krokodillen, slangen enz.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 09:33

amondi schreef:
p.s. die vergelijing met verkeer zal je toch anders moeten maken: als ik iedere dag alle regels in het verkeer overtreedt en telkens heel hard roep: jullie moeten niet gaan inhalen op een bochtige weg, maar ik kan het WEL.... en dan komt er eens een klapper op een rechte weg, zo zie ik die vergelijking met het verkeer.

Die vergelijking met het verkeer zat mij ook al dwars, maar met jouw vergelijking ben ik het helemaal eens! Je verwoord goed mijn idee erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:35

jeetje, ik ben er helemaal stil van..

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:38

Cayenne schreef:
Citaat:
And I've never been bitten by a venomous snake.

quote uit een interview van Steve een paar weken geleden, even opgezocht Knipoog

Het waren wel levende dieren dus je weet nou eenmaal nooit hoe ze reageren, maar als je er niet bent bij geweest kun je ook niet zeggen dat hij aan het etteren was. Die roggen zijn trouwens zo enorm snel, ook al ben je op afstand ze zijn zo bij je. Dat er risico's aan zaten aan zijn vak, tja dat zit er aan ieder vak.

Vreselijk voor zijn nabestaanden.

venomous= giftig
maar dat terzijde
verschrikkelijk ongeluk
ik vond het op zich geen geweldige programmas die hij maakte omdat het soms erg aggressief overkwam
maar had wel respect voor wat hij aandurfde en ik denk dat hij alles gedaan heeft met een zuiver hart en niet om dieren te irriteren o.i.d.
het is jammer dat hij nu al en op deze manier heeft moeten overlijden
het lijkt me verschrikkelijk om je man te verliezen terwijl je zelf niet in de buurt bent en het via telefoon te moeten horen.....
en het vervolgens aan je dochter te moeten gaan vertellen die wel oud genoeg is om dit te begrijpen
verschrikkelijk

banky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:40

ik vind het heel erg maar het is natuurlijk ook wel heel gevaarlijk wat hij deed

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:42

Mariska_28 schreef:
amondi schreef:

Die vergelijking met het verkeer zat mij ook al dwars, maar met jouw vergelijking ben ik het helemaal eens! Je verwoord goed mijn idee erover.

Zo zie ik het dus duidelijk niet... ik zie het nl. zo dat een mede weggebruiker jou bij wijze van spreke net zo makkelijk in gevaar zou kunnen brengen als een dier Steve Irwin in gevaar kon brengen... simpelweg omdat je in geen enkele situatie controle hebt over wat een ander doet (ongeacht of dat nou een mens of een dier is) en er dan imo dus altijd sprak is van een zeker risico... maar goed, daar houd ik nu verder over op.

Ik persoonlijk vind het nog steeds heel erg triest dat Steve Irwin is overleden. Ik ben van mening dat deze man deed wat hij deed juist om mensen wat (meer) begrip, respect en liefde voor dieren bij te brengen... en ik persoonlijk vind het heel jammer dat hij dat niet meer kan doen. Ik had en heb heel veel respect voor deze man, zijn dierentuin en zijn partners... Ik wens zijn vrouw, kinderen, 'best mate' Wes en alle andere nabestaanden dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat zij zijn levenswerk met liefde voort zullen (en willen) zetten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:44

vikki schreef:
[

Ik persoonlijk vind het nog steeds heel erg triest dat Steve Irwin is overleden. Ik ben van mening dat deze man deed wat hij deed juist om mensen wat (meer) begrip, respect en liefde voor dieren bij te brengen... en ik persoonlijk vind het heel jammer dat hij dat niet meer kan doen. Ik had en heb heel veel respect voor deze man, zijn dierentuin en zijn partners... Ik wens zijn vrouw, kinderen, 'best mate' Wes en alle andere nabestaanden dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat zij zijn levenswerk met liefde voort zullen (en willen) zetten.
[/quote]

Ben ik het helemaal mee eens!

het is een groot verlies voor natuurbehoud en educatie