Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vikki schreef:Dan verschillen wij daarover van mening. Ik vind dat als je alles wat je ziet vast wilt houden, terwijl als je er naast staat ook prima kan vertellen over het dier, je het dan opzoekt. Daar kikte hij op, en stond hij om bekend. Maar het had absoluut niets met redden of helpen te maken als hij zo`n dier vastpakte, en het was dus totaal onnodig om het dier te pakken. En ja, dan vind ik het etteren van dieren, en meer gevaar opzoeken dan eigenlijk nodig was... Hoe het nu precies mis is gegaan moet nog blijken, maar als zo`n dier je in je hartstreek kan raken, was je zeker te dichtbij en gezien zijn manier van omgaan met dieren er vast niet "toevallig aan het langszwemmen".Mariska, weet jij wel hoeveel respect deze man voor dieren had??? Ik geloof werkelijk niet dat hij het dier aan het "etteren" was, daarvoor had deze man absoluut veel teveel respect voor dieren! Ik zou er zo mijn handen voor in het vuur steken dat hij het zeker niet op zocht... de enige reden dat deze man risico's zou nemen is imo om een dier te helpen/redden, maar zeker niet om te 'etteren'. Ik ben in zijn dierentuin geweest en daar was zo goed te merken hoeveel respect en ontzag Steve Irwin had voor alle dieren. Ik vind het dan ook heel triest dat deze levensgenieter niet veel langer heeft mogen genieten van iedereen en alles dat hem lief was. En nog triester vind ik alle opmerking in de trant van "eigen schuld" of "het was te verwachten"...
Citaat:And I've never been bitten by a venomous snake.
Nathalie02 schreef:Katja: Zo denk ik er ook over. Is het dan ook mijn eigen schuld als ik van mijn paard af val en mijn nek breek?
amondi schreef:p.s. die vergelijing met verkeer zal je toch anders moeten maken: als ik iedere dag alle regels in het verkeer overtreedt en telkens heel hard roep: jullie moeten niet gaan inhalen op een bochtige weg, maar ik kan het WEL.... en dan komt er eens een klapper op een rechte weg, zo zie ik die vergelijking met het verkeer.
Cayenne schreef:Citaat:And I've never been bitten by a venomous snake.
quote uit een interview van Steve een paar weken geleden, even opgezocht
Het waren wel levende dieren dus je weet nou eenmaal nooit hoe ze reageren, maar als je er niet bent bij geweest kun je ook niet zeggen dat hij aan het etteren was. Die roggen zijn trouwens zo enorm snel, ook al ben je op afstand ze zijn zo bij je. Dat er risico's aan zaten aan zijn vak, tja dat zit er aan ieder vak.
Vreselijk voor zijn nabestaanden.
Mariska_28 schreef:amondi schreef:p.s. die vergelijing met verkeer zal je toch anders moeten maken: als ik iedere dag alle regels in het verkeer overtreedt en telkens heel hard roep: jullie moeten niet gaan inhalen op een bochtige weg, maar ik kan het WEL.... en dan komt er eens een klapper op een rechte weg, zo zie ik die vergelijking met het verkeer.
Die vergelijking met het verkeer zat mij ook al dwars, maar met jouw vergelijking ben ik het helemaal eens! Je verwoord goed mijn idee erover.
vikki schreef:[
Ik persoonlijk vind het nog steeds heel erg triest dat Steve Irwin is overleden. Ik ben van mening dat deze man deed wat hij deed juist om mensen wat (meer) begrip, respect en liefde voor dieren bij te brengen... en ik persoonlijk vind het heel jammer dat hij dat niet meer kan doen. Ik had en heb heel veel respect voor deze man, zijn dierentuin en zijn partners... Ik wens zijn vrouw, kinderen, 'best mate' Wes en alle andere nabestaanden dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat zij zijn levenswerk met liefde voort zullen (en willen) zetten.
[/quote]