Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Honeybee

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:31

Inderdaad.. de locatie vind ik ook weer het andere uiterste. Ik ben zelf nu 12 jaar niet op vakantie geweest en zou al blij zijn met een tentje op een camping in de buurt. Vakantie is toch vakantie?

Maar goed, toch blijf ik bij mijn mening dat ze het geld beter in scholing hadden kunnen steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:37

Schimmelig schreef:
Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen Lachen

Ben jij wel eens in de Bijlmer geweest?!?!
Je hebt aan je teksten te zien werkelijk geen idee waar je over praat. Jij hebt blijkbaar een New Yorkse achterstands ghetto in gedachten.

Ik zal je uit de droom helpen, de Bijlmer is niet zo vreselijk. Familie van mij woont er, vrienden van mij wonen er. Ik kom er dus met zeer grote regelmaat. Het hele beeld bij de "Bijlmer" is zwaar overtrokken.
Ik weet niet of je ooit in Amsterdam-Noord geweest bent? Dat is net even een stapje erger dan de Bijlmer.

Deze jongeren worden vaak niet aangenomen vanwege hun wangedrag. Wees eens eerlijk. Zou jij een jongen in dienst nemen die:
- 10 minuten te laat komt op een sollicitatie gesprek omdat zijn "matties" weed moesten halen
- haar heeft waar je soep van kan koken
- kleding heeft die er niet uitziet
- onderuitgezakt verteld dat hij eigenlijk niet wil werken omdat hij dan moe wordt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het heeft niets te maken met het papiertje. Deze jongens WILLEN niet!!
Ik heb met zulke mensen op school gezeten. Studie alles wordt betaald (lang leve de IB-groep). Ze brouwen er een soepzooitje van. Naar school komen? Ho maar. Tentamens leren?? TUURLIJK NIET!!

Deze mensen zijn NIET zielig!! Ze krijgen wat ze toekomt.
Zij willen niet leren, zij willen geen moeite doen voor werk...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:39

Relax vrouw, zo'n 'vijandige' reactie is echt zwaar overbodig Haha!

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus ja... ook wel eens in de Bijlmer geweest (blijkbaar heb je mijn posts daarna niet gelezen) Nagelbijten / Gniffelen
Sommige buurten binnen de Bijlmer wil ik echter in de avond niet lopen. Hmmja ieder zijn ding toch? Lachen
Ik vind Noord overgens niet 'erger' dan de Bijlmer.
Och, ik kom uit Amsterdam Oud Zuid he, dat zal wel het eea verklaren Tong uitsteken

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:43

Sorane schreef:
BELACHELIJK!!!
Dat geld hadden ze aan belangrijke zaken moeten besteden. Boos!

Die koters uit Zuid-Oost moeten eens aan het werk gaan inplaats van de hele dag in een half afgebroken parkeergarage rondblowen.
Kansarm??? Die gasten MAKEN zichzelf kansarm! Boos!

Wat een MISBRUIK van het belastinggeld zeg.

Ja dat bedoelde ik dus ook, als ze het geld uitgegeven hadden aan opleidingen en cursussen had ik het helemaal goedgekeurd, maar dan wou ik nog wel eens zien hoeveel van die gasten zouden komen opdagen ...

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:43

@sorane je bent weer lekker op dreef of niet dan,ze willen niet leren en ze willen niet werken,denk alsjeblieft na,er zijn genoeg die graag willen alleen der simpelweg geen kans voor hebben of geen geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:44

Schimmelig schreef:

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus ja... ook wel eens in de Bijlmer geweest (blijkbaar heb je mijn posts daarna niet gelezen) Nagelbijten / Gniffelen
Sommige buurten binnen de Bijlmer wil ik echter in de avond niet lopen. Hmmja ieder zijn ding toch? Lachen
Och, ik kom uit Amsterdam Oud Zuid he, dat zal wel het eea verklaren Tong uitsteken

Ik heb meer dan 20 jaar in Noord gewoont, nou meisje geloof me, je kan beter in de Bijlmer wonen.

Iedere stad heeft plaatsen waar je niet wil komen als het donker is. Als je daar je hele visie van de Bijlmer op vast prikt ben je wel heel kortzichtig.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:46

@sorane,wat jij doet is ook kortzichtig ze alleen over een kam scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:47

marije86 schreef:

Ben je wel eens in de Bijlmer geweest? Heb jij met dat soort mensen op school gezeten? Ken jij de mensen die op vakantie zijn geweest?

Ik wel. Dus over 1 kam scheren is hier niet bij.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:48

Sorane schreef:
Schimmelig schreef:

Ik heb meer dan 20 jaar in Noord gewoont, nou meisje geloof me, je kan beter in de Bijlmer wonen.

Iedere stad heeft plaatsen waar je niet wil komen als het donker is. Als je daar je hele visie van de Bijlmer op vast prikt ben je wel heel kortzichtig.

Je hebt duidelijk 1 post gelezen en de rest niet Lachen
En nee, daar prik ik zeker niet mijn gehele visie van de Bijlmer op vast, want dat is zo moeilijk in drie woorden, of 1 zin Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:49

Als jij een goed beeld van de Bijlmer had gehad dan had je ook niet zo gereageerd Knipoog

Maar dit gaat wel wat offtopic toch?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:52

Sorane schreef:
Als jij een goed beeld van de Bijlmer had gehad dan had je ook niet zo gereageerd Knipoog

Maar dit gaat wel wat offtopic toch?

Klopt, van de meeste buurten in de Bijlmer heb ik geen goed beeld. Van een aantal wel. Ik scheer dus niet de hele Bijlmer over één kam. Zelf vind ik alleen de omgeving niet zo bevordelijk voor de jongeren die er rond lopen (my humble opinion) Lachen

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:53

Pfff als je weet hoe je soms moet knokken om dingen vergoed te krijgen van de gemeente of andere instanties, bv voor ouderen en gehandicapten, vind ik dit te zot voor woorden.

Eigenlijk vind ik dat dan ook alle ouwetjes die van een armzalige AOW uitkering, alle bijstandsmoeders enz enz enz ook 'recht' hebben op zo'n gratis vakantie.......

Heel veel jongeren vinden alles maar vanzelfsprekend wat ze toegewordpen krijgen in deze luxe maatschappij, en ik vind niet dat dit soort acties een positieve bijdrage levert aan de opvoeding.......
Een vakantie zou een beloning moeten zijn, bv na hard werken om maar eens iets te noemen, en niet iets wat je in de schoot geworpen krijgt als je toch al geen f u c k uitvoert......

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:53

"ZUIDOOST – Zo’n negentig kansarme jongeren uit Zuidoost vertrekken op 18 augustus naar Tunesië voor een 8-daagse culturele reis. De jongeren gaan daar heen via jongerenwerkplaats PEWA. Ook stadsdeel Zuidoost betaalt mee. De jongeren zijn schoolverlaters zonder startkwalificaties. PEWA helpt ze op weg richting (bij)scholing of werk. ,,Op dit moment hebben zich al 40 jongeren aangemeld, maar in totaal kunnen er 88 mee. Ook jongeren uit Zuidoost die niet bij een PEWA project zitten, maar die wel kansarm zijn, kunnen zich aanmelden,” vertelt Roy Hofwijks namens PEWA. Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. Jongeren van 16 tot 27 jaar die belangstelling hebben, kunnen zich melden bij PEWA via pewajwp@gmail.com. De jongeren betalen zelf maar 75 euro."

Niet zo politiek-correct-zeiken allemaal heur, kortzichtig zijn we allemaal (en daarbij ook nog jaloers!).

Ik ben wél benieuwd naar de uitkomst van deze reis.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:54

Sorane schreef:
marije86 schreef:

Ben je wel eens in de Bijlmer geweest? Heb jij met dat soort mensen op school gezeten? Ken jij de mensen die op vakantie zijn geweest?

Ik wel. Dus over 1 kam scheren is hier niet bij.

JA hoor ben der wel is geweest,sterker nog heb een tijdje met zulk soort jongeren gewerkt,heel vaak willen ze wel alleen is de mogelijkheid of het geld der niet voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:00

Paraat schreef:
"ZUIDOOST – Zo’n negentig kansarme jongeren uit Zuidoost vertrekken op 18 augustus naar Tunesië voor een 8-daagse culturele reis. De jongeren gaan daar heen via jongerenwerkplaats PEWA. Ook stadsdeel Zuidoost betaalt mee. De jongeren zijn schoolverlaters zonder startkwalificaties. PEWA helpt ze op weg richting (bij)scholing of werk. ,,Op dit moment hebben zich al 40 jongeren aangemeld, maar in totaal kunnen er 88 mee. Ook jongeren uit Zuidoost die niet bij een PEWA project zitten, maar die wel kansarm zijn, kunnen zich aanmelden,” vertelt Roy Hofwijks namens PEWA. Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. Jongeren van 16 tot 27 jaar die belangstelling hebben, kunnen zich melden bij PEWA via pewajwp@gmail.com. De jongeren betalen zelf maar 75 euro."

Niet zo politiek-correct-zeiken allemaal heur, kortzichtig zijn we allemaal (en daarbij ook nog jaloers!).

Ik ben wél benieuwd naar de uitkomst van deze reis.

Het heeft niets met politiek-correct-gezeur te maken.
Ik ken de jongens die de reis gemaakt hebben. Dat is inderdaad kansloos tuig. Maar ze hebben zichzelf zo kansloos gemaakt.
Stuk voor stuk hadden ze mogelijkheden. Maar als jij liever met je neus in de coffeeshop hangt in plaats van op school, dan kun je niet verwachten dat de maatschappij je vollop kansen geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:01

Paraat schreef:
" Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. "

Hoe krijg je eigenwaarde van een weekje luxe-verblijf in Tunesië, waar je nog niet eens zelf voor heb hoeven werken????

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:05

Sorane schreef:
Ik ken de jongens die de reis gemaakt hebben. Dat is inderdaad kansloos tuig. Maar ze hebben zichzelf zo kansloos gemaakt.
Stuk voor stuk hadden ze mogelijkheden. Maar als jij liever met je neus in de coffeeshop hangt in plaats van op school, dan kun je niet verwachten dat de maatschappij je vollop kansen geeft.

Daar ben ik het eerlijk gezegd helemaal mee eens... ik heb ook in de bijlmer op school gezeten en degenen (die ik ken) die wel inzet toonden op school hebben het nu echt zo bar slecht niet, die kunnen best zo nu en dan een eigen reisje bekostigen e.d.... en degenen die meer spijbelden dan aanwezig waren... tsja; "wat je zaait zal je oogsten" he... Ik vind het in feite dus ook vreselijke geldverspilling... er kunnen imo wel nuttigere dingen gedaan worden met het bedrag dat dit -imo onzinnige- reisje gekost heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:07

Ik vind het maar niks, dat hier belastinggeld naar toe is gegaan.
Als ze het geld nou gecollecteerd hadden bijv. had ik het niet erg gevonden.
En vrijwel iedereen denkt dat Zuidoost alleen uit Bijlmer bestaat, maar dat is niet zo. Er zijn hele mooie koophuis buurten, waar je heel prettig kan wonen. Alleen het stikt overal van de hangjongeren die niet allemaal even vriendelijk zijn, dat wel. En er heerst nogal een jongerencultuur die ik niet prettig vind.

@ Sorane
[Edit] Offtopic
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-06 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:07

Ilindra schreef:
Paraat schreef:
" Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. "

Hoe krijg je eigenwaarde van een weekje luxe-verblijf in Tunesië, waar je nog niet eens zelf voor heb hoeven werken????

Hihi dat is psychologisch/pedagogisch gezien echt niet goed te praten......

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:10

fabienne schreef:
Ilindra schreef:

Hihi dat is psychologisch/pedagogisch gezien echt niet goed te praten......

Idd ja! Haha! Geweldige posts Fabienne en Ilindra, duidelijker kan het eigenlijk niet Haha! .

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:12

Het maakt toch ook niet uit WAAR deze jongeren wonen?
Toevallig hier Amsterdam.
Het zou NET ZO belachelijk zijn als schoolverlaters zonder dienstbetrekking door de gemeente Smallinerland op vakantie werden gestuurd....

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:13

Sorane schreef:

Ach kom op zeg, wat een nutteloos topic. Dit soort reizen worden al JAREN georganiseerd. Alleen als de deelnemers 95% blank zijn trekt er niemand zijn scheur open.

Natuurlijk is het allemaal hun eigen schuld dat ze niet aarden in hun omgeving, inadequate opvoeders hebben die het vaak niet trekken en overal worden uitgekotst.

Verder distantiëer ik me van dit soort gewauwel, hebt het intelligente dieptepunt van vandaag ook weer meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:15

Waar haal jij vandaan dat dit te maken heeft met hun huidskleur?
Het waren namelijk niet allemaal donkere jongens!

Ook voor de blanke jongens geld hetzelfde!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:20

Dat haal ik van de eerste paar pagina's Lachen Was ook niet spec. gericht op jou, Sorane.

Dit was echt mijn laatste, het is geen discussie als de bereidheid om ergens in te verdiepen nergens aanwezig is. En niemand zich druk maakt om oorzaak, maar enkel om een gekleurd persbericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:21

Paraat, vertel me dan eens hoe je eigenwaarde krijgt van een weekje Tunesië?
Ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar Ja

Huidskleur heeft er idd helemnaal niets mee te maken, snap niet waarom dat er bij wordt gehaald