Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Nou ja, goed. Probeer ook de andere kant eens te bekijken, denk ik dan (hoe moeilijk dat ook is). Deze jongeren wonen in de Bijlmer (lees: geen prettige buurt, eigenlijk de meest vreselijke buurt in Amsterdam wel). Niemand wil deze jongeren in dienst nemen, mede omdat zij geen 'hoge' opleiding hebben genoten. Zelfs de lagere functies worden zij niet voor aangenomen (vaak omdat men vooroordelen heeft).
Deze reis heeft 300 p.p. gekost. Dat is redelijk wat. Dit is zoals ik gelezen heb van gemeente geld betaald, dus alleen de Amsterdammers onder ons hebben daaraan bijgedragen
Sorane schreef:BELACHELIJK!!!
Dat geld hadden ze aan belangrijke zaken moeten besteden.![]()
Die koters uit Zuid-Oost moeten eens aan het werk gaan inplaats van de hele dag in een half afgebroken parkeergarage rondblowen.
Kansarm??? Die gasten MAKEN zichzelf kansarm!![]()
Wat een MISBRUIK van het belastinggeld zeg.
Schimmelig schreef:Relax vrouw, zo'n 'vijandige' reactie is echt zwaar overbodig
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus ja... ook wel eens in de Bijlmer geweest (blijkbaar heb je mijn posts daarna niet gelezen)
Sommige buurten binnen de Bijlmer wil ik echter in de avond niet lopen. Hmmja ieder zijn ding toch?
Ik vind Noord overgens niet 'erger' dan de Bijlmer.
Och, ik kom uit Amsterdam Oud Zuid he, dat zal wel het eea verklaren
marije86 schreef:@sorane,wat jij doet is ook kortzichtig ze alleen over een kam scheren
Sorane schreef:Schimmelig schreef:Relax vrouw, zo'n 'vijandige' reactie is echt zwaar overbodig
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, dus ja... ook wel eens in de Bijlmer geweest (blijkbaar heb je mijn posts daarna niet gelezen)
Sommige buurten binnen de Bijlmer wil ik echter in de avond niet lopen. Hmmja ieder zijn ding toch?
Ik vind Noord overgens niet 'erger' dan de Bijlmer.
Och, ik kom uit Amsterdam Oud Zuid he, dat zal wel het eea verklaren
Ik heb meer dan 20 jaar in Noord gewoont, nou meisje geloof me, je kan beter in de Bijlmer wonen.
Iedere stad heeft plaatsen waar je niet wil komen als het donker is. Als je daar je hele visie van de Bijlmer op vast prikt ben je wel heel kortzichtig.
Sorane schreef:Als jij een goed beeld van de Bijlmer had gehad dan had je ook niet zo gereageerd![]()
Maar dit gaat wel wat offtopic toch?
Sorane schreef:marije86 schreef:@sorane,wat jij doet is ook kortzichtig ze alleen over een kam scheren
Ben je wel eens in de Bijlmer geweest? Heb jij met dat soort mensen op school gezeten? Ken jij de mensen die op vakantie zijn geweest?
Ik wel. Dus over 1 kam scheren is hier niet bij.
Paraat schreef:"ZUIDOOST – Zo’n negentig kansarme jongeren uit Zuidoost vertrekken op 18 augustus naar Tunesië voor een 8-daagse culturele reis. De jongeren gaan daar heen via jongerenwerkplaats PEWA. Ook stadsdeel Zuidoost betaalt mee. De jongeren zijn schoolverlaters zonder startkwalificaties. PEWA helpt ze op weg richting (bij)scholing of werk. ,,Op dit moment hebben zich al 40 jongeren aangemeld, maar in totaal kunnen er 88 mee. Ook jongeren uit Zuidoost die niet bij een PEWA project zitten, maar die wel kansarm zijn, kunnen zich aanmelden,” vertelt Roy Hofwijks namens PEWA. Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. Jongeren van 16 tot 27 jaar die belangstelling hebben, kunnen zich melden bij PEWA via pewajwp@gmail.com. De jongeren betalen zelf maar 75 euro."
Niet zo politiek-correct-zeiken allemaal heur, kortzichtig zijn we allemaal (en daarbij ook nog jaloers!).
Ik ben wél benieuwd naar de uitkomst van deze reis.
Paraat schreef:" Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. "
Sorane schreef:Het heeft niets met politiek-correct-gezeur te maken.
Ik ken de jongens die de reis gemaakt hebben. Dat is inderdaad kansloos tuig. Maar ze hebben zichzelf zo kansloos gemaakt.
Stuk voor stuk hadden ze mogelijkheden. Maar als jij liever met je neus in de coffeeshop hangt in plaats van op school, dan kun je niet verwachten dat de maatschappij je vollop kansen geeft.
Ilindra schreef:Paraat schreef:" Het doel van de reis is om de jongeren gevoelens van eigenwaarde te geven. "
Hoe krijg je eigenwaarde van een weekje luxe-verblijf in Tunesië, waar je nog niet eens zelf voor heb hoeven werken????
fabienne schreef:Ilindra schreef:Hoe krijg je eigenwaarde van een weekje luxe-verblijf in Tunesië, waar je nog niet eens zelf voor heb hoeven werken????
Hihi dat is psychologisch/pedagogisch gezien echt niet goed te praten......
Sorane schreef:
Het heeft niets met politiek-correct-gezeur te maken.
Ik ken de jongens die de reis gemaakt hebben. Dat is inderdaad kansloos tuig. Maar ze hebben zichzelf zo kansloos gemaakt.
Stuk voor stuk hadden ze mogelijkheden. Maar als jij liever met je neus in de coffeeshop hangt in plaats van op school, dan kun je niet verwachten dat de maatschappij je vollop kansen geeft.