Ontvoerd meisje na 8 jaar vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Ontvoerd meisje na 8 jaar vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:31

En het scheelt ook dat ze al kon praten...want als je dat niet leert voor je zevende gaat het ook zeer en zeer moeilijk....

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:50

pffff, gewoon verschrikkelijk een echte hel moet dat zijn geweest.
Haar hele leven is aan de kloten, niet normaal

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:17

Ik zag het op het nieuws, echt verschrikkelijk zoiets..Wat een zieke geest kunnen mensen hebben om zoiets te doen..

Heb een paar weken geleden ''Ik was twaalf en ik fietste naar school'' gelezen een erg aangrijpend boek, geschreven door Sabine Dardenne, die 80 dagen in de kelder van Dutroux heeft gezeten, maar wat is 80 dagen in vergelijking met 8 jaar..echt heel erg..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:18

Jeeezussss, die gaat het nog heel moeilijk krijgen.
Die heeft een enorme achterstand lijkt mij?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:22

ymneuss schreef:
Jeeezussss, die gaat het nog heel moeilijk krijgen.
Die heeft een enorme achterstand lijkt mij?

ja dat lijkt mij ook, ook naar de omgang met andere mensen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:50

Marreke schreef:
Ik hoorde het op de radio kort nadat ik de film 'Mockingbird don't sing' uitgezet had omdat ik dàt al niet kon aanzien. (waargebeurd verhaal over een meisje dat door haar ouders 12 jaar vastgebonden in haar kamertje had gezeten)

Ik moest inderdaad ook direct aan die film denken..
Wat verschrikkelijk zeg.. Scheve mond Arm meisje..

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:56

Goeie morgen !!! Wat een hel heeft die meid meegemaakt. Ik hoop dat ze haarl even nu kan oppikken en gelukkig kan worden !!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:00

Ik heb op de Duitse tv de schuilplaats gezien van dit meisje. Het was heel ingenieus gemaakt. Echt niet te vinden voor een buitenstaander. Hij had een zware werkbank in zijn garage gezet. Onder deze werkbank zat een betonnen plaat met draaimechanisme. Daarachter zat nog een ruimte en daarna kwam je pas onder de grond in de kelder. Was een redelijke ruimte met keuken, toilet etc.

Ze is trouwens ontsnapt omdat de man even niet goed had opgelet. Ze moest zijn auto schoonmaken die in de achtertuin stond. De man was aan het bellen en toen zag ze kans om uit de tuin te komen. De man gaf haar thuis les en er bleken kasten vol kinderboeken in huis te staan.... Niemand in de buurt heeft ooit iets gemerkt. Hij woonde als een kluizenaar, alleen zijn moeder kwam soms langs.

Het is heel erg ziek maar ik denk dat je blij kan zijn met zijn dood. Zelfs in Belgie komen ze ooit weer vrij. Dat is toch stukken erger dan iemand die zijn straf "ontloopt" door voor de trein te springen.
Het meisje zit op een geheim adres en mag alleen haar ouder en hulpverlening zien.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:46

Zo echt erg zeg! Die zal echt wel veel achterstand hebben ja.
wat vreselijk zeg, ik zou er niet aan moeten denken...

wat zijn er toch achterlijke mensen op deze wereld he

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:36

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:07

ik hoorde het al op het nieuws, echt vreselijk, 8 jaar...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:27

Is zij het wel? of zegt ze dat ze het is? Natuurlijk kan zij het zijn maar ACHT (!!) jaar is wel erg veel vind ik zo..
En als zij het is weet ik niet of je daar nou zo blij mee moet zijn.. Ze heeft zoveel meegemaakt maar tegelijkertijd ook veel gemist van haar jeugd... Jammer dat je maar eenmalig hoort dat ze terug is en vervolgens niet meer hoe het nou met haar gaat. Tis natuurlijk wel verschrikkelijk Ach gut

Edit:
Sorry ik lees net over haar DNA enzo..
Nouja afwachten maar he

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:51

minka schreef:
Ik zag het op het nieuws, echt verschrikkelijk zoiets..Wat een zieke geest kunnen mensen hebben om zoiets te doen..

Heb een paar weken geleden ''Ik was twaalf en ik fietste naar school'' gelezen een erg aangrijpend boek, geschreven door Sabine Dardenne, die 80 dagen in de kelder van Dutroux heeft gezeten, maar wat is 80 dagen in vergelijking met 8 jaar..echt heel erg..

goed boek was dat he.. heel aangrijpend.

Bieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:46

Verschrikkelijk verhaal. Je weet niet hoe ze haar leven zal verder zetten he. Hoe gaat het met de slachtoffers van Dutroux? Zij leven ook verder he, maar dragen ook het misbruik mee voor de rest van hun leven. Kwestie van het een plaats te kunnen geven, maar ik denk dat ze nu wel overdonderd wordt met handenvol informatie terwijl ze acht jaar een "rustig" leven heeft gehad. Dat zal op zich ook al wel zwaar zijn denk ik. Dan kan ik wel begrijpen dat ze rust vraagt aan haar ouders en de media.

Celiinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:51

ik hoorde wel gister op de radio dat ze het nog een beetje voor de ontvoerder had opgenomen ofzo, dat zeiden ze op de radio.. dat ze niet slecht behandeld was door de ontvoerder.. maar toch 8 jaar vastzitten, blij dat ze nu weer vrij is:D

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:55

Idd niet normaal, ik stond er ook van te kijken.
En die 'ontvoerder' is nog voor de trein gesprongen ook, hoe makkelijk kun je er vanaf komen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:30

Ze heeft een verklaring voor laten lezen waarin ze onder andere iedereen oproept om haar voorlopig met rust te laten.

Dat ze geen normaal leven meer zal kunnen leiden komt vooral ook omdat zij NOOIT meer met rust gelaten zal worden. Ook nu speelt de commercie weer op walgelijke wijze in op dit verhaal, zie de enorme bedragen die geboden worden op de rechten van het verhaal. Echt ontstellend walgelijk, als het maar uitgemolken kan worden.... Sensatie verkoopt nietwaar?

Er kan nu wel flink gespeculeerd worden over alle gebeurtenissen maar wat er precies gebeurd is weet alleen zijzelf.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:34

Oostenrijkse media meldden dat zij vrijwillig seksuele contacten met haar ontvoerder had gehad,

Hmm.. Vreemd Verward Zal dat nou echt waar zijn?

Volgens politiepsychologen lijdt Natascha aan het Stockholmsyndroom. Dat houdt in dat het slachtoffer van een ontvoering zich uit lijfsbehoud steeds meer gaat identificeren met de ontvoerder. Dat verklaart mogelijk ook dat zij moest huilen toen zij hoorde dat haar ontvoerder na haar ontsnapping zelfmoord had gepleegd door voor een trein te springen.

Dit komt wel vaker voor... Ik geloof ook echt wel dat dit waar is.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:38

Tuurlijk, het etiketje is al weer lang en breed opgeplakt.....

Arjan Erkel vertelde zojuist interessante dingen over zijn ontvoering in Nova.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:54

árm kind! Wat bezielt zo'n gek om een kind acht jaar vast te houden?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:03

ouders van mn vriend waren op dat moment op vakantie dus er werd nergens anders over gepraat daar, de dader heeft ook zelfmoord gepleegd, ik weet niet of dat al gezegd is. Toen ze ontsnapt is (na 8 jaar een kans) is ze naar een huis gerent direct politie. Die vent had ook een baan, na zn werk ging hij naar haar toe. Vreselijk.......

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:34

Ik vind het zo appart dat neimand dan ergens een vermoeden an heeft. die an heeft dat gewoon 8 jaar voor iedereen verzwegen en heeft nooit een misstap gezet want dan waren er wel mensen achtergekomen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:43

Maar wat ik me afvraag is waarom hij haar zolang heeft vastgehouden?

Ik vind het wel een erg apart verhaal allemaal, apart in de zin van ongelovelijk Scheve mond het zal je maar gebeuren, lijkt me zo onwijs moeilijk. Hopelijk voor dat meisje dat ze ooit nog enigzins een beetje gelukkig kan worden iig..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:11

Vol verbazing volg ik de commerciele hype rondom het ontvoerde meiske Natascha Kampusch.
Op alle zenders, Nederland, Belgie, Duistland...noem maar op.....wordt het intervieuw uitgezonden.
UIteraard royaal voorzien van reclame blokken want dit is een kijkcijferkanon.
Ik wordt een beetje misselijk van dit soort misbruik via de media, en toch kijk ik zelf ook naar haar.

Wat moet zij hebben doorstaan....
Je moet er toch niet aan denken dat het jouw kind zal overkomen.
Wat een wonder dat ze terug is bij haar familie.

Heel dubbel allemaal en als ik haar zie praten denk ik aan de ene kant "Wat ben je sterk en goed bezig! "...en aan de andere kant zie ik dat het bij lange na niet goed met haar gaat.
Hoe zal het haar vergaan over een jaar, als al die persmuskieterij is bekoeld?

Zij stelt dat er geen sprake is geweest van sexueel misbruik. Waarom ontvoert zo'n vent dan een meisje en houdt haar zolang vast?
Ik moest direct aan Dutroux denken maar het lijkt toch een andere reden te zijn. Misschien was de dader eenzaam en wilde hij iemand die afhankelijk was van hem en waar hij voor kon zorgen, als een soort gezelschap/huisdier??

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:44

Erg jammer hoe commercieel dit weer uitgebuit gaat worden. Voor haarzelf vind ik dat prima maar zoveel mensen zullen hier een slaatje uit slaan .. ik hoorde dat haar woordvoerder had gezegd dat er in een volgend intervieuw pas over misbruik etc. wordt gepraat maar dat de onderhandelingen daarover nog niet rond zijn. Krijgen jullie niet een beetje een raar gevoel bij het interview ? Ik bedoel .. al die wijsheid over projecten opstarten, wereldreis maken, boek schrijven etc .. ze is net 2 weken terug. Ik zou denken dat je dan eerst dichter bij huis weer in je ritme probeert te komen?