Zware boekentas velt brugklasser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:05

wizewo schreef:
Overigens is de gemiddelde emmer water die je naar je paard brengt even zwaar Vork .

Maar daar hoef je niet mee naar school te fietsen, de hele dag mee rond te lopen en vervolgens mee terug naar huis te fietsen. Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:14

Sneu voor dat brugwupper. Volgens mij is mijn tas nooit zwaarder geweest dan 10 kg. Ik liet alle boeken gewoon op school liggen omdat ik toch geen huiswerk maakte. Of heel soms moest ik toch wel aan de bak, dan nam ik gewoon de boek mee voor de vak waarvoor ik de huiswerk moest maken.

Het is idd zo, hoe hoger je komt, hoe minder boeken. Nu kan ik alle boeken voor een dag in mijn tas stoppen en mijn tas is dan nog halfvol.
(H4)
(maar eigenlijk is ie altijd leeg buiten eten,drinken, agenda en pen na Haha! )

En laptop is een leuk idee, maar idd zoals wizewo het zei, lezen op laptop is niet zo prettig
Liever uit boeken/papier.
Maar een laptop is wel handig om snel dingen op te zoeken, alles te typen ipv te schrijven. (en handig om te MSNen onder schooltijd haha Tong uitsteken )

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:09

ik ga nu naar de 5e en mn tas is nog steeds vaak 11 kg hoor! maar wij hebben zoiets als een kluisje dus daar kun je n deel van je boeken in dumpen. en het is n heel goed smoesje: sorry meneer, ik heb mn boek niet bij.. het paste niet meer in mn tas Haha!

en ach van t beetje sjouwen ga je niet dood Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:27

Op de middelbare had ik altijd al mijn boeken in mijn kluisje en nam alleen mee naar huis wat ik voor hw nodig had. Werkte goed en scheelde veel!
Nu op het HBO is het je eigen verantwoording, ik heb alleen mijn map en laptop bij. De rest is eten enzo. Een boek persé nodig, ff naar de mediatheek Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:47

Als brugwup wist ik ook niet wat ik aanmoest met al die boeken hoor.. Gelukkig zat mijn broer al op school en had wat tips.. Ik denk dat ze maar eens een algemeen lijstje moeten maken met tips ivm de boeken.. Nagelbijten / Gniffelen
Mijn broer adviseerde me om de dag dat ik m'n rooster haalde al de helft v/d boeken mee te nemen die ik de 1e lesdag nodig had, zodat het niet al te zwaar is. Uiteraard alleen de boeken in je tas doen die je voor/na de pauze hebt, en de rest de kluis in, dan valt het allemaal best mee Lachen
Maar goed, wel sneu voor dat jochie Ach gut

NickytjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:52

*denkt terug aan haar schooltijd*

Wij moesten ook vaak veel te veel boeken meezeulen, maar ik deed het gewoon niet.
Vaak hadden we het handboek van geschiedenis geen eens nodig, dus waarom zou ik
het dan meeslepen? Als we het wel nodig hadden moest ik gewoon even naast iemand anders
gaan zitten (dat waren ze op school al wel gewent van me).

Ik ben zelfs ooit met m'n warhoofd naar school vertrokken met alleen m'n pennenzak en agenda,
voor de rest had ik niets bij. Haha! Bloos

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:26

aa wat zielig zeg..
mis gaan ze nu wel minder les uren geven op een dag hahaha Tong uitsteken:P
dus ook minder boeken haha Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:52

Pfff ik herinner me dat mijn tas in die tijd ook niet te tillen was. Alleen ons hoorde je er nooit over klagen.

De kids van tegenwoordig Haha!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:03

Wat sneu voor die brugpieper. Ach gut

Mijn tas was in de 3e ook altijd op bepaalde dagen zwaar gevuld, en daar moest ik dan ook altijd heen en weer mee lopen.
We hadden toen nog niet eens kluisjes. Scheve mond
Nu ga ik naar de vierde en de boeken worden nu zowiezo al minder (gelukkig).
Zal het straks wel weer zien, na de vakantie allemaal nieuwe eerste klassertjes die tot m'n navel komen met een loeizware kiplingtas. Clown
Wel sneu, want bij zo'n moment kwam er altijd nog een banketstaaf opmerking achterna.
Zoals ; 'Hee tas, waar ga je met dat bruggertje naar toe?' Clown

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:28

dit jaar heb ik super veel blokuren 12 blokuren maar bij ons zijn er niet genoeg kluisjes voor iedereen maar nu is me tas wel superligt vorig jaar was ie te zwaar maar had nooit zin om naar me kluisje te lopen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:31

tsja sneu voor het kind, maar ik zie zovaak kids van de basisschool nn brugklassers enzo vrolijk rondfietsen met een vriendje achterop
mij maak je niet wijs dat een boekentas, zelfs op de boeken-ophaal-dag meer weegt dan je vriendje die achterop zit te wiebelen!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:41

Ik heb altijd een kluisje gehad, en nam alleen de boeken mee waar ik hw voor had. De rest lag op school en pakte de boeken die k per les nodig had.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:28

Renske_ schreef:
tsja sneu voor het kind, maar ik zie zovaak kids van de basisschool nn brugklassers enzo vrolijk rondfietsen met een vriendje achterop
mij maak je niet wijs dat een boekentas, zelfs op de boeken-ophaal-dag meer weegt dan je vriendje die achterop zit te wiebelen!

Wel eens in Groesbeek geweest? Dat ligt onder de rook van Nijmegen, stad van de zeven heuvelen. Lachen

nu.nl schreef:
Volgens een woordvoerster van de politie verloor het jongetje de macht over het stuur door een combinatie van een zware tas achterop en bergafwaarts rijden.

Kan me voorstellen dat je makkelijk de macht over het stuur verliest als je een helling af raast met een gewicht achterop. Kan heel goed zijn dat je op zo'n helling ook eerder onderuit gaat met een vriendje achterop dan op een recht stuk weg. En daarbij geeft levend gewicht nog mee, dood gewicht gaat al snel een eigen leven leiden.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:46

Ik heb ook een behoorlijk zware tas.. maar gelukkig is het hier lekker plat, en doe ik mijn tas nooit achterop Lachen Gelukkig zijn er kluisjes!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:04

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat die tassen zo zwaar zijn! Zeker brugwuppen hebben de zwaarste tassen. Ik zit nu in de vijfde en ze worden steeds minder zwaar, maar toch vind ik ze nog steeds te zwaar. Ik heb wel eens gehoord dat je maximaal 10% van je lichaamsgewicht mag dragen en ik vind ook dat de regering daarnaar moet handelen. Bijvoorbeeld door elk boek in twee delen uit te laten geven, zodat je nog maar de helft van het gewicht mee moet nemen.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:08

zozo.. vliegende wup.

wel zielig voor hem! lijkt me wel erg pijnlijk Bloos!

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:11

Hihii ben ook brugklasser en woensdag was mijn tas wel 15 kilo Tong uitstekenLiep de hele dag te zeulen met al die boeken(had niet slim na gedacht en boeken in me kluisje gedaan Bloos )

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:49

Triest hoor Verdrietig .

Het is overigens niet alleen het gewicht van de tas, maar zal zeker ook in combinatie zijn geweest met dat het daar ter plaatse zeer heuvelachtig is en op sommige stukken flink naar beneden gaat. Je kan nog wel wat snelheid maken met alle gevaarlijke gevolgen van dien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:28

Kan het me goed voorstellen. Ik heb geweldig lieve kleine leerlingen in mijn klas met aan tas die vaak even groot of groter is dan hun romp. Ze moeten zo ontzettend veel meesjouwen, het is eigenlijk belachelijk.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:52

Hm, ik (5V) heb meestal niet echt een zware tas... Al vanaf de brugklas laat ik veel boeken in mijn kluisje op school liggen en valt het meestal wel mee. Dus alleen de eerste paar dagen had ik een redelijk zware tas, maar ook dat viel in mijn herinnering wel mee... Ik denk dus dat 't ook gewoon per school behoorlijk verschilt (en per leerling, sommigen willen wel elke dag alles mee naar huis nemen enzo).

Plumeau2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:16

Ik keek altijd in mijn agenda welke boeken mee moesten naar school. Soms was dat een zware tas, soms viel het mee. Mijn kluisje gebruikte ik eigenlijk alleen voor mijn gymspullen en tekenspullen.

Naar mijn mening zouden scholen alle leerboeken gewoon in de klas op voorraad moeten hebben liggen. Als leerlingen alleen met de schriften/pennen rondlopen is de tas gewoon makkelijk in 1 hand vast te houden Knipoog