Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Zware misdrijven worden door de recherche bestreden, die hebben niks met bonnen schrijven te maken.
Hoe kan je "genaaid" worden als je niet eerst zelf een overtreding hebt begaan :?
Sorane schreef:
Door een bon te krijgen voor een overtreding die NOCH jij NOCH je auto gemaakt kunnen hebben omdat zowel JIJ als je AUTO niet op die plaats geweest kunnen zijn op dat tijdstip.
Zo wordt je genaaid door de politie.
Sorane schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ga vanmiddag even mijn advocaat bellen om te vragen wat ik het beste kan doen en wat zeker NIET.
Het zou toch lekker zijn dat iedere jan joker met een blauwe pet willekeurig bonnen gaat uitschrijven en de burger is de l ul want de agent wordt altijd geloofd. Dat lijkt me een kwalijke zaak...
PrinCessRomy schreef:vandaag in utrecht waren ze ook bezig, ze hadden iemand zelfs een bon gegeven omdat hij aan de verkeerde kant van de straat was ingereden (auto stond andersom) en zo nog meer onbenullige dingetjes
PrinCessRomy schreef:vandaag in utrecht waren ze ook bezig, ze hadden iemand zelfs een bon gegeven omdat hij aan de verkeerde kant van de straat was ingereden (auto stond andersom) en zo nog meer onbenullige dingetjes
Sorane schreef:We leven echt in een politiestaat.
Politie is er voor de burger?? BULLS HIT!![]()
Sorane schreef:Dus een agent MOET willekeurig bonnen uitschrijven voor overtredingen die nooit gemaakt zijn??
Let wel als ik die overtreding gemaakt had dan had ik die bon gewoon betaald. Maar dat is in dit geval niet zo.
This_is_me schreef:Sorane schreef:We leven echt in een politiestaat.
Politie is er voor de burger?? BULLS HIT!![]()
Artikel 2 van de politie wet, of te wel waar dient een agent zich aan te houden!!!
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Dit is wat een agent in principe hoord te doen!!!!
Zo zie je dus dat niet een agent beslist wat en waarvoor je prenten schrijft, dat is nl het bevoegd gezag dit dit opdraagd aan de agent... En wie is het bevoegd gezag?? Juist de mensen die wij KIEZEN!! Dus eigenlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor deze gekheid en zoas sommige het vinden: deze onzin.. Als men het hier niet mee eens is moet men zorgen dat er een andere partij aan de macht komt. Flink gaan stemmen dus (voor de mensen die dit mogen) op een partij die eveneens kotst van de politie en hun prenten enz enz.
Er staat in deze wet nergens vermeld dat de politie er is voor de burger!! Alleen om hulp te verlenen aan HEN DIE DEZE BEHOEVE...