Agenten houden ‘bonnendagen'.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Agenten houden ‘bonnendagen'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:36

Oh natuurlijk valt er best met agenten te praten. Ik heb me vaak zat onder een bon uit kunnen kletsen...... Maar gister kwam die al met het bonnenboek in de aanslag aanlopen en met zo'n vastberaden blik......Nee, gewoon geen ontkomen aan Huilen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:11

Karl66 schreef:
Zware misdrijven worden door de recherche bestreden, die hebben niks met bonnen schrijven te maken.

Hoe kan je "genaaid" worden als je niet eerst zelf een overtreding hebt begaan :?

Door een bon te krijgen voor een overtreding die NOCH jij NOCH je auto gemaakt kunnen hebben omdat zowel JIJ als je AUTO niet op die plaats geweest kunnen zijn op dat tijdstip.

Zo wordt je genaaid door de politie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:04

Sorane schreef:

Door een bon te krijgen voor een overtreding die NOCH jij NOCH je auto gemaakt kunnen hebben omdat zowel JIJ als je AUTO niet op die plaats geweest kunnen zijn op dat tijdstip.

Zo wordt je genaaid door de politie.

Als je dat is overkomen dan is het natuurlijk mogelijk dat iemand met een vals kenteken, jouw kenteken gebruikt. Ook kan de agent kan zich vergissen met het noteren van het kenteken. Ik zou in zo'n geval bezwaar maken bij justitie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:09

Dat HEB ik ook gedaan. Ik kreeg een keurige brief terug van de Officier met de mededeling dat een agent de overtreding visueel had waargenomen en dat hij geen rede ziet aan de verbalisant te twijfelen.

Ik heb inmiddels een nieuwe beschikking thuis liggen en wederom in beroep.

Als ik een overtreding gemaakt heb dan betaal ik gewoon. Maar dit kan gewoonweg niet. Ik was op dat moment ruim 150km van die bewuste plaats verwijderd, MET mijn auto.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:17

Ja dan voel je je eigen behoorlijk machteloos en zeker "genaaid". Ben benieuwd hoe dit bezwaar behandeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:13

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ga vanmiddag even mijn advocaat bellen om te vragen wat ik het beste kan doen en wat zeker NIET.

Het zou toch lekker zijn dat iedere jan joker met een blauwe pet willekeurig bonnen gaat uitschrijven en de burger is de l ul want de agent wordt altijd geloofd. Dat lijkt me een kwalijke zaak...

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:45

Sorane schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ga vanmiddag even mijn advocaat bellen om te vragen wat ik het beste kan doen en wat zeker NIET.

Het zou toch lekker zijn dat iedere jan joker met een blauwe pet willekeurig bonnen gaat uitschrijven en de burger is de l ul want de agent wordt altijd geloofd. Dat lijkt me een kwalijke zaak...

Ben ik helemaal met je eens!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:38

In een ander topic onlangs waar iemand een bekeuring had gekregen die in haar ogen onzin was (was ook, immers 3km te hard rijden), had ik al aangehaald dat politieagenten tot onredelijkheid gedreven worden gezien het quotum aan bekeuringen ze moeten halen. MAar toen was dat niet waar, maar nu blijkt dus toch van wel.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:09

Wat ze zeggen is wel waar. Let maar eens goed op: In November / December (voor het eind van het jaar) zie je veel meer agenten en delen ze sneller bekeuringen uit in verhouding tot andere tijden in het jaar. Dit komt gewoon omdat ze anders niet aan het minimale aantal komen. Toch vind ik het nergens op slaan.

Stel je voor: Iedereen gedraagt zich voorbeeldig, niemand doet iets fout, dan zouden de agenten dus nooit aan hun minimale aantal bekeuringen toekomen. Zou iedereen dan fanatiek gedegradeerd worden? Lijkt me sterk...

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:27

Dat is het hele principe, dat is in zijn hele bedoeling onjuist. Lekker kortzichtig overgenomen vanuit het bedrijfsleven. Terecht dat dit af wordt geschaft!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:14

Ben het helemaal eens dat die onzin afegschaft moet worden.. Dit roepen wij al heel lang naar de baas om in december de zogeheten December prenten te voorkomen om zo alsnog aan je quotem te komen.. Het is idd zo dat je bepaalde dingen gewoon niet voorbij kan laten gaan... vb: kinderen los op de achterbank, of losliggende lading op het dak van een bus ed... Zo kan ik nog legio voorbeelden noemen. Maar idd een agent word er soms op afgerekend als ie zn mulders niet haald. Hier bij ons was er ook nog iemand die niet naar een andere werk plek mocht. Triest is het!! Wat ga je doen als agent... Juist je mini;s op orde hebben want anders is je loopbaan niet zeker.. Ik heb ze al drie jaar niet gehaald en dit word mn 4e jaar. Tot nu toe nog geen gezeik gehad en ben zelfs al naar een ander bureau verhuisd zonder dat daar moelijk over gedaan werd. Ik hoop dat het door gedrukt gaat worden (ook bij ons korps) dat we niet meer 150 prenten per jaar hoeven te krassen... En dat ik (zoals ik nu al doe) alleen schrijf voor dingen waarvan in zelf vind dat het echt niet kan of gevaarlijk is... of te wel mensen die ze dus echt verdienen en niet de oma die geen licht heeft of dr hand niet uitsteekt als ze de bocht om gaat

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:03

vandaag in utrecht waren ze ook bezig, ze hadden iemand zelfs een bon gegeven omdat hij aan de verkeerde kant van de straat was ingereden (auto stond andersom) en zo nog meer onbenullige dingetjes

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:07

PrinCessRomy schreef:
vandaag in utrecht waren ze ook bezig, ze hadden iemand zelfs een bon gegeven omdat hij aan de verkeerde kant van de straat was ingereden (auto stond andersom) en zo nog meer onbenullige dingetjes

Ik vind dat niet onterecht. Utrecht is een waar doolhof van eenrichtingsverkeerswegen, en het staat regelmatig helemaal vast. Veel eenrichtingsstraatjes zijn ook veel te smal om elkaar te passeren. Het verkeerd inrijden (en ook andere overtredingen, zoals dubbelparkeren) is nergens voor nodig, maar levert heel regelmatig toch overlast, dus waarom zou het geaccepteerd moeten worden?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:46

Shadow ben het met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:22

PrinCessRomy schreef:

Dat zijn geen onbenullige dingetjes. Daar kunnen ongelukken van komen. Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:29

Ik vind het 'verplicht' bonnen geven echt te zot voor woorden. Laten ze maar eens verplicht 'echte'zaken uitzoeken..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:33

Wat ik vind dat ze verplicht zouden moeten doen!! Al die hoge bobo;s die dit soort dingen verzinnen (beleid noemen ze dat geloof ik) eens de straat op sturen. Dan zien ze dus waar wij als agent tegen aan lopen door al hun stomme regeltjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:28

Nou er is meer bekend over mijn bon.

Ik moet gewoon betalen. Het is namelijk zo dat de bewijs last bij MIJ ligt en niet bij de politie.
Het is dus ook zo dat iedere banketstaaf met een blauwe pet willekeurig bonnen kan gaan schrijven, ze worden toch wel betaald.

Om te KOTSEN!!!!

Ik kan niet bewijzen dat mijn auto daar niet geweest is.
Parkeerkaartjes ed tellen niet.

Ik ben echt LOEIKWAAD!!!!

We leven echt in een politiestaat.
Politie is er voor de burger?? BULLS HIT! Misselijk Misselijk

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:12

dubbel post....
Laatst bijgewerkt door This_is_me op 31-08-06 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:13

Sorane schreef:

Artikel 2 van de politie wet, of te wel waar dient een agent zich aan te houden!!!

De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

Dit is wat een agent in principe hoord te doen!!!!

Zo zie je dus dat niet een agent beslist wat en waarvoor je prenten schrijft, dat is nl het bevoegd gezag dit dit opdraagd aan de agent... En wie is het bevoegd gezag?? Juist de mensen die wij KIEZEN!! Dus eigenlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor deze gekheid en zoas sommige het vinden: deze onzin.. Als men het hier niet mee eens is moet men zorgen dat er een andere partij aan de macht komt. Flink gaan stemmen dus (voor de mensen die dit mogen) op een partij die eveneens kotst van de politie en hun prenten enz enz.

Er staat in deze wet nergens vermeld dat de politie er is voor de burger!! Alleen om hulp te verlenen aan HEN DIE DEZE BEHOEVE...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:08

Dus een agent MOET willekeurig bonnen uitschrijven voor overtredingen die nooit gemaakt zijn??

Let wel als ik die overtreding gemaakt had dan had ik die bon gewoon betaald. Maar dat is in dit geval niet zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:18

Sorane, ik snap heel goed dat je kwaad bent, en ik zou me er ook vreselijk over opwinden. Het is ookniet eerlijk en je kunt er maar weinig tegen doen.

Toch durf ik wel te geloven dat de meeste politieagenten gewoon hun taak naar eer en geweten uitvoeren en er geen sprake is van doelbewust en vooropgezet pesten van burgers.
Natuurlijk zullen ze soms een mindere dag hebben, fouten maken of 'kinderachtig' zijn, en dat is vervelend genoeg, maar een politiestaat is toch echt iets anders.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:00

Sorane schreef:
Dus een agent MOET willekeurig bonnen uitschrijven voor overtredingen die nooit gemaakt zijn??

Let wel als ik die overtreding gemaakt had dan had ik die bon gewoon betaald. Maar dat is in dit geval niet zo.

Dat zijn geheel jou woorden. Als je de wet verder uit zou splitsen zou je zien dat wat jij hierboven zegt, niet terug te vinden is in de wet!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:58

Wat zeg jij dan wel?

En ja ik ben behoorlijk pissig ja. Ik heb het even totaal gehad met de politie.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:51

This_is_me schreef:
Sorane schreef:

Artikel 2 van de politie wet, of te wel waar dient een agent zich aan te houden!!!

De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

Dit is wat een agent in principe hoord te doen!!!!

Zo zie je dus dat niet een agent beslist wat en waarvoor je prenten schrijft, dat is nl het bevoegd gezag dit dit opdraagd aan de agent... En wie is het bevoegd gezag?? Juist de mensen die wij KIEZEN!! Dus eigenlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor deze gekheid en zoas sommige het vinden: deze onzin.. Als men het hier niet mee eens is moet men zorgen dat er een andere partij aan de macht komt. Flink gaan stemmen dus (voor de mensen die dit mogen) op een partij die eveneens kotst van de politie en hun prenten enz enz.

Er staat in deze wet nergens vermeld dat de politie er is voor de burger!! Alleen om hulp te verlenen aan HEN DIE DEZE BEHOEVE...

Dit is wat ik zei!!! Knipoog