Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Debbie_

Re: Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:19

fourth schreef:
Citaat:
Fourth:Ik ben tegen dierproeven en heb ook al gezegd dat het niet op dieren getest hoef te worden want ze kunnen ook naar mensen die roken kijken wat er wel en niet met ze gebeurd,ik zou me eigen daar best voor open stellen.
Dus ga niet zeggen dat ik de voorkeur geef aan deze marteling omdat ik rook.

Ik noem het wel een voorkeur geven aan. Je weet nu wat er met die beesten gebeurd omdat jij ergens aan verslaafd bent, als je het erg genoeg zou vinden zou je wel overwegen om er voor te stoppen.

En als ik zou stoppen? Dan zijn er nog miljoenen anderen die door blijven roken?
Wat ik bedoel te zeggen:
Met stoppen met roken bereik je niks omdat er nog zoveel miljoenen mensen zijn op de wereld die door roken dus omdat ik,1 iemand, zou stoppen help ik dan?
Zo als ik al had aangegeven vind ik deze testen echt gruwelijk en zoals ik ookal had aangegeven geef ik dus de voorkeur om het niet meer op dieren te testen maar gewoon naar de rokers zelf te kijken?
Die laatste zin vind ik een beetje erg raar, wie ben jij om voor mij te zeggen wat ik er van vind?
Jij kan zeggen dat je me egoistisch vind maar omdat ik niet stop met roken omdat ik deze plaatjes heb gezien?
Zoals ik al zei , als ik zou stoppen wat bereiken we er mee, nog niks?
Verzin beter iets anders wat je ertegen kan doen dan zo aanvallend tegen rokers doen.

Zoworden voor veel nieuwe operaties dieren gebruik om daat eerst te kijken of de methodes wel werken enzo,dan ook maar allemaal liever dood dan zo'n operatie ondergaan want ja het is getert op dieren?
En dan? jij ondergaat die operatie niet maar iemand anders doet dat maar al te graag,wat schiet je er mee op? Niks..
Medicijnen: hoeveel medicijnen worden er niet getest op dieren?

Wat ik alleen wil zeggen is dat of ik nou doorga met roken of niet,het maak geen bal verschil omdat er zoveel anderen toch wel door blijven gaan,dus kom met iets anders zoals dat iedereen moet stoppen met roken want dat zal nooit lukken.
zoals ik al zei misschien is het ene idee als ze gewoon naar de mensen zelf kijken dan dit soort dingen op dieren te testen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:19

Verantwoordelijkheid begint bij jezelf Vork

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:20

Schimmelig schreef:

Verantwoordelijkheid ja, tis hoe je het noemen wil ,maar ik zie het gewoon zo als ik stop met roken bereiken we nog niks want die testen zouden doorgaan....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:22

Schimmelig schreef:

voila, een oud gezegde één rijstkoreltje kan de balans doen omslaan

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:38

fourth schreef:
Karl66 schreef:
fourth, mag ik vragen wat jij er aan doet om dierproeven te stoppen?

Fabrikanten boycotten

Jij bent er dus van overtuigd dat jij geen enkel product koopt waar dierproeven voor zijn gedaan?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:39

_Debbie_: Als iedereen zo denkt, gebeurt er natuurlijk nooit iets!
Ik bedoel, zou je zelf willen stoppen?

En dan niet met het verhaaltje aankomen van " Of ik nou rook, het maakt toch niet uit want vele andere blijven dan toch wel roken"
Dus omdat andere mensen toch maar doorgaan doe jij het ook maar?

Het gaat toch ook om je eigen gevoel?
Het gaat er nu niet om of andere door zouden gaan, het gaat erom hoe je er zelf voor staat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:43

Als je tegen dierproeven bent, lijkt het mij beter om daar tegen te gaan protesteren, op een politieke partij stemmen die ze wil afschaffen, lid worden van organisaties die met jouw donaties dierproeven actief kunnen bestrijden, locaal aandacht er voor vragen etc.

Ben je tegen roken, prima, maar roep niet dat als je roken bestrijdt, dat je dan dierproeven bestrijdt. Dat zijn twee verschillende zaken en dan maak je jezelf goedkoop ergens vanaf.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:45

sunshine schreef:

En dan niet met het verhaaltje aankomen van " Of ik nou rook, het maakt toch niet uit want vele andere blijven dan toch wel roken"

Het gaat er nu niet om of andere door zouden gaan, het gaat erom hoe je er zelf voor staat.

Dierproeven gaan toch wel door hoor, of mensen nu wel of niet roken....
Ik rook zelf, vind de foto's niet leuk, maar ja: so be it.
Ik blijf liever roken, dan dat ik straks 20 euro voor een litertje benzine ga betalen (en ja: ook de niet-rokers).

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:47

@ JustNanno:

Is het roken nu al direct verbonden aan de stijgende olieprijs? Nagelbijten / Gniffelen Cool
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 20-08-06 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:47

sunshine schreef:

Het gaat toch om die diertjes? Het gaat hier niet om mij maar om die dieren,hoe we die dieren kunnen helpen toch?
Als ik zou stoppen met roken help ik ze daar dus niet mee omdat ze die testen op hun zouden blijven doen.
Ik heb het gevoel dat jullie nu meer tegen het roken in gaan dan aan een oplossing voor die testen te denken?
Zo denk ik bijv. dat het verstandig is om naar de mensen te kijken die roken dus laat ze maar na mij kijken wat het roken met me doet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:57

aaargh zijn die mensen nou helemaal gestoord geworden? Ik was altijd al anti-roken en anti-proefdier maar nu al helemaal Boos!
Nu gaat mijn vriend maar mooi helemaal stoppen met roken (wou die al, maar dit is een extra reden lijkt mij zo)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:08

Schimmelig schreef:
@ JustNanno:

Is het roken nu al direct verbonden aan de stijgende olieprijs? Nagelbijten / Gniffelen Cool

Niet met de olieprijs, wel met de belasting natuurlijk Haha! Wat denk je als alle rokers gaan stoppen, waar zal de regering dan hun belastingcentjes vandaan halen?
Nee, dan toch echt liever de proeven op de diertjes.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:10

BrittKitt schreef:
aaargh zijn die mensen nou helemaal gestoord geworden? Ik was altijd al anti-roken en anti-proefdier maar nu al helemaal Boos!
Nu gaat mijn vriend maar mooi helemaal stoppen met roken (wou die al, maar dit is een extra reden lijkt mij zo)

net alsof jij bepaalt hoe een ander z'n leven wil leiden Vork Als je vriend dan ook maar enigszins b*llen heeft zou hij gewoon doorroken, want als je zoiets voor iemand wilt bepalen ben je absoluut NIET goed bezig.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:19

Ik kan me voorstellen dat als je die foto ziet dat je dan als roker wilt stoppen met roken. Maar dat wil niet zeggen dat alle rokers dan maar moeten stoppen met roken. Iedereen mag dat voor zichzelf beslissen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dierproeven goed zijn natuurlijk

Zoals Karl al zei kun je beter je 'anti-rokers' energie gebruiken voor het stoppen van dierproeven. Als rokers stoppen met roken zullen die dierproeven misschien wel stoppen maar er is zo weer een andere test gevonden die ze willen gaan uitvoeren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:20

JustNanno schreef:
Schimmelig schreef:
@ JustNanno:

Niet met de olieprijs, wel met de belasting natuurlijk Haha! Wat denk je als alle rokers gaan stoppen, waar zal de regering dan hun belastingcentjes vandaan halen?
Nee, dan toch echt liever de proeven op de diertjes.

Als alle rokers stoppen heeft 'de regering' minder bij te dragen aan ziektekosten.
Er is IMO altijd wel een oplossing, soms moet je alleen net even iets verder kijken/zoeken...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:24

Schimmelig schreef:

Als alle rokers stoppen heeft 'de regering' minder bij te dragen aan ziektekosten.
Er is IMO altijd wel een oplossing, soms moet je alleen net even iets verder kijken/zoeken...

En dat is natuurlijk b*llsh*t en alles over 1 kam scherend.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:29

fourth, mag ik vragen wat jij er aan doet om dierproeven te stoppen?
[/quote]

Fabrikanten boycotten
[/quote]

en als je een aspirientje nodig hebt? dan is het zeker niet meer belangrijk Haha!
[/quote]

Slapen Lees mn eerdere posts in dit topic eens zou ik zeggen.

Overigens ben ik er van overtuigd ja dat alle cosmetische spullen e.d. dingen die ik heb niet op dieren zijn getest, al heeft dat dus niets te maken met deze discussie. Er is nogal een verschil tussen een genotsmiddel en een medicijn. Mij hoor je nl ook niet verkondigen dat als ik kanker krijg geen chemokuur neem.

Jullie snappen mn punt echt wel.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:32

Als jij zo fel bent tegen dierproeven zal je daar ook vanaf moeten zien. Beetje hypocriet ben je dus!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:38

JustNanno schreef:
Schimmelig schreef:

En dat is natuurlijk b*llsh*t en alles over 1 kam scherend.

Moet ik Marlboro, Camel, Lucky strike rokers dan allemaal anders behandelen? Roken = roken Pling

Wat vind je er precies stierenstront aan? Haha!
Rokers kosten 'de overheid' jaarlijks tonnen aan ziektekosten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:38

JustNanno schreef:
Als jij zo fel bent tegen dierproeven zal je daar ook vanaf moeten zien. Beetje hypocriet ben je dus!

eumh dit slaagt echt wel op niks. Sommige dierproeven zijn gewoon nodig punt andere lijn. zegt ze trouwens ook en is gewoon waar.
Maar we hebben het hier over dierproeven zonder nut, voor iets dat verslavend en alles behalve gezond is. Ben tegen roken das zeker. mijn eigen mening en die mag ik hebben. Zelfde voor mensen die willen roken.

Ik denk argumenteren met proeven voor medicinale gebruik en roken. Niet echt hier van belang zijn.

Ik gebruik ook trouwens shampo, make up en heel de boel van het dierproeven vrij Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:40

fourth schreef:
Overigens ben ik er van overtuigd ja dat alle cosmetische spullen e.d. dingen die ik heb niet op dieren zijn getest, al heeft dat dus niets te maken met deze discussie. Er is nogal een verschil tussen een genotsmiddel en een medicijn. Mij hoor je nl ook niet verkondigen dat als ik kanker krijg geen chemokuur neem.

Jullie snappen mn punt echt wel.

Ik snap je punt! Dierproeven voor cosmetische redenen ben ik ook erg op tegen, maar dierproeven voor medische doeleinden, daar denk ik anders over Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:42

JustNanno schreef:

Ik zal het nog 1 keer uitleggen maar dan moeten er echt wat borden voor koppen worden weggehaald want ik heb het idee dat er mensen zijn die het niet willen snappen, ofzo.

Roken. Waarom roken mensen. Omdat ze het lekker vinden -> genotsmiddel. Omdat ze niet zonder kunnen -> verslaving.

Stel nou dat er van 10 dieren 5 kunnen blijven leven en niet worden blootgesteld aan marteling door een vrij simpele handeling die op de lange termijn nog voordelen voor iedereen heeft ook.

Dan toch liever die 5 dan alles?

Het is ook hypocriet dat ik dat zeg van die chemokuur maar ik vind het compleet losstaan van deze discussie en eerlijk gezegd ook zwaar off topic, het ging over het feit dat mensen toegeven aan hun eigen oerdomme zwakheid terwijl ze weten dat er een hoop voor gecrepeerd wordt.
Overigens denk ik dat die nicotineonderzoeken er nog botter aan toe gaan dan testen voor de medische wereld [ik praat het absoluut niet goed, ik blijf er tegen en hoop echt op alternatieven, heb mezelf ook opgegeven voor medische onderzoeken], gezien het feit het illegaal gebeurd en ze zich dus ook niet aan regels te houden hebben.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:55

Wie heeft er nu een bord voor z'n kop dan?

Als jij zo tegen dierproeven bent, richt DAAR je energie dan op. Maar ik rook er geen sigaret minder om, en velen met mij ook niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:09

Is het niet een beetje naief om te denken dat als iedereen stopt met roken, dat er dan geen zinlose dierproeven meer worden uitgevoerd?

Een groot deel van de proeven worden uitgevoerd omdat wetenschappers de effecten van iets op een levend wezen willen bestuderen. Als zij bijvoorbeeld het effect van cyclische koolwaterstoffen op de celstructuur van longblaasjes willen onderzoeken, dan doen ze dat echt niet omdat mensen roken, maar omdat ze het effect willen leren kennen. En mocht iedereen stoppen met roken, dan verzinnen ze een andere reden voor dat onderzoek, bijvoorbeeld het effect van werken in de rook voor brandweermannen of zo.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:15

Zijn jullie echt zo cynisch dat er geen spoor van idealisme meer bestaat? Ieder beest meer is er 1 teveel, zie ze dan als individuen. Als je zo gaat denken kunnen we net zo goed de hele wereld opgeven. Och...oorlog...nah, ze doen maar, in Afrika sterft toch om de drie seconden iemand door aids Rolleyes