'Vetzucht groter probleem dan honger'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 'Vetzucht groter probleem dan honger'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:33

Toevallig stond in het AD nog een stuk van iemand die het een vreemde werking vond dat de supers de goedkope junk (chips, snoep ed) gebruiken om mensen naar de supermarkten te trekken, waar vervolgens de gezonde producten voor belachelijke prijzen te koop staan..
En gezien het weer van de laatste tijd zullen die prijzen niet echt lager worden...

*gaat stuk even zoeken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:35

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:
Als ik naar de stad moet rijden daarvoor, moet ik mijn bezine en parkeer geld ook tellen Tong uitsteken

Fietsen, lopen? Dat kost niks en is gezonder Nagelbijten / Gniffelen

15 km heen en weer 15 terug

Helaas, ik ben al blij dat ik een halve dag werk met mijn huishouden en paarden verzorgen volhoud op een dag.
Niet iedereen is 100 % gezond

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:40

Nee, maar denk dat merendeels van de bevolking de 60% nog niet eens haalt.

Dat jij geen zin hebt na een lange dag nog heel veel moeite wilt doen om boodschappen te doen is begrijpelijk.

Maar ik, net als schimmelig, kom uit de stad, waar op elke hoek wel een supermarkt of iets is en dan gaat het excuus "te duur" niet meer op denk ik.

Niet dat ik zo begaan ben met de gezondheid van een ander, ieder zijn keuze, maar het is voor de hele maatschappij ook niet voordelig als meer mensen ongezonder worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:41

Gezond eten is natuurlijk een keuze en niet verplicht (hoewel je lekkerder in je vel zit, als je het wel doet). Clown
Excuses zoals: ''het is niet te betalen'', dat klopt gewoon niet.

@ Runningkawa:
Neem eens een kijkje op www.odin.nl
Misschien is dat een oplossing Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:42

Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten.
Omdat ik al niet gezond ben vind ik dat erg belangrijk.
Maar het is idd wat gemakkelijk gezegt ga naar de surinamer op de hoek Lachen
Die hoek is best ver weg Tong uitsteken

edit: ff linkje kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:47

Link bekeken

dichtsbijzinde afhaal punt volgens de route planner 12,1 km en daar doe ik met de auto 19 min over (n werkelijkheid langer of je moet alle verkeers lichten mee hebben Lachen 0

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:49

runningkawa schreef:
Link bekeken

dichtsbijzinde afhaal punt volgens de route planner 12,1 km en daar doe ik met de auto 19 min over (n werkelijkheid langer of je moet alle verkeers lichten mee hebben Lachen 0

Jeez Clown
Wonen in het gat heeft zo zijn nadelen Tong uitsteken
MAAR, misschien kun jezelf je eigen groenten gaan verbouwen Haha! (geintje)
Bij ons net buiten de stad kun je veel producten ook direct bij de boer halen, weet niet hoe dat zit bij jullie in de omgeving?

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:50

en wat voor supermarkt heb je dichtbij zitten dan?
Hmm misschien is gezond voedsel wel een klein voordeel van de stad, maar daar kan je de extra anti-oxidanten ook wel goed gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:52

Daar moet ik idd eens naar kijken.
We wonen hier nog niet zo heel lang, dus die tuinders weet ik niet allemaal te zitten.

We hebben wel elke week verse tomaten
Dus eten veel tomaten soep Tong uitsteken
Daar gooi ik dan ook een lading groente in.

Koop bij de C1000 (ongeveer 7km van huis Tong uitsteken ) ook altijd een heleboel groente
Dus gezond eten proberen we wel.
Maar dat is echt niet zo goedkoop als een frietje bakken ( frietzaak is ook 7 km weg, dus bakken we thuis zelf)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:26

Toch wel apart... Ik ben sinds *ff denken* 4 weken op "dieet". Heb altijd al last van overgewicht gehad en ook vreselijk van mn darmen Huilen . Ben nog maar 4 weekjes bezig en ik eet echt genoeg, lijdt geen honger... en ik ben al 3 kg afgevallen en heb nu al bijna geen last meer van mn darmen Haha! . Waar ik wel onder lijdt is al het hakken, koken, wokken, snijden en wassen van verse groente Tong uitsteken . Maar eigenlijk is dat pure luiheid!!! Nagelbijten / Gniffelen Ik werk hele dagen en heb dan eigenlijk geen zin meer om te gaan koken. Een simpele oplossing is koken voor meerdere dagen. En ik koop mn boodschappen bij de Nettorama, daar ben ik zelfs nog goedkoper uit dan bij de Bas!!!!
En stiekum vind ik het nog lekkerder ook... Ik voel me beter ook al ben ik er nog niet.

De mensen zijn zich er vaak best van bewust dat junkfood en snelle maaltijden niet goed zijn en wat wel en niet dikmakend is. Het probleem is het omgooien van je gewoontes, dingen die je altijd al deed (of niet). En geld blijft natuurlijk ook een probleem, maar ik haal bij de Nettorama voor €1,50 wel 7 appels!!!

Uiteindelijk heb je het zelf in de hand. Ik wil niet meer dik zijn, ik wil me goed voelen en niet het idee hebben dat ik te dik ben om op een paard te gaan zitten. Dus ik ben op dieet and proud to be!!! Go jij! Go jij!

xxxx

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:33

Dat 'dieet' volg ik al tijden maar echt helpen doet t niet helaas Tong uitsteken

Van gezond eten ga je je inderdaad veel beter voelen Ja Ik voel me dus ook erg goed, maar wel dik Haha!

Ondanks dat wij wel veel groenten eten vind ik het wel duur. Het fruit helemaal Een bakje fruit voor bijna 3 euro, kom op hee...
Wel heb ik af en toe ingevroren fruit, dat is wat goedkoper en net zo lekker in bijv. de yoghurt ofzo...

Dat groentenabonnement ga ik es wat beter bekijken Ja

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:47

Schimmelig schreef:
Neem eens een kijkje op www.odin.nl
Misschien is dat een oplossing Lachen

Ik woon in een vrij grote stad maar die stad er helaas niet bij Verdrietig

Moet wel eerlijk bekennen dat ik toch meer van de voorgesneden groente ben.
Eigenlijk best een goed iniatief. Helemaal omdat er receptjes bij schijnen te zitten.
Wel nodig ook anders zou ik niet weten wat ik met sommige groentes aannmoet Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 22:33

Ik heb zo'n Odin abbo sinds een tijdje en moet eerlijk zeggen dat niet alle groentes altijd opkomen Bloos (daar hebben we een paard voor dan)

Clown

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:16

Cer schreef:
Dat 'dieet' volg ik al tijden maar echt helpen doet t niet helaas Tong uitsteken

Van gezond eten ga je je inderdaad veel beter voelen Ja Ik voel me dus ook erg goed, maar wel dik Haha!

Ondanks dat wij wel veel groenten eten vind ik het wel duur. Het fruit helemaal Een bakje fruit voor bijna 3 euro, kom op hee...
Wel heb ik af en toe ingevroren fruit, dat is wat goedkoper en net zo lekker in bijv. de yoghurt ofzo...

Dat groentenabonnement ga ik es wat beter bekijken Ja

Bosbessen, 300 g, 1,99 Dirk van der Broek, vind ik niet duur