Golden Retrievers gedumpt in water.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Golden Retrievers gedumpt in water.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:46

Maargoed, die man uit jouw berichtje, zit nu vast op 'VERDENKING VAN' dierenmishandeling Lips are sealed
En wat gaat er gebeuren? Het is duidelijk dat hij het heeft gedaan, maar waarschijnlijk komt hij er vrolijk van af met een boete..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:19

en daarom zullen nog vele van deze topics volgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:34

En toch gebeuren er in Nederland meer mishandelingen, verwaarlozingen en moorden op mensen dan op dieren.... toch??

Daarmee wil ik het absoluut niet goedpraten !!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:43

Desiree schreef:
en daarom zullen nog vele van deze topics volgen.

Hmhm inderdaad, en het zullen er alleen maar meer worden, en de verhalen zullen alleen maar erger gaan worden.. Lips are sealed
Echt hoor, wat dat betreft is het jammer dat er geen vertrouwen was in de Partij voor de Dieren, want zoiets zou er echt moeten komen!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:44

ik heb tranen in mijn ogen Huilen
ik kan daar echt niet tegen! .. Boos! 3%@$^@%$# Debielen Boos! Stoom uit je oren Die mensen moeten zelf verdronken worden die inbisielen Boos! Whoosh!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:49

Misselijk Bah... de man die dit gedaan hebben mogen ze van mij castreren. Een hond in elkaar slaan of een hond in een zak in het kanaal dumpen is beide gewoon ziek. Die foto ook van de hond.. arm dier Ach gut. Ik kan daar echt niet bij. Wat moet der wel niet in het hoofd van die vent omgaan? Die man komt er natuurlijk fluitend vanaf met een boete, die neemt een nieuwe hond en die begint weer opnieuw. Zo gaat het dus in Nederland...

Gadver...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:54

Ik heb het gisteren gehoord van mijn collega. Die vroeg mij namelijk of ik iemand kende met een bepaalde auto (noem ik hier maar ff niet gezien onderzoeken e.d ) en 2 Goldens.

Ze zijn vlakbij mijn werk gevonden, richting de manege.

Het broertje van de vriendin van mijn collega heeft de honden samen met anderen gevonden. Echter was er een vaag persoon bij die de honden heeft meegenomen nog voor de politie en dierenambulance kwamen. Terwijl bekend was dat die ingeschakeld waren. Onder het mom van : "Joh ik neem ze wel mee, zorg wel dat ze terecht komen..."
Dat laatste is zeer vreemd, want niemand neemt zomaar 2 onbekende dode honden mee.
Ze zijn niet verdronken, maar doodgestoken met messen en in een zak daar bij de brug gedumpt, waarschijnlijk in de hoop dat ze wegdreven. (meestal als dieren in een zal verdronken worden, wordt er een steen bij in de zak gedaan zodat deze zinkt, maar dat was hier niet het geval )

Het is te goor voor woorden en ik hoop niet dat de dader een klant van ons is.
Om het nou op 'de paardenboeren' af te schuiven vanwege de zaagselzakken vindt ik een beetje vaag, oke er zitten hier zat vage handelaartjes, maar dat wil niet per definitie zeggen dat die hun eigen honden slopen. Er zijn genoeg particulieren, mensen met bv veel knaagdieren, die bij ons ( welkoop ) zakken zaagsel of hennepvezel kopen... Weer zo'n stom vooroordeel

Mocht ik meer te weten komen, laat ik het hier wel horen
Laatst bijgewerkt door SANEX op 15-08-06 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:57

Pff das wel dichtbij Sanex.. En wist jij om wie het gaat?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:06

Oke nou kom ik met een heel vaag antwoord, ga even zitten Haha!

Ik heb het vermoeden dat ik weet wie het is als het gaat om wie ik denk dat het gaat...

Lees dat ff 2x door, laat het zakken, dan weet je wat ik bedoel Knipoog

Nou ja, wat wij gewoon vreemd vinden is dat een onbekende ineens bij die heisa is en de honden mee wil nemen, terwijl diegene de honden niet kent en de DA en de politie onderweg is. Dat doe je gewoon niet, geen simpele ziel wil zomaar 2 hondlijken meenemen waar hij niks mee te maken heeft.
Die persoon reed in een bepaalde auto en is klant van ons, echter kan ik me hem niet helemaal voor de geest halen gezien ik een ramp ben in auto's herkennen ( bij mij gaat dus bv geen lampje branden als iemand vraagt: Heb je de nieuwste renault gezien?!)
Maar mijn collega gaf een beschrijving van de pesoon en dan heb ik wel een idee... en dat is overigens wel een paardenman, die honden had/heeft..

Maar ja, dat zijn geen bewijzen, het is allemaal maar van horen en zien..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:12

Nou lekker is dat, dan is het straks nog een klant van jullie ook..
Hoop wel dat er flinke gevolgen zullen zijn voor die man (en ook voor degene die die lijken mee wilde nemen!) maar dat zal wel weer niet..
Maargoed, als ze rondgevraagd hebben, zijn er daar bij jou in de buurt vast meer mensen die wel een vermoeden hebben om wie het gaat..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:14

Sommige mensen zijn zo oneerlijk tegen over dieren... Dat dit kan gebeuren, echt.. Niet normaal..
wat een aso mensen leven er helaas op de wereld..
Wat een dood voor die honden.. Vriendjes zijn? Ach gut Tegen zulke mensen kan ik echt niet..

*Sanex, ik ga je bericht even elzen Knipoog

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:16

Jezus wat bruut zeg! Wie doet nou zo iets? Ik hoop dat ze ze te pakken kregen en ze zonder verdoving castreren Boos!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:17

Jezus Sanex, als ik die man tegenkwam zou ik me écht niet kunnen inhouden. Scheve mond
En hoe kom je er een hemelsnaam bij zoiets bij honden te doen. Als diegene er van af moest: die houden verkoop je zó makkelijk!
Ik kan er met mn hoofd niet bij hoor!
Ik hoop dat degene die hier verantwoordelijk voor is een gepaste straf krijgt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:14

Ik hoop ook eigenlijk dat ik niet kom te weten wie het echt is, ik kan me dus ook niet inhouden.
Weet wel dat mocht het bekend worden wie het is, en het blijkt een klant van ons te zijn, dat deze voortaan geweigerd wordt. Die hoeft niet weer in de winkel te komen.

Maarja, we zullen waarschijnlijk toch niet achter de waarheid komen, het blijft gissen en 'horen van'

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 21:40

Hmm Sanex wat jij vertelt klinkt idd zeer vaag zeg... en je weet niet of we nooit achter de waarheid zullen komen. Ik hoop het van harte wel!!! De rotzak! Want ik denk niet dat een vrouw dit zou kunnen doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:59

Nee, zulke gore laaghartige dingen worden meestal door mannen gedaan. Sorry dat ik het zeg maar het is gewoon niet anders.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 03:30

Het nadeel is dat er niks aan gedaan wordt ik Nederland Boos!
Als er ergere straffen uitgedeeld zouden worden net als in Amerika bijvoorbeeld, dan zou het mischien minder gebeuren. Dan heb je ook nog wel van die zieke mensen maar die worden dan tenminste wel goed gestraft.
Maar ja volgens de wet in Nederland zijn dieren dingen Boos!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:04

je hebt er echt zieke mensen tussen zitten he ...... Boos!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:41

echt zíek die mensen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:45

Dat dóé je toch niet! Echt ziek! Dat je zoiets uberhaupt kan, en dan ook nog zo wreed! Boos!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:50

gatverdamme ik walg echt van mensen die een onschuldig dier zoiets flikken.. hoe krijgt een mens het in z'n hoofd zoiets te doen Ik hoop dat de daders (als ze gevonden zijn) hard aangepakt worden!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:05

simone_1986 schreef:
Het nadeel is dat er niks aan gedaan wordt ik Nederland Boos!
Als er ergere straffen uitgedeeld zouden worden net als in Amerika bijvoorbeeld, dan zou het mischien minder gebeuren. Dan heb je ook nog wel van die zieke mensen maar die worden dan tenminste wel goed gestraft.
Maar ja volgens de wet in Nederland zijn dieren dingen Boos!

Ze moeten in Nederland veel strenger worden. In Amerika heb je een speciale politieafdeling die zich alleen maar bezig houdt met dierenmishandeling. Helaas is het nodig dat zo'n afdeling er is. Zij mogen dieren ook in beslag nemen en de rechter beslist dan later wie het dier krijgt toegewezen.

Dat zouden we in Nederland ook moeten hebben. We zijn hier zo ver en veel dingen zijn zo goed geregeld, alleen NIET voor dieren. Dat vind ik dus echt een tekortkoming van onze regering en rechtssysteem. Hier kan iemand gewoon zijn gang gaan, krijgt een waarschuwing of een boete en kan daarna weer een nieuw dier kopen en het weer opnieuw doen.

Denk gewoon goed na voor je een dier neemt. Het is een grote verantwoording, kost geld en als je dat er niet voor over hebt moet je gewoon geen dier nemen. Mocht je er niet meer voor kunnen zorgen door wat voor omstandigheden dan ook, breng het dan naar het asiel of zoek er een goed tehuis voor.

Maar dit soort daden zijn gewoon te GRUWELIJK voor woorden. Ik moet zo'n persoon ook niet tegenkomen, want dan sta ik niet voor mezelf in...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 12:02

Inderdaad als je al deze gruwel verhalen leest en al jaren dan vind ik het ook hoog tijd voor zo'n afdeling!!! Gelukkig zijn er organisaties die er wat aan doen, maar die hebben helaas niet de bevoegdheid die zo'n politie afdeling wel zou hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:06

ik wil best wel die politie worden.. Haha! Ja , nog iemand die vrijwillig wil helpen dit soort lui duidelijk te maken dat je zo niet met dieren omgaat??? Whoosh!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:13

te erg voor woorden is dit weer.
en net wat desiree schrijft er zullen nog zoveel gevallen volgen.