Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marchador schreef:Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Er is een grote groep die zegt het egoistisch te vinden en er is een grote groep die zegt dat het niet egoistisch is.
Marchador schreef:Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Er is een grote groep die zegt het egoistisch te vinden en er is een grote groep die zegt dat het niet egoistisch is.
Daantje1981 schreef:xKatleentjex schreef:En dan dacht je vroeger dat het erg was als meisjes onder groepsdruk begonnen te roken. "Hé watje, de hele groep rookt, jij toch ook zeker?" = "Hé watje, wij willen allemaal zelfmoord plegen, jij toch ook zeker?".
De wereld word steeds vreemder. Er staat vaak zoveel druk op de jeugd van die leeftijd. Wat wil je met je toekomst? De druk van de ouders. Druk van de vrienden. En iedereen moet zijn weg daarin vinden.
Het serieuse leven begint steeds jonger...
Desiree schreef:Marchador schreef:Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Is het zo egoistisch om te vluchten voor een situatie die in je ogen uitzichtloos is? Vind ik toch van niet. Ik vind het kortzichtig om het egoistisch te noemen. OMdat je niet weet hoe het is om je zo rot te voelen dat je geen kant meer op kan.
faye schreef:Op zich vind ik zelfmoord niet egoistisch, echter wel als je een ander met de ellende en rotzooi opzadelt zoals als je bijvoorbeeld voor de trein springt. Daarmee traumatiseer je wel een ander.
Welshcobfan schreef:ff toevoeging: dat een zelfmoord egoistisch is wil niet zeggen dat het een verkeerde keuze is, maar uiteindelijk kies jij voor je leven. Jij maakt de beslissing en jij maakt jezelf van kant omdat je het leven zelf niet meer aankunt. Tuurlijk is het vaak te begrijpen waarom , maar uiteindelijk is het wel eigen belang dat je ellendige leven ophoudt. En ja dat is egoisme, maar soms kan je ook zeggen denk ik: assertief omdat je eindelijk eens voor jezelf opkomt.
In het geval van deze meiden denk ik: waar zijn jullie in godsnaam mee bezig
mandy13 schreef:logisch onderwerp voor op een paarden forum!!![]()
![]()
Welshcobfan schreef:Maar beide traumatiserend aangezien het persoon dat pillen neemt of zichzelf opknoopt vaak door familieleden wordt gevondenEn bij een overdosis pillen is het beeld ook niet al te vriendelijk...
Anique_Vaandrig schreef:is het dan de essentie van het topic om met zn allen te gaan zeggen öh wat erg en vervelend allemaal?"
ik vind het wel interessant om een ieders mening en stelling over zo'n onderwerp te horen