Groepszelfmoord meisjes verijdeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Groepszelfmoord meisjes verijdeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:03

Ik ben het eens met welshcobfan. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:15

Marchador schreef:
Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Er is een grote groep die zegt het egoistisch te vinden en er is een grote groep die zegt dat het niet egoistisch is. Lachen

Is het zo egoistisch om te vluchten voor een situatie die in je ogen uitzichtloos is? Vind ik toch van niet. Ik vind het kortzichtig om het egoistisch te noemen. OMdat je niet weet hoe het is om je zo rot te voelen dat je geen kant meer op kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:26

Marchador schreef:
Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Er is een grote groep die zegt het egoistisch te vinden en er is een grote groep die zegt dat het niet egoistisch is. Lachen

Daarom zeg ik ook: er zijn 4 type zelfmoorden, waarvan er slechts 1 niet egoistisch is. Die kiezen voor het leven van een ander ipv voor hun eigen leven. De rest bestaat uit: death seeker, death initiator en death thriller meende ik.
Death seeker willen persé dood (en plegen dus in 1 keer een geslaagde zelfmoord),
death iniatiator denken dat het leven beter is na de dood óf dat hij hoe dan ook doodgaat en de death thriller wil niet echt dood maar 'daagt' het leven uit (bv extreme sporten oid)
atruistic death: je geeft geheel onbaatzuchtig e eigen leven voor dat van en ander.

Dus van de 4 soorten zelfmoorden is er slecht 1 niet egoistisch (naja egoistisch is niet echt het juiste woord:maar uiteindelijk kies je toch voor jezelf), bij de rest staat eigen belang voor.
(IK wil niet meer ziek zijn, het is voor iedereen beter dat IK er niet meer ben, IK heb het beter na mijn dood)
en in dit geval: IK word populair en opgenomen in de groep als ik zelfmoord pleeg. Die meiden willen heus geen zelfmoord plegen omdat ze daar een vriendin mee helpen Clown
Ik zou me rotschrikken als ouder als mijn kind zich in zo'n eng circuit bevond... Ben ik blij dat ik tenminste een normale puberteit heb gehad, waarin zelfs roken niet hip was (maar goed ik zat op een christelijke school in een brave vwo klas Clown)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:33

ff toevoeging: dat een zelfmoord egoistisch is wil niet zeggen dat het een verkeerde keuze is, maar uiteindelijk kies jij voor je leven. Jij maakt de beslissing en jij maakt jezelf van kant omdat je het leven zelf niet meer aankunt. Tuurlijk is het vaak te begrijpen waarom , maar uiteindelijk is het wel eigen belang dat je ellendige leven ophoudt. En ja dat is egoisme, maar soms kan je ook zeggen denk ik: assertief omdat je eindelijk eens voor jezelf opkomt.
In het geval van deze meiden denk ik: waar zijn jullie in godsnaam mee bezig Verward

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:39

Daantje1981 schreef:
xKatleentjex schreef:
En dan dacht je vroeger dat het erg was als meisjes onder groepsdruk begonnen te roken. "Hé watje, de hele groep rookt, jij toch ook zeker?" = "Hé watje, wij willen allemaal zelfmoord plegen, jij toch ook zeker?"
Scheve mond .

De wereld word steeds vreemder. Er staat vaak zoveel druk op de jeugd van die leeftijd. Wat wil je met je toekomst? De druk van de ouders. Druk van de vrienden. En iedereen moet zijn weg daarin vinden.
Het serieuse leven begint steeds jonger...

Helemaal mee eens

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:50

Desiree schreef:
Marchador schreef:

Is het zo egoistisch om te vluchten voor een situatie die in je ogen uitzichtloos is? Vind ik toch van niet. Ik vind het kortzichtig om het egoistisch te noemen. OMdat je niet weet hoe het is om je zo rot te voelen dat je geen kant meer op kan.

Ik zeg niet dat ik het egoistisch vind Lachen
(En om eerlijk te zijn kan ik dat ook niet in mijn post terug vinden)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:42

Nee, maar ik mag die vraag toch wel stellen>?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:48

Tuurlijk waarom niet Lachen
Mag ik erop antwoorden? Ik weet niet of dat je het nu tegen mij had, vanwege de quote die erbij staat.. Of dat het een vraag in het algemeen was Knipoog

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Marchador op 13-08-06 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:28

Yep, snap ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:06

Op zich vind ik zelfmoord niet egoistisch, echter wel als je een ander met de ellende en rotzooi opzadelt zoals als je bijvoorbeeld voor de trein springt. Daarmee traumatiseer je wel een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:54

faye schreef:
Op zich vind ik zelfmoord niet egoistisch, echter wel als je een ander met de ellende en rotzooi opzadelt zoals als je bijvoorbeeld voor de trein springt. Daarmee traumatiseer je wel een ander.

Je wordt toch altijd gevonden door iemand ... dus je zadelt er hoe dan ook iemand mee op en bezorg je een flinke trauma...

Voor deze dames heb ik 2 woorden: gesloten afdeling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:35

Ja maar gevonden na pillen of aan stukken gereten door een trein is wel wat anders!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:08

Maar beide traumatiserend aangezien het persoon dat pillen neemt of zichzelf opknoopt vaak door familieleden wordt gevonden Knipoog En bij een overdosis pillen is het beeld ook niet al te vriendelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:44

Welshcobfan schreef:
ff toevoeging: dat een zelfmoord egoistisch is wil niet zeggen dat het een verkeerde keuze is, maar uiteindelijk kies jij voor je leven. Jij maakt de beslissing en jij maakt jezelf van kant omdat je het leven zelf niet meer aankunt. Tuurlijk is het vaak te begrijpen waarom , maar uiteindelijk is het wel eigen belang dat je ellendige leven ophoudt. En ja dat is egoisme, maar soms kan je ook zeggen denk ik: assertief omdat je eindelijk eens voor jezelf opkomt.
In het geval van deze meiden denk ik: waar zijn jullie in godsnaam mee bezig Verward

Maak jij nooit keuzes die voor jou welzijn de besten zijn, terwijl ze voor anderen in het nadeel werken??

mandy13 schreef:
logisch onderwerp voor op een paarden forum!! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

ja dat heb je op een gedeelte van een forum dat "Nieuws en Maatschappij" heet Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 02:36

ja en nee, anderen zijn belangrijk voor mij om te overleven. Dus ik hou vaak wel rekening met anderen (uieindelijk zal het namelijk mij baten opleveren). Maar ingeval van groepszelfmoord ben je wel erg bizar in je gedachtengang en ik ben niet zo zelf destructief gelukkig. Mijn keuze's zijn minder levensbedreigend. En je kan nooit iedereen plezieren, maar ik houd echt rekening met mensen die dicht bij me staan, omdat het uiteindelijk positief op mij uitwerkt. (steun etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:25

wat ik maar bedoel is te zeggen dat iedereen wel eens egoistisch is. of het nou gaat om een ijsje dat je koopt ipv je kleine geld in het potje tegen de kankerbestrijdin te doen of iets als zelfmoord (en dan heb ik het over mensen die het echt niet meer zien zitten)

De vergelijking is nogal krom, ik weet het, maar je begrijpt wat ik bedoel?

Je zou het ook zo kunnen zien: is het niet egoistisch wanneer iemand moet blijven leven omdat jij er anders verdriet van hebt?

Is misschien allemaal een beetje vaag uitgelegd, maar je begrijpt de gedachtengang hopelijk een beetje!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:39

Welshcobfan schreef:
Maar beide traumatiserend aangezien het persoon dat pillen neemt of zichzelf opknoopt vaak door familieleden wordt gevonden Knipoog En bij een overdosis pillen is het beeld ook niet al te vriendelijk...

Ik vind het toch wel even anders als iemand voor de trein springt of er thuis een einde aan maakt. Op het station traumatiseer je weet ik veel hoeveel mensen, terwijl het thuis in de familiekring blijft (niet minder erg, maar minder mensen hebben er "last" van)...

In ieder geval, wa een ziekelijke gedachtegang van die groep meiden. Lijkt wel een horrorfilm...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:27

Waarom praten over wat erger is? Het is allemaal erg. En het is allemaal op een andere manier net even wat erger. Het is maar van welke kant je het bekijkt. En ik denk ook niet dat het de essentie is van dit topic. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:35

is het dan de essentie van het topic om met zn allen te gaan zeggen öh wat erg en vervelend allemaal?"
ik vind het wel interessant om een ieders mening en stelling over zo'n onderwerp te horen Knipoog

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:32

mijn oom en tante hebben het verleden jaar gedaan.. en eerst dacht ik: pff.. wat stom en banketstaaf etc etc.
Maar nu denk ik: je doet het niet voor niets... Ze hebben dus al erg veel meegemaakt.. en vonden het uiteraard voor zichzelf een onleefbare situatie..

Als je met problemen zit zijn je vriendinnen er toch voor om je te helpen? Niet om dan maar met z'n allen een vriendin achterna te lopen die een slechte tijd tegemoed is gekomen.. denk ik dan.. En als je dan zulke vriendinnen hebt die je niet goed kunnen helpen hebben wij gelukkig bokt nog.! Zo zie je dat bokt ook wel weer goed kan zijn Knipoog !

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:46

Anique_Vaandrig schreef:
is het dan de essentie van het topic om met zn allen te gaan zeggen öh wat erg en vervelend allemaal?"
ik vind het wel interessant om een ieders mening en stelling over zo'n onderwerp te horen Knipoog

Natuurlijk niet, maar naar mijn mening gaat het ook over het maatschappelijke onderdeel in dit nieuwsbericht. En nu wordt het bijna een welles/nietus of het wel of niet egoïstisch is om zelfmoord te plegen en welke manieren het ergst zijn voor anderen.
Natuurlijk is het interessnat ieders mening en stelling te horen. Helemaal met je eens. Maar misschien is het mijn ervaring dan met dit soort onderwerpen en discussies daarover dat ik denk: jongens, laten we nu niet in het al uitgekauwde en o zo bekende cirkeltje gaan praten Lachen