Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:24

Ik geloof dat je nu de boel een beetje om zit te draaien Russel...

Je zou de politiek in moeten Ja

Ik ben uitgepraat... Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:25

Nou ik draai niks om hoor, jij wilt gewoon gelijk, lekker mee kankeren op de politie. Zij zijn groot en ik is klein!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:33

*zzzzuuuchhht*

Nee hoor, ik WIL geen gelijk, ik licht toe dat ik me kan voorstellen dat men soms wat gefrusteerd raakt van de politie. En daar zet ik vervolgens een voorbeeld bij.

Wat ik ook niet vind kunnen is dat iemand de politiek in elkaar mept, de politie dan vervolgens vertrekt, en niet terugkomt met versterking of wat dan ook, om die man mee te nemen. Wat voor boodschap draag je dan uit als politie zijnde?
En ik impliceer al HELEMAAL niet dat de politie die man moet meppen, hoe kom je daarbij???? wat een onzin kraam je uit zeg.

Ik zeg niet dat ik geen bekeuringen hoef te krijgen, maar dat het frusterend is dat iemand wel wegkomt met mishandeling en vernieling, en je voor het niet dragen van een gordel (bijvoorbeeld) bijna meengenomen wordt. Maar ik begrijp dat ik dat helemaal verkeerd zie, en dat jij dat volkomen normaal vind Ja Het is ook zo lekker in verhouding allemaal ja.

Door rood licht rijden is nogal aso ja.

En ik kan me niet herinneren dat je geweld mag uiten tegenover agenten. Althans, daar hebben ze ook een verschillende standaard voor dan blijkbaar. Maar dat voorbeeld zal ik maar niet opschrijven anders vind jij dat ik aan agenten-bashing doe....

En ik hou niet van het woord 'kankeren'

Ik hoef geen gelijk ik wilde alleen even wat illustreren.. maar daar zal ik me voortaan niet meer aan wagen. T kan blijkbaar geheel verkeerd opgevat worden.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:38

Te hard rijden = boete mee eens

Maar.....

Een tijdje terug probeerde een agressieve motorrijder mij te wurgen en te slaan door mijn autoruit.
(alleen omdat ik hem duidelijk maakte dat hij gevaarlijk inhaalde op een weg waar dat niet mocht)
Vervolgens heeft hij mij klem gereden door keihard te remmen vlak voor mijn auto.
Resultaat: ik heb hem (niet zo hard) geraakt. Hij gooide zijn motor op de grond onder mijn bumper en begon als een wilde te slaan en greep naar mijn keel......

Ik heb totaal in paniek 112 gebeld (die pas na 20 min. aan kwam kakken)
Jammer voor mij had hij al zijn handen uit mijn raampje getrokken want de politie kon hem daardoor niet op heterdaad betrappen.

Er zijn getuigen gehoord (en vervolgens zijn hun adressen kwijt geraakt of zo......want de politie ontkende de volgende dag dat ze er waren) EN de agent constateerde rode plekken op mijn hals.

Weet je wat de uitslag was van mijn aangifte?????????

ONVOLDOENDE BEWIJS Gestoord EN.....
ik moest eigenlijk volgens de wet ZIJN schade betalen die hij opzettelijk had toegebracht.
Hamer

Uiteindelijk heeft zijn verzekering GEEN claim ingediend omdat zijn verhaal als leugenachtig werd ervaren. Maar eigenlijk wil ik hiermee iedereen erop wijzen dat het recht zeker in Nederland niet zegevierd in dit geval Lips are sealed

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:42

Mijn moeder had ook een boete gehad gisteren Tong uitsteken
We lagen helemaal dubbel mijn moeder en ik... snap eigenlijk niet waarom Clown

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:10

In sommige reacties (en niet alleen hier) lees ik dat de politie beter boeven kan gaan vangen dan op het verkeer letten. Waar denken jullie dat de meeste doden en gewonden vallen? Toch echt in het verkeer! En juist die doden en gewonden zijn voor een groot deel te voorkomen door beter verkeersgedrag, veel ongelukken gebeuren nou eenmaal door verkeersovertredingen! Reken maar dat de kans groter is dat je aangereden wordt door een auto die te hard rijdt, niet handsfree zit te bellen of door rood rijdt, of omdat je zelf als fietser geen licht hebt, dan dat je vermoord wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:18

Er zit imo wel een verschil met iemand die te hard rijd in een woonwijk, of op de snelweg.

Iemand die gepakt word voor 5 km te hard, of iemand die er 45 te hard gaat.

Iemand die zo roekeloos jaagt valt bij mij ook onder "boeven"
Iemand die zo'n l"llige boete krijgt, dan heb ik ook mijn bedenkingen over het gevaar wat die persoon toebrengt aan de maatschappij Lachen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:29

Toydoll schreef:
Voor de zoveelste keer, mijn auto doet het prima en er is niets stuk!
De snelheids meter is onduidelijk, maar werkt wel! Er valt niets aan te maken; als dat wel het geval was had de garage dat gewoon gedaan. Correctie was 3 km/uur, maar die is er niets voor niets; omdat wat zij meten vaak meer is dan dat je werkelijk rijd.

Sorry, maar bij dat laatste heb je het toch fout (ik overigens ook), dus ik heb eens gegoogled en hier kwam het volgende uit:

Correctie op gemeten snelheid
De instelwaarde van de snelheidscontrole-apparatuur is 7 kilometer boven de maximumsnelheid. Geflitst word je dus pas wanneer je 7 kilometer boven de maximumsnelheid zit. Op een weg waar een maximumsnelheid geldt van 50 km/u. wordt er dus vanaf 57 km/u. geflitst. Op auto- en autosnelwegen is de instelwaarde 8 kilometer boven de maximumsnelheid. Dus op een autoweg of autosnelweg word je geflitst als je respectievelijk 108 of 128 kilometer per uur rijdt. Mensen die van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een acceptgiro voor een snelheidsovertreding krijgen zien daarop de gemeten snelheid aangegeven met de opmerking 'na correctie'.

De correctie is van kracht gegaan nadat de Hoge Raad hierover in 1995 een uitspraak heeft gedaan. Zij concludeerden dat de technische nauwkeurigheidswaarde van de gebruikte meetapparatuur drie procent kan afwijken. Het gevolg daarvan is, dat van de gemeten snelheid van 57 kilometer per uur binnen de bebouwde kom een bekeuring wordt voor 54 kilometer. Een boete voor 52 kilometer per uur kan dus niet. Ook bij andere snelheden wordt de correctie doorgevoerd.

[Bron]

De wijzer van je kmteller zal dus zo om en nabij de 5 of 10 km te hard hebben aangewezen. En ik geloof niet dat je kmteller zo afwijkt, raar doet, trilt of wat dan ook, dat je dat niet ziet...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:30

Niet voor nix gelden voor te hard rijden in 30 km zones veel strengere regels dan op 80 kilometer wegen Knipoog

(toch even gemeld, ondanks dat dat niet de discussie is Knipoog )

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:45

larrylurex schreef:
Te hard rijden = boete mee eens

Maar.....

Een tijdje terug probeerde een agressieve motorrijder mij te wurgen en te slaan door mijn autoruit.
(alleen omdat ik hem duidelijk maakte dat hij gevaarlijk inhaalde op een weg waar dat niet mocht)
Vervolgens heeft hij mij klem gereden door keihard te remmen vlak voor mijn auto.
Resultaat: ik heb hem (niet zo hard) geraakt. Hij gooide zijn motor op de grond onder mijn bumper en begon als een wilde te slaan en greep naar mijn keel......

Ik heb totaal in paniek 112 gebeld (die pas na 20 min. aan kwam kakken)
Jammer voor mij had hij al zijn handen uit mijn raampje getrokken want de politie kon hem daardoor niet op heterdaad betrappen.

Er zijn getuigen gehoord (en vervolgens zijn hun adressen kwijt geraakt of zo......want de politie ontkende de volgende dag dat ze er waren) EN de agent constateerde rode plekken op mijn hals.

Weet je wat de uitslag was van mijn aangifte?????????

ONVOLDOENDE BEWIJS Gestoord EN.....
ik moest eigenlijk volgens de wet ZIJN schade betalen die hij opzettelijk had toegebracht.
Hamer

Uiteindelijk heeft zijn verzekering GEEN claim ingediend omdat zijn verhaal als leugenachtig werd ervaren. Maar eigenlijk wil ik hiermee iedereen erop wijzen dat het recht zeker in Nederland niet zegevierd in dit geval Lips are sealed

mijn broer had precies hetzelfde alleen dan andere situatie, politie is nooit op tijd vind ik!
maar je krijgt hier in Helmond iniedergeval al een boete van 60 euro als je een sigaretenpeuk op de grond gooit. het is dan wel niet goed voor milieu en dieren, maar laat ze met belangrijkere zaken bezig houden, dan zoiets kleins.
tja en over boetes krijgen, je zorgt er toch wel zelf voor, je rijdt te hard, en dan heb je kans op een boete. dat weet je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:47

Dat weet je met die peuk ook Lachen

Nu vind ik rommel op de weg smijten, wat dan ook, erg aso.
Dat mag van mij persoonlijk dus ook flink aangepakt worden.

Ook als je kijkt naar alle mac donadls dingen langs de weg.
Schandalig

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:08

Ben ik met je eens runningkawa.. Lachen

Het zijn altijd de anderen die een boete verdienen en zich niet aan de regels houden, maar eerlijk gezegd denk ik dat menigeen zich hier schuldig aan maakt. Aan vervuiling bv (en ik ben echt geen milieufreak ofzo), maar ook daarvoor mag beboet worden lijkt me. Maar zo te horen verdienen volgens sommige in NL alleen de échte foute mensen een boete en de overige met kleine misstappen hoeven niet gecorrigeerd Knipoog

Het is inderdaad wel jammer dat in sommige gevallen politie laat ter plekke is als je ze nodig hebt. Maar ja, ze zijn ook bij vele gevallen oproepbaar. Van burenruzie tot verkeersongeval tot... Helaas is er niet op elke hoek van de straat een ontmoetingsruimte waarin een groep goed opgeleide agenten in overvloed zit te wachten totdat er een melding binnenkomt. Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:22

Loontjuh schreef:

Sorry, maar bij dat laatste heb je het toch fout (ik overigens ook), dus ik heb eens gegoogled en hier kwam het volgende uit:

Correctie op gemeten snelheid
De instelwaarde van de snelheidscontrole-apparatuur is 7 kilometer boven de maximumsnelheid. Geflitst word je dus pas wanneer je 7 kilometer boven de maximumsnelheid zit. Op een weg waar een maximumsnelheid geldt van 50 km/u. wordt er dus vanaf 57 km/u. geflitst. Op auto- en autosnelwegen is de instelwaarde 8 kilometer boven de maximumsnelheid. Dus op een autoweg of autosnelweg word je geflitst als je respectievelijk 108 of 128 kilometer per uur rijdt. Mensen die van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een acceptgiro voor een snelheidsovertreding krijgen zien daarop de gemeten snelheid aangegeven met de opmerking 'na correctie'.

De correctie is van kracht gegaan nadat de Hoge Raad hierover in 1995 een uitspraak heeft gedaan. Zij concludeerden dat de technische nauwkeurigheidswaarde van de gebruikte meetapparatuur drie procent kan afwijken. Het gevolg daarvan is, dat van de gemeten snelheid van 57 kilometer per uur binnen de bebouwde kom een bekeuring wordt voor 54 kilometer. Een boete voor 52 kilometer per uur kan dus niet. Ook bij andere snelheden wordt de correctie doorgevoerd.

[Bron]

De wijzer van je kmteller zal dus zo om en nabij de 5 of 10 km te hard hebben aangewezen. En ik geloof niet dat je kmteller zo afwijkt, raar doet, trilt of wat dan ook, dat je dat niet ziet.. .

Toch klopt het niet helemaal hoor. Teminste, bij mijn autotje weet ik het niet exact, maar in mijn vaders auto hebben we GPS en een snelheidsmeter dmv 2 enorme cijfers op je dashbord, precieser kan dus niet. Als ik volgens de auto 85 rijd, rij ik volgens de GPS maar 82. De auto geeft dus meer aan dan dat we werkelijk rijden (met 2 verschillende GPS uitgetest ook)
Nu is mijn vader nogal typsich en die vind dat op veel punten (vooral snelwegen) harder mag dan dat de bedoeling is (door verkeerd geplaatste borden e.d.; ik vind het onzin, heb zoiets van, hou je nou gewoon aan die snelheid, maarja), en hij vind het nogal een sport om dat dan aan te vechten. Hij houd dus ook exact bij hoe hard hij heeft gereden. De boetes komen praktisch altijd overeen met wat de auto aangeeft, wat dus zo'n 3 km harder is dan dat hij werkelijk rijd. Daar de correctie af en dan komt dat toch echt overeen met wat hij echt heeft gereden.
Goed, of dat bij mijn auto ook zo is weet ik natuurlijk niet; maar ik weet wel zeker dat de wijzer niet in de buurt kwam van de 90.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:50

Een boete voor 5 km te hard kan wel l*llig gevonden worden, maar wat zou er gebeuren als bekend wordt dat er niet geflitst wordt bij 54, maar bij 60 km/h? Iedereen rijdt weer net even harder, en vindt het vervolgens l*liig als hij/zij een boete krijgt met 62 km/h ...
Daarnaast zou ik ook niet graag in de schoenen staan van politiemensen. Zelfs al zouden ze willen, wetmatig mogen zij vaak niet optreden. En dan krijg je wel een hoop mensen over je heen als je niets doet...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:25

weet je wat ik nou zo jammer vind om te lezen, dat een zaak geseponeerd word en de politie er niets aan doet!! Mensen het is niet aan de politie om dit te beslissen (behalve politie sepots) dat doet nl JUSTITIE.. Misschien kunnen sommige die hier ook direct afkraken nu ze toch bezig zijn!!!
Laatst bijgewerkt door This_is_me op 09-08-06 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:05

Ik heb gisteren trouwens erg gelachen. Toen ik bij mijn vriend thuis kwam (toen nog ex) lagen er drie boetes op 'm te wachten. Hij scheen er al ééntje gehad te hebben deze week, dus dat werden er vier. Hij dacht dat ze niet van hem waren en met hun schriftje (zijn moeder, zusje en hij delen een auto en houden dus naam, aant. km, tijdstip, datum, etc bij in een schriftje) erbij uitpluizen wie het geweest is. Tot zijn vader binnenkomt. Er wordt verteld over de boetes en zijn vader zegt: Ik denk dat er van mij ook wel een paar binnenkomen binnenkort. Ik kreeg van mijn baas een mailtje dat ze trajectcontrole hebben.
Ze kijken naar de boetes, en inderdaad. Dat zijn er dus drie voor zijn vader Haha! Ik heb zoooo gelachen. En het is echt niet veel kilometers. Een keer 104, 109 en 111. Maarja, te hard is te hard. Maar hij weet het pas sinds gisteren en heeft dus die andere dagen daar normaal gereden. Dus nog 7 dagen heen en terug Haha!

We kwamen allemaal niet meer bij Haha! Hij moest er zelf ook wel om lachen ergens. Hij baalt natuurlijk heel erg, maar hé, je kunt er niets meer aan doen en hij is zelf verantwoordelijk voor de snelheid die hij rijdt.

Het voegt op zich niets toe, maar moest er aan denken door de reactie van Esther_Sonja Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:11

russel schreef:
Desiree schreef:
De politie moet dat werk doen puur en alleen om geld binnen te halen. Elke agent moet zoveel geld aan bekeuringen binnen halen. Dit kan soms leiden tot muggenzifterij en onredelijk politiegedrag, dat stond onlangs nog in de krant. En daar kun je politieagenten wel degelijk verantwoordelijk voor houden. En het beleid moet gewoon veranderen naar een beleid waar mensen iets aan hebben.

Nou ik zou zeggen, ga in de regering dan kan je het beleid gaan vormen. Verder denk ik dat je van het hele politiewerk geen bal snapt, want in jouw ogen is het altijd weer bekeuringen schrijven en muggeziften.

Of jij leest de krant nooit. Dat kan ook. Dit heeft letterlijk zo er in gestaan hoor. En ik stem wel maar het haalt alleen geen zak uit.
Sorane schreef:
Ik geen auto?? Hmmm toch eens de belastingdienst informeren of ze ook wegenbelasting heffen over schoenen. Zo ja ga ik op blotevoeten door het leven wat bijna 300 euro wegenbelasting voor een paar schoenen vind ik vrij prijzig.

Mens waar haal jij je ideeen vandaan?? Gestoord Over oordelen gesproken. Je bent af en toe echt gestuitert hoor.

Ik heb een hele mooie en vooral snelle auto.
Ik rij vrijwel ALTIJD te hard. En ik krijg er VAAK GENOEG een bon voor. En die betaal ik dan netjes omdat ik zelf te hard rij

Oh, ik heb jou anders toch ooit eens iets heel anders horen vertellen. Dat jij bijvoorbeeld geen auto had. En al helemaal geen mooie en vooral snelle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:27

Desiree schreef:
Sorane schreef:
Ik geen auto?? Hmmm toch eens de belastingdienst informeren of ze ook wegenbelasting heffen over schoenen. Zo ja ga ik op blotevoeten door het leven wat bijna 300 euro wegenbelasting voor een paar schoenen vind ik vrij prijzig.

Mens waar haal jij je ideeen vandaan?? Gestoord Over oordelen gesproken. Je bent af en toe echt gestuitert hoor.

Ik heb een hele mooie en vooral snelle auto.
Ik rij vrijwel ALTIJD te hard. En ik krijg er VAAK GENOEG een bon voor. En die betaal ik dan netjes omdat ik zelf te hard rij

Oh, ik heb jou anders toch ooit eens iets heel anders horen vertellen. Dat jij bijvoorbeeld geen auto had. En al helemaal geen mooie en vooral snelle.

Ooooh QUOTE QUOTE QUOTE!!!
Ik wil wel even zien waar je die onzin vandaan haalt. Of zal ik zelf even voor je gaan quoten. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:31

Ja doe maar. Alleen gaat dit een hele lange tijd terug maar het ging geloof ik wel over hetzelfde onderwerp. In die tijd had jij volgens mij nog geen auto, want dat zei jij. Ik geloof ook dat jij heel erg tegen autos was zelfs, want dat gaf jij te kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:40

@ Desiree
Aangezien jij denk ik kan zoeken tot je een ons weegt ben ik even gaan zoeken. En zie hier

Topic Kitten oorzaak piepende auto van 06-06-06 19:42
Sorane schreef:
Gelukkig dat het beestje nog leeft.

Ik heb er eens een onder de motorkap gehad die mijn hele motor aan puin geslagen had.
Omdat mensen hun huisdieren niet binnen konden houden resulteerde dat in:
- Dode kat
- auto total loss
- ik in ziekenhuis doordat de motor blokeerde op de snelweg

Dit beestje heeft echt geluk gehad. Ik hoop dat dit diertje een nieuw baasje krijgt wat zuinig op hem zal zijn.

Oh deze is ook wel mooi
Topic Leuke eerste auto? van 20-03-06 17:09
Sorane schreef:
Mijn eerste auto was een Alfa.

Ik heb er verschillende gehad.

Mijn volgende wordt de Brera ben ik bang OF de GT.

Handig zo'n dealer in de familie Haha!

En dit gaat zeker over mijn fiets?
Topic Grrrr auto stukGeplaatst: 28-07-04 08:36
En nog wel mijn eigen topic ook.
En zo kan ik nog 88 pagina's doorzoeken
Clown
Maar heb je al iets kunnen vinden? Ik ben heel benieuwd namelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-06 17:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:41

Desiree schreef:
Ja doe maar. Alleen gaat dit een hele lange tijd terug maar het ging geloof ik wel over hetzelfde onderwerp. In die tijd had jij volgens mij nog geen auto, want dat zei jij. Ik geloof ook dat jij heel erg tegen autos was zelfs, want dat gaf jij te kennen.

Hoe kom je daar in godsnaamop?
Mijn ouders hebben een autobedrijf en ik heb vanaf mijn 18e nog nooit zonder auto gezeten. Ja 2 weken omdat hij gejat was.
Ik ben in 2003 lid geworden op bokt, toen was ik 23 en had ik al 5 jaar mijn rijbewijs EN een auto.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:42

Grinnik, ik heb iets beters te doen. MAar ik herinner mij echt dat jij die dingen gezegd hebt. Ik weet eerlijk gezegd nu ook niet meer wat ik van jou moet geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:42

Ooit in Amerika geweest, daar checken ze je met een klein vliegtuigje en dan wordt aan een highway patrol doorgegeven dat je te hard hebt gereden, wordt je meteen aan de kant gezet. Meerdere speedtickets schijnt niet echt prettig te zijn heb ik begrepen. Juist daar op die lange brede wegen houdt men zich aan de max. snelheid. Tja, instelling denk ik dan maar. Ik heb een paar jaar de A2 moeten rijden, dan is een cruise control ideaal.

Desiree, ik hoef geen kranten te lezen om te weten dat er idd veel meer boetes uitgedeeld moeten worden om de staatskas te spekken, maar om dan maar te roepen dat er boetes worden uitgedeeld die onterecht zijn, is natuurlijk onzin. Soms denk ik ook wel dat we in een bananenrepubliek wonen, maar nog net niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:44

Desiree schreef:
Grinnik, ik heb iets beters te doen. MAar ik herinner mij echt dat jij die dingen gezegd hebt. Ik weet eerlijk gezegd nu ook niet meer wat ik van jou moet geloven.

Lieve schat quote het even wil je.
Waarom zou ik liegen over het feit dat ik wel of geen auto heb?!

Maar je quote toch wel even toch? Anders laat je je zo kennen.
Oh misschien dat je Vikki van Bokt even kan vragen. Zij heeft meerdere malen in mijn beide auto's gezeten. Of ik ben ernstig in de war met de fiets hoor Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:48

Hoe vervelend en frustrerend het soms ook is. Je hebt áltijd een eigen keus, je kiest ervoor om regels te overtreden of niet dus je kiest daarmee ook voor de consequenties.

Moet eerlijk gezegd altijd lachen als mensen zo afgeven op de politie. Ze doen vast niet alles goed, er zitten geheid gluiperds bij en het beleid mag van mij ook wat anders.

maar naar wie hollen we als onze auto gejat is? We van de fiets af worden getrokken door een griezel of op je muil wordt geslagen door een zatlap?

Juist.