Je zou de politiek in moeten

Ik ben uitgepraat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toydoll schreef:Voor de zoveelste keer, mijn auto doet het prima en er is niets stuk!
De snelheids meter is onduidelijk, maar werkt wel! Er valt niets aan te maken; als dat wel het geval was had de garage dat gewoon gedaan. Correctie was 3 km/uur, maar die is er niets voor niets; omdat wat zij meten vaak meer is dan dat je werkelijk rijd.
larrylurex schreef:Te hard rijden = boete mee eens
Maar.....
Een tijdje terug probeerde een agressieve motorrijder mij te wurgen en te slaan door mijn autoruit.
(alleen omdat ik hem duidelijk maakte dat hij gevaarlijk inhaalde op een weg waar dat niet mocht)
Vervolgens heeft hij mij klem gereden door keihard te remmen vlak voor mijn auto.
Resultaat: ik heb hem (niet zo hard) geraakt. Hij gooide zijn motor op de grond onder mijn bumper en begon als een wilde te slaan en greep naar mijn keel......
Ik heb totaal in paniek 112 gebeld (die pas na 20 min. aan kwam kakken)
Jammer voor mij had hij al zijn handen uit mijn raampje getrokken want de politie kon hem daardoor niet op heterdaad betrappen.
Er zijn getuigen gehoord (en vervolgens zijn hun adressen kwijt geraakt of zo......want de politie ontkende de volgende dag dat ze er waren) EN de agent constateerde rode plekken op mijn hals.
Weet je wat de uitslag was van mijn aangifte?????????
ONVOLDOENDE BEWIJSEN.....
ik moest eigenlijk volgens de wet ZIJN schade betalen die hij opzettelijk had toegebracht.
![]()
Uiteindelijk heeft zijn verzekering GEEN claim ingediend omdat zijn verhaal als leugenachtig werd ervaren. Maar eigenlijk wil ik hiermee iedereen erop wijzen dat het recht zeker in Nederland niet zegevierd in dit geval
Loontjuh schreef:
Sorry, maar bij dat laatste heb je het toch fout (ik overigens ook), dus ik heb eens gegoogled en hier kwam het volgende uit:
Correctie op gemeten snelheid
De instelwaarde van de snelheidscontrole-apparatuur is 7 kilometer boven de maximumsnelheid. Geflitst word je dus pas wanneer je 7 kilometer boven de maximumsnelheid zit. Op een weg waar een maximumsnelheid geldt van 50 km/u. wordt er dus vanaf 57 km/u. geflitst. Op auto- en autosnelwegen is de instelwaarde 8 kilometer boven de maximumsnelheid. Dus op een autoweg of autosnelweg word je geflitst als je respectievelijk 108 of 128 kilometer per uur rijdt. Mensen die van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een acceptgiro voor een snelheidsovertreding krijgen zien daarop de gemeten snelheid aangegeven met de opmerking 'na correctie'.
De correctie is van kracht gegaan nadat de Hoge Raad hierover in 1995 een uitspraak heeft gedaan. Zij concludeerden dat de technische nauwkeurigheidswaarde van de gebruikte meetapparatuur drie procent kan afwijken. Het gevolg daarvan is, dat van de gemeten snelheid van 57 kilometer per uur binnen de bebouwde kom een bekeuring wordt voor 54 kilometer. Een boete voor 52 kilometer per uur kan dus niet. Ook bij andere snelheden wordt de correctie doorgevoerd.
[Bron]
De wijzer van je kmteller zal dus zo om en nabij de 5 of 10 km te hard hebben aangewezen. En ik geloof niet dat je kmteller zo afwijkt, raar doet, trilt of wat dan ook, dat je dat niet ziet.. .
russel schreef:Desiree schreef:De politie moet dat werk doen puur en alleen om geld binnen te halen. Elke agent moet zoveel geld aan bekeuringen binnen halen. Dit kan soms leiden tot muggenzifterij en onredelijk politiegedrag, dat stond onlangs nog in de krant. En daar kun je politieagenten wel degelijk verantwoordelijk voor houden. En het beleid moet gewoon veranderen naar een beleid waar mensen iets aan hebben.
Nou ik zou zeggen, ga in de regering dan kan je het beleid gaan vormen. Verder denk ik dat je van het hele politiewerk geen bal snapt, want in jouw ogen is het altijd weer bekeuringen schrijven en muggeziften.
Sorane schreef:Ik geen auto?? Hmmm toch eens de belastingdienst informeren of ze ook wegenbelasting heffen over schoenen. Zo ja ga ik op blotevoeten door het leven wat bijna 300 euro wegenbelasting voor een paar schoenen vind ik vrij prijzig.
Mens waar haal jij je ideeen vandaan??Over oordelen gesproken. Je bent af en toe echt gestuitert hoor.
Ik heb een hele mooie en vooral snelle auto.
Ik rij vrijwel ALTIJD te hard. En ik krijg er VAAK GENOEG een bon voor. En die betaal ik dan netjes omdat ik zelf te hard rij
Desiree schreef:Sorane schreef:Ik geen auto?? Hmmm toch eens de belastingdienst informeren of ze ook wegenbelasting heffen over schoenen. Zo ja ga ik op blotevoeten door het leven wat bijna 300 euro wegenbelasting voor een paar schoenen vind ik vrij prijzig.
Mens waar haal jij je ideeen vandaan??Over oordelen gesproken. Je bent af en toe echt gestuitert hoor.
Ik heb een hele mooie en vooral snelle auto.
Ik rij vrijwel ALTIJD te hard. En ik krijg er VAAK GENOEG een bon voor. En die betaal ik dan netjes omdat ik zelf te hard rij
Oh, ik heb jou anders toch ooit eens iets heel anders horen vertellen. Dat jij bijvoorbeeld geen auto had. En al helemaal geen mooie en vooral snelle.
Sorane schreef:Gelukkig dat het beestje nog leeft.
Ik heb er eens een onder de motorkap gehad die mijn hele motor aan puin geslagen had.
Omdat mensen hun huisdieren niet binnen konden houden resulteerde dat in:
- Dode kat
- auto total loss
- ik in ziekenhuis doordat de motor blokeerde op de snelweg
Dit beestje heeft echt geluk gehad. Ik hoop dat dit diertje een nieuw baasje krijgt wat zuinig op hem zal zijn.
Sorane schreef:Mijn eerste auto was een Alfa.
Ik heb er verschillende gehad.
Mijn volgende wordt de Brera ben ik bang OF de GT.
Handig zo'n dealer in de familie
Desiree schreef:Ja doe maar. Alleen gaat dit een hele lange tijd terug maar het ging geloof ik wel over hetzelfde onderwerp. In die tijd had jij volgens mij nog geen auto, want dat zei jij. Ik geloof ook dat jij heel erg tegen autos was zelfs, want dat gaf jij te kennen.
Desiree schreef:Grinnik, ik heb iets beters te doen. MAar ik herinner mij echt dat jij die dingen gezegd hebt. Ik weet eerlijk gezegd nu ook niet meer wat ik van jou moet geloven.