ik vind het goed dat ze rokers kunnen en mogen wijgeren, zelf werk ik nu tijdelijk in een verzorgingshuis en ik erger me dood aan de schoonmakers en zusters die tijdens de pauze BINNEN gaan roken.
Ik vind het gewoon asociaal dat er mensen zijn die zouden beweren dat rokers minder zouden functioneren dan de niet-rokers. Het is niet aan een ander om te bepalen of jij wel of niet rookt, of je er nou last van hebt of niet. Daarentegen vind ik wel dat de mensen die roken (zoals ik) wel rekening mogen houden met de mensen die niet-roken, zoals buiten roken en nicotine geurtjes onderdrukken. Maar ik vind niet dat een werkgever een werknemer zou mogen weigeren op grond van dat hij rookt. Dit is absurd en komt bij mij over als absolute discriminatie! En natuurlijk zijn er mensen die zich ergeren aan rokers, maar er zijn ook genoeg rokers die zich ergeren aan niet-rokers als zij een scheef gezicht trekken omdat jij je sigaretje staat te roken! Ik vind dat iedereen zwakheden van een ander moet accepteren mits er wel een beetje rekening gehouden wordt met de omgeving.
Maar houd er rekening mee dat het voor werkgevers al moeilijk genoeg is wat personeel betreft, al die vakwerkbonden maken je het er echt niet makkelijker op hoor! Het is al moeilijk zat om iemand te ontslaan, de meeste werkgevers zouden blij zijn met deze regeling, denk ik. Tijd is geld, en werkgevers hebben een bedrijf/onderneming om winst te maken, dus zulke mensen kan je niet gebruiken die continu staan te roken. Daar heb je alleen maar last van.
Maar deze regeling zou toch niet gebruikt mogen worden om rokende mensen te ontslaan? En ik denk dat als een werkgeven echt zoveel last heeft van een werknemer die rookt omdat die persoon te veel/lang een rookpauze neemt, dat die persoon dan toch wel ontslagen kan worden.
het roken zou van mij geen rede mogen zijn . wat jij in je pauze doet moet jij weten ( tenzij het de naam van het bedrijf kan schaden , neem als voorbeeld de prutsmuts spelen in je lunch pauze ) het roken is hier het probleem allang niet meer .... het probleem is blijkbaar dat de rokers te lang of te vaak , soms zelf in combinatie pauzeren. maar dat staat allemaal al vast in het cao of in iedergeval je contract , wanneer en hoevaak je mag pauzeren. hou je je niet aan je contract dan kunnen ze je ontslaan , dus ik begrijp niet echt waar zo'n regeling voor nodig zou zijn
Mijn god, ik snap de irritaties wel hoor, maarre: zou ik als roker dus niet meer hoeven werken? Krijg ik daar dan ook een leuke uitkering voor?? Ze zouden inderdaad wat aan de "foute" rokers moeten, doen, maar het idee dat ik geen baan zou kunnen vinden, terwijl ik keurig in de pauzes rook (en als dat niet zou mogen, dat ook niet zou doen), bah!!
de mentaliteit waar ik over sprak zal ik ff uitleggen aan de hand van een voorbeeld..
Stel.. ik zit op kantoor met een roker.. hij/zij mag niet binnen roken en heeft voor werktijd zijn/haar laatste sigaret op.. Dat was dus voor half 9. Het is gigantisch druk, er is geen tijd om te roken dus gebeurd dat niet! Om half 1 moeten we samen naar een lunch afspraak. Wat de de roker op weg naar de auto? Die steekt een sigaret op!? Dan zit ik in die stinklucht in de auto, dat vind ik walgelijk! Dan ka je kaugom nemen, luchte opspuiten maar dat blijf je gewoon ff ruiken.. Wat wilt de roker (dus ook misschien de klant) in het rookgedeelte eten (terwijl ik dat misschien helemaal neit wil!).. Dit is het gedrag van een roker.. zodra ze de kans krijgen, steken ze een sigaret op (zker als ze al een tijdje niet gerookt hebben) en dat is mijn grootste allergie!
Ik zeg niet dat rokers allemaal fout zijn, allemaal lui zijn, allemaal niet of minder functioneren.. Ik zeg ook niet dat nietrokers de perfecte werknemers zijn en nooit irritant zijn of niet stinken.. Ik zeg alleen dat ik me dood erger aan mensen die roken en dat als ik kan kiezen, ik de voorkeur geef aan een nietroker!
Nee, natuurlijk weet je het niet want jij kent mij niet. Overigens ben ik een roker en zul je je vanaf nu dood moeten ergeren aan mij Nee, het ging mij om het te algemene beeld dat sommige mensen hebben, zowel de rokers als de niet-rokers. Met een beetje geven en nemen komen we verder dan met keiharde regels die vooroordelen versterken.
zeker waar.. toch neemt dat alles niet weg dat ik die verslaving niet kan uitstaan.. Gaat niet alleen over roken, ken ook geoneg mensen die onnodig veel geld uitgeven wat ze niet hebben, die aan de drugs of drank zitten of gokken.. Het maakt niet uit wat voor een verslaving, het wekt allemaal een dosis onbegrip, agressie en irritatie bij me op..
Dat vroeg ik me dus ook al af, tegenwoordig heeft zeker de helft wel een verslaving of andere rare gewoontes. Maar dan vind ik niet dat je de mens in zijn waarde laat. Misschien dat als je jezelf tegen zou komen in een ander persoon om zo te spreken dat je je dan ook ergert aan die persoon?
Inderdaad, is er wel iets/iemand waar je je niet aan ergert?? Behalve je eigen geweldige persoontje uiteraard?? Jij zal ook best trekjes hebben (zoals je aan iedereen ergeren bijvoorbeeld) waar andere mensen zich aan ergeren, maakt dat jou meteen een minder goed mens? Zelf ben ik opgehouden met me aan mensen te ergeren (behalve enkele individuen), en richt mijn aandacht nu op dingen die ik belangrijker vind: mensen blij en gelukkig proberen te maken, proberen de dag van mijn patienten wat makkelijker te maken. Mensen in hun waarde laten...
Dus ik steek volgens jou direct een peuk op als ik de kans krijg? Nee hoor, niet alle rokers zijn namelijk hetzelfde...Als ik alleen ben wel, ja, maar niet als iemand anders daar last van heeft...Ik hou daarmee altijd rekening met anderen..
Maar waarom zou je bij die mensen last krijgen van agressie, dat je het niet begrijpt, ok, dat het je irriteert, kan ik me ook nog iets bij voorstellen. Maar waarom zou je agressief worden over hoe iemand anders zijn of haar leven, al is het dan met een verslaving, inricht?
Dat komt waarschijnlijk omdat je nog steeds niet schrijft dat dit selchts over enkele mensen gaat...Je doet alsof alle mensen met verslaving (en dat zijn er nogal wat, gezondheidsfreaks vallen er immers ook onder ) gek zijn ofzo... Was het allemaal maar zo makkelijk
Ok, correctie, dat schrijf je wel, dat het niet bij allen zo is, maar daarna ga je gewoon weer door dat je je aan iedereen met een verslaving ergert...
Anyway, ik ga hier verder geen woorden meer aan vuilmaken. Denk dat mn punt wel duidelijk is: vind het belachelijk dat alle rokers afgerekend worden door het slechte gedrag van enkele (ok misschien redelijk veel) rokers...Door die rotverslaving, zouden er dus mensen zijn die niet eens meer een baan kunnen krijgen? We worden steeds amerikaanser hier, straks wordt je nog gearresteerd omdat je op straat rookt.