Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klijn schreef:Dat heb je in Zuid-Afrika ook nog gelukkig.En dat is nou net de reden dat ik een half jaar op Curacao ben geweest en er misschien wel weer voor langer terug wil!
De mensen in Nederland zijn asosiaal en zeuren. Op Curacao zegt iedereen vriendelijk goededag en vraagt hoe het gaat ook al ken je die persoon helemaal niet. Iedereen is netjes tegen elkaar en heeft duidelijk respect. Dit is in Nederland erg ver te zoeken helaas.
Desiree schreef:Daar heb ik zo'n rothekel aan. Er wonen best veel honden hier in de buurt en er is iig 1 iemand die denkt dat ze de dienst uitmaakt. Hun hond is behoorlijk agressief tegenover andere honden en dat zijn die van ons ook af en toe (Teckel hitst de boel op en Boxer vliegt ze wel aan), maar wij doen altijd nog ons best ze een beetje in toom te houden. Zo is er een herder in de buurt en Box en zij mogen elkaar écht niet. Die mensen houden die hond bij hun en wij ook.. gewoon doorlopen niets aan de hand. Alleen die mensen die ik hier net noemde doen dat niet en hebben inmiddels ook al ruzie gehad met andere hondeneigenaren hier in de wijk. Ze verwachten namelijk dat iedereen het veld ruimt voor hun hond, ja, best niets op tegen maar dan moeten zij het ook doen.ook onder hondenbezitters heb je steeds meer aso's tegenwoordig. Mensen die het verrekken om rekening te houden met andere mensen en honden.
moyra schreef:ik werk in de hema. daar maak ik ook verschillende dingen mee kinderen van een jaar of 7 die alle onderbroeken over hoop trekken. (doe ik altijd net of ik he tniet zie) maar ouders ruimen niet op hoor. dan loop ik er altijd gewoon naar toe van sorry, maar wij zouden erg op prijs stellen als er geholpen word met op ruimen. want de mensen lopen gewoon werkelijk weg.
zo ha dik ook mensen die een kadobon hadden voor 25 € maar ze wilde iets nemen van 0,50 ct. en waren ze boos dat ze die 25 € moesten besteden. dus hun uit eindelijk iets gevonden. staan ze ana de kassa. nouja die kaarsjes hebben we nu niet meer nodig. gooien ze bij het snoep. dus ze wasren aan de buurt zeg ik gewoon. meneer wilt u die kaarsjes even aangeven die u net daan neer gooiden. dan gaan ze zich toch wel schamen hoor als je het zo in hun gezicht zegt.
ook hebben wij worsten staan als die kinderen met hun tong er aan. ouders kijken er gewoon naar. ik spreek hier de mensen altijd gewoon op aan. ik vind dat te vies voor woorden. ook had er een keer een kindje een hap uit de worst genomen. ze hebben van ons (hema) gewoon de worst moeten kopen want ze keken er gewoon naar en moesten er om lache. mensen kennen het woord FATSOEN niet meer.
moyra schreef:i
ook hebben wij worsten staan als die kinderen met hun tong er aan.
moyra schreef:ik werk in de hema. daar maak ik ook verschillende dingen mee kinderen van een jaar of 7 die alle onderbroeken over hoop trekken. (doe ik altijd net of ik he tniet zie) maar ouders ruimen niet op hoor. dan loop ik er altijd gewoon naar toe van sorry, maar wij zouden erg op prijs stellen als er geholpen word met op ruimen. want de mensen lopen gewoon werkelijk weg. ik sommeer mijn kind om A uit de bakken te blijven...... en als ik niet oplet en ze zit er toch aan krijgt ze van huis uit een skup onder haar kont en moet ze het opruimen
ook hebben wij worsten staan als die kinderen met hun tong er aan. ouders kijken er gewoon naar. ik spreek hier de mensen altijd gewoon op aan. ik vind dat te vies voor woorden. ook had er een keer een kindje een hap uit de worst genomen. ze hebben van ons (hema) gewoon de worst moeten kopen want ze keken er gewoon naar en moesten er om lache. mensen kennen het woord FATSOEN niet meer.