Jockey geeft paard kopstoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Jockey geeft paard kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:08

uiteraard. en wel excuses aanbieden, maar aan diegene die het gezien hebben. niet aan de andere betrokkene (het paard). Knipoog Clown Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Barco op 27-07-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:10

Ik ben bang dat die jockey zich meer pijn dan het paard. (gelukkig maar Haha! )

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:44

Wat een malloot.
En daarna ook nog even aan de teugels rukken.
Dat arme beest loopt gewoon braaf mee. Nagelbijten / Gniffelen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:50

Ylana schreef:
Alleen toen ik het filmpje bekeek had ik echt zo iets; het paard doet niets bijzonders... Als je dan al van je paard valt...
Mag je jezelf dan wel jockey noemen...
Misschien dat meneer zich daardoor een beetje in zijn mannelijke trots aangetast voelde en zich daarom als een kleuter gedroeg. Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:08

Ik had minstens een vreselijke kopstoot verwacht maar vind het eigenlijk nogal meevallen.
Neemt niet weg dat het niet kan voor het oog van de camera's.
En ach, laten we niet doen alsof wij onze paarden nooit een keer ten onrechte bestraft hebben. Paard was trouwens knap klierig.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:26

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/07_juli/27/buitenland/0727_1615_Kopstoot_jockey_Zidaantje.xml

wat een kloothommel ist. Verder van mijn mening heb ik op een ander forum staan.
Verder vind ik het wel een beetje raar met meteen Zidane, oké, t lijkt op zijn actie, maar deze knakker had er geen reden toe! Zidane overigens ook niet, maar dat is te begrijpen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:22

ik vind het afschuwelijk zoiets doe je niet als jocky.
ook al gaat je paard stil staan dit is nog geen reden om hem een kopstoot te geven.
hoop dat die jocky zich meer pijn heeft gedaan dan het paard en dat het paard hem de volgende keer er weer afgooid en hem terug pakt voor wat ie gedaan heeft. met 1 woord schandalig.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:24

Idd niet zo netjes van die jockey. Sowieso dom voor het oog van de camera.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:34

Ach soms is zo'n reactie er vóór dat je erover na kunt denken. Toen mijn auto een keer niet wilde starten heb ik ook uit pure frustratie tegen de band geschopt en doordat het zo glad was kwam ik daardoor op mijn achterste terecht (God straft meteen).
Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat ik mijn woede op een dier zou loslaten. Maar ik zeg nooit: nooit!!

Als een dier mijn kind b.v. wat aan zou doen dan weet ik het zo net nog niet....

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:41

wat een zieke actie zeg Scheve mond

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:45

niet een beetje overdreven? ik vraag me af wat meer pijn doet, een tik met de zweep of een klein kopstootje...
Maar goed, straffen achteraf is natuurlijk nooit goed, maar volgens mij gebeuren er wel wat ergere dingen in de paardensport

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:06

hmmm, allemaal best wel bizar

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:52

Sportieve actie....*ahum*

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:15

kwam best wel hard aan en nog wel op de neusvleugel!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:46

Jaa belachelijk!! Dit heb ik ook gezien

Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 01:19

knolliepower schreef:
niet een beetje overdreven? ik vraag me af wat meer pijn doet, een tik met de zweep of een klein kopstootje...
Maar goed, straffen achteraf is natuurlijk nooit goed, maar volgens mij gebeuren er wel wat ergere dingen in de paardensport

Het gaat er niet om wat meer pijn doet, het gaat erom dat je een paard niet straft omdat hij je er heeft afgegooid door een klap te geven oid, omdat een paard na 1.5 seconde oid toch al niet meer snapt waarvoor hij nou precies die straf krijgt. Achteraf straffen is dus inderdaad nooit goed, dus je maakt eerst een opmerking en daarna geef je al aan dat die opmerking eigenlijk kant nog wal raakt Clown

En natuurlijk gebeuren er ergere dingen in de paardensport Rolleyes Wat ik me afvraag, als jij leest dat iemand overleden is door zelfmoord, roep jij dan ook 'Och er zijn ook mensen die eerst hun kinderen uitmoorden en daarna zelfmoord plegen, er gebeuren dus veel ergere dingen wat betreft zelfmoord, dus 't is wel wat overdreven hoor!' Verward

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:53

Dan zal hij er zelf vast meer last van gehad hebben dan het paard Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:37

Hij ramt echt de rand van de cap erin of niet?
Niet echt fair, ook niet tegenover het paard. Maar het paard lijkt er niet echt van onder de indruk, dus wie weet krijgt hij dit wel vaker Clown
Slaan met een zweep mag niet, dus wat moet je anders? Juist, je geeft hem gewoon een ferme kopstoot. Zal 'm leren! Vork
Rolleyes
Jammer maar helaas was dit voor de camera's, en krijgt hij een onderzoek aan z'n broek.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:52

wat ik zo op het fimpje gezien heb, is dat de jockey er af sprong omdat zijn paard beetje liep te klieren, en dan spring je eraf en dan geef je hem een kopstoot met de cap..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:55

tjaa.. tis eerder respectloos dan pijnlijk..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:39

Tja, het hoort niet, is niet slim om voor het oog van de camera te doen, maar ik vind het allemaal wel erg overtrokken.
Net als Fitzroy had ik naar aanleiding van wat er over gezegd werd een hele heftige kopstoot verwacht, niet dit stootje. Paard reageert amper. Als hij dit vaker zou doen, denk ik juist dat hij erger zou reageren dan dit hoor, van paarden op het hoofd slaan/stoten worden ze nl kopschuw en dat was deze absoluut niet.
Het is overduidelijk weer komkommertijd.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:15

ik was vorige week toen het gebeurde in engeland.
zag er eerst grappig uit, de race begon, alle paarden in volle galop weg en dat paard ging bokkend over de baan.
die kopstoot is echt zooo dom van die vent!!!
en later in een intervieuw, vondt hij zichzelf volgens mij echt stoer. en zei heel trots dat hij alleen maar hoofdpijn had daarna Koe en lachde erbij Sigaar Boos!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:08

Marije_jiplover schreef:
Paard reageert amper.

En wat maakt dat uit?!? Ik heb dit vaker voorbij zien komen in dit topic en ik vind het werkelijk een belachelijke opmerking!

Zoiets DOE je gewoon niet!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:49

Door alleen dit stukje van mijn tekst te quoten haal je het wel een beetje uit zijn verband. Volgens mij heb ik ook geschreven dat het niet hoort nl, wat hij gedaan heeft. Maar geloof me, mijn paard heeft wel eens een grotere kopstoot van mij gehad, weliswaar per ongeluk, omdat ik gebukt onder hem door liep en hij met hoofd en half met mij mee boog. Dus toen ik dacht onder hem door te zijn, zat ik nog precies onder zijn onderkaak, maar ik kwam wel met een vaart naarboven. Dat was alles bij elkaar een veel hardere klap dan dit, van daar dat ik het nogal overtrokken vind.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:35

Oke, dan quote ik het volgende:

Marije_jiplover schreef:
Tja, het hoort niet, is niet slim om voor het oog van de camera te doen, maar ik vind het allemaal wel erg overtrokken.
Net als Fitzroy had ik naar aanleiding van wat er over gezegd werd een hele heftige kopstoot verwacht, niet dit stootje. Paard reageert amper.

Dan vind ik nog steeds hetzelfde als ik hierboven al zei. En jouw voorval (per ongeluk) kun je hier niet mee vergelijken. Ik snap ook wel dat een paard daar wel tegen kan, als je kijkt hoe ze soms in kuddeverband met elkaar omgaan. Maar daar gaat het hier niet om. Het is hier de jockey die zoiets achterlijks expres doet. Klein stootje of hele heftige kopstoot, dat maakt geen zak uit!

In dit topic zijn vaker dingen gezegd als: het valt wel mee, paard reageert amper.

Bullshit!! Maar dat is slechts mijn mening...