Hoe stom kan iemand zijn
Arme beesten
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blackpearls schreef:
Helaas, dit is compleet waar, en die Brit is idd heel humaan bezig (in vergelijking....)
Ik werk zelf (vrijwillig) voor voor een asiel in Spanje, dat niet meedoet aan zulke activiteiten. We zamelen spullen in (denk aan manden, honden- en kattenvoer, etc.), zamelen geld in, proberen zoveel mogelijk dieren bij mensen te plaatsen en proberen verder om te zorgen dat de weinige racebanen die open mogen blijven, dat de honden daar in ieder geval een iets beter leven hebben, ipv het leven dat ze nu lijden.
de Spanjaarden zijn meesters in het bedenken van verschrikkelijke martelingen, waaronder zoals al opgemerkt was:
-ophangen
-levend verbranden
-levend begraven
-stenigen
-achter de auto binden en dan met een rotvaart op de snelweg![]()
-in een put gooien
-met accuzuur overgieten
-verdrinken
etc.
Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat er allemaal gebeurt ivm hondenpraktijken in Spanje (en ook nog in andere landen dus).
www.proamadrid.de
www.tierhilfelid.de
deze sites gaan over 't asiel waar ik voor werk. Nu kan je wel denken, waarom persé daar, kan toch ook hier, maar ik vind dat ze daar veel dringender hulp nodig hebben dan de asiels in Nederland. Toch?
Verder kan je behalve dieren adopteren ook een dier 'in de pleeg nemen'. Je kan bijv. bij ieder transport waarbij de geadopteerde dieren naar Nederland/Duitsland komen, een doos vullen met allerlei spullen (voer, speeltjes e.d.), die dan mee teruggaat naar Spanje.
k zal straks wel ff topic aanmaken hierover, sorry over het off-topic!
MoonChloe schreef:Aan de ene kant vind ik het vreselijk wat die arme honden is overgekomen.
Maar aan de andere kant denk ik toch, ze zijn humaan tot sterven gebracht en ze hoeven niet jarenlang in asiels door te brengen (windhonden zijn eenmaal niet echt populair en als je spreekt over 12.000 windhonden per jaar, whow zoek maar binnen 1 jaar zoveel (goede) baasjes )
Desiree schreef:Sja, maar dan moeten de mensen ook niet zoveel fokken he. Dan hoeven ze niet in het asiel en ook niet vermoord te worden.