Brit doodt 10.000 honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Brit doodt 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:41

Echt vreselijk...dit is niet normaal...dan spoor je écht niet
Hoe stom kan iemand zijn
Arme beesten

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:43

gadverdamme!

wel veel topics over honden vandaag zeg, iemand die het nog meer opvalt? Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:44

ik begrijp dat het weerzinwekkend is........ dat is het ook.

Maar aan de andere kant, die beesjes zijn in iedergeval humaan aan hun einde gebracht....... het blijft hoe dan ook zeker sneu.

Maar 10.000 honden, waar moet je het heen brengen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:01

tjah.. aan de ene kant is het walgelijk dat 10.000 honden zo de dood hebben gevonden.
maar inderdaad, aan de andere kant heeft hij het op een humane manier gedaan en anders had er ik weet niet wat met die beesten gedaan kunnen worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:13

Blackpearls schreef:

Helaas, dit is compleet waar, en die Brit is idd heel humaan bezig (in vergelijking....)

Ik werk zelf (vrijwillig) voor voor een asiel in Spanje, dat niet meedoet aan zulke activiteiten. We zamelen spullen in (denk aan manden, honden- en kattenvoer, etc.), zamelen geld in, proberen zoveel mogelijk dieren bij mensen te plaatsen en proberen verder om te zorgen dat de weinige racebanen die open mogen blijven, dat de honden daar in ieder geval een iets beter leven hebben, ipv het leven dat ze nu lijden.

de Spanjaarden zijn meesters in het bedenken van verschrikkelijke martelingen, waaronder zoals al opgemerkt was:

-ophangen
-levend verbranden
-levend begraven
-stenigen
-achter de auto binden en dan met een rotvaart op de snelweg Huilen
-in een put gooien
-met accuzuur overgieten
-verdrinken

etc.

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat er allemaal gebeurt ivm hondenpraktijken in Spanje (en ook nog in andere landen dus).

www.proamadrid.de
www.tierhilfelid.de

deze sites gaan over 't asiel waar ik voor werk. Nu kan je wel denken, waarom persé daar, kan toch ook hier, maar ik vind dat ze daar veel dringender hulp nodig hebben dan de asiels in Nederland. Toch?

Verder kan je behalve dieren adopteren ook een dier 'in de pleeg nemen'. Je kan bijv. bij ieder transport waarbij de geadopteerde dieren naar Nederland/Duitsland komen, een doos vullen met allerlei spullen (voer, speeltjes e.d.), die dan mee teruggaat naar Spanje.

k zal straks wel ff topic aanmaken hierover, sorry over het off-topic!

weet je wat ik nou zo gek vind............ dat die spanjaarden zo stom blijken te zijn dat ze niet eens in de gaten hebben dat je zo een dier ook gewoon dood kan schieten met je dubbelloops jachtgeweer......

dan hoeft de hond in iedergeval niet te lijden.....

Mensen die zulke dingen doen, zijn gek in de kop........ als een dier zulk gedrag vertoont wordt het afgemaakt!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:11

Walgelijk en dan nog wel 10.000 (moet dat niet stinken)
Nee, ik heb hier echt geen woorden voor gewoon Boos!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:27

... ik wilde eigenlijk niet reageren,w at kunnen mensen wreet zijn t.o. dieren. Niet normaal je zal ze toch... ik moet ze niet tegen komen zal het zelfde met hun doen als zij met die dieren hebben gedaan....
Zag van de week op animal planet ook zoiets een 14 jarige die eerst een kat achter zijn fiets bind en daarna met iets brandbaars overgiet en dan aansteekt.
Gelukkig waren ze er op tijd bij en hebben ze de kat kunnen redden maar hoe zijn koppie en zijn nek eruit zag... om te huilen gewoon je zou er bijna zelf pijn van krijgen. Leek net alsof je het zelf voelt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:12

Aan de ene kant vind ik het vreselijk wat die arme honden is overgekomen.
Maar aan de andere kant denk ik toch, ze zijn humaan tot sterven gebracht en ze hoeven niet jarenlang in asiels door te brengen (windhonden zijn eenmaal niet echt populair en als je spreekt over 12.000 windhonden per jaar, whow zoek maar binnen 1 jaar zoveel (goede) baasjes )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:28

MoonChloe schreef:
Aan de ene kant vind ik het vreselijk wat die arme honden is overgekomen.
Maar aan de andere kant denk ik toch, ze zijn humaan tot sterven gebracht en ze hoeven niet jarenlang in asiels door te brengen (windhonden zijn eenmaal niet echt populair en als je spreekt over 12.000 windhonden per jaar, whow zoek maar binnen 1 jaar zoveel (goede) baasjes )

Sja, maar dan moeten de mensen ook niet zoveel fokken he. Dan hoeven ze niet in het asiel en ook niet vermoord te worden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:30

Desiree schreef:
Sja, maar dan moeten de mensen ook niet zoveel fokken he. Dan hoeven ze niet in het asiel en ook niet vermoord te worden.

Ik ben hier helemaal mee eens. Maar die honden zijn er nu helaas eenmaal wel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:41

DAn mogen die honden daar niet de dupe van worden, van dat ze er zijn. Die lui daar in engeland zijn gewoon hardstikke fout. misschien moeten ze die fokkers die er te veel fokken dan ook maar met een pin vermoorden.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:46

Het is en blijft vreselijk, maar deze manier is stukke humaner dan wat ze in spanje uitvoeren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:28

Er is altijd wel ergens iet dat erger is. MAar daar praat je wantoestanden niet goed mee.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:36

Gestoorde mensen heb je toch he? Het houd maar niet op!