Kind (5) verdronken in zwembad van ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Re: Kind (5) verdronken in zwembad van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:08

Dennis v m schreef:
Zeer zeker erg voor de ouders, maar vind het van de ene kant toch wel "dom" dat als je een zwembad hebt je kind uit het oog te verliezen. Ik neem aan dat het jongetje wel gesparteld en geschreeuwd heeft van angst, zoiets moet je toch ook horen?

Ik denk het niet anders was het niet gebeurd

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:12

Dennis v m schreef:
*volcano* schreef:
Ze hadden een hek om het zwembad heen en het jongetje had ook zwembandjes om. Die heeft hij afgedaan. Hoe hij over/door het hek gekomen is weet ik niet.
Maar je kunt het de ouders absoluut niet kwalijk nemen. Overigens zullen ze het zichzelf wel genoeg kwalijk nemen en zich hun hele leven blijven afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomen!
Maar daarvoor heet het een ongeluk! Dit wens je niemand toe!

Tuurlijk zullen de ouders het zichzelf genoeg kwalijk nemen. Maar met die zin je kunt het de ouders niet kwalijk nemen ben ik het niet helemaal eens. Je hoort toch je kind in de gaten te houden en als ouder weet je dat een paar seconde al genoeg zijn om wat te gebeuren.

Dit vind ik persoonlijk een heel grove uitspraak. Je kan je kind niet continu in de gaten houden. Als je een hek om het zwembad hebt is er toch al aan gedacht?
Dus als jij op een kind gaat passen, ga je niet meer naar de wc...dan neem je hem mee, niet meer ff wat te drinken pakken...dan neem je hem mee????? Zo werkt het echt niet hoor. En die ouders zullen genoeg verdriet en schuldgevoel hebben, ze hebben het niet nodig dat andere mensen hun ook npog veroordelen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:14

Dennis... je bent zelf zeker geen ouder?? Of wel? Anders zou je wel anders reageren.. Eerst nadenken voor dat je iets zegt...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:27

Lame schreef:
Dennis... je bent zelf zeker geen ouder?? Of wel? Anders zou je wel anders reageren.. Eerst nadenken voor dat je iets zegt...

precies wat je zegt Lame, mensen met zulke domme opmerkingen hebben zelf geen kinderen. Anders weet je heel goed, dat kinderen in een oogwenk verdwenen kunnen zijn.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:16

pff dat is niet niks. zondag zaten we met zijn 12ve te bbq bij ons in de tuin. we hebben een opblaas baar zwembad in de tuin van ongeveer 1 m hoog. mijn nichtje van 2 was er en heeft helemaal geen schrik van water. ze moest haar bantjes omlaten van haar moeder, maar op een of andere manier heeft zij haar bantjes af gedaan en kukelde voorover het water in. niemand die het gezien had. mijn zus zei: eej ? (ze zag in eens water omhoog komen) voor ik het wist stond de moeder het kind uit het water te vissen..! gelukkig is ze met de schrik weggekomen.
maar het is zo gebeurd. met zijn 12ve bij het zwembad en niemand die het gezien heeft. verschrikkelijk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:19

Kijk dat bedoel ik Rocco1 het is ZO gebeurt, ook al zit je er met je nues bovenop . Het gebeurt gewoon. Je kan met zoveel mensen zijn, maar je let toch niet 24 uur per dag op, je zal maar net naar iemand aan het luisteren met zijn alle. En weg zijn die kids. Het is gewoon triest maar het ook de harde waarheid.
Gelukkig hebben jullie het kindje kunnen redde.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:22

idd ! maar weet je wat het is.. als je allen buiten zit met het gezin bv let je meer op.. nu zit je lekker te kletsen je kijkt of je kind goed eet en gaat weer verder met eten..
we war zo geschrokken. ik beevde helemaal en het kindje was lijk bleek. bandje om zei ze telkens.. ze heeft er iig van geleerd en wij ook

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:28

nou geloof het het helemaal. Ach gut Wij hebben een grote vijver met een brug. Alle buurtkinderen weten dat ze niet verder mogen dan de schuur en ze NIET over de brug mogen. Heb ook peroonlijk alle ouders van de vriendjes van de kinderen toegesproken. Cool Dat ik niet verantwoordelijk voor ze ben. Dat ik als ze voor het eerst komen, dan leg ik duidelijk uit en best streng dat ze NOOIT over de brug mogen als wij niet in de tuin zijn. Pling Nu zijn er wel een aantal oudere tussen, maar de meeste roepen, mag ik komen. Ik moet er niet aan denken, dat ik een kind in me vijver vind. De poort moeten ze overigens altijd achter hun kont dicht doen en de deurklink zit vrij hoor.En er komt een bordje "betrede op eige risico"