Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:52

Leo_ke schreef:
<knip>
Als ik met vrienden zit en er lopen een stel stevige (dikke) mensen langs, inclusief bak friet met mayo, snacks, frisdrank en chips dan kun je zelfs van mij een opmerking verwachten....<knip>

En wie ben jij om iemand te veroordelen? Ze duwen jou toch die frieten niet door je keel? Als je het niet wilt zien steek je je hoofd maar in het zand of ga je ergens heen waar die dikkerds braaf komkommer knauwen.
Van mij zou je iig de bak friet, incl mayo, over je heen krijgen. En ook dan zou het niet effectief zijn want ik zou vervolgens, met dikke waggelkont en al, een nieuwe, grotere bak gaan halen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 01:03

Ik erger me echt aan mensen die andere mensen de grond in boren om wat voor reden dan ook.
En sommige opmerkingen hier slaan echt nergens op.
Dikke mensen zijn lelijk(nou dan ben ik lelijk) nou geloof me dunne mensen kunnen nog veel lelijker zijn. Dikke mensen mogen geen friet enz. eten.Ik vind dat iedereen mag doen en laten wat ie zelf wil(alles wat niet strafbaar is dan he) Als een heel dun persoon overstraat loopt zeg je toch ook niet ga maar effe wat eten.

Laat iedereen in zijn waarde dan werd het leven een stuk aangenamer voor iedereen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 01:25

ninja2 schreef:
Laat iedereen in zijn waarde dan werd het leven een stuk aangenamer voor iedereen.

Precies OK dan!

Ik heb dat gezeur over haargroei nooit zo helemaal begrepen, mannen mogen wel harig zijn en vrouwen niet Verward

Ik heb het trouwens wel altijd erg vaag gevonden dat (vooral) vrouwen zekerder zijn over hun lijf zodra ze een vriend hebben Verward
En helemaal om dan te denken "ach het maakt me niks meer uit want ik heb nu toch een vriend"

Ik ben zelf altijd best verzorgend geweest op mezelf, vriendje of niet.
Maar tot op zekere hoogte.
Ik ben hardstikke wit van mezelf, maar ik ga mijn huid niet vroegtijdig verouderen door flink te gaan zitten bakken in de zon in vakanties, of mezelf arm te zonnebanken.

Ook heb ik geen zin om bij elk snoepje of frietje mezelf 'schuldig' te voelen, hallo, ik geniet van het leven hoor Cool

Maar ik ben dan misschien in sommige hun ogen gezegend met een makkelijk lijf, heb maatje 36 en geen extreme haargroei.
Ik heb andere dingen die vervelend zijn (beugel, pluishaar, spatadertjes, niet zulke grote borsten, bril, dunne lippen, lelijke tanden, dikke kuiten, moet ik nog even doorgaan Tong uitsteken) maar ik hoor daar zelden wat over, omdat ik gewoon tevreden ben met mijn lijf en het verzorg zonder te willen doorslaan en dat straal ik blijkbaar uit?

Ik kom niet vaak op het strand en erger me zelden aan mensen hun uiterlijk.
Maar soms zie ik wel mensen in bepaalde kleding en dan denk ik:
"Als je nou wat anders had aangetrokken, had je lijf mooier uitgekomen dan nu. Zonde"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 03:27

Leo_ke: Triest ben je!

Ik stoor me niet aan dikke mensen of wel of niet geschoren. Dat moet ieder voor zich weten. Ben daar voor mezelf en niet voor een ander. Als ik me druk moet maken of mijn mede strand ganger haar doos scheert dan kan ik er een fulltime job van maken.

Laat ieder toch in zijn/haar waarde.

Het valt me wel op dat het vaak de gratenpakhuizen zijn die zeer triest reageren.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 03:39

Overtollig haar vind ik minder fijn om te zien.Te dik zijn vind ik niet erg, niemand is perfect. Zweten is toch vrij normaal op het strand. Of ben ik gek.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:00

Mareska schreef:
Ik denk niet dat mannen meteen zelfverzekerder zijn, maar zij maken zich gewoon niet zo druk over onbelangrijke dingen.

Perfect gezegd! Gezond en gelukkig zijn is een mooier streven.

Zoals hier ook al gezegd er zijn meer (te) dikke(re) mensen dan mensen met een superstrak figuurtje. En die mensen met een superstrak figuurtje hoor je evengoed ook klagen hoor!

Ik ben zelf 34, heb een klein buikje en beetje vetrolletjes op mijn heupen. Ben zelf heel blij met mijn benen en daar leg ik dan ook t accent op (draag vaak korte rokjes). Ik pas in maat 36/38 en onbewust kijk ik ook naar in mijn ogen mooiere vrouwen. Terwijl voor mezelf ook nog de wetenschap heb dat ik zwanger ben geweest en dan dus alles (bijna) nooit meer zo strak trekt als vroeger. Dus waarom ontevreden zijn?

Ik stoor me niet aan dikke mensen in bikini, maar vraag me dan wel eens af waarom ze geen badpak aandoen om de boel een beetje bij elkaar te houden? Maar misschien is die persoon wel heel erg blij met haar figuur, en daar gaat t om. Als je tevreden bent met jezelf straal je dat uit en dat maakt een mens weer mooi(er).

Moet zeggen dat ik dit jaar voor t eerst echt goed bruin ben, zelfs mijn benen. Ben van nature een rossig, dus heb een behoorlijk blanke huid, en meestal verbrand ik en dan vervelt de boel weer. Dit jaar eindelijk een mooi kleurtje!

Ongeschoren oksels vind ik bij vrouwen behoorlijk smerig gezicht, evenals rughaar bij mannen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:09

Ik ga zelf niet meer naar het strand in Nl. vanwege de mening van andere mensen. Ik weet dat het te triest voor woorden is maar zo gaat het in deze maatschappij.
In het buitenland heb ik er dan weer minder moeite mee.
Ik ben overigens wel bruin (zonnebank en achter in de tuin liggen) en mijn haargroei houd ik ook bij Haha!
Maar ik weet van mezelf dat ik gewoon te zwaar ben en voel me er in het openbaar niet prettig bij.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:14

Ik vind de uitkomst van het onderzoek niet verrassend, gisteren zei ik nog tegen een vriendin dat ik mezelf veel te wit vond (ook na vele uren zon) en te stevig, haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:21

Buitenzorg schreef:
Ik stoor me niet aan dikke mensen in bikini, maar vraag me dan wel eens af waarom ze geen badpak aandoen om de boel een beetje bij elkaar te houden?

Die vraag kan ik beantwoorden (krijg ik nu een nieuwe magnetron? Tong uitsteken ) :
Om bruin te worden, en bruin oog je een stuk slanker dan wit! Die paar keer voor schut op strand in bikini zijn het me wel waard om de rest van de zomer me goed te kunnen voelen.

Ik las ergens hier voor iemand over zonnebank en zelfbruiners.
Hier in de buurt zijn in elk geval geen goede zonnebankstudio's (snelbruiner waar je 30 minuten onder moet voor een idioot hoog bedrag en dan zie je nog niks, terwijl ik in Nederland ergens ben geweest waar ik bij 10 minuten al verbrandde Verward ) en zelfbruiners strepen te veel. En gestreept over straat vind ik nog net iets meer voor schut dan gewoon wit Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:00

ninja2 schreef:
) Als een heel dun persoon overstraat loopt zeg je toch ook niet ga maar effe wat eten.

dat wordt dus wel gezegd! toen ik nog 10 kilo lichter was, oftewel een skeletje, werden er altijd opmerkingen gemaakt of ik niet wat meer moest eten en als ik geen zin had in een stuk taart op een verjaardag had ik gelijk anorexia Lips are sealed
dat is net zo kwetsend als iets tegen dikke mensen zeggen! ik deed er nml alles aan om aan te komen en er wat vrouwelijker uit te zien!
is me uiteindelijk ook gelukt, maar pas vanaf mn 22e!!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:06

Ik snap echt niet dat mensen zich storen aan andere mensen om wat voor reden dan ook.
Ik denk dat de mensen eens meer moeten gaan genieten van het leven.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:08

Renske_ schreef:
ninja2 schreef:
) Als een heel dun persoon overstraat loopt zeg je toch ook niet ga maar effe wat eten.

dat wordt dus wel gezegd! toen ik nog 10 kilo lichter was, oftewel een skeletje, werden er altijd opmerkingen gemaakt of ik niet wat meer moest eten en als ik geen zin had in een stuk taart op een verjaardag had ik gelijk anorexia Lips are sealed
dat is net zo kwetsend als iets tegen dikke mensen zeggen! ik deed er nml alles aan om aan te komen en er wat vrouwelijker uit te zien!
is me uiteindelijk ook gelukt, maar pas vanaf mn 22e!!!

Ik kan me een topic herinderen dat je ook niet altijd even aardig was over mensen met een vetrolletje.
Dus je zou goed moeten weten hoe die mensen zich voelen als je daar vervelende opmerkingen over maakt.
Ik snap echt niet dat mensen elkaar soms zo kunnen kwetsen.
Maar dat zal helaas wel nooit veranderen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:12

ninja2 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen zich storen aan andere mensen om wat voor reden dan ook.
Ik denk dat de mensen eens meer moeten gaan genieten van het leven.

Probleem is dat daar een heleboel mensen juist wat overgewicht van krijgen Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:13

Renske_ schreef:
en als ik geen zin had in een stuk taart op een verjaardag had ik gelijk anorexia Lips are sealed

Ach, als ik niks pak op een verjaardag denkt iedereen dat ik aan het lijnen ben, en mijn voormalige schoonmoeder dacht omdat ik na het eten naar de toilet ging dat ik boulimia had, en op dat moment deed ik toch echt niks bijzonders op de toilet Haha!
Commentaar krijg je toch...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:21

Urielle schreef:
Commentaar krijg je toch...

Ja

Leven en laten leven zeg ik altijd maar, laat iedereen lekker.

Ik heb best een hekel aan mensen die op alles en iedereen die voorbijkomt (wanneer je bvb op een terrasje zit, of op het strand) wel wat aan te merken hebben. Waar is dat toch voor nodig vraag ik me dan af?

Mensen die gelukkig zijn met zichzelf zijn het allermooist, hóe je er ook uitziet. Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:39

Mensen die gelukkig zijn met zichzelf zijn het allermooist, hóe je er ook uitziet. Ja[/quote]

AMEN Afgod

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:42

ninja2 schreef:

Ik kan me een topic herinderen dat je ook niet altijd even aardig was over mensen met een vetrolletje.
Dus je zou goed moeten weten hoe die mensen zich voelen als je daar vervelende opmerkingen over maakt.
Ik snap echt niet dat mensen elkaar soms zo kunnen kwetsen.
Maar dat zal helaas wel nooit veranderen.

even beter lezen ninaj2 Ja

Renske_ schreef:
Ik voel me totaaaaal niet onzeker in bikini
voel me niet dik en naja wit en ik meestal wel maar daar geef ik echt niets om!
ik ga hier nav een ander topic over dikke mensen verder niet op in, ik stoor me niet aan dikke mensen maar ik zorg er wel voor dat ik zelf slank blijf, wat me overigens geen moeite kost gelukkig Lachen
weet nml niet of ik op mn eten zou kunnen letten en verplicht zou gaan sporten om te voorkomen dat ik dik zou worden

en tussen dun&dik ligt nog een heeeeeel groot grijs gebied qua gezond gewicht, stevig, volslank, iets te dik etc

moet wel zeggen dat ik liever een wat steviger persoon zie die goed in zn vel zit dan een ontzettend mager persoon die zich nog druk maakt om dat ene onzichtbare vetrolletje!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:50

Eigenlijk stoor ik me nooit echt aan anderen op het strand. Geen behoefte aan om me daar druk om te maken Haha! Maak me al druk genoeg over het feit dat ook ik niet het perfecte figuur heb Clown

*Beetje brede heupen, *beetje te brede schouders in vergelijking tot mijn borsten waardoor die eigenlijk weer wat te klein lijken (terwijl ik gezegend ben met een nette B80/C75 cup) *billen mogen ook wel wat strakker, *bovenbenen wat minder dik (terwijl ik gewoon maat 38 pas en eigenlijk niet mag zeuren) *onderbenen zjn prima ware het niet dat ze vrijwel niet bruin worden en ik dat dus eigenlijk ook niet echt mooi vindt Frusty

De enige die geloof ik compleet tevreden is met mijn figuur is mijn vriend, zelfs als ik het helemaal afkraak blijft ie me mooi vinden Haha!

Weet je waar ik me wel echt aan kan storen op het strand.............. van de in mijn ogen perfecte figuren van vrouwen, met mooie borsten, niet te dikke benen, geen buikje, slanke heupen, die vrouwen mogen wat mij betreft allemaal zo weer hun winterjas aantrekken en zich niet meer laten zien op het strand......... maarja da's gewoon mijn eigen frustratie Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:52

Renske_ schreef:

ik ga hier nav een ander topic over dikke mensen verder niet op in, ik stoor me niet aan dikke mensen maar ik zorg er wel voor dat ik zelf slank blijf, wat me overigens geen moeite kost gelukkig Lachen

Moet je wel zo eerlijk zijn het laatste deel ook mee te nemen.
Dat is juist bij een heleboel mensen het probleem. Die worden al dik als ze naar een ijsje kijken bij wijze van spreken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:54

Weet je, Napoleon, zoals jij het schetst heb jij dus wel de perfecte figuur en dan begrijp ik weer niet dat jij daar mee bezig kunt zijn *LOL*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:11

napoleon schreef:
De enige die geloof ik compleet tevreden is met mijn figuur is mijn vriend, zelfs als ik het helemaal afkraak blijft ie me mooi vinden Haha!

Haha ja.. Zo 1 heb ik hier ook..
Ik kan nog zo over mezelf zitten klagen, ja ik heb ook die dagen Clown, en hij blijft maar zeggen dat het niet erg is en dat ie me neemt zoals ik ben.
Hij heeft me iig al heel veel meer zelfverzekerdheid gegeven!

Urielle schreef:
Buitenzorg schreef:
Ik stoor me niet aan dikke mensen in bikini, maar vraag me dan wel eens af waarom ze geen badpak aandoen om de boel een beetje bij elkaar te houden?

Die vraag kan ik beantwoorden (krijg ik nu een nieuwe magnetron? Tong uitsteken ) :
Om bruin te worden, en bruin oog je een stuk slanker dan wit! Die paar keer voor schut op strand in bikini zijn het me wel waard om de rest van de zomer me goed te kunnen voelen.

Én een badpak kleed dikker dan een bikini.. Doordat je in een badpak juist al je vetrollen ziet.. Ook als een buitje hebt zie je dat supergoed..

Dus doe mij maar een tankini.. Dat valt er losjes overheen, ik zie er dan veel minder dik uit.. Misschien moeten ze maar eens een tankini voor mijn kont en benen maken..
Daar schaam ik me juist soms voor..
Over mijn bovenlichaam ben ik wel tevreden, zelfs met buikje..
Ik ken mezelf niet anders.. Dus ik neem mezelf maar zoals ik ben.. Anders heb je geen leven meer!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:23

Hmmm dit topic gaat een beetje in de richting van "te dik" zijn, maar dat maakt niet uit.

Wat ik mij afvraag, als "jullie" jezelf zo dik vinden, en daar echt last van hebben, waarom doe je er dan niet wat aan?
Zolang je niet te dik bent door een afwijking(schildklier?), heb je het volledig zelf in handen vind ik.

Het is erg makkelijk om mensen die te zwaar zijn te veroordelen, omndat het zichtbaar is dat ze iets niet helemaal onder controle hebben(gewicht). Andere probleempjes zijn minder goed af te lezen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:26

Ik voel me alles behalve wit en dik.. Ik ben juist bruin, ookal ben ik Nederlands. en vind mezelf alles behalve dik Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:29

scooby schreef:
Wat ik mij afvraag, als "jullie" jezelf zo dik vinden, en daar echt last van hebben, waarom doe je er dan niet wat aan?

Nou, tips zijn welkom. Mijn eetpatroon moet weer in balans komen, ik heb mijn systeem zelf zo over de flos geholpen dat ik nu aankom van het kijken naar eten. Wie weet hoe je dat aanpakt, je hulp is welkom!
Mocht mijn oestrogeen zich weer een beetje kalm gaan houden na de bevalling, wie weet dat ik weer eens terug naar maatje 36 kom dan Lachen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:31

Fitzroy schreef:
Weet je, Napoleon, zoals jij het schetst heb jij dus wel de perfecte figuur en dan begrijp ik weer niet dat jij daar mee bezig kunt zijn *LOL*

Nou ook ik pas mijn kleding niet meer die ik 2 jaar geleden nog wel aan kon, en dan heb ik het voornamelijk over mijn broeken(!) en ook ik moet toch echt wel mijn buik inhouden hoor, alhoewel dat iets is dat ik bijna altijd al doe Haha! Maar er blijft natuurlijk altijd wel wat om je druk over te maken of waar iemand zijn frustraties over heeft, heb echt niet het perfecte figuur maar doe wel moeite om het te houden zoals het is Knipoog

Kan me alleen niet druk maken over iemand anders zijn figuur. Oké ik heb af en toe wel een beetje een medelijdend gevoel als ik zie dat iemand echt uitermate dik is maar aan de andere kant dan ook weer een bewonderd gevoel want als zo iemand zich op het strand begeeft in badpak vind ik dat knap Ja