jonge friese meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: jonge friese meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:41

Ik ken het dus echt niet! Ik ga wel in Leeuwarden uit en ook in de omgeving, maar hebt het nog nooit meegemaakt. Misschien komt het ook wel omdat ik het echt niet ken in onze vriendenkring. Ik denk dat het wel in elke grote stad gebeurd, niet alleen in Friesland .

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:44

het zal wel in heel nederland gebeuren, heb het nog nooit met mijn eigen ogen gezien in Friesland..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:48

janinetjjj schreef:
Die nadruk 'Friesland' bevalt me voor geen meter.. Misselijk
Alsof dat ergens anders niet gebeurd..
Ik vind het echt laag bij de grond Lips are sealed
Yakk

Mee eens.
Dit gebeurd volgens mij overal wel hoor. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:58

Denk dat het overal wel gebeurd.
Ligt ook veel aan meisjes zelf denk ik, maar dat is met alles. Als ik een biertje krijg van een jongen, ga ik echt niet altijd met hem zoenen. En als ik toevallig wél met hem zoen, is dat NIET omdat ik een biertje van hem heb gehad.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:57

Santos_ schreef:

Friezen zijn gewoon sletten.

Sorry hoor; maar waar slaat dit nu weer op??
Als je niks zinnigs te melden heb kun je je beter stil houden.

Mafkees. Rolleyes

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:03

Hahaha moest wel even lachen toen gelijk Friesland erbij stond Haha!
Leuk zeg, zo wordt ons landje ook nog eens beroemd Clown
En hoe! Haha!

Nee maar dit gebeurd overal wel, toevallig kwam uit het onderzoek dat in Friesland het meeste voorkomt. Ach ja zolang ik van mezelf weet dat ik er niet bij hoor, ga ik me er niet druk om maken! Lachen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:34

Yvonnelind schreef:
Santos_ schreef:

Sorry hoor; maar waar slaat dit nu weer op??
Als je niks zinnigs te melden heb kun je je beter stil houden.

Mafkees. Rolleyes

Sorry hoor maar hier moet ik echt om lachen..... bedoel je de Friezen of Friezinnen?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:38

Laat ik dit bijna zelfde stuk laatst in de "Leeuwarder courant" gelezen hebben.
Daar stond alleen nog bij gevoegd, dat de "friese jeugd" dit fenomeen over nam uit de randstad..
Dat het dus veel En alleen bij Friezen voor zou komen is onzin, tuurlijk zal dit voorkomen in Rumours, TDF, Sans Souci, Quat, etc.. maar mij maak je niet wijs dat het in de grote steden niet gebeurd...

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:07

sjonge sjonge wat een paniek zeg, bang dat alleen friesland aangevallen word, denk dat we het er nu wel over eens zijn dat het niet alleen in friesland gebeurd! dus rustig maar friezinnen...

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:08

_Marjolein_ schreef:
Hahaha moest wel even lachen toen gelijk Friesland erbij stond Haha!
Leuk zeg, zo wordt ons landje ook nog eens beroemd Clown
En hoe! Haha!

Nee maar dit gebeurd overal wel, toevallig kwam uit het onderzoek dat in Friesland het meeste voorkomt. Ach ja zolang ik van mezelf weet dat ik er niet bij hoor, ga ik me er niet druk om maken! Lachen

ons landje? je bedoeld nederland ???? Lachen

friesland is toch echt een provincie dacht ik ..

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:40

Roxiie, dit stuk heb ik idd een tijdje terug ook gelezen in de LC!
Er stond ook in dat het over het algemeen in de kleinere Friese plaatsen gebeurd, waar ik me aan de ene kant wel wat bij voor kan stellen maar aan de andere kant totaal niet.
Vooral omdat in bijv. Wolsum/Blauwhuis/Tjerkwerd/Parrega/Exmorra (zegt het je iets? Tong uitsteken ) keten staan waar de jeugd (14 - 18?) zaterdags en vrijdags samen komt.

heel gezellig, maar ik denk dat zoiets daar idd ook wel makkelijk kan gebeuren.

Ik woon zelf in Bolsward, maar heb dr echt nog nooit wat van gemerkt..

@ Mandybrandt --> Friesland wordt door de Friezen gezien als "hun" land.
Nou hebben we natuurlijk ook ons eigen taaltje en over het algemeen zijn Friezen iets nuchterder dan andere Nederlanders Knipoog

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:47

Btw, ik zag net dat onderaan het "friezen zijn gewoon sletten" van Santos stond: "denken hun dat ze bedoelen"

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:27

Sorry( zal nu wel half friesland over me heen krijgen) ik kan me daar ontzettend aan irriteren dat friezen net doen of friesland een ander land is dan nederland!

Bij mij in de klas zaten op een gegeven moment ook twee friezen en het merendeel vond het ronduit associaal als die twee op sommige momenten opeens met zijn tween fries tegen elkaar begonnen te praten. Ik moet zelf zeggen dat ik mij daar opzich niet zo druk over kon maken. . maar ik begrijp het wel, als de rest het niet mag horen praten ze ineens weer fries weetjewel

maar sorry ga beetje erg offtopic geloof ik!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:28

Nagelbijten / Gniffelen Okee, ik snap je punt.
Praat zelf thuis wel fries, maar thats it.
Ik irriteer me er niet aan ofzo..

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:05

ik vind het zo ziek en dom van de meiden die dat doen. En ze zijn er zelf bij als ze er wat van krijgen.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:35

Mandybrandt schreef:
Sorry( zal nu wel half friesland over me heen krijgen) ik kan me daar ontzettend aan irriteren dat friezen net doen of friesland een ander land is dan nederland!

Ik ook. En ja, ik kom zelf ook uit Friesland.

Citaat:
Bij mij in de klas zaten op een gegeven moment ook twee friezen en het merendeel vond het ronduit associaal als die twee op sommige momenten opeens met zijn tween fries tegen elkaar begonnen te praten. Ik moet zelf zeggen dat ik mij daar opzich niet zo druk over kon maken. . maar ik begrijp het wel, als de rest het niet mag horen praten ze ineens weer fries weetjewel

Wat heeft dit met het bovenstaande te maken? *ziet het verband niet* Maar iig, als je gewend bent om tegen elkaar Fries te praten gaat dat automatisch zo. Tuurlijk is het minder leuk voor degenen die het niet verstaan, maar Nederlands praten tegen iemand die wel Fries kent is zo... vreemd. Clown

Citaat:

Je bent niet de enige. Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:26

janinetjjj schreef:
Die nadruk 'Friesland' bevalt me voor geen meter.. Misselijk
Alsof dat ergens anders niet gebeurd..
Ik vind het echt laag bij de grond Lips are sealed
Yakk

niet verder gelezen
maar ik denk dat dit wat verkeerd geracht is, wrs geeurd het in heel nl maar heeft de hulpverlening in friesland aan de bel getrokken voor landelijk beleid op deze zaken

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:38

Mandybrandt schreef:

maar het is toch ook zo als limburgese tegen elkaar praten, daar versta ik ook geen woord van. of als de twee marokkaanse jongens bij ons in de klas die gaan praten. wie weet waar ze het over hebben. En Fries is toch niet zo moeilijk Haha! Tong uitsteken

Ach gezellig zo'n discussie Haha! , Het is misschien wel zo dat Friezen (natuurlijk niet iedereen Haha! ) de "westerlingen" anders zien dan een fries.

edit: toevoeging

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:00

het is idd een zeer interessante discussie Knipoog

Fries is idd niet echt heel erg moeilijk (of komt dat omdat ik het in mijn omgeving heel veel hoor??)
Het lijkt een klein beetje op Duits en Engels en als je het als buitenstaander WIL verstaan, is het te doen

Ik rij bij mensen op Fryske Hynders. Die man is echt door en door Fries. ( Hij bid wel in het Nederlands Tong uitsteken )
Zijn dochter is ooit op stage geweest naar Frankrijk op een camping. Toen is die man daar ook op vakantie geweest, daar was een Engelse die ook Nederlands kon.

Later bleek dit het vriendje van zijn dochter te zijn:
Toen heeft hij gezegd: Hier praat ik Nederlands, maar thuis is het Fries, en je pakt het maar op!
Toen hij langs kwam, verstond hij het binnen een uur. En een week later kon hij (welliswaar met Engelse woordjes er door heen) Fries praten..

Dus hij is Engels opgevoed, op zijn stage heef
t hij Duits, Frans en Nederlands geleerd en bij zijn vriendin Fries.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:02

Tja, ga als nederlandstalige meid maar eens een hele dag engels praten met je beste vriendin. Ik kan je wel vertellen dat je het zo nu en dan vergeet, ook al kan je nog zo goed engels; je bent het gewoon niet gewend! Het is niet asociaal bedoeld hoor!
Natuurlijk hoort Friesland gewoon bij Nederland en er zijn ook hele nuchtere hollanders hoor! Eén ding is wel zo; Friesland heeft wel een eigen cultuur, een eigen geschiedenis en een eigen taal (geen dialect dus, wat veel mensen graag willen denken).

Ik houd niet zo van die generaliserende opmerkingen en artikelen...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:21

Santos_ schreef:

Pardon? Dat vind ik wel wat ver gaan, het gebeurd overal.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:34

Er staat onder! "Zo zullen ze het wel bedoelen!)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:14

Ja tuurlijk is Friesland gewoon een provincie, maar goed het wordt wel wat beschouwd als 'ons' land. Eigen taal, eigen paardenras.. En dat hebben niet veel provincies in Nederland. Dus vandaar mijn bewoording 'ons land'. Lachen

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:22

En zo voelen "Wij Friezen" dat ook! Clown

maarja, het is gewoon een soort van eenheid.
De nuchtere gezelligheid is gewoon iets van Friesland..
En tuurlijk ergens anders zijn de mensen ook nuchter, alleen komt het over het algemeen in Friesland meer voor Knipoog

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:27

hoezo zouden alle friezen zo nuchter zijn? er zijn zat friezen die met een gewone niet fries trouwen dus dat zal ondertussen wel minder geworder zijn..

de friezen die ik ken vind ik anders niet opvallend nuchter ...

ik kom uit gelderland, er is ook een paardenras naar mijn provincie genoemd. als wij zouden willen kunnen we toch ook onze eigen taal gaan bedenken omdat we niet bij nederland willen horen.. ik vind het zon onzin!

en hoezo is het een eigen taal, en geen dialect dan?