Uitheemse giftige spinnen rukken op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: Uitheemse giftige spinnen rukken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:49

Citaat:
"Als zo'n spin je bijt, moet je direct 112 bellen. Doe je dat niet, dan kan de beet dodelijk zijn. Ongeveer 1 procent van de slachtoffers overlijdt dan. Overigens neemt de giftigheid van deze spinnen wel af naarmate ze in kouder gebied leven."
Wacht ff... wie hier heeft er ooit zo'n spin gezien? Wie hier is dan ook daadwerkelijk gebeten? en dan nog 1/100e ervan gaat dood, tenzij ze bellen. Dan is het nog minder krachtig vanwege koud weer... Een verdomd kleine kans dus Haha! Media weet van gekkigheid niet wat ze allemaal moeten melden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:56

Klopt, de kans is klein. Maar eigenlijk heeft dat ook een enge kant: als ik met mijn verlamde gezichtsspieren op de Spoed aankom is er niemand die er aan denkt dat ik door een Zwarte Weduwe gebeten ben. Voor je het weet heb je een blinde darmoperatie Clown

Mactime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:57

Zwarte weduwe (2-3 cm)

Het gif van de zwarte weduwe is vijftien keer zo krachtig als dat van een ratelslang. De beet lijkt op een onschuldige speldenprik, maar wat volgt is een waar horrorverhaal: je maagspieren worden hard, zenuwimpulsen van spieren verkrampen, je kan niet meer spreken, je gelaatsspieren verstijven en nog meer van dat leuks. Of je een beet overleeft of niet hangt af van de hoeveelheid gif. Daarom hebben kleine kinderen meer kans om het dodelijk slachtoffer van de zwarte weduwe te worden.
Maar don't panic, leg die ragebol maar terug neer, deze spin komt alleen voor in tropische en subtropische landen en dat is België nog net niet. Volgend jaar misschien...

Afbeelding

En dan denk je dat je in nederland veilig zit qua dieren en weersomstandigheden.. Nagelbijten / Gniffelen Nors opkijken Frusty

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:59

Gadverdamme, ik wou dat ik dit topic niet gezien had

Ik krijg gelijk de kriebels, soort kippevel over je lijf, totaal irreel maar OK Bloos

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:59

De kans is groter dat een vliegtuig op je grote teen stort, maar maken we daar ons druk over? En dan heb je geen tijd om 112 te bellen hoor Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:03

Liever een vliegtuig op mn grote teen (die kan ik missen Haha! ) dan gebeten door zo'n creep en dan op dramatische wijze bezwijken Bloos Ik weet ook wel dat de kans dat ik dood ga 100.000 x zo groot is als ik in de auto stap, paardrijden is ook gevaarlijk, als ik door een kat gekrabt wordt kan mijn hand er ook af vallen van een infectie, die varaan die we laatst hebben gehecht was ook echt geen schatje blablabla maar daarom blijven het nog wel griezels. Giftige griezels. Met 8 poten. Sorry maar mag een mens dr fobie koesteren Knipoog ?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:19

brrr, van zulke spinnen hou ik dus ook niet Ben niet echt bang voor spinnen. Kleintjes pak ik wel op enzo, maar zo'n spin hoeft van mij ook weer niet Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:19

Zo groot zijn ze niet hoor Knipoog

Ik ben zelf ook niet heel erg kapot van spinnen, alhoewel ik de foto's van Eightlegged prachtig vind en ik ook niet meer gillend wegren van zo'n dier. Maar ik hoop wel dat de mensen die hier roepen dat alle spinnen maar uitgeroeid moeten worden zich realiseren dat we dan allemaal standaard malariaprikken kunnen gaan halen vanwege het exponentieel toenemende aantal muggen en andere vliegende insecten Clown Stuk dodelijker dan zo'n spinnetje Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:51

Paraat schreef:
Ik dacht al, dat moet wel een bericht van de telegraaf zijn Sigaar

Tja, sensatiekrant he Haha!

Kan me er niet druk om maken.. Heb nog 2 schoolboeken liggen die ik nog kan gebruiken. Vork
De rest ligt al een jaar onaangeroerd op de grond met een waarschijnlijk vergane spin eronder Bloos

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:13

Dit dan:
Citaat:
De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen.

Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen

Pikant detail:
Citaat:
Vooral het ( kleinere) mannetje van de zwarte weduwe is dikwijls het slachtoffer van de gevaarlijke beet van het vrouwtje. Na de paring moet hij zich snel uit de voeten maken om te voorkomen dat zijn partner haar naam eer aan doet.

Whoosh! Haha! Haha!

Bron: wikipedia

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:26

Dat opeten is alleen maar nuttig. Mannetjes zijn hapklare voedingsbronnen voor de baby spinnetjes die de eerste fasen van hun ei leven.
Overigens is het bij bijna elke spinnensoort zo dat de mannetjes zich als de sodemieter uit de voeten moeten maken na een paring Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:27

jakkes las het gister al in de krant,
heb het al hellemaal niet op spinnen
ben als de dood voor spinnen, loop graag een heel groot blokje om als ik er een zie,
nu ga ik dus 3 blokjes om

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:43

SuperPepeijn schreef:
De kans is groter dat een vliegtuig op je grote teen stort, maar maken we daar ons druk over? En dan heb je geen tijd om 112 te bellen hoor Haha!

*ligt in een deuk*

Haha, idd.. de kans dat zo'n beestje in je huis zit of ergens anders is heel klein!

maar ik ben toch blij dat ik België woon hoor Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:49

Arme Fiej, Belgie is doorgaans nèt iets warmer dan Nederland dus de kans op een ongenode (sub)tropische achtpotige gast is ook iets groter. Niet vèèl groter, maar toch... Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:03

Fiej schreef:
maar ik ben toch blij dat ik België woon hoor Haha! Schijnheilig

Citaat:
De zwarte weduwe (Latrodectus mactans) is een spin die oorspronkelijk afkomstig is uit de Verenigde Staten, maar zich inmiddels over alle werelddelen heeft verspreid. Het allereerste exemplaar in Europa dook op in Tervuren (België) in 1967

Bron: wikipedia

Nagelbijten / Gniffelen Haha!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 02:47

Die spinnen doen je helemaal niets, als je ze niets aandoet.
Ja je moet er voor oppassen dat je de Redback (roodrug) niet oppakt zonder handschoenen, hun giftanden zijn te klein om door een handschoen/kleding heen te bijten. Ik woon hier nu al een poosje en heb genoeg Redback spinnen gezien en op me gehad, maar ben nog nooit gebeten. De redback is van nature ook geen agressieve spin.
Maar als je gebeten word dan ishet verstandig om toch maar even 112 te bellen. Hier zeggen ze dat de beet pijnloos is en dat het gif pas na een paar uur gaat werken. Maar dat is per mens verschillend, het is maar net hoe je erop reageert.
Hoe het met de zwarte weduwe zit weet ik niet.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:45

ozzieozzie schreef:
Ik woon hier nu al een poosje en heb genoeg Redback spinnen gezien en op me gehad, maar ben nog nooit gebeten.

Ik wilde ooit nog eens naar Australië, maar nu niet meer. Koe

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:21

Ik denk dat je niet wilt weten wat er in Australie nog voor enge dingen zitten Mocca Haha!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:45

ik ben als de doods voor spinnen en nu dit ook nog eens! Sigaar

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:13

*pakt haar koffers en verhuisd naar de noordpool*

Vork

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:14

Urielle schreef:
Ik denk dat je niet wilt weten wat er in Australie nog voor enge dingen zitten Mocca Haha!

heb daar ooit eens een documentaire over gezien..
als je daar je was buitenhong, had je er 's avonds soms een stuk of 3 mee!
Nagelbijten / Gniffelen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:25

Ik ga maar gewoon heel sceptisch over dit hele verhaal doen, anders verhuis ik ook subiet naar de Noordpool Nagelbijten / Gniffelen Spinnen kunnen heel mooi zijn en ze zijn super nuttig, maar ik zie ze het liefst op plaatjes of achter metersdik glas- giftig of niet Vork

Geef mij dat vliegtuig dan maar hoor Clown

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:56

Alle spinnen hebben gif en de giftigste spinachtige komt heel veel in Nerderland voor Tong uitsteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:55

Neee, zulke dingen wil ik niet horen, Eightlegged Nors opkijken
Even serieus, welke spin is dat dan? Nagelbijten / Gniffelen

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:58

oke geen mooi nieuws... extra vliegenmeppers op stoom kopen Bloos