ID tonen zonder reden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:36

Dat snap ik, het is wel goed dat je hem bij moet hebben vind ik, maar zoals ik al zei, ik vergeet het altijd of raak hem toch kwijt. Want het is idd wel makkelijk dat als je een ongeluk krijgt dat iemand weet wie je bent.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:05

Njen, dat is waar maar daar heb je geen officieel ID voor nodig hoor.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:19

Nee...daar gaat het ook niet om, maar misschien extra stimulans ook.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:42

wij zijn het in België verplicht, en hem bijhebben is heel simpel een gewoonte die je aankweekt, jullie moeten het niet, jullie laten hem liever thuis in een of andere schuif steken, dusjah waarom zou je.. als je er nu eens een dagelijkse gewoonte van maakt, dan heb je er later toch nergens problemen mee.. je bent altijdt inorden, alles heb je bij, en als je wat ernstig overkomt, kunnen ze jou onmiddelijk helpen.

stel je maar eens voor dat je vriend of vrindin niet tegen een bepaald medicijn kan, hij krijgt wat op straat, en de ziekenwagen komt hem ophalen, dan is eht wel handig dat zun weten wat hij/zij dat product niet mag hebben, het zou niet de eerste zijn die sterft door foute gegevensvermeldingen, die had kunnen voorkomen worden.

daarom.. vind ik het niet meer dan logisch en normaal dat je je papieren altijdt op zak hebt.

ik zal nooit of nooit vergeten
mijn portefuile die bezit>
bankkaart
bloedgroep kaart
ziekenkas kaart
sis kaart
inentingskaartje
paspoort (ID)
rijbewijs
adr attest
zegels ziekenkas
zegels vakbond

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:06

joel schreef:
je bent altijdt inorden, alles heb je bij, en als je wat ernstig overkomt, kunnen ze jou onmiddelijk helpen.
stel je maar eens voor dat je vriend of vrindin niet tegen een bepaald medicijn kan, hij krijgt wat op straat, en de ziekenwagen komt hem ophalen,


In mijn paspoort staat dergelijke informatie niet hoor. Daarvoor heb ik een briefje gemaakt, ook in mijn paardrijportemonneetje: naam + in geval van nood waarschuwen + medicijngebruik. Heb je heel wat meer aan dan een paspoort in zulke situaties denk ik.

Citaat:
ik zal nooit of nooit vergeten


Ik zou willen dat ik dat kon zeggen Knipoog
Maar ik probeer om altijd mijn sleutels, mijn portemonnee en mijn telefoontje mee te nemen, en dat is al lastig genoeg. Haha!

Maar daarnaast neem ik dus geen belangrijke spullen mee naar plaatsen waar ik er niet op kan letten, of waar de kans groot is dat het beschadigt. Dan laat ik ook mijn bankpasjes en evt telefoon thuis, en neem ik hooguit gepast geld mee.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:02

Shadow0; ik ben ook om de 3 minuten mijn sleutels of telefoon kwijt en een portomonee heb ik al niet eens meer.

De boete die ik riskeer niet mijn paspoort mee te nemen, spaar ik uit door hem niet te verliezen.
Ik zal namelijk absoluut mijn paspoort verliezen, net als ik mijn sleutels, geld en al he andere verlies.

Als ik ga paardrijden neem ik echt geen paspoort mee, ook al zit ik ene heel end op de fiets en kan er een hoop gebeuren. Heb bijna altijd wel mijn OV-jaarkaart bij me, dus te identificeren ben ik wel.

Als ik uitga neem ik overigens wel altijd mijn papoort mee, omdat ik die dan gewoon in mijn uitgaanstas heb zitten.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:07

Shadow0 schreef:
In mijn paspoort staat dergelijke informatie niet hoor. Daarvoor heb ik een briefje gemaakt, ook in mijn paardrijportemonneetje: naam + in geval van nood waarschuwen + medicijngebruik. Heb je heel wat meer aan dan een paspoort in zulke situaties denk ik.

niet alles staat op mijn paspoort hoor, enkel naam en adres met foto enzow, de rest staat allemaal op kaartjes van de diverse instellinge, verder de SIS kaart bij ons is je volledig medis dosier, best handig dus en dat ding is niet groter dan je bankkaart.
Citaat:
Ik zou willen dat ik dat kon zeggen Knipoog
Maar ik probeer om altijd mijn sleutels, mijn portemonnee en mijn telefoontje mee te nemen, en dat is al lastig genoeg. Haha!

Maar daarnaast neem ik dus geen belangrijke spullen mee naar plaatsen waar ik er niet op kan letten, of waar de kans groot is dat het beschadigt. Dan laat ik ook mijn bankpasjes en evt telefoon thuis, en neem ik hooguit gepast geld mee.

mijn sleutels, gsm en portefuille heb ik ook altijdt bij dus, maar die kunnen geen schade oplopen tenzij het slijtage is van in mijn broekzak te zitten. ga ik naar "gevaarklijke" plaatsen, dan mag het al wat hebben, zal ik wel zorgen voor een rugzakje of iets dergelijks om het in op te bergen.

scooby schreef:
Als ik uitga neem ik overigens wel altijd mijn papoort mee, omdat ik die dan gewoon in mijn uitgaanstas heb zitten.

dus als ik goed begrijp, in een drukke tent/zaal met veel teveel volk in, waar nergens overzicht is en je wijnig onder controle hebt, waar je (voor sommigen) je zat zuipt zodat je het noorden nietmeer weet, daar ga je dus wel je ID voor mee nemen, maar om eventjes op je paard te rijden over een rustig padje.. neej te gevaarlijk Haha! vreemde gedachte:D

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:28

Mijn broer is agent en zegt dat ze alleen om een ID mogen vragen als er een reden voor is...
Ik heb hem overigens ook niet altijd bij me Knipoog

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:39

Ken je rechten, je wordt ze geacjt ze te kennen. De politie mag alleen maar om een ID vragen als daar aanleiding voor is, overlast oid, of algemene controles, maar niet zomaar willekeurig. Toch is het bekend dat de politie het doet en is ook door de rechter teruggefloten. (doen ze als sluitpost om een trget te halen waarschijnlijk, zeggen ze zelf ook) Een geldig ID kan zijn je rijbewijs , zit je achter het stuur moet je doe zoiezo bij je hebben, is altijd al geweest en heeft niets met deze wet te maken, je paspoort, of je idkaart. Ben je ze vergeten, broek in de was of zoiets, werk mee, doorbankpasje of andere vorm wat kaan aantonen wie je bent, copie paspoort, of donorcodiciel. Meestal mag je dan later je id op bureau laten zien. De rechter heeft namelijk 150 noetes kwijtgescholden aan mensen die wel meewerkten aan hun identificatie, maar de politie toch wou beboeten. Met andere woorden, de wet is eigenlijk doorgeschoten, wordt niet gebruikt waar hij voor bedoelt is, identificatie, van overtreders, criminelen en andere probleemgevallen.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:11

Ik heb mijn papieren alleen bij me als ik met de auto ga (niet als ik om de hoek boodschappendoe en ivm zware flessen de auto neem), maar de hond uitlaten doe ik echt zonder! Wet of geen wet. Dan moet ik mijn rijbewijs uit mijn tas halen of hele tas meeslepen, in t 1ste geval vergeet ik m weer terug te stoppen of zo. Ik vind het grote onzin die hele wet. Maar heb er nog nooit last v gehad dus ik ga me er verder niet druk over maken want ik heb niet t idee dat de politie om te haverklap mijn id wil inzien. Ik ben nl heeel braaf hahaah en hebben ze dus geen reden om naar mijn id te vragen.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:18

ik heb mijn papieren in me portefeuille zitten, en elke keer als ik buiten ga, gaat die netjes me broekzak in... niet moeilijk toch, maar algemeen bekend, een vrouw steekt dat niet in haar broekzak, die sleuren gewoon de hele zooi mee in van die grote handtassen, en dan is het normaal dat ze dat liever thuis laten, Haha!

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:19

VanillaQueen schreef:
Ik gebruik dit topic maar ff om mijn vraag te stellen...normaal reis ik altijd met de 40% ns-kortingskaart van mijn 2 jaar oudere zus. Die is nu op vakantie en heeft die kaart meegenomen en donderdag moet ik echt een pokkenend reizen, dus dan leen ik die van mijn 4 jaar oudere zus...voor 22 kan ik ook nog wel door, maar mogen conducteurs nou eigenlijk naar ID's vragen en je beboeten als je deze niet bij je hebt?

Nee, maar mag jij met een kortingskaart reizen die niet van jou is?
Dat is gewoon stomweg fraude, eerlijk gezegd hoop ik dat ze je pakken.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:45

joel schreef:
ik heb mijn papieren in me portefeuille zitten, en elke keer als ik buiten ga, gaat die netjes me broekzak in... niet moeilijk toch, maar algemeen bekend, een vrouw steekt dat niet in haar broekzak, die sleuren gewoon de hele zooi mee in van die grote handtassen, en dan is het normaal dat ze dat liever thuis laten, Haha!



Juist, jij snapt t!
Daarnaast heb ik ook rokken zonder zakken en ja... waar laat je de boel dan anders dan in die mega tas, die ik niet mee neem met de hond uit laten.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:37

joel schreef:

scooby schreef:
Als ik uitga neem ik overigens wel altijd mijn papoort mee, omdat ik die dan gewoon in mijn uitgaanstas heb zitten.

dus als ik goed begrijp, in een drukke tent/zaal met veel teveel volk in, waar nergens overzicht is en je wijnig onder controle hebt, waar je (voor sommigen) je zat zuipt zodat je het noorden nietmeer weet, daar ga je dus wel je ID voor mee nemen, maar om eventjes op je paard te rijden over een rustig padje.. neej te gevaarlijk Haha! vreemde gedachte:D


Vreemde gedachte?
Jij vergelijkt namelijk dingen met elkaar die voor mij niet van toepassing zijn, dus neem aan dat je de gedachte die jijzelf bedenkt vreemd vind Tong uitsteken

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 20:07

Zou betekenen dat ik hem met het paardrijden buiten ook mee moet nemen, begin ik echt niet aan...
Trouwens, ze staan hier heel regelmatig op de hoek met zo'n laserding op snelheid e.d.te controleren. Ik kom er dan langs met mijn paard als ik naar de bak bij de buren ga, paard lopend aan de hand. Dus i.v.m. verkeerscontrole zouden ze me dan om mijn ID kunnen vragen en omdat mijn paard op de openbare weg komt (verkeersdeelnemer!) zou haar paardenpaspoort ook mee moeten. Ik zie me al gaan!!
Lijstje vooraf; longeersingel, longeerzweep, ID kaart, paspoort paard...... Moet toch aan de soort van paardenhandtas dan......

Adrija

Berichten: 1898
Geregistreerd: 28-11-01

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:30

Je kunt je verzekeren tegen boetes... Vork http://www.geen-id.nl/index2.html
(voor principiele weigeraars)

Persoonlijk houd ik me niet aan de plicht altijd een ID bij me hebben. Volgens mij was het invoeren van deze regel destijds gerechtvaardigd ivm terrorisme bestrijding en niet om fietsertjes zonder licht en nu ook zonder ID te bekeuren (een extra boete vanwege het ontbreken van een ID terwijl je ook al een boete krijgt voor het fietsen zonder licht Verward .... geldklopperij ).

Anyway ik heb altijd licht op de fiets in het donker en kom eigenlijk nooit op plekken waar een controle wordt uitgevoerd ('gevaarlijke' uitgaansgebieden, rare wijken enz.). Gezien het risico dat ik mijn paspoort vroeg of laat kwijtraak, is het voor mij op jaarbasis denk ik goedkoper om dat ding standaard thuis te laten.

Edit: als je de openbare weg op gaat onder de man of met het paard aan de hand, hoef je toch geen paardenpaspoort bij te hebben?

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:01

Verkeerscontroles zijn een controlebevoegdheid van de politie, ze hebben geen enkele aanleiding of verdenking nodig om je aan te houden en te controleren! Waarschijnlijk mogen ze daarom in zulke omstandigheden 'zomaar' naar je ID vragen..

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:25

Achter het stuur moet je zoiezo je rijbewijs bij je hebben, dat is al jaren zo

Anoniem

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:37

Hmm.... Wanneer je voor jou idee je ID wordt gevraagd zonder aanleiding ofzo, moet je gewoon desbetreffende agent ook om zijn ID vragen. Zij zijn net zo hard verplicht om ID bij te hebben als wij en we hebben het recht te weten met wie we het te doen hebben wanneer een agent van ons wil weten wie wíj zijn. Als dat maar vaak genoeg gebeurt, is het vast gauw afgelopen met het vragen om ID zonder echte reden.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: ID tonen zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 09:38

Volgens mij jaag je ze dan alleen tegen je in het harnas en dan heb je echt een prent omdat er bv iets niet klopt aan je fiets, spatbord oid.