Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:19

Firedancer schreef:
Tjonge jonge Taber, wat kun jij prachtige spookverhalen verzinnen... hoe weet jij dat nou allemaal?? Zit jij in Syrie in de ambassade?? Leef jij samen met die kinderen??

Misschien zal die vader wel gewoon ontzettend opgelucht zijn als hij zijn kinderen weer in de armen kan sluiten!

Probleem in dit soort omstandigheden is dat ze kinderen zijn van gescheiden ouders en daarmee automatisch in ee loyaliteitsconflict komen. Hun leven is helaas heel zwart wit omdat ze altijd 1 ouder zullen moeten missen omdat deze absoluut niet meer door 1 deur kunnen.

Maar kinderen houden van allebei hun ouders en willen in dit geval waarschijnlijk ook contact met hun moeder. /helaas kan dat hier dus kennelijk alleen onder dramatische omstandigheden. Dat is het resultaat van de slechte verstandhouding tussen hun ouders.

Vergeet ook niet dat er een enorme touwtrekkerij rond deze kinderen plaats vindt en er door alle partijen ontzettend op zezal worden ingepraat. Vreselijk gewoon.

Sommige mensen kunnen conclusies trekken, jij niet. Jij trekt alleen de verkeerde. De kinderen zijn van de vader weggevlucht en willen niet eens meer met hem praten hoewel de ambassade ze die mogelijkheid biedt! Hoezo willen ze dan nog contact met hun vader volgens jou??? En wat die vader voelt is niet meer belangrijk, die kinderen komen nu even op de eerste plaats.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:23

Ik trek nou net GEEN conclusies, dat is het hem nou net.

Wat jij zegt dat zou allemaal best kunnen. Ik vraag alleen of jij je conclusies trekt op basis van de berichtvoering in de media of dat jij andere contacten rechtstreeks met die kinderen hebt.

Ik heb genoeg gezien in "scheidingsland" om te weten dat dit soort zaken heel complex en emotioneel zijn en de spreekwoordelijke kat in het nauw rare sprongen maakt en zaken niet zo zwart wit hoeven te zijn als ze lijken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:25

Het lijkt me een hele duidelijke zaak Lachen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:27

Ik zou hier trouwens graag over uitwijden, maar ik heb 1 hand in 't gips en dat maakt tikken frustrerend traag... Frusty

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:28

Quellian schreef:

hihi, beetje vaag antwoord..... WAT vind je duidelijk aan welke zaak... Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:28

Firedancer schreef:
Ik zou hier trouwens graag over uitwijden, maar ik heb 1 hand in 't gips en dat maakt tikken frustrerend traag... Frusty

Hmmm... Erg frustrerend. Even iemand bellen die voor je wil posten? Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:29

Firedancer schreef:
Quellian schreef:

hihi, beetje vaag antwoord..... WAT vind je duidelijk aan welke zaak... Haha!

Dat de kinderen weg moe(s)ten bij hun vader.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:31

Quellian schreef:

Bedoel je dat de kinderen vonden dat ze weg moesten lopen of dat door de uitspraak in Nederland het gerechtvaardigd is dat Nederland (lees ambassade en/of moeder) ze bij hun vader weg haalt?

*edit wegens kromme zin (tik langzamer dan m'n hersens denken)*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:33

Firedancer schreef:
Quellian schreef:

Bedoel je dat de kinderen vonden dat ze weg moesten lopen of dat door de uitspraak in Nederland het gerechtvaardigd is dat Nederland (lees ambassade en/of moeder) ze bij hun vader weg moesten?

Kinderen weten zelf heel goed wat wel en niet goed voor ze is.

Kids moeten daar gewoon weg. Kinderen in moslimlanden hebben al kleine kansen, zeker meisjes en jongetjes met een 'afwijking' (kind is autistisch).

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:40

Quellian schreef:

Dit durf ik zwaar te betwijfelen. Kinderen kijken namelijk ook door kinderogen naar de wereld en zeker kinderen die in dit soort echtscheidingssituaties verzeild raken worden aan de lopende band emotioneel bespeeld door alle betrokken partijen.

Aan de integriteit van hun keuzes mag ook wel degelijk getwijfeld worden. Sneu, maar waar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:44

Firedancer schreef:
Quellian schreef:

Dit durf ik zwaar te betwijfelen. Kinderen kijken namelijk ook door kinderogen naar de wereld en zeker kinderen die in dit soort echtscheidingssituaties verzeild raken worden aan de lopende band emotioneel bespeeld door alle betrokken partijen.

Aan de integriteit van hun keuzes mag ook wel degelijk getwijfeld worden. Sneu, maar waar.

Ik wist op mijn 8e anders prima dat het niet goed was wat mijn vader deed Knipoog

Ik twijfel niet aan kids en denk dat er veel te weinig naar ze geluisterd wordt.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:45

Hoe komt die man erop om zijn eigen kinderen te ontvoeren? Is dat misschien omdat de moeder heeft gedreigd dat hij de kinderen nooit meer te zien zou krijgen? Dat zou een hoop verklaren.
Niemand wilt zijn eigen kinderen ontvoeren, maar stel je nou eens voor, dat je de ontvoering als enige oplossing ziet om je kinderen bij je te kunnen houden, dan zal iedereen daar toch voor gaan?
Ik denk dat dit er mee te maken heeft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:46

De vader had in Nederland kunnen blijven en dan had hij zijn kinderen kunnen blijven zien. MAar hij moest en zou terug naar Syrie, het land waar zijn vrouw en kinderen NIET vandaan komen. Hij denkt alleen maar aan zichzelf.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:50

Desiree schreef:
De vader had in Nederland kunnen blijven en dan had hij zijn kinderen kunnen blijven zien. MAar hij moest en zou terug naar Syrie, het land waar zijn vrouw en kinderen NIET vandaan komen. Hij denkt alleen maar aan zichzelf.

Sorry hoor, maar weet jij toevallig hoeveel mannen hier in Nederland al jaren bezig zijn met rechtzaken om een bezoekregeling te treffen? Denk je dat het hier zo perfect is geregeld???
Je moet niet vergeten dat de vrouwen hier, net zoveel macht hebben als de mannen daar.
Je weet zijn motivaties niet, dus ik zou maar niet te hard roepen dat hij egoistisch is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:50

Desiree schreef:

Mag ik gaan generaliseren...? Bloos

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:51

Quellian schreef:
Ik twijfel niet aan kids en denk dat er veel te weinig naar ze geluisterd wordt.

Met je laatste zin ben ik het roerend eens! Echter, soms loopt het leven een beetje anders en kan er niet altijd rekening gehouden worden met de wensen van het kind.
als dan later blijkt dat de ouders nog onvolwassener zijn dan de kinderen en een enorm emotioneel machtsspel gaan spelen over en met de kinderen, dan gaan er veel meer zaken mee spelen.

Zoals liever papa niet willen zien omdat mama zo zielig is.....

Oh en kinderen liegen dat ze barsten als het ze uitkomt hoor, vraag maar eens bij de politie, familierechter, hulpverleners of kinderbescherming.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:52

Quellian schreef:
Desiree schreef:

hahaha, ga je gang, ik heb hier ook zo mijn ideeen over... Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:53

Quellian schreef:
Desiree schreef:

Sja, zo zijn die mannen daar opgevoed! Je kent de wetten daar toch?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:57

Desiree, nee ik ken de wetten in Syrie niet, hoor af en toe wat via de media. Maar als je in bijv. Amerika wat over Nederlandse wetten in de pers hoort dan zou ik hie ook niet willen wonen.... dus is het beeld wat wij krijgen voorgeschoteld wel zuiver.

Overigens was mijn opmerking meer in de richting van jouw opmerking dat als hij in Nederland was gebleven, hij wel zijn kinderen had kunnen zien.

Tja, alleen als moeder daar aktief aan had mee gewerkt. Als ze geweigerd had dan kun je als vader op je kop gaan staan. Misschien heeft zij gedreigd, zoals Vanessa suggereerde, dat hij ze nooit meer te zien zou zijn...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:58

Firedancer schreef:

Mja, ik durf niet zo goed... Denk dat ik dan heel wat mensen over me heen krijg Bloos

Kids kunnen absoluut liegen, maar ik vind dat kids na een scheiding begeleid moeten worden, zou een hoop complexen en frustraties in een later stadium kunnen voorkomen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:01

Firedancer schreef:
Desiree, nee ik ken de wetten in Syrie niet, hoor af en toe wat via de media. Maar als je in bijv. Amerika wat over Nederlandse wetten in de pers hoort dan zou ik hie ook niet willen wonen.... dus is het beeld wat wij krijgen voorgeschoteld wel zuiver.

Overigens was mijn opmerking meer in de richting van jouw opmerking dat als hij in Nederland was gebleven, hij wel zijn kinderen had kunnen zien.

Tja, alleen als moeder daar aktief aan had mee gewerkt. Als ze geweigerd had dan kun je als vader op je kop gaan staan. Misschien heeft zij gedreigd, zoals Vanessa suggereerde, dat hij ze nooit meer te zien zou zijn...

Oh, nou toevallig stond afgelopen zaterdag in de TUbbantie een stuk over arabische vrouwen, waaronder 1 syrische. (dat was ook naar aanleiding van dit bericht). En de syrische mannen waren volgens hen het ergste (meest conservatief en het meest bazig), daar wilden zij als arabische nog niet eens mee trouwen. Ze zeiden ook, als je met een arabische man trouwt als westerse vrouw, zal je het moeilijk krijgen. En als het tussen jou en zijn moeder niet botert, dan krijg je een hele harde dobber.
Ik lees wel eens wat he, en dan komt ik nog eens iets te weten. Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:02

Quellian schreef:
Firedancer schreef:

Mja, ik durf niet zo goed... Denk dat ik dan heel wat mensen over me heen krijg Bloos

Welnee joh, gooi eruit. We leven toch in een vrij land? We mopperen wel over die "mannen ui Syrie", dan moeten we ook mans genoeg zijn om een open discussie te voeren?

["quote="Quellian"]
Kids kunnen absoluut liegen, maar ik vind dat kids na een scheiding begeleid moeten worden, zou een hoop complexen en frustraties in een later stadium kunnen voorkomen.
[/quote]

Absoluut helemaal mee eens. Een onafhankelijke derde partij die waakt voor de belangen en geestelijke gezondheid van de kinderen. Helaas is dat vaak heel hard nodig.

Oh ja en iemand die een ouder die dwars ligt een schop onder de bips kan, mag en zal geven...

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:06

[quote="flowerxxx"]
Kinderen die naar een islamitisch land gaan zijn over het algemeen stukken slechter af. Als het meisjes zijn vallen ze terug in status van moderne westerse vrouw naar nog minder dan een kameel. Ze mogen niets meer. Zelfs in landen als Marokko en Turkye zijn kinderen niet goed af. Er heerst armoede en een totaal andere cultuur. Niet te vergelijken met dat wat ze in Nederland van die ouder meegekregen hebben. Ook zijn er geen kansen op een goede toekomst. Het opleidingsniveau ligt er lager. En kinderen spreken en schrijven de taal nooit zo goed als leeftijdsgenootjes.

Zullen we AUB niet alle islamitische landen over 1 kam scheren!!!!!! Ik ben getrouwd met een Tunesische jongen. Ben in Tunesie getrouwd en ken hem nu 4 jaar. Ik heb in totaal daar 10 maanden doorgebracht en dan praten we niet over een hotel, maar bij de familie thuis.
Niet overal worden vrouwen (kinderen) slecht behandeld. Ze zijn heel wat meer waard dan een kameel.!!! Zijn zussen zijn vrij om te trouwen met wie ze willen. Ze hebben geen hoofddoek en liggen met een bikini op het strand!!!
De kinderen hebben het daar goed, gaan naar school.
Nou wil ik niet zeggen dat het natuurlijk in elke familie zo is maar ik ben daar lang genoeg geweest om te kunnen zeggen dat ze daar niet in de middeleeuwen leven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:08

Nou, ik heb het stukje gevonden waar ik het net over gehad, stond afgelopen zaterdag in de Tubbantia, maar het heeft ook gestaan in het Eindhovens Dagblad en Nederlands Dagblad. Hier staat het:
BEIROET - Per jaar worden zeker 120 kinderen in Nederland ontvoerd, met veelal Arabische vaders als dader. De meeste huwelijken tussen Nederlandse vrouwen en Arabische mannen lopen op de klippen. Vijf jonge, moderne Arabische vrouwen in Beiroet geven adviezen a[i]
Lilly kijkt zo zorgelijk, omdat haar net een lastige vraag is gesteld. Een Nederlandse vrouw trouwt met een Syrische man. Is dat een goed idee? ,,Oef, zo'n huwelijk wordt moeilijk'', is haar antwoord. Zelf, zo vertelt ze, zou ze nooit met een Syriër trouwen. ,,Ik ben zelf moslim en Arabisch, maar geen denken aan! Echt, nooit en te nimmer.''

Lilly, blond haar en zwarte make-up, is een soennietische moslim en heeft al verschillende relaties achter de rug. Syrische mannen staan bekend als zeer conservatief, maar met nogal losse handjes. ,,Misschien is twee procent van de Arabische mannen open minded'', meent Lilly. ,,In Syrië ligt dat percentage nog lager.''

,,Ik ben het niet met Lilly eens'', zegt Nisrine, een 26-jarige sjiitische moslim met lang krullend haar. ,,Je kunt niet generaliseren.'' Nisrine meent dat iedere vrouw - Nederlands of Arabisch - goed naar de achtergrond van de Arabische man moet kijken. ,,Mijn vader is moslim en hij maakte altijd als kind melk voor me voordat ik naar school ging. Niet iedere Arabische man is extreem conservatief.''

In het Westen hebben Arabische mannen een slechte naam opgebouwd. Ze zouden gemakkelijk slaan, haantjesgedrag vertonen, overspelig zijn en in geval van een scheiding hun kinderen ontvoeren. Zijn die clichés waar?

,,Gedeeltelijk'', erkent Nisrine. ,,Maar Arabische mannen zijn ook royaal en verantwoordelijk.'' Zeker het machogedrag vindt ze geen probleem. ,,Daar houden wij Arabische vrouwen wel een beetje van.''

Lilly, die geen hoge pet op heeft van Arabische mannen, zegt: ,,Arabische mannen die trouwen met vrouwen in het Westen doen dit alleen maar voor een visum of een paspoort. Dat is een slechte basis voor een huwelijk.''

Layla (21) zegt: ,,Ik kom uit een christelijke Arabische familie. Twee van mijn broers zijn met moslims getrouwd. Dat is geen probleem.'' Maar, zo waarschuwt ze, de afkomst en achtergrond van een Arabische man is heel belangrijk. ,,Kijk daar naar, onderzoek het, want iemand die van het platteland komt, iemand die niet openstaat voor de moderne wereld, is potentieel een probleemgeval. Voor mij is het al onmogelijk met een Arabische man van het platteland te trouwen, laat staan voor een Nederlands meisje.''

Daar zijn alle vrouwen het mee eens. ,,En je trouwt niet alleen met de man'', weet Nisrine, ,,ook met zijn familie. Als je niet goed kunt opschieten met zijn moeder, dan wordt het moeilijk. De meeste Arabische mannen luisteren alleen maar naar hun moeder.''

Filiaalleidster May (35) hoort het rustig aan. Zelf is ze christen. Ze heeft een jarenlange relatie achter de rug met een moslim. ,,Dat ging prima. Nu zijn we uit elkaar, al bellen we elkaar nog wel.''

Volgens May moet je uitkijken met conservatieve, religieuze Arabische mannen. ,,Ik hou niet van radicale christenen en niet van radicale moslims.'' Wel is het zo dat moslimmannen nogal bezitterig zijn als het gaat om hun kinderen. ,,Moslims menen dat in geval van een scheiding de kinderen automatisch naar de man gaan. Dat is fout, echt fout.''

Volgens de vrouwen gebruiken veel moslimmannen snel de Koran om bepaalde praktijken te vergoelijken. May: ,,Vrouwen hebben kennis nodig en moeten weten wat er in de Koran staat zodat je tegen mannen kunt zeggen: wat een onzin, dat staat er helemaal niet in.'' Rania is de enige van de vijf die getrouwd is. ,,Ik ben gelukkig'', zegt ze.
an Nederlandse vrouwen over hun relatie met een Arabier.
Lilly (25) kijkt zorgelijk voor zich uit. Naast haar staan vier vrouwelijke collega's. Middenin een dure en trendy make-upwinkel in Verdun, een van Beiroets duurste winkelstraten. De vijf vrouwen - drie moslims en twee christenen - zijn vriendinnen van elkaar. Logisch, want ze staan de hele dag naast elkaar.[/i]

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:14

hhhmmm, ik vind dat artikel helemaal niet zo negatief. Ik lees het meer als een waarschuwing.

Ik denk dat wat het impliceert is dat je je als westerse vrouw HEEL goed op moet voorbereiden en begrijpen dat het geloof en gedrag zwaar met elkaar verbonden zijn.

In hoeverre kun je je daar als westerse (noem het maar christelijk) vrouw op instellen en inleven.

Ik geloof dat "bezint eer Gij begint" zeker van toepassing is.