kristie schreef:Ik heb ook Oprah gekeken gister.
Vond het wel meteen weer een erg (hysterische) Oprah aflevering.
Dat zo'n jongen zijn t-shirt uittrekt daar kan ik nog inkomen, maar dat hij daarna ook zijn broek uit trekt en sexsuele handelingen verricht vind ik meteen weer erg ver gaan.
Ook vond ik het erg raar dat zijn ouders niks door hadden, hij kreeg er dik voor betaald, vloog weekeindjes naar Las Vegas, kreeg de duurste spullen en bij die ouders ging er geen lampje branden....
Heb je niet goed opgelet...
Hij ontwierp ook websites (iets in die strekking) en daar verdiende hij ook al geld mee...
De vliegreis naar Las Vegas was onder het mom van een pc-beurs, samen met een vriend en schijnbaar niet echt iets ongewoons en ik meende dat hij toen al (bijna) 16 was.
Mischien was het hier en daar strak overtrokken, en mischien wel zo bizar dat het gewoon waar is/was. Ik meende dat zijn moeder zelf in de hulpverlening werkzaam was, iets met kinderen die misbruikt waren.
De vraag in/over/door dit programma blijft voor mij of hij zichzelf wel als slachtoffer zag op het moment dat het gaande was, of hij zich wel misbruikt voelde...
En ik denk dat het daarom niet zozeer aan de opvoeding ligt maar ook aan de belevingswereld en de introductie in die wereld.
Tel daar de meerwaarde van een webcam op en wat er kan gebeuren...