Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:46

_Marjolein_ schreef:
Maar meer blote mannen mogen van mij wel hoor! Schijnheilig Vork

Maar niet helemaal bloot. Graag met broekje nog aan. Zonder vind ik ze meteen een stuk minder mooi Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:54

Van mij mag het ook minder worden zeg, want soms is het gewoon echt te erg.

Maarja aan de ene kant kan je ook gewoon weg zappen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:01

Ik heb het idee dat het de ts meer gaat om de manier waarop vrouwen worden geportreteerd dan dat er bloot te zien is.
Laten we wel wezen.....meestal als er een blote dame te zien is , is het een slanke veelal blonde den voorzien van een ruime boezem en een domme grijns, die allenig ter vermaak van de kerel de godganse dag en nacht door beeld heupwiegt en allerhande sexuele acties performed op de wens van de stoere kerel.

Het is een uitermate verkeerd signaal naar de jonge meiden en jongens die dit zien.
Sexueel geweld neemt hand over hand toe omdat het blijkbaar normaal wordt gevonden dat vrouwen slechts als geil lustobject naast een stoere kerel staan. En meiden, volgens vrij recente onderzoeken, nemen dat aan omdat het toch normaal wordt gevonden.
Een op de drie komt in aanraking met sexueel geweld, en 90 % doet geen aangifte.

Eetstoornissen vliegen de pan uit omdat de maatschappij slechts een beeld van de perfecte dame tolereert, en de meeste jonge meiden willen graag zo zijn zoals ze overal tegenkomen, in de bladen, op tv, in de muziek....
Respect voor vrouwen, hun identiteit en hun lichaam is ver te zoeken.
Dat is een vicieuze circel die een heel verkeerde kant op gaat.
Het wordt jonge meiden niet geleerd om respect te hebben voor hun lichaam, om hun eigen identiteit te zoeken, om hun eigen sexualiteit en sensualiteit te volgen.
Het is het maatschappelijke beeld dat overheerst.

Ik ben absoluut niet preuts, maar sexualiteit en sensualiteit zijn heel anders dan de hersenspoelingen die door de media worden weergegeven.

Je kan idd wegzappen, en doen alsof het niet bestaat....maar dat is in mijn ogen struisvogelpolitiek en je er makkelijk vanaf maken. Het probleem blijft bestaan, met alle gevolgen van dien.
Je hoeft niet knijpertjes fijn christelijk te zijn om tegen dit soort bloot en behandelingen van vrouwen in de media te ageren.
Ik wil de dames en heren nog weleens horen als het hun dochter is die door dit soort bagger in de maatschappij in de problemen komt.

Wat mij betreft had je gewoon onder je eigen naam mogen openen hoor TS, er zijn velen die er net zo over denken, ongeacht de achtergrond vanwaar uit men redeneert.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:07

vrouwen zijn nou eenmaal mooier en mannen lopen achter hun *** aan dus tsja Tong uitsteken

ik erger me er niet aan. overdag vind ik het super meevallen en als t in de reclame van een programma langskomt doe ik het geluid uit en ga ff wat drinken pakken ofzo. blijkbaar is het nodig, nou best hoor. ik voel me als vrouw niet beledigd ofzo. ik sta daar toch niet in mijn blote reet? dat die dames dat willen moeten ze zelf weten.

als je actie wilt voeren en jouw mening is dat het niet hoort sta daar dan ook voor en maak geen SA aan. zo te zien zijn niet veel mensen het met je eens maar dan respecteren mensen je mening nog wel. ik zou t heel goed van je vinden als dit je mening is en je er dus ook echt voor staat en voor uitkomt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:09

Juice schreef:
zoiets hoorde je in de jaren 50 echt absoluut not.

Wake up! Hyper!

We leven inmiddels in 2006 Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:10

Ik ben absoluut voor sexuele vrijheid.....maar dan wel voor de vrije vrouw en niet voor de plaatjes en gedragingen die door allehande media worden opgelegd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:13

jacimatho schreef:
Ik ben absoluut voor sexuele vrijheid.....maar dan wel voor de vrije vrouw en niet voor de plaatjes en gedragingen die door allehande media worden opgelegd.

Dan zouden modellen ook verboden moeten worden.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo Bloos Prima toch als er mensen zijn die zich eraan willen meten? Ik ben gewoon Diane en al woog ik 120 kilo en ik was er tevreden mee, dan heb ik poep aan wat de hele wereld mooi vindt.

Als je je zó druk maakt om 'bloot' op tv, dan wordt je wereld wel heel erg klein.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:24

modellen hoeven niet verboden te worden, alleen een wat realistischer weergave.
Jij bent geen 16 meer en een behoorlijk zelfbewuste vrouw, dat siert je.
Maar menig meisje ( en ook zat vrouwen ) is dat niet en neemt als voorbeeld wat zo krampachtig wordt weergegeven.
Die problematiek is er gewoon, dat is een feit.

Ik zou zelf veel liever een realistische en natuurlijker weergave zien van de vrouw, dan de beetje domme bimbo look die er nu opgeplakt wordt. Blond

Women rule the world.....achter de schermen want in de bladen vind je dat niet terug.
Wat zouden al die kerels toch zijn zonder de dames ....helemaal niks..... Whoosh!

verrek, ben ik toch stiekem een feministe? Haha!

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:24

Princess_ schreef:
Zoek een hobby ofso
Mereltje schreef:
Heb je niks beters te doen ofzo? Slapen
_Nikki_ schreef:
Gefrustreerd ofzo?

Tjongejonge, wat een reacties weer Rolleyes . Wat een intelligentie straalt hier vanaf, wel eens gehoord van een normale, onderbouwde reactie met wederzijds respect.

TS, persoonlijk stoor ik me soms ook aan al die (half)naakte meiden die weer eens in beeld komen. En het is zeker niet zo dat je dit gewoon overdag niet te zien krijgt. In veel reclames zie je (half)naakte meiden voorbij komen ( denk aan wasverzachter Verward ). Snap niet de relevantie hiervan, aangezien wasverzachter er niet is om mannen aan te spreken ( in tegenstelling tot bv Axe wat ik dan wel weer leuk vind passen ).

Over de videoclips... dit vind ik toch echt te ver gaan en zeker omdat dit een jonge, beinvloedbare doelgroep heeft. Ik kan wel begrijpen waarom Den Haag zich hier over heeft proberen te buigen. Het is gewoon belachelijk dat vrouwen zo neergezet worden. En nee, ik ben geen feministe, maar ik zie in mijn omgeving en rond mijn studie veel jonge meisjes en jongens die hierdoor erg negatief beinvloed worden. En dan kunnen mensen wel zeggen dat ze er nuchter over moeten zijn, maar dit is heel moeilijk als je jong bent en in ontwikkeling. En daarom vind ik de zin van _Nikki_ over het doodknuppelen van zeehondjes en deze actie erg ondoordacht.

Dit mag dan wel een andere tijd zijn waar naakt eigenlijk geheel geaccepteerd is en heel normaal is wordt gevonden en sex sells Rolleyes en het vrouwenlichaam mooi is om naar te kijken etc. Dat betekent niet dat er nergens een grens getrokken mag worden. En op sommige gebieden wordt die grens naar mijn mening overschreden. En ook al posten er hier veel mensen dat ze het onzin vinden, heb toch in andere topics op Bokt gezien en ook gemerkt in mijn omgeving dat veel meer mensen vinden dat het te ver gaat. Maar heb zelf het idee dat weinig mensen hier voor uit durven te komen, omdat ze dan raar worden aangekeken. En dat blijkt wel weer uit sommige reacties hier.

Vind het alleen wel jammer dat de TS niet haar eigen account gebruikt, want als dit je mening is, dan sta je daar toch ook voor? Ieder zijn mening en daar moet je tegen kunnen. Helaas dat sommige mensen geen wederzijds respect hebben, maar dat geeft wel weer aan hoe serieus je deze mensen moet nemen Knipoog .

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:28

Ik werk in de horeca en ben vaak laat thuis. Als ik dan nog effe tv wil kijken (sbs6,rtl5,rtl7 enz) dan vind ik het wel storend als er zo,n sex reclame voorbij komt. Maar gelukkig kan ik zappen dus kijk ik gewoon iets anders.
Maar ik vind het wel erg dat er op tmf en zo ook van die reclames komen alleen dan met nog jongere meiden en clips met half naakte dansende vouwen. Dat mag wel wat minder omdat meiden van dat soort clips depresief raken enz.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:32

jacimatho schreef:
Het is een uitermate verkeerd signaal naar de jonge meiden en jongens die dit zien.
Sexueel geweld neemt hand over hand toe omdat het blijkbaar normaal wordt gevonden dat vrouwen slechts als geil lustobject naast een stoere kerel staan. En meiden, volgens vrij recente onderzoeken, nemen dat aan omdat het toch normaal wordt gevonden.Een op de drie komt in aanraking met sexueel geweld, en 90 % doet geen aangifte.

Eetstoornissen vliegen de pan uit omdat de maatschappij slechts een beeld van de perfecte dame tolereert, en de meeste jonge meiden willen graag zo zijn zoals ze overal tegenkomen, in de bladen, op tv, in de muziek....
Respect voor vrouwen, hun identiteit en hun lichaam is ver te zoeken.Dat is een vicieuze circel die een heel verkeerde kant op gaat.
Het wordt jonge meiden niet geleerd om respect te hebben voor hun lichaam, om hun eigen identiteit te zoeken, om hun eigen sexualiteit en sensualiteit te volgen.
Het is het maatschappelijke beeld dat overheerst.

Ik ben absoluut niet preuts, maar sexualiteit en sensualiteit zijn heel anders dan de hersenspoelingen die door de media worden weergegeven
.

Je kan idd wegzappen, en doen alsof het niet bestaat....maar dat is in mijn ogen struisvogelpolitiek en je er makkelijk vanaf maken. Het probleem blijft bestaan, met alle gevolgen van dien.Je hoeft niet knijpertjes fijn christelijk te zijn om tegen dit soort bloot en behandelingen van vrouwen in de media te ageren.
Ik wil de dames en heren nog weleens horen als het hun dochter is die door dit soort bagger in de maatschappij in de problemen komt

Precies!! Jij legt heel gedetailleerd uit wat ik ook bedoel te zeggen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:37

Zolang je om 23:00 uur je tv uitzet is er niks aan de hand toch. Ik erger me absoluut niet aan al het zogenaamde bloot op tv. Wat vind jij te bloot? Korte tshirtjes? In bikini? Ik snap wel dat je uitgelachen bent doordat je hier actie tegen wil voeren Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind het een beetje nutteloos.
Ned 1 2 en 3 zijn toch hele degelijke kanalen of ben ik nou gek?
En ik ben het met jullie eens dat 0906 reclames heeeeeeeel irritant zijn. Zit je een film te kijken is die afgelopen, hoor je gelijk een hoop gehijg en gekreun.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:39

Tja ik stoor me er niet aan, die vrouwen doen het ook zelf Knipoog
Als het je echt stoort: zap ergens anders heen !

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:45

Sappos schreef:
Ik snap wel dat je uitgelachen bent doordat je hier actie tegen wil voeren .

Hamer

Juice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:47

Er zitten reacties bij waar ik dus niets aan heb en waar ik ook niet op doel. Persoonlijk boeit het me niet dat er een mooi model ergens op een catwalk loopt (Ben zelf model egweest en doe zo nu en dan ook nog wel eens wat werk daarin) ook maak ik me n iet druk om een mooie vrouw in bikini of topje, t is ook maar net hoe je iets wil lezen.
Vandaar dus ook mn schaduw acount, ik ben deze opemrkingen wel gewent, het is net hoe je iets wil horen.
ik maak me zorgen om;

jacimatho schreef:
Een op de drie komt in aanraking met sexueel geweld, en 90 % doet geen aangifte.

en

jacimatho schreef:
Eetstoornissen vliegen de pan uit omdat de maatschappij slechts een beeld van de perfecte dame tolereert,

omdat ik er met mijn dagelijkse werk enorm veel mee te maken heb, en het neemt steeds meer toe.
Normen zijn aan het vervagen, en ja, daar maak ik mij persoonlijk zorgen om.

Mensen die wel willen klagen dat het zo erg is dat er veel meisjes worden lastig gevallen, en zich daarover verbazen, zijn imo. struisvogels, nog niet eens bewust maar wel onbewust.
En idd. Den Haag buigt zich daar niet voor niets over.
Bedankt voor jullie inzet, ik zal het meenemen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:47

asia schreef:
Sappos schreef:

Hamer

Uhm, mag iedereen een eigen mening hebben?

Ik snáp sommige argumenten hier in dit topic, maar dat betekent niet automatisch dat ik er ook achter sta. Ik ben erg tevreden met mezelf en kan alleen maar lachen om de seks-reclames op tv.

Juice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:48

Sappos schreef:
Wat vind jij te bloot? Korte tshirtjes? In bikini? Ik snap wel dat je uitgelachen bent doordat je hier actie tegen wil voeren Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind het een beetje nutteloos.
.

Mischien moet je eerst eens vragen voor je oordeeld, komt wat intelligenter over.
Maar goed ik heb de info gegeven hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:49

Juice schreef:
Er zitten reacties bij waar ik dus niets aan heb en waar ik ook niet op doel. Persoonlijk boeit het me niet dat er een mooi model ergens op een catwalk loopt (Ben zelf model egweest en doe zo nu en dan ook nog wel eens wat werk daarin) ook maak ik me n iet druk om een mooie vrouw in bikini of topje, t is ook maar net hoe je iets wil lezen.
Vandaar dus ook mn schaduw acount, ik ben deze opemrkingen wel gewent, het is net hoe je iets wil horen.
ik maak me zorgen om;

jacimatho schreef:

en

jacimatho schreef:
Eetstoornissen vliegen de pan uit omdat de maatschappij slechts een beeld van de perfecte dame tolereert,

omdat ik er met mijn dagelijkse werk enorm veel mee te maken heb, en het neemt steeds meer toe.
Normen zijn aan het vervagen, en ja, daar maak ik mij persoonlijk zorgen om.

Mensen die wel willen klagen dat het zo erg is dat er veel meisjes worden lastig gevallen, en zich daarover verbazen, zijn imo. struisvogels, nog niet eens bewust maar wel onbewust.
En idd. Den Haag buigt zich daar niet voor niets over.
Bedankt voor jullie inzet, ik zal het meenemen.

Ik weet het niet... Ik ben ook in aanraking geweest met seksueel geweld, meerdere keren zelfs, maar om daar nou het bloot op tv de schuld van te geven? Zelfde geldt voor de eetstoornissen. 2 zussen die anorexia hebben gehad, maar wederom vraag ik me af of bloot op tv daar de aanleiding voor geweest is.

Ik denk dat het verder gaat dan enkel het bloot op tv. Ik persoonlijk denk dat je dan veel meer dingen zou moeten 'afschaffen' vs verminderen.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:53

Quellian schreef:
Sappos schreef:

Precies, en dit is de mijne op zo'n reactie.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:00

Je hebt goed gehandeld! TV de deur uit Ja
Als je geen 'bloot' wilt zien, dan zet je de TV niet aan Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:04

asia schreef:
Quellian schreef:
Sappos schreef:

Precies, en dit is de mijne op zo'n reactie.

Prima, maar jij valt zomaar iemand aan. Dát bedoelde ik Knipoog

Juice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 00:04

Ik waardeer iedereen zijn mening en laat iedereen daarbij in zijn waarde, ik zou het fijn vinden als dat anders om ook zou gebeuren. Maar goed ik ga daarover niet in discussie, ik ben ook blij met mijn lichaam en de rest mag er ook zijn, maar daar gaat het niet om.
ik wil wel een discussie voeren hoor, graag zelf maar wel met respect. dat is toch niet veel gevraagt? Ik dank de mensen die zich er wel over willen buigen of enigsinds inleven. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:07

Is zeker niet teveel gevraagd Lachen

Vind het ergens wel jammer dat je dit niet onder je eigen naam hebt gepost.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:08

Waar gaat het nu precies om? Echt om het 'bloot', of om hoe de 'vrouwen in kwestie' worden neergezet?
Helaas lenen deze vrouwen zich hiervoor, zolang ze dit blijven doen zal er bloot op TV zijn... Lachen

Neem het bloot na 12'en op de meeste zenders bijvoorbeeld (ik vind het erg lachwekkend) Clown

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:38

Sappos schreef:
Zolang je om 23:00 uur je tv uitzet is er niks aan de hand toch..

Tja.. ik ben een nachtbraker (en 14 jaar).. slaap echt heel slecht en dan ga ik bokken met tegelijkertijd TMF ofzo aan. Maar zelfs dáár komen van die reclames. Ik word er moe van om steeds weg te moeten zappen of naar over geil gekreun te moeten luisteren.. Je kan tegenwoordig nieteens meer relaxed muziek luisteren of er komt zoiets doorheen.

Princess_ schreef:
Zoek een hobby ofso

Ik vind dat die vrouwen maar eens een hobby moeten gaan zoeken ofzo. Díe hebben blijkbaar niks beters te doen Verward