weer typisch nederland..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: weer typisch nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 02:45

Karl66, lees dit nog 's dan:

Toekie schreef:
Hier in de omgeving kreeg een vrouw een boete nadat ze een lege plastic zak, waar het brood voor de eendjes in had gezeten, in een prullenbak had gegooid. Huisvuil mag namelijk niet in een openbare prullenbak.

En dan dit...?
Karl66 schreef:
Maar als het goed begrijp woon jij liever in een verloederd land waar niemand zich aan de "kleine regels" hoeft te houden, maar waar die paar zware misdadigers die er zijn wel worden opgesloten, dan in een land wat leefbaar is, maar waar een zware misdadiger tussen de mazen doorglipt?

Jaja, Nederland wordt vast en zeker een stuk leefbaarder als we alle oude vrouwtjes die een plastic zak, waar het brood voor de eendjes in heeft gezeten, in een openbare prullenbak gooien een vette bekeuring geven. Verward

Kom nou toch, die wethouder had de bekeuring makkelijk kwijt kunnen schelden. Is een 'waarschuwing' niet genoeg? Het is toch de bekrompenheid zelve...

Ik lig eerder wakker van tbs-ers die tijdens hun verlof iemand vermoorden, dierenmishandelaars die vrijuit hun gang kunnen (blijven) gaan en een falend Openbaar Ministerie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:41

Maya1990 schreef:
heey!
Ik moet t even vertellen: ik ben woensdag met school naar de rechtbank geweest. Daar hebben we n aantal zaken gezien, waaronder ook van een man. Die had n boete van 550 euro gekregen omdat zn hond achter n eend aan was gegaan! (eend leeft nog, was alleen opgevlogen. De hond werd uitgelaten op n plek waar het mocht) 550 euro omdat er een eend opvloog!! Bloos!
Gelukkig hoefde die man niet te betalen van de rechter!
Maar dit is toch weer typisch nederlands! de echte zaken laten ze liggen en ze bekeuren mensen voor dit soort onzinzaken!
Xjes Maya

Dat er een rechtzaak van is gekomen is omdat, hij het voor heeft laten komen en hij heeft een boete gekregen en die niet betaald, verhoging op verhoging op verhoging en dan zit je zo op 550 euro. Als je het dan voor laat komen, beslist de rechter, kan zijn dat het geseponeerd wordt of dat het bedrag verlaagd wordt, of het bedrag hetzelfde blijft. Je kunt je zegje doen voor de rechter dan kan idd je zaak ten gunste van je zelf beoordeeld worden. Toch een prima systeem? Eerlijker kan gewoon niet. Er zijn zat mensen die hun verkeersboetes voor laten komen. Ook hun verhalen moet je maar aannemen of die waar zijn, maar niet geschoten altijd mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:51

Toekie schreef:
Karl66, lees dit nog 's dan:

Toekie schreef:
Hier in de omgeving kreeg een vrouw een boete nadat ze een lege plastic zak, waar het brood voor de eendjes in had gezeten, in een prullenbak had gegooid. Huisvuil mag namelijk niet in een openbare prullenbak.

En dan dit...?
Karl66 schreef:
Maar als het goed begrijp woon jij liever in een verloederd land waar niemand zich aan de "kleine regels" hoeft te houden, maar waar die paar zware misdadigers die er zijn wel worden opgesloten, dan in een land wat leefbaar is, maar waar een zware misdadiger tussen de mazen doorglipt?

Jaja, Nederland wordt vast en zeker een stuk leefbaarder als we alle oude vrouwtjes die een plastic zak, waar het brood voor de eendjes in heeft gezeten, in een openbare prullenbak gooien een vette bekeuring geven. Verward

Kom nou toch, die wethouder had de bekeuring makkelijk kwijt kunnen schelden. Is een 'waarschuwing' niet genoeg? Het is toch de bekrompenheid zelve...

Ik lig eerder wakker van tbs-ers die tijdens hun verlof iemand vermoorden, dierenmishandelaars die vrijuit hun gang kunnen (blijven) gaan en een falend Openbaar Ministerie.

Je kunt het denken, idd. Waarschuwen is iets wat die diender zelf beslist, dat mag hij nl, een van zijn bevoegdheden. Idd een beetje strak het niet te doen. Maar je hebt nu eenmaal dienstkloppers en zeker als ze nog in opleiding zitten. Niet voor niets dat er een overtredingsartikel bestaat, die verzint hij niet zelf.

Maar die diender die die bekeuring heeft uitgeschreven bepaald niets over een verlof van een TBS-er en in welke mate dieren hun recht in Nederland hebben. Dat is weer iets wat de wetgever bepaalt en daar hebben we weer onze eigen burgers voor die dmv stemgedrag duidelijk maken wat ze willen. Dus ook jij.

Een wethouder scheldt geen bekeuringen kwijt.
Idd hoort huisvuil niet in de openbare vuilnisbakken. Er zijn zat oude mensen die hun kleine huisvuilzakjes in de prullenbakken buiten stoppen, zunigheid? In dit geval dan dus niet, maar in dit geval denk ik dat die bekeuring niet zou blijven staan als ze het voor had laten komen en dat kan iedere burger en dat staat heel duidelijk aan de achterkant van de bekeuring beschreven en hoe je dat moet doen.

Wildgroei van wat men denkt allemaal te mogen doen. Zo heb ik gemerkt dat richting aangeven ook meer niet dan wel wordt gedaan tegenwoordig. Zeer irritant en nog gevaarlijk ook. Massaal bekeuren die hap.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:08

Citaat:
Dat er een rechtzaak van is gekomen is omdat, hij het voor heeft laten komen en hij heeft een boete gekregen en die niet betaald, verhoging op verhoging op verhoging en dan zit je zo op 550 euro. Als je het dan voor laat komen, beslist de rechter, kan zijn dat het geseponeerd wordt of dat het bedrag verlaagd wordt, of het bedrag hetzelfde blijft. Je kunt je zegje doen voor de rechter dan kan idd je zaak ten gunste van je zelf beoordeeld worden. Toch een prima systeem? Eerlijker kan gewoon niet. Er zijn zat mensen die hun verkeersboetes voor laten komen. Ook hun verhalen moet je maar aannemen of die waar zijn, maar niet geschoten altijd mis.

zodra je de boete aanvecht krijg je geen verhogingen meer tot er uitspraak is gedaan, hij zal dus echt een boete hebben gekregen van 550 euro. belachelijk !
al zou die hond loslopen waar het niet mag, dan is een boete terecht maar niet zo achterlijk hoog!
ze moeten in nederland die straffen nog eens allemaal op een rijtje zetten zodat een ieder krijgt wat hij/zij verdient
als je nu wat dingen met elkaar vergelijkt slaat het helemaal nergens op, 550 voor dit voorval maar 60 als je je kindje los in de auto vervoert...dat zou wat mij betreft alvast andersom mogen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:59

russel schreef:
Maar die diender die die bekeuring heeft uitgeschreven bepaald niets over een verlof van een TBS-er en in welke mate dieren hun recht in Nederland hebben. Dat is weer iets wat de wetgever bepaalt en daar hebben we weer onze eigen burgers voor die dmv stemgedrag duidelijk maken wat ze willen. Dus ook jij.

Ik reageerde op het onderstaande.

Karl66 schreef:

En...

russel schreef:
Een wethouder scheldt geen bekeuringen kwijt.
Idd hoort huisvuil niet in de openbare vuilnisbakken. Er zijn zat oude mensen die hun kleine huisvuilzakjes in de prullenbakken buiten stoppen, zunigheid? In dit geval dan dus niet, maar in dit geval denk ik dat die bekeuring niet zou blijven staan als ze het voor had laten komen en dat kan iedere burger en dat staat heel duidelijk aan de achterkant van de bekeuring beschreven en hoe je dat moet doen.

...ik zou zeggen, lees het volgende: http://omroepbrabant.nl/news.aspx?id=57348

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:08

ja, maar zo werkt het nl niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:18

russel schreef:
ja, maar zo werkt het nl niet.

Wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:20

Dat de wethouder een bekeuring intrekt. Dat gaat de rechter beoordelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:29

Toekie, er is een hele simpele reden waarom het wettelijk verboden is dat mensen hun vuilnis in openbare prullebakken achterlaten. Anders zouden binnen de kortste keren alle afvalbakken gevuld zijn met huisvuil en waarschijnlijk nog een dikke stapel zakken ervoor. Op dat moment komt het afval waar die bakken voor bedoeld zijn op straat terecht, het gevolg is verloedering.

En bij deze mevrouw is een tussen het wal en schip-situatie, maar dan is de wethouder niet de aangewezen persoon om die boete in te trekken, daar hebben we in onze situatie de rechter voor.

Die man kan trouwens ook de boete niet aangevochten hebben, maar gewoon niet hebben betaald, dan krijg je verhogingen en uiteindelijk incasso-kosten en kan het alsnog voor de rechter komen. Is eigenlijk ook logischer, want 550 euro is zo'n absurd bedrag dat ik denk dat het in geen enkele APV voorkomt.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:49

@ russel: wat je zegt klopt niet. die man heeft één bekeuring gehad van 550 euro en is toen naar de rechtbank gestapt om dit aan te vechten.

Ik vind dit wel n interessante discussie!
Net wat karl66 zegt; wanneer de kleine regeltjes worden afgeschaft wordt het een puinhoop, maar soms worden die kleine regeltjes wel erg serieus genomen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:58

Da's nou eenmaal de pest met regels, ook de kleintjes, als je ze niet serieus neemt hoef je ze niet te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:20

Karl66 schreef:
Stemmen helpt altijd, hoe meer mensen op een bepaalde partij stemmen hoe meer er naar de uitgangspunten van die partij geluisterd wordt.

Als die partij nog daar iets mee doet ja. Nee, ik ga altijd wel stemmen hoor, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik er iets mee bereikt heb.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:44

Maya1990 schreef:
heey!
Ik moet t even vertellen: ik ben woensdag met school naar de rechtbank geweest. Daar hebben we n aantal zaken gezien, waaronder ook van een man. Die had n boete van 550 euro gekregen omdat zn hond achter n eend aan was gegaan! (eend leeft nog, was alleen opgevlogen. De hond werd uitgelaten op n plek waar het mocht) 550 euro omdat er een eend opvloog!! Bloos!
Gelukkig hoefde die man niet te betalen van de rechter!
Maar dit is toch weer typisch nederlands! de echte zaken laten ze liggen en ze bekeuren mensen voor dit soort onzinzaken!
Xjes Maya

Maar als n mens een paard verkracht en zo verwond dat t sterft is de straf echt geen 5500 euro, maar minder.....
Het probleem is dat we te veel onzinnige regels hebben en men door de bomen het bos niet meer ziet en maar wat doet. Idd de zaken die echt van belang zijn laten ze liever liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:05

Dat maakt mij heel erg nieuwsgiering naar de plaatselijke verordening van die plaats waar huisvuil storten in openbare afvalbakken . Misschien een kapstokartikel waardoor dit plasticzakje buiten proportie is. Dus dumpen van vuilniszak in openbare afvalbak of openbare weg. Milieu-overtredingen zijn nl wel heel erg duur. Bedrijven die milieuregels overtreden kunnen zo gigadure boetes krijgen dat ze bij wijze van spreken wel hun tent kunnen sluiten. Trouwens alle boetes, ook verkeersovertredingen zijn heden ten dage buitensporig duur.

Maar wellicht als dat goed doordringt, krijgen we nog wel een burgelijk gehoorzaam landje Haha!

Evenals die bekeuring van die hond, daar zal ook een apv voor zijn, ook die zou ik wel eens willen zien. Maar toch kan ik mij niet voorstellen dat honden die in een gebied los mogen lopen en op die plaast eenden kunnen opdrijven met zo een hoge boete geconfronteerd kunnen worden. Moet toch nog iets anders gespeeld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:18

Maar wat mag je dan wèl in een openbare vuilnisbak gooien? Dat is mij niet duidelijk. Wanneer is afval dan geen huishoudelijk afval? (bedrijfsafval...ja, dat snap ik Knipoog )
Als een regel niet duidelijk is is er al iets mis met de regel en daardoor kan een boete snel op 'willekeur' of 'stom gez**k' gaan lijken. Ook in het geval van de bejaarde dame kan dit het geval geweest zijn en eerst uitleg geven en pas bij de volgende overtreding een boete zou mij logischer lijken.
Dat een wethouder een boete in kan trekken lijkt mij vreemd...

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:10

Ik vind het bergens opslaan, gooi regelmatig een plastic zaje in een openbare prullenbak en nog nooit een agent met zn vingertje zien wijzen dat ik een wet overtredenhad.. Wist het nieteens!!

De overheid moet zich wat meer bezighouden met dingen die er écht toe doen.. en anders..
Ga een hobby zoeken Slapen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:57

Het gaat hier onderhand ook over de mevrouw met het broodzakje dat ze weggooid...
Dit wil ik even toelichten... In sommige streken en gemeentes hebben vuilnisbakken een chip gekregen en moet er betaald worden voor het legen van een vuilnisbak. Er wordt dus heel streng gecontroleerd op het dumpen van huishoudelijk afval enzovoorts... Zelf zou ik ook een waarschuwing hebben gegeven maar iedereen is anders.
Over de man met de hond... terecht dat hij een boete krijgt... de volgende keer heeft die hond namelijk wel een eend te pakken en dan is er geen agent in de buurt. De boete had wel lager gekund maar helaas het staat op dit moment zo in de wet.
En die kleine rotregeltjes op dit soort dingen voorkomen zorgen ervoor dat alles hier netjes verloopt.En een parkeerwachter of boswachter kun je niet achter een moordenaar of verkrachter aan... Je laat een schoonmaker toch ook geen open hart operatie doen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:54

Karl66 schreef:
Toekie, er is een hele simpele reden waarom het wettelijk verboden is dat mensen hun vuilnis in openbare prullebakken achterlaten. Anders zouden binnen de kortste keren alle afvalbakken gevuld zijn met huisvuil en waarschijnlijk nog een dikke stapel zakken ervoor. Op dat moment komt het afval waar die bakken voor bedoeld zijn op straat terecht, het gevolg is verloedering.
Saillant detail: als Josephine de plastic zak op straat had gegooid, dan had zij een boete van slechts 50 euro gekregen.

Niemand die mij kan vertellen waar dit goed voor is!

De Brabantse had net de kippen in de Geldropse Kasteeltuin wat oud brood gevoerd. Het plastic tasje met wat oude kassabonnetjes erin stopte zij in haar fietstas op weg naar de supermarkt. Daar deed zij het zakje voorbeeldig in een afvalbak. Een overijverige milieubeambte stond echter op de loer vanuit een verdekt opgestelde en geblindeerde auto.

Zie je het al voor je? Rolleyes Dit gaat toch eigenlijk nergens over... Ik snap ook wel dat zakken met huisvuil niet in een openbare prullenbak geleegd mogen worden. Maar op de loer liggen in een geblindeerde auto en dan zo'n mevrouw (dus het geval met de plastic zak) een flinke bekeuring geven? Jeetje, ik heb haast medelijden met de milieuambtenaar die dat gedaan heeft...

Marreke schreef:
Dat een wethouder een boete in kan trekken lijkt mij vreemd...

Waarom staat dat dan wel zo in de artikelen? Ik weet het verder ook niet hoor, maar ik vind het alleen vreemd...

PvdA/GroenLinks-milieuwethouder Laurent Sommer van de gemeente Geldrop klinkt echter onverbiddelijk. Volgens hem heeft de overijverige milieubeambte correct gehandeld. "Het is tegen de regels van de Algemene Plaatselijke Verordening. Die regels gelden voor iedereen hier. Die mevrouw is op heterdaad betrapt. Zij was in overtreding. Dat betekent betalen!" Sommer meldt ook totaal niet van plan te zijn de bekeuring terug te draaien.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3328 ... evoel.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:51

Ach ja we geloven vaak snel wat er in de kranten staat, hoe het geschreven wordt. Met zijn allen geloven wij nu het verhaal van die mevrouw, misschien stond er wel een bordje, misschien is het wel elke dag daar een zooitje. Als er een APV is en de regels worden nageleefd, waarom dan wel in dit geval de bekeuring intrekken? Omdat het in de krant is gekomen? Omdat het een oud vrouwtje is? Omdat zij zegt dat het een geblindeerde auto is die niet naast de prullebak stond geparkeerd maar wat achteraf zodat zij hem niet heeft zien staan? Misschien komt ze daar elke dag en gooit ze elke dag haar kleine dingen in die prullebak. Ken er nl wel die dat doen. Is lekker goedkoop en scheelt weer met zo een vuilniszak slepen.

Eigenlijk weer typisch Nederland om op zijn achterste benen te gaan staan, maar ondertussen wel met zijn allen regels overtreden omdat we vinden dat dat moet kunnen, maar als het voor onze deur gebeurt, schreeuwen we weer moord en brand dat er niet wordt opgetreden. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:24

jajaja, je kunt alles wel recht proberen te praten wat krom is.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:27

Het is toch belachelijk dat je darvoor een boete krijgt maar ja aan de andere kant zal hij de hond niet aangelijnd hebben gehad anders kan die hond er niet achteraan gaan.

Mij hangt bij dat je ter alle tijden de hond aangelijnd moet hebben maar ik kan het ook verkeerd hebben hoor

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:24

justahorse schreef:
Het is toch belachelijk dat je darvoor een boete krijgt maar ja aan de andere kant zal hij de hond niet aangelijnd hebben gehad anders kan die hond er niet achteraan gaan.

Mij hangt bij dat je ter alle tijden de hond aangelijnd moet hebben maar ik kan het ook verkeerd hebben hoor

nee, er zijn plaatsen waar de hond gewoon los mag lopen en dat is met bordjes aangegeven.

@ Lovely1: hoe kan je een hond iets verbieden dat in zijn natuur zit? Een hond gaat achter alles aan. En het is zielig om hem daarom altijd aangelijnd te houden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:26

Nederland is wat dat betrefd een beetje gek geworden! je krijgt nou ook een boete van 60 euro als je een sigaretenpeuk op de grond gooit
zeg het maar als het al is gezegd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:52

Haha! Haha! Een weer heerlijk typisch nederlands topic, kankeren en kankeren maar.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:55

haha wie weet wat voor een trauma die eend nu heeft Tong uitsteken Daar moet hij voor worden verzorgd Tong uitsteken dus boem 500 euro