Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:18

Dan is het flink uit de klauwen gelopen in die buurt. Ik dacht nog wel dat de politie in Belgie niet misselijk was, er sneller op sloeg dan in Nederland. Straatbendes zullen hier ook wel gaan komen.

Dan zou ik als buschauffeur zo een groepje niet meenemen..... Vraag mij af of ze als dergelijk herkenbare groep wel tot een discotheek toegelaten worden, denk in Nederland nl niet en dan staan de kranten weer bol... Dan discrimineren wij weer leuke jonge allochtonen jongeren. Jammer voor hun dat ze zo herkenbaar zijn.

Anoniem

Re: Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:07

Maar dat is een deel van het probleem,bij alles word geroepen discriminatie.Als de buschauffeur had gezegd dat stelletje relschoppers neem ik niet mee,dan kan hij voorkomen voor discriminatie.De politie heeft het zelfde probleem,op het moment dat ze een marokaan aan houden voor het één of ander kunnen ze zich gelijk gaan verantwoorden.Het is niet voor niks dat het Vlaams Blok zo'n aanhang krijgt zei zijn de enige die geen ja en amen zeggen tegen de allochtonen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:15

Het moet gewoon eens gedaan zijn om te oordelen op basis van kleur. Schopt een groep herrie? Dan mogen ze blank, bruin, zwart, wit, rood of geel zijn, ze mogen eens aangepakt worden.
Zijn ze blank, bruin, zwart...etc en houden ze zich netjes aan de regels, dan moeten ze gewoon met rust gelaten wordt. Het slaat op niks als ze een groep niet durven oppakken omdat ze bang zijn om als 'racisten' te worden bestempeld, maar het slaat ook op niets om groepen al op voorhand ergens te weigeren terwijl ze zich netjes gedragen, alleen omdat ze er wat anders uitzien.

Ik hoor trouwens dat ze iedereen hebben kunnen oppakken. Ze bekennen allemaal op de bus te hebben gezeten, maar nog niet allemaal dat ze ook echt geschopt hebben. Iemand die de jongens kende, vertelde dat ze er zelf van geschrokken waren. Ze hadden niet bedoelt om te man te doden, en toen ze op het nieuws hoorde dat hij overleden was waren ze er zelf even niet goed van. Maarja dat praat natuurlijk absoluut niets goed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:18

Ik weet wel dat alle mensen in groepjes, hoe beschaafd opgevoed ook, ze vaak onaangenamer zijn. Niet uit de weg gaan als ze aan het fietsen zijn, dan moet je maar er achter blijven met de auto. Je er niet door laten met de wandelvierdaagse, dat soort dingen. MAcht van de massa. Het is ook niet voor niets dat groepjes afschrikken.

Maar dat samenscholen zie je wel veel meer bij allochtone jongeren dan bij autochtone jongeren.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:08

russel schreef:
Dan zou ik als buschauffeur zo een groepje niet meenemen..... Vraag mij af of ze als dergelijk herkenbare groep wel tot een discotheek toegelaten worden, denk in Nederland nl niet en dan staan de kranten weer bol... Dan discrimineren wij weer leuke jonge allochtonen jongeren. Jammer voor hun dat ze zo herkenbaar zijn.

Hoorde vanmorgen een buschauffeur die zijn eerste 5 jaar op die lijn werkte. Zijn eerste instructie was: op lijn 23 vraag je geen vervoersbewijs. Vraag je dat wel, dan ken je de gevolgen... Zo een groepje weigeren kan dan helemaal niet...
Dat van die discotheken is hier ook net het zelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:17

Zo ken ik iemand die personenvervoer heeft gedaan en eens wat anders wilde, dus buschauffeur in den bosch werd. Heeft hij maar een paar maanden gedaan, werd moe van het gezeik van die jongeren, de bedreigingen, gescheld en al het andere tuig dat hij mee moest nemen. Kan mij voorstellen.

Als er op die lijn 23 niet naar vervoersbewijzen wordt gevraagd, is mij wel duidelijk waarom. Dat er dan geen bewaking mee gaat, is heel jammer. Je bent als vervoersmij verantwoordelijk voor je passagiers. Zou het mijn man zijn, dan zou ik daar nl nog wel wat van laten horen.

Doet wel goed dat de marokkaanse gemeenschap medewerking heeft verleend in het vinden van die lamballen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:24

Wat een insinuaties weer zeg Lachen De daders zijn inmiddels allemaal opgepakt: 5 van hen van Belgische nationaliteit, 1 van Spaanse nationaliteit.

Als buschauffeur mag je niet zomaar mensen weigeren hoor, openbaar vervoer, weet je wel?

Er gebeuren inderdaad veel erge dingen, maar om meteen te zeggen 'het zullen wel weer allochtonen zijn' vind ik wel nogal kortzichtig. Die man die een vrouw en kind had doodgeschoten, was een Belg, en hij heeft een allochtone vrouw en een Belgisch kindje doodgeschoten. Racisme komt van twee kanten hoor.
Laatst bijgewerkt door tess_84 op 27-06-06 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:25

Alle verdachten busmoord opgepakt

De Antwerpse politie heeft alle zes verdachten van het dodelijke busincident van zaterdag opgepakt. Dat heeft het parket dinsdag bevestigd.

Het gaat om drie minderjarigen van 16 jaar en drie meerderjarigen van 18, 20 en 22 jaar oud. Ze wonen alle zes in Antwerpen. Drie van hen zijn al bekend bij het parket. De minderjarigen worden in de loop van dinsdag voor de jeugdrechter geleid en de meerderjarigen voor de onderzoeksrechter. Zaterdag werd in Antwerpen op een bus van De Lijn een 54-jarige treinbestuurder geschopt en geslagen door een groepje van zes jongeren. De man overleed korte tijd later. (dwm) (Belga 11:36)

Bron: www.demorgen.be

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:27

Gelukkig hebben ze iedereen kunnen oppakken!

Maar hou kan zoiets nu gebeuren vraag ik me af?
3minderjarigen en 3 meerderjarigen, een man doodslaan? Wat gaat er nu nog gebeuren?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:32

Dewinter: "Daders busincident moeten straf uitzitten in Marokko"

Indien de daders van het busincident schuldig bevonden worden, moet hen de Belgische nationaliteit worden afgenomen en dienen ze hun straf in Marokko uit te zitten. Dat stelt Vlaams Belangkopstuk Filip Dewinter.

Dewinter wijst erop dat alle verdachten van Marokkaanse origine zijn. "Aangezien het hier om 'nieuwe Belgen' gaat, beschikken zij naar alle waarschijnlijkheid over de dubbele nationaliteit, zijnde de Belgische en de Marokkaanse", aldus Dewinter.

Het Vlaams Belang meent dat door de nationaliteit af te nemen en de daders hun straf te laten uitzitten in Marokko een voorbeeld gesteld wordt. "Wie hier als vreemdeling van de 2e of 3e generatie gemakkelijk over onze nationaliteit kan beschikken, moet weten dat wie onze gastvrijheid misbruikt, daar de gevolgen van moet dragen", aldus Dewinter. (belga)

Bron: www.hln.be

Blijkbaar zijn de 6 jongeren dus wel van Marokaanse origine, maar hebben ze de Belgische nationaliteit.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:09

Allé, het is weer Belgisch, de mens is nog niet begraven of ze zijn de strafmaat al aan het milderen... Het wordt niet doodslag maar 'slagen en verwondingen zonder de opzet te willen doden'... Bovendien zegt hun advocaat:'Het slachtoffer heeft ook geweld gebruikt'. Dus beste mensen, als je in elkaar geklopt wordt in België, bijvoorbeeld op een bus in Antwerpen: NIETS doen aub. U gewoon laten doodslaan als het moet. Zeker u NIET verdedigen.
Het Belgische parket zou anders niet meer van doodslag spreken en misschien krijgen uw nazaten nog een boete tegenover de groep die u aanviel als je hen geslagen hebt. Ocharme die 6 jongeren toch, ze moesten zich verdedigen tegenover die gewelddadige man... Ow Ow Oow. Waar gaat het naartoe.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:13

tess_84 schreef:
Blijkbaar zijn de 6 jongeren dus wel van Marokaanse origine, maar hebben ze de Belgische nationaliteit.

1 Spanjaard en 5 Belgische nationaliteiten om exact te zijn.
Hetgeen De Winter zegt is maar wat de rest al lang aan het doen is hoor. Op dit ogenblik is Onckelinckx in Marokko om dit voorstel, dat wettelijk zou zijn, daadwerkelijk te kunnen uitvoeren. Dit kan alleen met hukp van Marokko uiteraard. De Winter doet zich weer eens origineel voor terwijl het voorgekauwde koek is. Maar zo kennen we hem. Kritiek geven op de rest en als de rest een idee heeft dat hij kan gebruiken gaat hij het uitbazuinen als ZIJN idee.... Hamer

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:33

kris_ schreef:
Hetgeen De Winter zegt is maar wat de rest al lang aan het doen is hoor. Op dit ogenblik is Onckelinckx in Marokko om dit voorstel, dat wettelijk zou zijn, daadwerkelijk te kunnen uitvoeren. Dit kan alleen met hukp van Marokko uiteraard. De Winter doet zich weer eens origineel voor terwijl het voorgekauwde koek is. Maar zo kennen we hem. Kritiek geven op de rest en als de rest een idee heeft dat hij kan gebruiken gaat hij het uitbazuinen als ZIJN idee.... Hamer

Ik dacht dat Onckelinckx in Marokko is om te kijken hoe ze daar de opleiding voor imams in de praktijk brengen.
En jah, Dewinter zegt zoveel Slapen En nog nóóit één zinnig woord uitgekomen, alleen maar wat de mensen graag horen.
Maar déze jongens moeten god gestraft worden. Dat het hun "bedoeling" niet was, pech. Jeweet wat de gevolgen kunnen zijn als je iemand zo agressief ineen slaat!!!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:39

Kyle schreef:
Ik dacht dat Onckelinckx in Marokko is om te kijken hoe ze daar de opleiding voor imams in de praktijk brengen.

Ja, dat dachten we allemaal, tot ene zekere prof, die de Belgische regering adviseert rond veiligheidszaken deze morgen in Ter Zake zei wat ik hierboven vermeld... Toen Sigfried Bracke hierop inging leek de prof even geschrokken wat hij net gezegd had. Hij zei verder dat er van de 8000 gevangenen in België, 40% allochtonen zijn en er 1100 naar Marokko zouden kunnen als Marokko wil meewerken. Het was een zekere professor De Cuyper of De Cuyver, had hem nog nooit gezien.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:55

t'moet niet gekker worden

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:06

kris_ schreef:
Bovendien zegt hun advocaat:'Het slachtoffer heeft ook geweld gebruikt'.

Het is een advocaat zijn werk om zijn client een zo min mogelijke straf te laten krijgen, en daarbij worden soms de meest vreemde redenen door voorgedragen Knipoog . Wil niet zeggen dat die man gelijk heeft hoor, maar hij doet ook maar zijn werk, hij kan moeilijk van zijn eigen client zeggen dat hij het ermee eens is dat hij zo zwaar mogelijk gestraft moet worden. Ook al zou hij moreel tegen zijn, moet hij nog dingen uitzoeken die de straf lichter maken, al mag ik hopen dat de jury beslist dat dit niet echt een goede reden is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:13

Goed streng die Belgen Ja

Weg nationaliteit als je een 'screw up' maakt....

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:44

Er is nog niets gebeurd, dan moet de Marokkaanse kant ook nog meewerken he.. Knipoog
En wat gaan ze dan met die Spanjaard doen? Heeft de Belgische regering daar iets over te zeggen of moet die dan eerst naar Spanje om daarna eventueel nog naar Marokko overgebracht te worden?

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:15

Goede vraag. Meestal hebben ze een dubbele nationaliteit. Waarschijnlijk zal dat dan wel een uitlevering worden, maar naar wie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:44

Over discriminatie gesproken,een marokaan mag wel een dubbelle nationaliteit hebben een nederlander niet,die moet kiezen Verward .

Ik vrees dat die straffen op niks uitdraaien weer.Julie kunnen wel op de kap van de Winter gaan zitten(ik moet de mens niet ,daar niet van)Maar de huidige politiek trekt ook op niks.Stelletje lapswansen zijn het, zo corrupt als iets en optreden ,ho maar.veel roepen en weinig doen.

vind ik eigenlijk voor advocaten ook.Altijd word je geleerd eerlijk te zijn en hun komen voor de meest oneerlijke mensen op die er zijn die dan vaak nog om procedure fouten vrij komen.

Lekker beroep ,een moordenaar vrij krijgen omdat ze naam verkeerd gespeld is of een papier drie minuten te laat is aangevraagd.Ik zou me doodschamen in hun plaats.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:52

Dus het waren toch weer marokkanen? sjongejonge....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:58

Die 6 zijn kansarm, snap dat nou!!!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:27

Dat ze kansarm zijn betekent niet dat ze mensen op de bus moeten gaan pesten.. Bloos dat is volledig hun eigen keus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:42

Vanmorgen werd er verteld dat er getuigen waren die hadden gezien dat de man eerst geweld pleegde.
vreemd hè ,dat er die dagen van te voren er niemand er over heeft gehad.Ik heb alleen getuigen horen vertellen dat de mens gevraagd heeft op te houden en niet dat hij de jongeren naar de keel gevlogen zou zijn zoals ze vanmorgen in het nieuws vermelde.

ikkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:47

Volgens het nieuws is die oudere man wel zelf begonnen..
heeft hij begonnen met de jongeren uit te dagen. ik weet het .. nog geen reden om op die man te beginnen slaan.. maar toch .. als oudere man vind ik dat je dit toch ook niet doet !